Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tråden for alle med positive erfaringer med Tesla S

Startet av Teslanewbie, fredag 21. februar 2014, klokken 16:10

« forrige - neste »

Teslanewbie

Det skrives så mye negativt om bilen, denne tråd er for å skrive positive erfaringer.

Jeg såg en hvit tesla idag , den var pen. Jeg spurte eieren av bilen om han hadde opplevt problem, han svarte at han ikke hadde hatt noen som helst problem på de 20 dagene han hadde eiet bilen. Han var superfornøyet.

Det var positivt å høre :-)

Noen flere ?

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Sveinung1954

How, how! 20 dager uten problemer!

Denne menigheten begynner å overgå til og med Apple menigheten (som jeg selv er medlem av). Gratulerer :-)
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

D.O

Trodde jeg hadde blitt vandt med aksen, men i går kjørte jeg i 5'C+ og stoppet i en tunnel. Alene på veien og topp ladet batteri. Trykket brems og gass inn samtidig, bilen krøp litt frem og stoppet når jeg trykte hardere på bremsen. Alarm og beskjed om at begge pedaler var betjent. Doh...   ;) Slapp bremsen så fort jeg kunne, og Svoooosjjj!!! Trykt ned i setet, kjenner min stramme ungdommelige hud i ansiktet dras bakover, i det bilen logrer både til høyre og venstre i opp til 70-80kmt mens lyden av over 1000A fyller tunnelen og hakka 8 dekkene skriker om hjelp. Slipper elpedalen på litt over fartsgrensen og får litt regen før jeg tramper inn elpedalen igjen, bilen akser i 0,5sek og kutter, ble først litt skeptisk men ser antspinn lampa blinke  ??? Fy fan hvor bilen går, når man er alene og føre og temp lar elektronikken i bilen gi all potensiell kraft til motoren  ;D
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

stiantveitofficial

#3
Jeg lånte en 85P i litt over 1 time i dag, jeg skjønner godt at dere er fornøyde. Den hadde til og med piggdekk, tenkte kun på det i lyskryss (mye knatring fra piggene), men på E18 var piggdekkene glemt.
Eneste er setene, de er litt vanskelig å finne seg 100% tilrette i og så er de litt harde, men så lånte jeg den som sagt kun i litt over 1 time. Mulig de går seg til etterhvert  :)
2012 Audi A4 TDI firmabil.
Vuderer sterkt Tesla S 85 som firmabil i løpet av 2014!

stiantveitofficial

Sitat fra: D.O på fredag 21. februar 2014, klokken 16:39
Trodde jeg hadde blitt vandt med aksen, men i går kjørte jeg i 5'C+ og stoppet i en tunnel. Alene på veien og topp ladet batteri. Trykket brems og gass inn samtidig, bilen krøp litt frem og stoppet når jeg trykte hardere på bremsen. Alarm og beskjed om at begge pedaler var betjent. Doh...   ;) Slapp bremsen så fort jeg kunne, og Svoooosjjj!!! Trykt ned i setet, kjenner min stramme ungdommelige hud i ansiktet dras bakover, i det bilen logrer både til høyre og venstre i opp til 70-80kmt mens lyden av over 1000A fyller tunnelen og hakka 8 dekkene skriker om hjelp. Slipper elpedalen på litt over fartsgrensen og får litt regen før jeg tramper inn elpedalen igjen, bilen akser i 0,5sek og kutter, ble først litt skeptisk men ser antspinn lampa blinke  ??? Fy fan hvor bilen går, når man er alene og føre og temp lar elektronikken i bilen gi all potensiell kraft til motoren  ;D

Den akser så sykt at jeg faktisk ble litt redd i dag. Helt vill bil  :D
2012 Audi A4 TDI firmabil.
Vuderer sterkt Tesla S 85 som firmabil i løpet av 2014!

Birger

4100 kilometer og kjempefornøyd.

Har ikke hatt noen ladeproblemer, ikke noe soltak og har ikke sett noe mugg enda.

Bruke ikke "range mode" ekstensivt for da ser jeg det blir fuktig innvendig etter hvert.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

laumb

Sist gang jeg skrev i en slik tråd fikk jeg kjeft av noen, men siden tittelen ikke indikerer at vi ikke kan ha hatt en plutselig uventet negativ hendelse drister jeg meg til å melde meg inn.

For meg handler ikke positive erfaringer med "ikke hatt noen feil", men og også hvordan opplegget rundt har håndtert avvikene.

Storfornøyd!

x525

Jeg har hatt bilen siden slutten av november, og jeg hadde faktisk rukket å bli ganske skeptisk før overtakelsen siden jeg antakeligvis hadde lest litt for mye her inne på forumet... Etter snart tre måneders eie og 3000 problemfrie kilometer, kan jeg med hånden på hjertet si at det er definitivt den beste bilen jeg har hatt, og jeg har aldri sett tilbake med savn på min 2011-modell BMW 525 som fortsatt står usolgt i garasjen... Anyone???

Bilen er svært romslig, klassisk pen, deilig og enkel å kjøre, særs billig i drift, har rå ytelser for de som mener dette er viktig, er overraskende god på vinterføre (beste bakhjulsdrevne bil jeg har kjørt) og har et supereffektivt varmeapparat. Bilen er rett og slett et kupp!
Bor på Kolbotn.
Grå/grå Model S P85+ inkl. alt unntatt bagasjeromsskjuler.

erot

Bortsett fra setene, som er litt subjektivt, 100% fornøyd. Ingen problemer utenom bagateller som litt dugg i lykter.

Det som virkelig skiller den fra andre biler er drivlinjen med regen og "direkte kontakt" mellom pedal og hjul. Dette medfører en evne til å kjøre mykt som ingen andre biler er i nærheten av, spesielt kombinasjonen raskt og mykt. Dette gjør at selv de beste og nyeste automatkassene oppleves som å kjøre båt, og fossilbiler generelt som en anakronisme. Og dette er den første "skikkelige" bilen av sitt slag. Blir spennende fremover!

Tuxedo

#9
Sitat fra: Teslanewbie på fredag 21. februar 2014, klokken 16:10
Det skrives så mye negativt om bilen, denne tråd er for å skrive positive erfaringer.

Nja, det skrives vel ikke så mye negativt om bilen, men vi kan vel trygt si at OP har bidratt tungt til negativitet i forumet her.

Jeg har kjørt min P85 i 3 måneder nå, og har ikke hatt noen problemer bortsett fra bagatellmessige ting som tas på service om et år.  Det er ikke det det handler om.  Det handler om drivlinje og en kjøreopplevelse som sier meg at dette er game over for forbrenningsmotorer på sikt.  Jeg skal i hvert fall aldri tilbake.  Den nesten absurde, umiddelbare kontakten du har med bilen er et kvantesprang som ingen forbrenningsmotor kan hoppe etter.

Øyvind.h

Artig hvordan Model S kom og gjorde alle tidligere premium-biler helt uinteressante over natten :) Jeg som siklet på 5-serie, A6 etc. Og ikke minst - hadde planer om å kjøpe en nesten ny 911 i 2013 til meg selv (30-års presang :) ). Nå kjører jeg en bil som er mye sprekere. Ikke like god handling, men totalpakken gjør at 911 er skjøvet laaangt ned på prioriteringslisten.

6 måneder og snart 10.000km - finner fortsatt på dårlige unnskyldninger for å kjøre turer  8)
I ettermiddag sendte jeg kona på shopping bare for å ha en god grunn til å kjøre til vaskehallen ved senteret.... Og forumet? Trodde jeg skulle roe ned etter at jeg fikk bilen, men man blir jo helt hekta.

Eneste negative er Teslas service-avdeling som flere ganger har skuffet voldsomt (noe de også har fått høre). Men jeg holder ut i påvente av at voksesmertene går seg til.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Teslanewbie

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 21. februar 2014, klokken 20:41
Artig hvordan Model S kom og gjorde alle tidligere premium-biler helt uinteressante over natten :) Jeg som siklet på 5-serie, A6 etc. Og ikke minst - hadde planer om å kjøpe en nesten ny 911 i 2013 til meg selv (30-års presang :) ). Nå kjører jeg en bil som er mye sprekere. Ikke like god handling, men totalpakken gjør at 911 er skjøvet laaangt ned på prioriteringslisten.

6 måneder og snart 10.000km - finner fortsatt på dårlige unnskyldninger for å kjøre turer  8)
I ettermiddag sendte jeg kona på shopping bare for å ha en god grunn til å kjøre til vaskehallen ved senteret.... Og forumet? Trodde jeg skulle roe ned etter at jeg fikk bilen, men man blir jo helt hekta.

Eneste negative er Teslas service-avdeling som flere ganger har skuffet voldsomt (noe de også har fått høre). Men jeg holder ut i påvente av at voksesmertene går seg til.

911 c4 PDK var også høyt opp på min liste.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Aage M.

Nullutslipp, veldig god plass, rimelig å eie, nydelige klassisk linjer, strålende kjøreegenskaper, rå ytelser, meget god på vinterføre.  Bilen er helt unik. Har kjørt 6500km siden 11. nov. Ingen problemer, bare gleder. Aldri mer fosilbil!   ;D

Teslanewbie

Akselerasjonen , utseendet og hitech dashboardet var det som fanget meg.

Re Øyvind.h her er noe å tenke på for porsche frelste :

http://www.evwest.com/catalog/product_info.php?products_id=224
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Øyvind.h

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 21. februar 2014, klokken 20:46
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 21. februar 2014, klokken 20:41
Artig hvordan Model S kom og gjorde alle tidligere premium-biler helt uinteressante over natten :) Jeg som siklet på 5-serie, A6 etc. Og ikke minst - hadde planer om å kjøpe en nesten ny 911 i 2013 til meg selv (30-års presang :) ). Nå kjører jeg en bil som er mye sprekere. Ikke like god handling, men totalpakken gjør at 911 er skjøvet laaangt ned på prioriteringslisten.

6 måneder og snart 10.000km - finner fortsatt på dårlige unnskyldninger for å kjøre turer  8)
I ettermiddag sendte jeg kona på shopping bare for å ha en god grunn til å kjøre til vaskehallen ved senteret.... Og forumet? Trodde jeg skulle roe ned etter at jeg fikk bilen, men man blir jo helt hekta.

Eneste negative er Teslas service-avdeling som flere ganger har skuffet voldsomt (noe de også har fått høre). Men jeg holder ut i påvente av at voksesmertene går seg til.

911 c4 PDK var også høyt opp på min liste.
Boxter-snerret var jo deilig da :) Spesielt med taket nede, nedover langs kysten ved LA.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA