FW 5.9

Startet av Veggen, mandag 24. mars 2014, klokken 12:22

« forrige - neste »

eclipse

#510
Sitat fra: fonberg på torsdag 10. april 2014, klokken 12:26
Jeg ser jeg har høyere estimert rekkevidde nå med 5.9 enn før med 5.8. Ved SOC på 90% hadde jeg før rundt 344 km typical, nå har jeg 357 km typical. Andre med tilsvarende erfaring?

Jeg gikk fra 344 til 361 tRange etter oppgradering ved SOC 90%.

I oppdateringsinformasjonen står det følgende:

Improved Range Calculations
Range calculations have been adjusted and will generally appear higher (empirical data suggests c. 10 extra miles at 90% charge), especially for 40kWh cars.
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

jkirkebo

Sitat fra: Sjøhyene på fredag 11. april 2014, klokken 10:08
Sitat fra: jkirkebo på fredag 11. april 2014, klokken 10:01
Sitat fra: Sjøhyene på fredag 11. april 2014, klokken 09:50
Sånn det fungerer for meg og. Får ingen hint om ladinga på jobben er begrenset til 12A før jeg faktisk ser at den stopper å telle opp når den når 12A.

Hvis man åpner ladeporten fra skjermen før man går ut får man opp bildet der begrensningen vises. Forhåpentligvis vises korrekt begrensning da?

Åpner nå alltid ladeporten innenfra (pga defekt UMC knapp), så nei mener at den ikke viser annet enn 13A da heller. Selv om den da altså stopper på en lavere begrensning etter at kabelen er plugget i bilen.

Hmm, begrensning på 12A høres litt ut som at bilen begrenser pga. den mener at spenningsfallet er for stort eller noe sånt. FW 5.8 var litt hyperfølsom på det punktet. Men da skal du ikke få stilt den opp igjen manuelt...
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Anew

Sitat fra: jkirkebo på fredag 11. april 2014, klokken 10:01
Hvis man åpner ladeporten fra skjermen før man går ut får man opp bildet der begrensningen vises. Forhåpentligvis vises korrekt begrensning da?
Med forbehold om at jeg kan huske feil (gjorde dette for et par dager siden), så er svaret nei. Det er ganske idiotisk implementert.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Sjøhyene

Sitat fra: jkirkebo på fredag 11. april 2014, klokken 10:16
Hmm, begrensning på 12A høres litt ut som at bilen begrenser pga. den mener at spenningsfallet er for stort eller noe sånt. FW 5.8 var litt hyperfølsom på det punktet. Men da skal du ikke få stilt den opp igjen manuelt...

12A grense har jeg lagt inn selv fordi sikringen på jobben gikk hele tiden med 13A. Så den gjør forsåvidt akkurat det jeg vil og det funker hver gang. Eneste som hadde vært kjekt er å faktisk se at den den kommer til å begrense til 12A før jeg plugger i kabelen.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

D.O

Min lader etter oppdateringen konsekvent med 33A selv om maks står på 32A. får 233V 33/32 A på skjerm i bil og på app.
Tidligere funket det å dobbelt klikke på nøkkel for å løse ut kabel (type 2) men nå må jeg inn i bil for å løse den ut.  ???
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

RaBalder

Sitat fra: Sjøhyene på fredag 11. april 2014, klokken 11:29
Sitat fra: jkirkebo på fredag 11. april 2014, klokken 10:16
Hmm, begrensning på 12A høres litt ut som at bilen begrenser pga. den mener at spenningsfallet er for stort eller noe sånt. FW 5.8 var litt hyperfølsom på det punktet. Men da skal du ikke få stilt den opp igjen manuelt...

12A grense har jeg lagt inn selv fordi sikringen på jobben gikk hele tiden med 13A. Så den gjør forsåvidt akkurat det jeg vil og det funker hver gang. Eneste som hadde vært kjekt er å faktisk se at den den kommer til å begrense til 12A før jeg plugger i kabelen.

Tror ikke bilen kan vise deg at den har tenkt å begrense til 12A før du plugger i kabelen. Bilen vet jo ikke hvilken kabel du har tenkt å plugge inn, selv om du er på en plass du har ladet før.

turfsurf

Sitat fra: RaBalder på fredag 11. april 2014, klokken 12:46

Tror ikke bilen kan vise deg at den har tenkt å begrense til 12A før du plugger i kabelen. Bilen vet jo ikke hvilken kabel du har tenkt å plugge inn, selv om du er på en plass du har ladet før.

Jepp, det er sånn jeg opplever det og. Før du plugger inn kabelen er det litt random hva som vises, når man setter i kabelen så husker den hva du brukte sist på lokasjonen.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Sjøhyene

ok, virker som en logisk måte å gjøre det på ja :)
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Djur1

Vedlikeholdslading har blitt avslått etter oppdatering...noen andre som har samme problem? Reset er løsningen som alt annet?
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Øggen

Oppdaget også at vedlikeholdslading er borte. Derimot bruker den nå utelatende strøm fra nettet til forvarming av kupe.
Likevel er jeg glad jeg nå slipper å sitte barnevakt for bilen.

Jejl

Jeg parkerte inntill en vegg i dag og la merke til at lysene ganske raskt (10s?) skrudde av kjørelysene og slo på parklysene etter at jeg satte bilen i P. Dette er vel også en endring da det vel tok flere minutter tidligere?

laumb

Vedlikeholdslading borte? Hvilken versjon? Jeg har xx.xx.88 tror jeg - og bilen var ferdigladet i går kveld, men når jeg skulle ut i dag så sto den å ladet med noen minutter igjen før fullt.

Øggen


Car-El

NOPE! Fortsatt stopper ladinga med FW5.9(1.51.94) og Shuko, men knappen på UMC virker ennå.  Så synd at oppdateringen også fjernet Blåtann.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Sofie S

För mig så slutade knappen på laddkabeln och fungera efter uppdateringen, detta var lite trist eftersom jag skulle demonstrera bilen som en 50 års present. Jag stod där som ett fån och kunde inte få bort kabeln, till slut förstod jag att gå in i bilen och knappa runt i menyerna till slut hörde han ett klick och jag kunde visa bilen.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA