Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ting jeg lurer på.

Startet av Coachen, søndag 09. mars 2014, klokken 21:25

« forrige - neste »

brimi

Kan man ha to forskjellige telefoner på fjernstyringsappen?
Frua har lånt bilen og mener hun skal ha den selv

Også ladespørsmål:

Den blå kabelen som fulgte med, når og hvor kan jeg bruke den? Jeg har opplevd å komme til hurtiglading hvor dc er ute av drift. Kan jeg bruke den det står AC på?
Bmw i3

Aberg88

Sitat fra: brimi på tirsdag 10. februar 2015, klokken 14:37
Kan man ha to forskjellige telefoner på fjernstyringsappen?
Frua har lånt bilen og mener hun skal ha den selv

Også ladespørsmål:

Den blå kabelen som fulgte med, når og hvor kan jeg bruke den? Jeg har opplevd å komme til hurtiglading hvor dc er ute av drift. Kan jeg bruke den det står AC på?

Ja du kan ha 2 telefoner på fjernstyringa. vi har det begge her i huset. du må bare logge inn på din connected drive portal i app`en på hennes telefon.

Den kabelen er vel for hurtiglade stasjoner type 2 hvis jeg ikke tar feil?
BMW i3 I03 09.2014
BMW 520DAT F11 02.2012

Vind

Sitat fra: Aberg88 på tirsdag 10. februar 2015, klokken 15:02
Sitat fra: brimi på tirsdag 10. februar 2015, klokken 14:37
Kan man ha to forskjellige telefoner på fjernstyringsappen?
Du kan faktisk ha hvertfall 4 pålogginger - og du legger egen pinkode på hver - så det kan være brukerens egen pinkode.  Endrer du passord i Connected Drive må du oppdatere på alle enhetene.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

moonbuggy

Kjøredata oppdateres ikke.
Bilen har vært i bruk siden, jeg stiller klokkeslett o.l., men fremdeles viser siste oppdatering i app 6.02. kl. 21.03.
Oppdateres ikke data hver gang man sender til bilen, eller bruker bilen ?



LMOR

Sitat fra: moonbuggy på onsdag 11. februar 2015, klokken 16:18
Kjøredata oppdateres ikke.
Bilen har vært i bruk siden, jeg stiller klokkeslett o.l., men fremdeles viser siste oppdatering i app 6.02. kl. 21.03.
Oppdateres ikke data hver gang man sender til bilen, eller bruker bilen ?
Normalt når du setter den fra deg, og når den lader. Men har ikke klart å "provosere" frem en oppdatering når den ikke lader, bare med å sende noe til den (trodde først det var mulig jeg også).
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

moonbuggy

Jeg var litt nysjerrig og lurte på hva som var under baksetet. Fikk løsnet det helt og løftet det vekk. Nå har jeg problemer med å få det på plass igjen. Noen tips ?

moonbuggy

Ingen andre som har tatt ut baksetet og vet hvordan det settes inn igjen ?

Klykken

Jeg har ikke det, men det naturlige ville vært å gjøre motsatt av det du gjorde da du tok det ut. ;D
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

moonbuggy

#563
Det er problemet, jeg "røsket" litt til, og så løsnet setet. Jeg så etter et sted å lagre skjøtekontakter jeg kanskje trenger en gang i blant. Det var faktisk ganske god plass i to brønner under setet. Men, å bruke rommet blir jo håpløst om jeg ikke klarer å få trykket det på plass igjen.
Er det bare et lite triks, så er faktisk rommene under setet greie å bruke. Setet i seg selv er utrolig flatt og svært lett. Kort sagt greit å håndtere ;D

Truls Martin

I andre BMW er det tredd nedimellom i bakkant og sitter i et par sneppfester i fremkant. Må røskes hardt og brutalt opp og kan som regel bare slås ned igjen..
2014 - BMW i3 Solar Orange Lodge
2015 - BMW X4 2,0d M-tech
Snart 2016 - BMW X5 40e

moonbuggy

Sitat fra: Truls Martin på søndag 15. februar 2015, klokken 10:05
I andre BMW er det tredd nedimellom i bakkant og sitter i et par sneppfester i fremkant. Må røskes hardt og brutalt opp og kan som regel bare slås ned igjen..
Takk for tipset !
Det er snappfester i forkant. Problemet er snapplåsen på setbeltene som skal igjennom setet. Vinkelen på setet når det skyves på plass gjør dette svært komplisert. Jeg strevde bortimot en 1/2 time før jeg fikk det på plass. Synd, for lagringsrommene under setet ville vært perfekte å lagre skjøtekontaktene.

phnuxen

Rart med det, hvor mange spørsmål som kommer opp i etterkant av at man har fått bilen (når man trodde man var utlest på temaet før billevering)

Spørsmål:
Når kona parkerer på jobb er det ingen mulighet for å henge opp laderen på skikkelig vis, det betyr enten at kladden må henge i lufta fra støpsel eller legges på bakken .. Om den må på bakken, har det noe for seg å legge selve kladden i et vanntett trekk eller annen form for innpakking, eller vil det kanskje gå på sikkerheten løs om den ikke får "puste" ..  Eller bør den egentlig bare henge ifra støpsel?

Hjemme har vi heller ingen garasje (er under planlegging) men pt. ingen. Det betyr jo at bilen står ute å lader, samt at ledningen også er utsatt for kulde, regn, is o.l. Om laderen slutter å fungere som følge av utelading, er det Bmw eller jeg som må erstatte kabelen?

Uansett, bilen er jo helt konge!  8)

esselt

Sitat fra: phnuxen på tirsdag 17. februar 2015, klokken 08:10
...
Om laderen slutter å fungere som følge av utelading, er det Bmw eller jeg som må erstatte kabelen?

Uansett, bilen er jo helt konge!  8)

BMW har sagt flere ganger at laderen skal tåle vanlig bruk ute, vår ligger ute å lader uten trekk eller noe beskyttelse og fungerer greit.

Skal dog sies at vi har fått byttet lader en gang da den plutselig begynte å slå ut sikringen, men fikk byttet lader hos forhandler uten krangling eller noe om og men med beskjeden om at laderen skulle tåle å bli brukt ute. Ladet på denne måten siden slutten av mars 2014.
BMW i3 Solar Orange/Lodge (Mars 2014)

Melhus, Sør-Trøndelag

phnuxen

Sitat fra: esselt på tirsdag 17. februar 2015, klokken 09:06
Sitat fra: phnuxen på tirsdag 17. februar 2015, klokken 08:10
...
Om laderen slutter å fungere som følge av utelading, er det Bmw eller jeg som må erstatte kabelen?

Uansett, bilen er jo helt konge!  8)

BMW har sagt flere ganger at laderen skal tåle vanlig bruk ute, vår ligger ute å lader uten trekk eller noe beskyttelse og fungerer greit.

Skal dog sies at vi har fått byttet lader en gang da den plutselig begynte å slå ut sikringen, men fikk byttet lader hos forhandler uten krangling eller noe om og men med beskjeden om at laderen skulle tåle å bli brukt ute. Ladet på denne måten siden slutten av mars 2014.


Ok, takk for svar esselt.

Jorgensen

Sitat fra: esselt på tirsdag 17. februar 2015, klokken 09:06
Sitat fra: phnuxen på tirsdag 17. februar 2015, klokken 08:10
...
Om laderen slutter å fungere som følge av utelading, er det Bmw eller jeg som må erstatte kabelen?

Uansett, bilen er jo helt konge!  8)

BMW har sagt flere ganger at laderen skal tåle vanlig bruk ute, vår ligger ute å lader uten trekk eller noe beskyttelse og fungerer greit.

Skal dog sies at vi har fått byttet lader en gang da den plutselig begynte å slå ut sikringen, men fikk byttet lader hos forhandler uten krangling eller noe om og men med beskjeden om at laderen skulle tåle å bli brukt ute. Ladet på denne måten siden slutten av mars 2014.

Laderen som følger med bilen har kapslingsgrad IP44, og dvs at den skal kunne tåle regnvær. Min lader som fulgte med bilen tålte ikke regnvær, så jeg fikk ny ladekabel fra bilforetningen.
Jeg har kjøpt en Menneskes-lader i tillegg og den har bedre kapslingsgrad, så den tåler også i ligge i vann.
-------------------------------------------------------
BMW iX 50 – nov.2023
Solgt ***Hyndai KONA Electric - aug 2018***
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA