Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ting jeg lurer på.

Startet av Coachen, søndag 09. mars 2014, klokken 21:25

« forrige - neste »

Gondron

Sitat fra: Klykken på mandag 22. september 2014, klokken 11:30
AC er på, og Auto er aktivert mener jeg.
Resirkulering av luft er satt til "A" (AUC?), som jeg tror er automatisk resirkulering ved behov. Mulig det er pga dette?

Uansett, dette skjer kun om morgenen når jeg drar til jobb. Luften er rå og fuktig ute nå, men det gir seg utover dagen stort sett. Når jeg drar fra jobb sjer det aldri. Bilen er forøvrig ikke forvarmet da.

Står eg inne I grasjen med døra open er det ingen dugg, kun da eg står ute. Idag var bilen fine da eg kjørte, har stilt temperature nopp I cupe før eg gjekk utavbilen igår.

Klykken

Kjører med 21C i bilen jeg. Utetemp var 0,5+ og tåke/duskregn.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Snart-i3

Dugg etter 2 km skjer av og til på min også. Comfort, 21 grader og alt på auto.
Kun på morgenen, står i varm garasje.
2013 i3 med 94Ah. Orange og komplett utstyrt.
2002 A6, 2003 A8, 2008 E93 Alle nesten komplett utstyrt.

Olemann


Lurer på om det er mulig å forvarme bilen, enten via appen, eller i bilen på forhånd, uten at bilen er tilkoblet lading?  Har så langt ikke fått det til...

Ole

Klykken

På forsiden av appen er det et vifteikon (android). Hvis du trykker på viften kan du videre trykke på "Aktiver p-klimatiseringen", og forvarming/kjøling starter. Skal fungere uavhengig om bilen står på lading.  Litt usikker på om kjøling som er tidsinnstilt starter om bilen ikke står på lading, men regner med det.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Vind

Sitat fra: Klykken på tirsdag 23. september 2014, klokken 10:18
På forsiden av appen er det et vifteikon (android). Hvis du trykker på viften kan du videre trykke på "Aktiver p-klimatiseringen", og forvarming/kjøling starter. Skal fungere uavhengig om bilen står på lading.  Litt usikker på om kjøling som er tidsinnstilt starter om bilen ikke står på lading, men regner med det.
Bilen varmes til temperaturen den er innstillt på sist du forlot den, er det varkt ute kjøles den, er det kaldt varmes den.  Jeg mener den stopper etter ca 20 minutter uavhengig av om den er koblet til strøm eller ikke, så du får desverre ikke smeltet tykk is om vinteren, men det blir en fin lunk.

Brukte det noen ganger nå i sommer også - og da blir bilen kjølig. 

Har også progamert stjerneknappen på nøkkelen til å starte klimaanlegget.  Da kan jeg trykke den inn hjemme uten å gå via appen.  Da jeg har Comfort Acces trenger jeg ikke den knappen til å åpne bagasjeluken.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

AndesiteSilver_i3

Vind, jeg har også programert om knappen på fjernkontrollen til det samme som deg.
Men jeg savner en "bekreftelse" på at funksjonen er aktivert når jeg trykker. Finnes det?
F.eks. ett blink med lys/blinklys hadde vært nok til at man ser at man fikk kontakt og at funksjonen starter.
- - - - - - - - -

Vind

Sitat fra: AndesiteSilver_i3 på tirsdag 23. september 2014, klokken 12:31
Vind, jeg har også programert om knappen på fjernkontrollen til det samme som deg.
Men jeg savner en "bekreftelse" på at funksjonen er aktivert når jeg trykker. Finnes det?
F.eks. ett blink med lys/blinklys hadde vært nok til at man ser at man fikk kontakt og at funksjonen starter.
Nei, har ikke funnet det - og det er jo ett problem om man er langt unna, slik sett er jo appen bedre - den bekrefter jo
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

brimi

Er i tenkeboksen ang kjøp av i3. Hva syns dere som har kjøpt? Ville dere valgt i3 igjen om dere skulle kjøpt idag? Har kjørt Leaf og Soul, men de tiltaler ikke på samme måte som i3.
Bmw i3

bromm

Sitat fra: brimi på onsdag 24. september 2014, klokken 20:44
Er i tenkeboksen ang kjøp av i3. Hva syns dere som har kjøpt? Ville dere valgt i3 igjen om dere skulle kjøpt idag? Har kjørt Leaf og Soul, men de tiltaler ikke på samme måte som i3.
Vel, svaret på det er vel så enkelt at jeg ikke ville ha kjøpt noen som helst annen bil - uansett hvor mye penger jeg måtte ha til overs for bilkjøp :D

pberg

Så lenge du klarer deg med fire seter er i3 helt klart best. Angrer ikke i det hele tatt.
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

brimi

Haha, da er det avgjort. Har vært to ganger denne uka for å ta på og prøve.
Bmw i3

moonbuggy

Jeg var helfrelst på Kia Soul etter omtaler av bilen. Stor batterikapasitet, ladekapasitet og svært mye utstyr for prisen osv. osv.. Jeg la nesten inn bestilling før prøvekjøring p.g.a. leveringskøen. Heldigvis, bare nesten. Avtalte prøvekjøring med Soul, I3 og e-golf samme dag i den rekkefølgen. Kia Soul var grei den, men i3 var i en helt annen liga. Der stoppet testingen, i3 ble bestilt umiddelbart. (Beklager VW :)).

BOStrand

Jeg lurer på hvordan jeg kan få automatisk innstilling av klokka. Rett klokke kan hentes fra GPS, men hvor får jeg satt dette? Dette er vanlig på de fleste biler skulle jeg tro.

Thomas81

Noen som vet hvordan man får tatt av rammene til nyrene i grillen? Har skrudd løs 4 skruer men de sitter fortsatt fast.
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA