Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ting jeg lurer på.

Startet av Coachen, søndag 09. mars 2014, klokken 21:25

« forrige - neste »

Jorgensen

Sitat fra: Aberg88 på mandag 26. mai 2014, klokken 10:09
Er dette noe som gjelder I3?

http://www.dinside.no/928763/naf-kjorer-du-uten-baklys
Dersom lysbryteren står på Auto, så kjører du uten baklys og med LED-lys foran. Når det blir litt mørkt ute så tennes kjørelysene automatisk foran og bak.
-------------------------------------------------------
BMW iX 50 – nov.2023
Solgt ***Hyndai KONA Electric - aug 2018***
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

Aberg88

Sitat fra: Jorgensen på mandag 26. mai 2014, klokken 10:29
Sitat fra: Aberg88 på mandag 26. mai 2014, klokken 10:09
Er dette noe som gjelder I3?

http://www.dinside.no/928763/naf-kjorer-du-uten-baklys
Dersom lysbryteren står på Auto, så kjører du uten baklys og med LED-lys foran. Når det blir litt mørkt ute så tennes kjørelysene automatisk foran og bak.

Perfekt, slik det burde være.
BMW i3 I03 09.2014
BMW 520DAT F11 02.2012

GelpMan

#242
Slettet.

Fant egen tråd på det jeg lurte på ::)

snakkis

Jeg kan ikke bekrefte eller avkrefte noe, men de gjør vel det de kan for å spare tid.
De følger nok det gamle; If it's not broken, don't fix it.

Pit

Hei
Hvordan kan jeg få frem utetemp på displayet? Eller er denne funksjonen "glemt" på I3?
BMW i3 jun 2014 -
Polestar 2 Aug 2020 -

wesnym

Sitat fra: Pit på tirsdag 10. juni 2014, klokken 22:41
Hei
Hvordan kan jeg få frem utetemp på displayet? Eller er denne funksjonen "glemt" på I3?
Du finner knapp på venstre "spak". Det står BC på den. Trykk flere ganger til du ser temp på venstre side i displayet  :)
BMW i3, Oslo

wesnym

Når man slipper gassen så bremser jo bilen veldig ned. Det er jo deilig å kjøre med "one pedal" men noen ganger tenker jeg at jeg kommer til å bli påkjørt bakfra fordi jeg ikke bruker bremsepedal.... Det er vel ikke noe bremselys i funksjon når bilen bremser på denne måten?
BMW i3, Oslo

Pit

Sitat fra: wesnym på tirsdag 10. juni 2014, klokken 22:48
Sitat fra: Pit på tirsdag 10. juni 2014, klokken 22:41
Hei
Hvordan kan jeg få frem utetemp på displayet? Eller er denne funksjonen "glemt" på I3?
Du finner knapp på venstre "spak". Det står BC på den. Trykk flere ganger til du ser temp på venstre side i displayet  :)
Takker
BMW i3 jun 2014 -
Polestar 2 Aug 2020 -

Pit

Sitat fra: wesnym på tirsdag 10. juni 2014, klokken 22:56
Når man slipper gassen så bremser jo bilen veldig ned. Det er jo deilig å kjøre med "one pedal" men noen ganger tenker jeg at jeg kommer til å bli påkjørt bakfra fordi jeg ikke bruker bremsepedal.... Det er vel ikke noe bremselys i funksjon når bilen bremser på denne måten?
Jo, bremselysene går på ved kraftig regen og "one pedal" kjøring.
BMW i3 jun 2014 -
Polestar 2 Aug 2020 -

LMOR

Jeg har spurt om dette før, men noe må være galt?
Nå blinker stolpene og posisjonen stort sett hele tiden.
Men jeg er på rett plass på kartet, og jeg kan bruke Online Services.
Så hvorfor blinker den?
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

leifm

Prosjekt og utfordring.. Mulig å kunne kjøre i3 til Dublin?? :) :) Hvilken rute er optimal og hvilket ladeutstyr bør være med på ferden? Hilsen lærer med fritidsproblemer :)
-i3 i mai

Vind

#251
Sitat fra: leifm på onsdag 18. juni 2014, klokken 10:38
Prosjekt og utfordring.. Mulig å kunne kjøre i3 til Dublin?? :) :) Hvilken rute er optimal og hvilket ladeutstyr bør være med på ferden? Hilsen lærer med fritidsproblemer :)
Fra hvor i Norge?.  Larvik- Hirtshals og så Esbjerg-Harwich fergen gjør det greit.  Ganske mye ladestasjoner langs motorveiene i England, men hurtigladere er det dårlig med, så regn med å bruke litt tid.  Fra Harwich til Holyhead er det mye motorvei, og ladestasjoner hver 40 mile (+ / - litt)  Totalt ca 34 mil.  Normalt kjører man på 6-7 timer, men lading blir jo en utfordring. 

Alternativt kjører du til Amsterdam, og tar fergen til Newcastle, 250 km til Holyhead, så en overnatting holder fint til å fullade.

http://ev-charging.com/at/en/directions  gir deg en del ladestasjoner, men vet om mange flere (spesielt på bensinstasjoner / veirasteplasser ) i UK som ikke står på listen.

I England er det en del type 2 ladere - men såvidt jeg vet veldig få DC/Combo ladere.  Så ville nok hatt med en type 2 lader.  Vantett vanlig lader er jo også en fordel.

Lykke til!
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Sirka

... og husk overgang til engelsk stikk! :)
- Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen
- i3 fra 05.03.14
- Venter på PS2-levering i juni->juli->august->september->oktober ... :/

Thomas81

Noen som vet priser på de utvendige karroseridelene? Tenker panser, skjermer o.l.
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

bromm

#254
Her har dere en indikasjon på ALLE delene:

http://www.etk.cc/bmw/EN/search/selectCar/I01/MCV/BMW+i3/ECE/

NB! Karrosserideler i termoplast ser ut til å bli oppsiktsvekkende billig... F.eks så koster en dør-side den nette sum av 54$ (!) Bakskjerm koster 294$ og panser koster 263$ (usikkert om dette inkluderer lakk, men likevel er det meget billig ;) ;) ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA