Ting jeg lurer på.

Startet av Coachen, søndag 09. mars 2014, klokken 21:25

« forrige - neste »

Orbit

Borrelås for å feste gulvmatter. De skal normalt sitte fast med "kroken" i gulvet, og mattene festet mot borrelåssiden.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Viks

Sitat fra: P85TMS på onsdag 28. februar 2018, klokken 21:03
Sitat fra: Orbit på onsdag 28. februar 2018, klokken 20:25
Alt tyder på det. Det er ingen tilhørende skruer eller klips i delelisten. (Men et par rensekjemikalier for å forberede festing av listen). 800 kr for listen dersom du skal "badge-trimme" en eldre i3  8)
:D
Takk for info.
Nei, jeg vurderer å handle ny i3 og denne lista er ikke pen. Ikke de grå klistermerkene på a-stolpen og lang taket heller for den saks skyld.

Enig med deg i det... Men noe måtte de gjøre for at bilen skal kunne skille seg litt ut i mengden av helt like i3 =)

Phantom3D

Jeg hørte rykter om at alle elbiler fra 2018 skulle ha kunstig lyd. Er dette nå tilfellet på feks 2018 i3?
Tesla Model S75D 18
BMW i3 94Ah
1995 Mini Cooper Silver Bullet 1275cc

skwelbil

Kunstig lyd er en opsjon på i3 2018 lci, koster 750-850 etter det jeg husker.
BMW i3S 120ah Fully Charged 2019

Trond.m

Sitat fra: Orbit på onsdag 28. februar 2018, klokken 20:45
Borrelås for å feste gulvmatter. De skal normalt sitte fast med "kroken" i gulvet, og mattene festet mot borrelåssiden.
Har aldri sett behov for å bruke de som følger med. Mattene kommer jo ferdig med borrelås. Er det for ment for de som vil ha gulvmattene på uten å fjerne velourmattene ?

Ingeniøren

Sitat fra: TM på tirsdag 06. mars 2018, klokken 06:36
Har aldri sett behov for å bruke de som følger med. Mattene kommer jo ferdig med borrelås. Er det for ment for de som vil ha gulvmattene på uten å fjerne velourmattene ?

Hvis du kjøper vintermattene til BMW, de glatte grå, så er de delt på midten foran. Da trenger du to ankere foran hvert sete for å holde de på plass. Sommermattene klarer seg med et anker i hver ende.
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
Linux Zorin på PC'n og integrerte solceller på taket

Sungrazer

Sitat fra: skwelbil på mandag 05. mars 2018, klokken 23:23
Kunstig lyd er en opsjon på i3 2018 lci, koster 750-850 etter det jeg husker.

Kjøpte min med, og lyden er veldig diskret. Høres ut som en lav brumming bare.
2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

Agmuns

Sitat fra: Ingeniøren på tirsdag 06. mars 2018, klokken 06:47
Sitat fra: TM på tirsdag 06. mars 2018, klokken 06:36

Hvis du kjøper vintermattene til BMW, de glatte grå, så er de delt på midten foran. Da trenger du to ankere foran hvert sete for å holde de på plass. Sommermattene klarer seg med et anker i hver ende.
Mine grå vintermatter fulgte med bilen "gratis" og de har anker. Jeg har 6 eller 8 anker hjemme som jeg ikke har bruk for.

Victor Halvorsen

http://www.elxo.no/index.php/elektromateriell/jordfeilautomater/2pol-2-modul-756.html

Er denne sikkringen godkjent for elbil lading?
Denne går til en egen stikk kontakt ut i garasjen som kun er til garasje port åpner, vet det egentlig ikke er helt lov å ha andre ting koblet på samme uttak som man lader elbil men men..

Ingeniøren

Du skal vel i dag ha Jordfeilautomat type B. De du viser til er type A.

2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
Linux Zorin på PC'n og integrerte solceller på taket

Bjørg Sveen Fjeldberg

På EU kontroll må jeg skifte bremseskiver og klosser bak. (Rust på skiver.) Har fått pristilbud på tilsammen
kr 7 279,- . På tilbudet er også påført Rear break disk + div annet tilbehør. Jeg kjøpte bare "vanlig" serviceavtale da bilen var ny (ikke inkludert skifte av bremseskiver). Siden dette er noe nytt for meg, vil jeg bare spørre her på forumet: er dette et greit pristilbud? Mvh Bjørg Sveen Fjeldberg

RonnyØ2

Sitat fra: Bjørg Sveen Fjeldberg på lørdag 07. april 2018, klokken 22:21
På EU kontroll må jeg skifte bremseskiver og klosser bak. (Rust på skiver.) Har fått pristilbud på tilsammen
kr 7 279,- . På tilbudet er også påført Rear break disk + div annet tilbehør. Jeg kjøpte bare "vanlig" serviceavtale da bilen var ny (ikke inkludert skifte av bremseskiver). Siden dette er noe nytt for meg, vil jeg bare spørre her på forumet: er dette et greit pristilbud? Mvh Bjørg Sveen Fjeldberg

Kun delene koster under 2500,- fra anerkjent leverandør, så det er penger å spare på å høre flere plasser.

Bjørg Sveen Fjeldberg

Tenkte det. Hører først med Auto Trio AS om deler. Er kunde der. :)

Toalmar

Sitat fra: Bjørg Sveen Fjeldberg på lørdag 07. april 2018, klokken 22:21
På EU kontroll må jeg skifte bremseskiver og klosser bak. (Rust på skiver.)
Hvor langt er denne bilen gått da?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Bjørg Sveen Fjeldberg

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA