Skrevet av Emne: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?  (Lest 761662 ganger)

1000kwh

• Gold Member
    • Vis profil
Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?
« Svar #3885 på: Fredag 16. August 2019, klokken 13:28 »
Er det andre som har prøvd å utbedre en type "Klukk Klukk Klukk" lyd under aks. hos Tesla?

Vet at Tesla Bjørn har tatt video av samme lyd på sin P90D. Lyden kommer stort sett ved full akselerasjon og ved noe fuktighet i lufta.

Jeg har hatt bilen 3 ganger inne nå for utbedring av lyden og får beskjed at bilen "works perfect". Prøver så igjen, og lyden er der fortsatt. Har hatt 2 loanere og de har samme lyd under fullt pådrag. Lyden kommer ikke alltid, men av og til.

Har ikke Tesla noe fiks på dette eller er jeg en av de eneste som opplever dette?
Du er sikker på at luftfjæringa ikke står på high/very high?

oyvind86

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #3886 på: Fredag 16. August 2019, klokken 17:37 »
Luftfjæringen står på normal. Lyden kommer typisk hvis jeg ligger i 70 km/t. Og gir bånn pinne opp til 100 km/t. (Kommer aldri om jeg bruker launch mode fra 0 og oppover).

Litt rart egentlig, på det første verksted besøket mente de det var akslingene. Disse ble byttet, lyden ble borte i en periode, men kom tilbake. Har flere videoer med lyd jeg har sendt Tesla, men de klarer ikke å finne ut av det. Som sagt så har jeg hatt samme lyden på lånebilene jeg har hatt så kan vel være at for motor starter. Kommer en liten "klukkklukkklukk" lyd foran dashbordet.

kjølholdt

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #3887 på: ſøndag 18. August 2019, klokken 13:08 »
Virker som servoen er i ferd med å ta kvelden, den er ikke helt borte men er betydelig tyngre å ratte enn den har vært. det har vært gjort den første service bullentinen som kom på 203 modellen, og hadde problemet med at at alt servo forsvant. Men dette var mekanisk samme dag som det kom e post på at bilen skulle kalles inn for dette, er et par år siden.Kan mitt problem  nå være  jordfeilings punktet? som er i ferd med å løsne ?
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Muffinman

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #3888 på: ſøndag 18. August 2019, klokken 13:46 »
Har du byttet de boltene det ligger bulletin på? Hvis de ryker blir bilen tung på rattet. For øvrig merket jeg at jordpunktene holdt på å ramle av ved at servoen koblet ut til tider, men da kom det også en feilmelding samtidig.
2013 P85
2015 85D

kjølholdt

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #3889 på: ſøndag 18. August 2019, klokken 19:14 »
Corrections: Replace Steering Rack (RWD) (With Air Suspension)
Replaced Steering rack. Tested to ensure working as designed
Corrections: Perform Validation Test Drive Performed Validation Test Drive
Corrections: Four Wheel Alignment - Check and Adjust (with Air Suspension) Performed wheel alignment.
LHD STEERING GEAR WITH STEEL BOLTS + WAX, REWORK (1458873-00-B)
Dette var det de gjorde , tror at boltene er byttet
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Teslalita

• Newbie
  • *
    • Vis profil
S100D juni 2019
Når bilen er låst og jeg åpner bagasjerommet fra litt avstand med nøkkelen går alarmen noen ganger. Så ut til å bli bedre med 28.2 men skjedde igjen i dag.

Følere i baksete er alt for følsomme så når det står ett tomt og ganske lett barnesete der må en sette på sikkerhetsbelte.