Bilder av i3

Startet av TAS, tirsdag 18. februar 2014, klokken 18:32

« forrige - neste »

JorgenM

30 cm nysnø i natt og vi hadde selvsagt vært på fest og satt igjen bilen. Fikk prøvd seg som brøytebil på gårdsvegen. Måtte hjelpe litt med skuffel for å komme frem :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

Sungrazer

Vasket og polerte bilen forrige helg. Ble bra resultat, syns jeg. Litt kjipt å se at bilen allerede har fått noen hakk og steinsprang i panseret, men det er vel ikke til å unngå.

2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

Strøm Tycoon

Trøsten med tanke på steinsprang er hva bilen koster i drift. Dessuten ruster den heller ikke på grunn av dem.

Jeg har kraftig OCD med tanke på steinsprang og parkeringsskader. Derfor valgte jeg å dekke bilen med rubberspray ... noe slipper såklart gjennom, men alt i alt blir overflatene veldig godt beskyttet.

turfsurf

Sort lakk generellt og den sorte lakken til BMW spesiellt suger baller. Det sorte panseret på stormtrooperen ser ikke ut.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Klykken

Sort lakk viser defekter veldig tydelig. Riper blir jo "hvite" i sollys, så her må man ha vaskerutinene i orden. Og en poleringsmaskin tilgjengelig! :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Sungrazer

Sitat fra: Klykken på onsdag 30. mars 2016, klokken 09:32
Sort lakk viser defekter veldig tydelig. Riper blir jo "hvite" i sollys, så her må man ha vaskerutinene i orden. Og en poleringsmaskin tilgjengelig! :)

1: Kast svampen
2: Kjøp to bøtter med grusrist

Poleringsmaskin er undervurdert. Vasket og polerte opp begge bilene mine i løpet av uka og ble helt lemster... :)

2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

epsilone6

Strøkent, to gode representanter for hver sin generasjon  :)

Sungrazer

Sitat fra: epsilone6 på onsdag 30. mars 2016, klokken 12:34
Strøkent, to gode representanter for hver sin generasjon  :)

Takk - det er digg med rene biler, men det varer dessverre veldig kort. Det å vaske bilen er min versjon av regndans. :D Lettere å få ren igjen da når man har et godt lag med god polish på. :)
2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

Klykken

#39
Til info så er polish, eller poleringsmiddel det som i all hovedsak skal fjerne riper. Voks og syntetiske forseglinger er det som beskytter arbeidet du har utført etter poleringa.

Autoglym og andre forbrukerprodukt som selges på bensinstasjon har mild eller ingen slipemidler i seg, og vil derfor ikke korrigere noe som helst. Kun skjule. Når silikonet eller hva det nå er som skjuler defektene vaskes bort er ripene tilbake igjen. Disse produktene passer også meget dårlig med maskin. De fleste av disse er såkalt "AIO" (All in one), som betyr at de har litt halvgrei beskyttelse i seg også.

Sjekk ut Detailersclub.no for å få dyptgående informasjon om bilpleie. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

ENY

Er det noe spesielt man skal tenke på dersom man polerer en I3 kontra en vanlig bil?
2016 BMW I3 High Voltage pluss pluss
2011 BMW 320D xDrive Touring- solgt
2006 BMW 320D Touring- solgt
2004 BMW 316I Sedan- solgt

Lidenskap for BMW

Klykken

Nei, i utgangspunktet ikke. Kanskje å unngå høy varme, da bilens karosseri er en plast/karbonblanding. Men med en DA-maskin skal det godt gjøres å få det for varmt uansett.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

ENY

Ok. Jeg vurderer å kjøre bilen rett til lakkforsegling hos profesjonelle med en gang vi henter der for å unngå riper, slik flere her har nevnt.
2016 BMW I3 High Voltage pluss pluss
2011 BMW 320D xDrive Touring- solgt
2006 BMW 320D Touring- solgt
2004 BMW 316I Sedan- solgt

Lidenskap for BMW

Klykken

#43
Det kan være lurt. Vit at profesjonelle ikke ber deg komme tilbake for rebehandling årlig. Og at det gjerne kan ta noen dager å få bilen ordnet.
Eksempel på nybilshine med god beskyttelse:
http://www.detailersclub.no/forums/topic/26662-coating-av-nybil-skoda-octavia-2016/
http://www.detailersclub.no/forums/topic/26172-ss-audi-allroad-a4-2016-max-protect/#comment-496192
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Sungrazer

Sitat fra: Klykken på onsdag 30. mars 2016, klokken 13:54
Til info så er polish, eller poleringsmiddel det som i all hovedsak skal fjerne riper. Voks og syntetiske forseglinger er det som beskytter arbeidet du har utført etter poleringa.

Jeg burde vel visst bedre enn å diskutere detailing her... ;) Det jeg har brukt som siste lag på bilen etter oljebasert degrease og akaliebasert degrease på tørr bil, så skyllet med vann, så skummet ned bilen, så skyllet med vann, så tar jeg på bilen for første gang med såpevask med vaskehanske (tobøttesystem). Så skyllet ned bilen med vann og tilslutt tørket og påført Sonax Deep Gloss Polish + Wax.

Polish er for mange i folketale det samme som voks.
2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA