Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Enkel løsning på fastlåst ladekabel ('ladelukemetoden')

Startet av JorgenM, mandag 31. juli 2017, klokken 10:56

« forrige - neste »

JorgenM

Opplevde fastlåst ladekabel for første gang idag, tenkte å dele løsningen min siden jeg ikke fant noen løsning her på forumet og var rimelig desperat på jakt etter løsning mens kona stod å trippet for å kjøre :)

Nød-åpneren, wire'n bak knappen nede innenfor høyre bakdør var selvsagt borte, så måtte finne annen løsning.
Prøvde låsing/opplåsing av bil sikkert 100 ganger uten hell.

Så prøvde jeg å holde inne låsen for selve ladeluken mens jeg låste/opplåste bilen og da løsnet kladden på første forsøk :+1:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Autowinder

Trykket du inn "bryteren" med gummi på, eller trykket du noe inn i hullet hvor låsemekanismen for ladeluka sitter?
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

JorgenM

Brukte bare fingeren og holdt inne den bryteren til venstre for selve ladekontakten ja.

Har prøvd å fått den stuck igjen for å se om triksen kan reproduseres, men nå får jeg ikke satt den fast :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Ingeniøren

Genialt Jørgen  :+1:

De som har funnet kabelen har vel og i noen fall måttet på verksted for å få ting på plass. Dette "ødelegger" jo ingen ting.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

JorgenM

Jeg fikk ikke bilen til å lade etterpå og bestilte faktisk verkstedtime til i morgen. Men plutselig etter noen timer så ladet den igjen og jeg kansellerte timen siden det egentlig passet dårlig i morra (14 mil t/r til serviceverksted).

Får få de til å fikse den kabelen neste gang jeg er på service.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

moonbuggy

Her må det være duket for nydesign når faceliften kommer. Det må gå an å få til en langt enklere og idiotsikker nødutløser for låsemekanismen enn "surret" som finnes nå. En "trykknapp" i bagasjerom eller noe lignende.
Etter alle klagene og tur til verksted så burde det være et must. Langt viktigere enn bagatellmessige kosmetiske endringer...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA