Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

En liten dekk- og felgguide

Startet av Cowboystrekk, onsdag 12. februar 2014, klokken 09:52

« forrige - neste »

guneiv

Sitat fra: B_Tesla på søndag 01. mars 2015, klokken 17:05
Det kommer veldig ann på impress. Det er ikke mye klaring mellom felgen og deler av hjulopphenget. Så en breiere felg kan ikke flyttes mye lenger inn i bakkant av felgen. S85D og P85D tror jeg har ulikt hjuloppheng.
Hadde planlagt 10 eller 10,5 tommers felg bak, må kanskje vente til bilen kommer da. Forhåpentligvis bare en mnd igjen...
Svart S85D

B_Tesla


Sitat fra: Mr.G på søndag 01. mars 2015, klokken 15:59
Takk for tipset B_tesla! Noen som er kanonfornøyd med rene 5 eiker felger? Syns faktisk det ser meget bra ut med tynnere og flere eiker til denne bilen...

Synes selv det er penest med mange eiker. Mer klassisk og eksklusivt. Med så store felger føler jeg det blir litt vulgært med 5 eiker. Hvertfall dersom de er tynne. Men smaken er som baken.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

jazzwheel

Sol, tørt og 8 plussgrader i byen (Oslo). Tesla kom kanskje for sent til å redde oss fra global oppvarming og sommer i mars... Noen som har lagt om til sommerdekk allerede?

Muffinman

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 24. februar 2015, klokken 21:03
Nankang AS-1 245/35 ZR21 96Y XL til ca. kr. 1700 pr stk. Kjøper nå da billigdekkene som regel forsvinner fra alle hyller når sommersesongen er over oss.
Og der var de faktisk ikke lenger tilgjengelige hos dekkonline. Det gikk fort.

Thor2014

Sitat fra: Muffinman på søndag 08. mars 2015, klokken 13:25
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 24. februar 2015, klokken 21:03
Nankang AS-1 245/35 ZR21 96Y XL til ca. kr. 1700 pr stk. Kjøper nå da billigdekkene som regel forsvinner fra alle hyller når sommersesongen er over oss.
Og der var de faktisk ikke lenger tilgjengelige hos dekkonline. Det gikk fort.
Jeg bestilte 4. Skal bli morro å se hvordan de er.
Har hatt Nankang før og har god erfaring.
Har ikke inntrykk at conti er noe særlig bedre.

Muffinman

Det går ikke an at de er dårligere enn Contiene min bil ble levert med ihvertfall. Det er mulig dekkene jeg fikk med bilen var feilvare, hvis ikke blir jeg betenkt... Stygg overflate på gummien når de var nye, slapp brått og tidlig, laget et forbruk jeg ikke trodde var mulig, mye støy og alle fire var utslitte etter 10 uker og 8-9000 km til tross for rotering. Skrot.

Havebigfun

Sitat fra: Muffinman på søndag 08. mars 2015, klokken 14:21
Det går ikke an at de er dårligere enn Contiene min bil ble levert med ihvertfall. Det er mulig dekkene jeg fikk med bilen var feilvare, hvis ikke blir jeg betenkt... Stygg overflate på gummien når de var nye, slapp brått og tidlig, laget et forbruk jeg ikke trodde var mulig, mye støy og alle fire var utslitte etter 10 uker og 8-9000 km til tross for rotering. Skrot.
Ja jeg så de dekkene på en 85D utstillt på Detroit motor show iår- de har altså ikke tatt konsekvensene av den balubaen disse dekkene utløste :o

NilsRo

Skal kjøpe meg 20" sommerdekk. Noen som vet om en bør velge 19" eller 21" når en skal kalibrere dekksensorene?
Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805

B_Tesla

Kjører med 20". Tror det var 21 jeg valgte. Mulig det ikke er så nøye. Rotasjonshastigheten er ulik, men ikke rotasjonstiden. Tipper 19 vs 21 går på trykk. 20 gir relativt lav profil, så har nok ca likt trykk I dekkene som 21" hos meg. "Mannen" i butikken fikset det.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Beachboy

Mulig et dumt spørsmål, men er det for tidlig å bytte til sommerdekk i Oslo området?

Savner mine 21" :(
Bestilt sort 60 kwh med 21 " Grå turbin.
Bekreftet 02.04
Levering Juli

Vurderer P85D :P

B_Tesla

Byttet aldri dekk før godt etter påske da jeg bode der, uavhengig av fjelltur i påsken. Kommer alltid snøfall/frost i april en gang. Forsikringselsskapet utbetaler ikke alt dersom du kræsjer grunnet feil dekk - delvis grunnet det. Frost i en skyggesving kan gi en kraftig økonomisk smell.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Havebigfun

Rulleomkrets av originale 19" og 21" er temmelig lik- det bør bli like mange rotasjoner av hjulene per km. Sensorene på større felg er litt lenger ut fra navet med noen høyere sentrifugalkraft- er det derfor man skal velge 21" eller 19"?

B_Tesla

Det er ulikt trykk i 19" og 21". Sensorene er aktive, og sender trykket. Sentripetalakselerasjon er irrelevant her tror jeg.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

elbilmanne

Kikker på vinterdekk til min kommende P85D. Tenker pigg for å unngå å seile rundt på glattisen, og hadde egentlig bestemt meg for Nokian Hakka 8.

Ba om pris hos den lokale dekklangeren, og ble da anbefalt å vurdere Continental IceContact 2 som også hadde "ulovlig mange pigger". Visstnok var piggene til Continental bedre, da de hadde et ekstra lag som vulket piggene fast i gummien.

Noen som kan verifisere? Finner lite info om disse på internetten. Conti-dekkene var også noen hundrelapper billigere for et sett, uten at det har noe særlig å si for min avgjørelse.

Forøvrig: Noen som kan kommentere Hakka 8 vs Hakka 7? Prismessig er Hakka 7 på originalfelger marginalt dyrere enn det jeg ble tilbudt Hakka 8 på Polar Izar for.

Øggen

Har kjørt i alt slags føre med Hakka 8 på polar 20". Riktig nok 255 bredde på dekkene, og det er kanskje i bredeste laget, men suverene egenskaper og beste dekket jeg har hatt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA