Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bilder av i3

Startet av TAS, tirsdag 18. februar 2014, klokken 18:32

« forrige - neste »

Usikker på detta

Se der ja? DET var en ny fargevariant for meg :)
Særdeles flott bil :)

Er den foliert? Ser "matt" ut?

Ingeniøren

2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Trond.m

Synes også denne er utolig lekker. Så vidt jeg husker er det flere lag med rubberspray som gir den flotte silkematte overflaten. Men dette må vel være en kostbar behandling og hvor varig er den ? Hvis den blir skadet, så vil den vel flasse som solbrent hud ?  ;)

Strøm Tycoon

Sitat fra: TM på søndag 06. november 2016, klokken 08:49
Synes også denne er utolig lekker. Så vidt jeg husker er det flere lag med rubberspray som gir den flotte silkematte overflaten. Men dette må vel være en kostbar behandling og hvor varig er den ? Hvis den blir skadet, så vil den vel flasse som solbrent hud ?  ;)

Det stemmer, det er 11lag med matt gjennomsiktig Rubbber Spray. Har vist seg å være veldig holdbart. Har nå kjørt over 35000km på E6 i løpet av ett år, og eneste betydelige skader var på det sorte området langs kanalene, der har jeg nå fjernet belegget.

Noen steinsprang har kommet gjennom på støtfanger og panser, men det har ikke flasset opp da jeg passer på å ikke la vann få trenge inn under trykk (høyttrykkspyler). Alternativ så kunne jeg ha tatt bryet med å spraye over med Rubber Spray på boks, men jeg tenker det får være sånn til neste sommer.

Gjorde det samme på Kiaen, og etter 10mnd. og 25000km var bilen, med unntak av noen få steinsprang, helt strøken i lakken. De andre bilene jeg har pendlet med, som ikke har vært behandlet, har blitt helt ødelagt, særlig på støtfanger og panser.

Behandlingen kostet 12000,- En pris jeg ikke syntes er så halvveis gal for å slippe unna med nær 100% strøken lakk etter så mange km på motorvei.


Vind

Har ikke fått tatt noen "proffe" bilder av min nye i3, men fikk foliert den etter overtagelsen.  Bilen har i utganspunktet samme farge som den forige - så da følte jeg for å gi den en liten "makeover".  Mørk blå metallic, sorte takbuer og matt sølv kanallist, speil og nyre forann.





BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Usikker på detta

Den ser fantastisk ut @Vind!
Flott fargevalg, og digg med noe "annet" :)

Tør jeg spørre hvor mye foliejobben kostet, hvem som gjorde det og hva slags type foliekvalitet som ble brukt?

Selv betalte jeg 22k hos Marco`s i Oslo for hel-foliering til sort matt.
3M og 1080-serien.

Vind

Sitat fra: Usikker på detta på lørdag 12. november 2016, klokken 13:42
Den ser fantastisk ut @Vind!
Flott fargevalg, og digg med noe "annet" :)

Tør jeg spørre hvor mye foliejobben kostet, hvem som gjorde det og hva slags type foliekvalitet som ble brukt?

Selv betalte jeg 22k hos Marco`s i Oslo for hel-foliering til sort matt.
3M og 1080-serien.
Jeg brukte Norsk Bilfoliesenter på Ramstadsletta, Høvik, med 3M, 1080 serie, i tilegg med steinsprutfolie på kanallister og under bakluke bak.   

Leste akkurat at det er over 7 000 BMW i3 på norske veier, og med totalt 7 forskjellige farger så trenger vi litt flere alternativer.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Strøm Tycoon

Ohh, det var godt å få av rubbersprayen:






Jon Braathen

Måtte stoppe ved noe vindmøller i Danmark 1.mai etter en tur til Flensburg i helga. Tok da bla dette bildet.

Sent fra min LON-L29 via Tapatalk

BMW i3 94Ah 2016
Reanult Zoe R240 2016 (kona)

Autowinder

Autoglym tokomponent og Meguiars Endurance på 20"
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Thumper660

Det første bildet jeg tok av i3'n... Synes fargen i emblemet og "nyrene" gjorde seg i morgensolen...
BMW i3 kontrakt signert 24/2-17
Bil hentet 28/4-17

Phantom3D

Får hive ut ett bilde av to av mine biler :)
Tesla Model S75D 18
BMW i3 94Ah
1995 Mini Cooper Silver Bullet 1275cc

Nodland

16 mnd'er etter overtakelse og like fornøyd, super kjekk bil :) :+1:

Her rett etter en vask og en kjapp tur innom mobilen sin edit funksjon :p
Bmw iX3 Fully Charged Phytonic blue bestilt :)
Tesla Model S 75d 2018(Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA