Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilket utstyr og modell skal man velge?

Startet av Mippen, torsdag 20. mars 2014, klokken 20:44

« forrige - neste »

RonnyØ

Jeg gikk for en hvit P85.. Hadde bestemt meg på forhånd at den ikke skulle bli for dyr og at jeg ikke skulle ha for mye mtp pris.
Men etter å ha sett at plusspakken hadde bredere felger i tillegg til dekk bak, så røyk jeg på en smell der. Den blir mye bøsere over bakparten.
Da måtte hifi-pakken vike, men når jeg satt der sammen med selger, så ble den med også :)

Så det ble en P85+ med sportsskinn, tech, luft og alle småtingene. Ikke pano.. Litt usikker på det valget, men tror jeg har gjort rett for mine behov. ;)

Diravi

Er det noen som har gått for tekstilseter i kombinasjon med matt abachi midtkonsoll og evt. matchende yachtgulv, og som har fått bilen utlevert? Hvis ja, hvordan fungerer det estetisk; har dere evt. bilder?
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

tonl

Da har jeg bekreftet bestillingen med følgende utstyr for TMS-en:

85 kWt Model S
19" hjul
Svart solid lakk
Svarte tekstilseter
Karbonfiberinnredning
Panoramatak i helglass

Superlading inkludert
Dobbeltlader

Tech-pakke
Parkeringsassistent
Bakovervendte seter
Smart Luftfjæring
Ultra Hi-Fi lydsystem
Hattehylle

Type 2 offentlig ladestøpsel
Blått Lade Adapter
Rødt Lade Adapter


Twowheels

Noen som vet hvorfor Tech pakke er påkrevet for å kunne velge park sensor ? Pris-policy eller er det en praktisk årsak ?
_________

Espen Hugaas Andersen

Om jeg ikke tar feil inkluderer Tech-pakken nødvendig kabling for parkeringssensorer.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Pompel

Techpakken har vel også en annen midtkonsoll (ikke nødvendigvis skjermen, men maskineriet bak) og du skal ikke se bort ifra at den også har noe som er nødvendig for parkeringssensorene.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

ctr46

Da var Model S nr 2 bestilt. Ble følgende:

19" hjul
60 kWt Model S
Dobbeltlader
Hattehylle
Karbonfiberinnredning
Karosserifarget tak
Parkeringsassistent
Perlehvit lakk
Superlading inkludert
Svarte nappaskinnseter
Tech-pakke
Ultra Hi-Fi lydsystem
Vinterpakke

Bare å glede seg på nytt nå
.

Tin


Muffinman

Sitat fra: ctr46 på onsdag 24. september 2014, klokken 16:40
Da var Model S nr 2 bestilt. Ble følgende:

19" hjul
60 kWt Model S
Dobbeltlader
Hattehylle
Karbonfiberinnredning
Karosserifarget tak
Parkeringsassistent
Perlehvit lakk
Superlading inkludert
Svarte nappaskinnseter
Tech-pakke
Ultra Hi-Fi lydsystem
Vinterpakke

Bare å glede seg på nytt nå
Og da var nr. 2 bestilt her også :)

- S85 Steel grey
- Tech
- Luft
- Park
- Grå nappa
- Karbon

Levering september 2015. Satser på å vrenge på vinterdekk på originalfelgene og kjøpe sommerfelger til våren. Brukte grå 21" er hete kandidater.

Vi beholder P85`en vi allerede har :)

ctr46

Sitat fra: Tin på onsdag 24. september 2014, klokken 20:15
Nice. Beholde P85en også?

Ja beholder den og bytter ut Nissan Leafen med en S60. Tror det blir veldig bra!

Sitat fra: Muffinman på onsdag 24. september 2014, klokken 21:28

Og da var nr. 2 bestilt her også :)

- S85 Steel grey
- Tech
- Luft
- Park
- Grå nappa
- Karbon

Levering september 2015. Satser på å vrenge på vinterdekk på originalfelgene og kjøpe sommerfelger til våren. Brukte grå 21" er hete kandidater.

Vi beholder P85`en vi allerede har :)

Det blir veldig bra da! Hadde ikke nok til å bestille S85 men tipper det holder med S60 og superlader tilgang..

Har lurt veldig på den Steel Grey fargen. Syns den ser skikkelig fin ut men kona vil helst ha hvit perle.. :)
.

Muffinman

#175
Har grå-grå-grå+carbon fra før, og er spent på hvordan den nye gråfargen vil gjøre seg. Når det gjelder batteri har det høyeste prioritet da vi ikke kan bruke 60kwh bil svært ofte. Kjører mye og langt, og 2013-modellen vil nok ha rullet nærmere 100k ved neste levering.Heller en ribbet 85 enn en velutstyrt 60 er nok realiteten vi må forholde oss til. Heldigvis slipper vi å skjære til beinet  :)

ctr46


Sitat fra: Muffinman på torsdag 25. september 2014, klokken 08:11
Har grå-grå-grå+carbon fra før, og er spent på hvordan den nye gråfargen vil gjøre seg. Når det gjelder batteri har det høyeste prioritet da vi ikke kan bruke 60kwh bil svært ofte. Kjører mye og langt, og 2013-modellen vil nok ha rullet nærmere 100k ved neste levering.Heller en ribbet 85 enn en velutstyrt 60 er nok realiteten vi må forholde oss til. Heldigvis slipper vi å skjære til beinet

Ja blir spennende å se hvordan det blir. For vår del så skal 60kwh holde og kunne ikke slenge på 70-80 til for å få s85.

Nei du har ikke kuttet til beinet akkurat nei
.

B_Tesla

Jeg bekreftet min bil i slutten av juni med:
- 19"
- Sort
- Panorama
- Tech
- Ryggesensor
- Dobbeltlader

Så kom ventetiden hvor man kunne sikle over annet utstyr, og før man viste ordet av det var både luft, tåkelys, 21" sølv turbin og diverse ladere++ lagt til. Genialt av tesla å ha så enkel oversikt over utstyr. Enten kjøper man den ene pakken eller ikke. Og slik gikk prisen opp med 50-70 lapper over noen måneder.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

bull

@B_Tesla Fikk du lagt til noe etter at du bekreftet?

B_Tesla

Gikk helt fint det. Men kan påvirke levering. Slik jeg forsto det lages det biler som er nesten like på samme tid. Kan måtte endres når den bygges.

Jeg har lagt til luft, 21" og tåkelys etter bekreftelse. Sist var vel luft, for bare noen uker siden. Og min bil går i produksjon om under en uke. Hadde jeg vært Tesla ville jeg også vært smidig med å endre konfigurasjon dersom man vil bruke mer penger på bilen:)

--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA