Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ting jeg lurer på.

Startet av Coachen, søndag 09. mars 2014, klokken 21:25

« forrige - neste »

LMOR

Oppdatering; CarPlay fungerer nå, men fremdeles ikke noe ConnectedDrive Store. Etter å ha sett meldingen på skjermen xx antall ganger, så begynner jeg å tro at BMW ikke lenger støtter Store fra bilen. Meldingen sier bare at jeg må kjøpe tjenestene fra portalen og ikke i bilen. Det er også en QR-kode som viser til portalen.

Men dette kan ikke bare være min bil, så i så fall får alle den meldingen nå hvis en går inn i butikken fra bilen?
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Klykken

Hva tenker du å kjøpe i CD-store via bilen?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

LMOR

Sitat fra: Klykken på fredag 10. januar 2020, klokken 09:13
Hva tenker du å kjøpe i CD-store via bilen?
Jeg fikk min 3.dje i3 i går. Og på forrige i3 så kom butikken opp. Jeg trenger ikke kjøpe noe fra butikken, men meldingen så ut som om noe var galt med aktiveringen fra BMW. Siden jeg da ikke fikk aktivert CarPlay så tenkte jeg det kunne være en sammenheng.
Det er litt merkelig at det kommer opp et Store valg under ConnectedDrive litt etter at du har startet opp, og det eneste som skjer når du trykker på det i menyen er at det står at butikken ikke lengre er mulig å bruke fra bilen, men må brukes fra portalen :-)
Enig?
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Klykken

Ja, meget enig i det.
BMW er smådårlig på UI og nettløsninger, synes jeg. Men det er du kanskje kjent med fra tidligere eierskap. :) Jeg synes det er veldig vanskelig å finne ut av mulighetene man har via nett, i bil og i app.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

LMOR

Sitat fra: Klykken på fredag 10. januar 2020, klokken 10:16
Ja, meget enig i det.
BMW er smådårlig på UI og nettløsninger, synes jeg. Men det er du kanskje kjent med fra tidligere eierskap. :) Jeg synes det er veldig vanskelig å finne ut av mulighetene man har via nett, i bil og i app.
Ja, men de er blitt mye bedre. På denne var det lett å se hva jeg hadde og hva jeg kunne kjøpe i tillegg. Nå kan en lett kjøpe service pakker også. Bare en ting som var forvirrende i butikken og det var Remote Software Upgrade, som stod som et valg, men som jeg ikke kan bruke, tror jeg..
Ellers var det mer forskjell i bruk og utstyr mellom 120 og 94 modellen enn jeg hadde trodd. Var mindre forskjell mellom 94 og 60.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Klykken

Ah, da har det skjedd ting siden 2014 i alle fall. Det er bra! :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

moonbuggy

#3351
Gratulerer med ny/gammel bil lmor :)
"Bare en ting som var forvirrende i butikken og det var Remote Software Upgrade, som stod som et valg, men som jeg ikke kan bruke, tror jeg.."
---
Det er nok riktig, det krever endel ny hardware som foreløpig ikke finnes i I3.
Biler som har dette, har meny i bilen:
1. "My vehicle"
2. "Settings"
3. "General settings"
4. "Remote software upgrade"

Punkt 3 og 4 finnes ikke i våre 2019 i3 er. Det kan jo komme senere?
Personlig tviler jeg, eller kanskje ikke ved nærmere ettertanke. BMW holder nok dette åpent og salg fremover bestemmer nok mye...

3Phase

Remote Software Upgrade støttes bare av iDrive 7 eller Operating System 7.0 som de kaller det nå, ifølge denne artikkelen:
https://www.bmwblog.com/2019/05/27/bmw-introduces-their-first-remote-software-upgrade/

i3 120Ah har iDrive6 ifølge en tidligere post av skwelbil her på forumet:
https://elbilforum.no/index.php?topic=42894.0

LMOR

#3353
Godt oppsummert, det var det jeg fant ut av også. V.6 på i3, men det kreves V.7. Kommer sikkert på i3 også etter hvert. Var først inne for å sjekke menyen som beskrevet over.
Men når de treffer så godt på det meste nå, så er det rart at det kom opp på listen på min bil.
Kan jo håpe det betyr at når de har tilpasset v.7 til i3, så får vi et tilbud om oppgradering på verksted fra 6 til 7..

Ellers er mine 2 tidligere i3er fremdeles i bruk innen familien moonbuggy :-)
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Klykken

Sitat fra: Klykken på tirsdag 24. april 2018, klokken 12:42
Hadde bilen på periodisk kjøretøyskontroll (EU/PKK) idag, hos NAF. Gikk greit gjennom, men fikk en anmerkning vedr. "Defekt jordingskabel mellom chassis og hjuloppheng høyre bak". Han kontrolløren sa det var en "tykk kabel" som satt meget løst og med korrosjon. Ikke direkte defekt, men det virket som det var rett før.

Noen som vet hva dette kan være? Kontrolløren visste ikke helt hva denne hørte til.
Ny PKK i dag. Null tekniske feil (kun ei sprekk i frontruta på passasjersiden).

Kun klosser frem som er byttet etter straks 100k kjørte kilometer. Billig bilhold!
Sørget for å ta 3 harde nedbremsinger før jeg leverte bilen hos NAF, så jeg var sikker på at det som var av rust på bremseskivene forsvant. :P
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

moonbuggy

Sitat fra: Klykken på onsdag 11. mars 2020, klokken 10:46

Ny PKK i dag. Null tekniske feil (kun ei sprekk i frontruta på passasjersiden).

Kun klosser frem som er byttet etter straks 100k kjørte kilometer. Billig bilhold!
Sørget for å ta 3 harde nedbremsinger før jeg leverte bilen hos NAF, så jeg var sikker på at det som var av rust på bremseskivene forsvant. :P
Det var neppe de 3 harde nedbremsingene som fjernet rusten. På min gamle i3, kjørte jeg rundt i 2 dager med xx antall harde nedbremsninger før PKK. Det hjalp lite, for mye rust, skivene bak måtte byttes. Altfor dyrt, skulle gjort det selv...

Klykken

Mulig. Men de nedbremsingene gjorde det i alle fall ikke noe verre!
Bremsene benyttes ellers ganske ofte i vinterhalvåret da Nokian-dekkene gjør at regenering nærmest er fraværende i de fleste tilfeller.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

SveinJ

Sitat fra: Klykken på onsdag 11. mars 2020, klokken 11:40
Mulig. Men de nedbremsingene gjorde det i alle fall ikke noe verre!
Bremsene benyttes ellers ganske ofte i vinterhalvåret da Nokian-dekkene gjør at regenering nærmest er fraværende i de fleste tilfeller.

Regen med Nokian på min 120Ah er likedan nå på vinteren som med Bridgestone på sommeren. Helt tilstedeværende!
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Orbit

#3358
Og på en 120Ah er det vel Nokian R3 som er levert. Nokian sier selv at det har jobbet med å gi R3 bedre regen-egenskaper enn den eldre R2-modellen. Har selv R3 på e-tron - riktignok helt annen dimensjon - men null problemer med regen der.

Så spørsmålet er da om noen har dårlig regen med R3, eller om det problemet forsvant da R2 ble faset ut (mens det dårlige ryktet ble hengende igjen.....).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Klykken

Jeg har R2. Møkkahjul til denne bilen og vil nok ikke gå for R3 pga dette.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA