Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tråden for alle med positive erfaringer med Tesla S

Startet av Teslanewbie, fredag 21. februar 2014, klokken 16:10

« forrige - neste »

OleT

Det nærmer seg 7000km på 3 1/2 måned, og jeg er storfornøyd.
Ingen problemer med lading, ingen lekkasjer, ingen problemer med vinduer, seter, drivverk, batteri eller elektronikk.

Vindusviskerne suger, men det har vært en tørr vinter her vestpå.
Jeg fikk knust et speil i begynnelsen av desember, og Tesla klarer ikke levere bare glass. I forrige uke ga jeg opp og fikk skiftet HELE speilet - og det nye har plant glas der de gamle har svak krumning. Tar nok litt tid å venne seg til.

Men jeg fryder meg hver gang jeg får rødt lys!
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

Hetlsh

Har 3000 km på 2 måneder og har ikke hatt problemer eller feil. Har hatt mercedes E320 cdi med luftfjæring som jeg var veldig fornøyd med, men ser at det kom en revolusjon med Tesla P85+. Mercedesen har vi enda, men den føles dessverre som en fossil å kjøre nå selv om den var premium.

Teslaguten

Tesla som totalpakke er fabelaktig! Premium meg her og der, du får ikkje meir bil for pengane enn TMS. No passerer eg 8000km på 2 mnd kjøring, og einaste knirket med bilen kommer fra panotaket ved kaldare enn -3. Det overlever eg lett. Sitter på Brokelandsheia og ser bilen bli lada med 98kWh / 495 km/t, fått melding om ny oppdatering i natt, og bilen kjører som ein drøm. Må stikka no, lader så fort at eg knapt blir ferdig å skriva. ;D
#19329
Model X #1094
P85D RN6614200

VigdisA

Sitat fra: OleT på lørdag 22. februar 2014, klokken 15:05
....
Men jeg fryder meg hver gang jeg får rødt lys!
Det er mye moro, selv innenfor fartsgrensen..  ;)
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

Frodebo

Har dratt på 2000 km til nå. Det har vært en total ny bilopplevelse, kan ikke helt forestille meg å skulle bytte til en fossilbil etter dette. Hele pakka er utrolig bra, å kjøre bil har fått en ny betydning. Jeg har nesten utelukkende positive opplevelser, og de småtingene som har vært (justering av vindu på førersida, gnissing i soltaket) har Tesla løst kjapt og greit (stikk bare innom så fikser vi det - vi låner deg en bil imens!).

Som mange andre har også jeg hatt 12V-problemer, men det løser jeg inntil 6.0 kommer med å sette ned ladefarten slik at vedlikeholdslading unngås. Men så er jo dette Bil 2.0, og da vet jeg at dette er midlertidig og blir løst, så da er det overhode ikke et problem.

Når service, kommunikasjon og alt som hører med hos Tesla Trondheim i tillegg er i absolutte toppklasse, er det bare ett å si om erfaringene med TMS så langt: Fantastisk!  :D


Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

Harlex

Kjørt 10 000 på 4 mnd og er fortsatt svært fornøyd. For meg har servicen fra forhandler vært upåklagelig og jeg bare gleder meg til fortsettelsen.....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

cairnz

4000km siden 30. jan. 100% problemfritt.

Eller, det er kanskje et problem at man venner seg til det. Bilen føles normal, og det aller meste annet føles som om det er kjipt.
Elbilist

espenlg

Selv om jeg bare hatt bilen i et døgn må det legges inn litt skryt her. Oppdaget i kveld at den ene chromlista bak bakdøra stikker 3-4mm opp over chromlista på døra og tenkte - hvorfor ikke spørre. Så jeg sendte en mail til en amerikaner som er i Drammen for tiden. Han svarte i løpet av 10 minutter på en lørdag kveld at dette skulle de fikse, han skulle komme raskt tilbake til meg med tidspunkt for når jeg kunne svinge innom. Sendte også mail til en annen kar i Drammen hvor jeg spurte om jeg kunne bare trekk prisen på gummimattene jeg kjøpte fra det gavekortet jeg fikk for manglende adapter. Der også kom det svar i løpet av få minutter - fortsatt på en lørdags kveld at dette ordner de mandag morgen - jeg kunne bare se bort fra fakturaen.

Mange vil jo si det er en selvfølge at disse tingene blir ordnet og der er jeg helt enig, men at to forskjellig ansatte hos Tesla svarer veldig positivt på en mailhenvendelse lørdags kveld.. da blir jeg imponert og det fortjener virkelig skryt!
S85 | Grå | 19" | Alt utstyr minus luft, hylle og 7-seter.
Bestilt 06.09.13 | Bekreftet 09.09.13 | VIN 24.09.13 | I produksjon 03.01.14 | Levering 21.02.14

valvolainen

Rundet 9000km igår.
Helgen ble tilbrakt Fra Østfold over til bergen fredag kveld, lunch i bergen med 4 timer treglading før retur over fjellet igår kveld. Hjemme kl. 02:30 inatt.
Har fundert litt på å bytte inn bilen, da vi har sluttet med 13mil-hver-dag pendlingen, men har lagt den tanken DØD for godt etter turen i helgen!

Teslaeier

Jeg har hatt bilen siden slutten av november uten noen som helst problemer.
Tror den har gått rundt 8-10000 km nå.
Har inntrykk av at teslanewbie har lest litt for mye på forumet etter at han bestilte bil og er nå redd for at han har bestilt katta i sekken (ref flere litt aggressive innlegg både her og på us forum). Jeg var innom samme følelsen selv etter å ha drømt om denne bilen i flere år, for så å lese om stadig nye problemer etter hvert som levering nærmet seg. Jeg var etterhvert litt likegyldig til hele bilen. Når jeg endelig kunne hente ut bilen ble jeg igjen "frelst".
Ingen riper i lakken eller dårlig klargjøring av bilen før utlevering.
Dugg i lyktene dukket opp første dagen, men jeg kastet meg ikke over telefonen eller forumer for å klage med det samme. Etter et par dager var all dugg borte og har ikke kommet tilbake siden.
Bilen dugger innvendig hvis man ikke har på noen lufting. Hvis jeg har på vifte og helst ac blir bilen dugg fri på sekunder.
Jeg har ikke ujevn slitasje av bakdekk.
Lading har fungert uten problemer siden jeg fikk bilen. Og jeg har ladet på mange forskjellige plasser. Jeg har immidlertid ikke kunnet la ladekabelen stå i når bilen ikke lader inntil sist fredag da det kom en ny oppdatering. Nå kan bilen tilsynelatende stå med kabelen i og jeg kan starte og stoppe lading etter eget ønske fra appen. Tror jeg alikevel vil laste inn oppdateringer uten å være tilkoblet strøm en stund til.
Jeg synes setene er gode, men innser at det finnes bedre.
Jeg har ikke noe mugg i bilen, men jeg har heller ikke panoramatak.
Har ikke oppdaget noe rust bortsett fra på bremseskiver.

Jeg tenker at alle produsenter nesten uansett produkt vil ha enkelte problemer, særlig i oppstartsfasen.
Det er ikke så lenge siden jeg leste om den nye Mercedesen til Lasse Kjus som begynte å brenne mens den sto parkert. Den tilhørte vel også premium segmentet. Og den hadde feil? Utrolig, men sant.
http://ipad.dagbladet.no/2013/04/09/nyheter/innenriks/bilbrann/26573237/

Synes diskusjonene om bilen er premium nok er latterlige når de foregår her hjemme. I USA og Tyskland skal model S konkurrere mot Porsche panamera ol så der er det berettiget, men her konkurrerer den med en velutstyrt Passat. Hadde det ikke vært for tesla så hadde nok min nye bil vært en octavia eller superb.

Kort fortalt så vil jeg anbefale deg å roe ned litt og ta problemene hvis/når de oppstår. Dette er en bil som folk har gledet seg til å årevis. Mens man venter og gleder seg blir forventningene høyere og høyere. Dette er nok noe av grunnen til at folk kaster seg over forum og klager ved den minste lille ting.

Det er "bare" en bil du har bestilt. Den skal ta deg og evt din familie/venner fra A til B og det gjør den på en utmerket måte.
Inntrykket mitt etter utallige timer med lesing på tesla forum fra Norge og fra USA er at om tesla kanskje har litt mer feil enn bilprodusenter med 100 års erfaring så er tesla uslåelige på å fikse disse problemene. Bortsett fra enkelt episoder hvor man har møtt på inkompetente ansatte så fremstår tesla som den eneste bilprodusenten som fikser ALLE problemer som oppstår uten å kverulere eller prøve å legge ansvaret over på kundene.

Ops. Jeg kom på at jeg har hatt problemer med bilen alikevel. Knappen som sitter på ladekabelen, som skal åpne ladeporten sluttet å funke etter 1 - 2 måneder. Dette har imidlertid ikke senket bilens verdi for meg. Synes ikke det er uoverkommelig å åpne ladeluken fra touch skjermen inni bilen.

BMW850

+1

Og jeg regner vel med at de bytter kabelen for deg også dersom den ikke åpner via knappen på ladekabelen  :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Kallagtunet

Sitat fra: BMW850 på søndag 23. februar 2014, klokken 12:24
+1

Og jeg regner vel med at de bytter kabelen for deg også dersom den ikke åpner via knappen på ladekabelen  :)

? Har du fått bilen din?

BMW850

Sitat fra: Kallagtunet på søndag 23. februar 2014, klokken 14:03
Sitat fra: BMW850 på søndag 23. februar 2014, klokken 12:24
+1

Og jeg regner vel med at de bytter kabelen for deg også dersom den ikke åpner via knappen på ladekabelen  :)

? Har du fått bilen din?

Nei. Hvorfor spør du?
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Kallagtunet

Gitt trådens tittel er det vel ikke helt unaturlig at man poster her etter at man får bil? Eller er det positiv erfaring fra å vente så er det sikkert greit å poste om det også her.

BMW850

Sitat fra: Kallagtunet på søndag 23. februar 2014, klokken 14:35
Gitt trådens tittel er det vel ikke helt unaturlig at man poster her etter at man får bil? Eller er det positiv erfaring fra å vente så er det sikkert greit å poste om det også her.

Forsåvidt så har du rett ved nærmere gransking av tittelen, men det er litt flisespikkeri ;) Kanskje man skal rette teksten til "erfaringer med egen Tesla S"?  :P Erfaring kan være så mangt. Uansett er mitt inntrykk at Tesla tar tak i ting og en ladekabel som ikke lenger fungerer som den skal vil jeg tro er dekket av garanti. Ellers skal jeg forhåpentligvis gjerne komme tilbake i denne tråden om ett par måneder. Det er viktig å få frem både positive og negative forhold med bilen...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA