Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

En liten dekk- og felgguide

Startet av Cowboystrekk, onsdag 12. februar 2014, klokken 09:52

« forrige - neste »

petersv

Sitat fra: Havebigfun på fredag 27. februar 2015, klokken 16:47
Sitat fra: petersv på fredag 27. februar 2015, klokken 08:35
Noen som har fått noen bra tilbud på Polar med Nokian R2 (uten sensorer) i det siste?
Tempe hadde settet for 18 k incl sensorer, antakelig 16 uten  for ca 6 uker siden.

Takk. Ok, skal høre med de, men litt langt unna. Bor i Oslo :)

Sitat fra: B_Tesla på fredag 27. februar 2015, klokken 16:03
Kan jeg spørre hvorfor du vil ha uten sensor?

De har jeg fra før.


Havebigfun

Sitat fra: petersv på fredag 27. februar 2015, klokken 18:24
Sitat fra: Havebigfun på fredag 27. februar 2015, klokken 16:47
Sitat fra: petersv på fredag 27. februar 2015, klokken 08:35
Noen som har fått noen bra tilbud på Polar med Nokian R2 (uten sensorer) i det siste?
Tempe hadde settet for 18 k incl sensorer, antakelig 16 uten  for ca 6 uker siden.
Takk. Ok, skal høre med de, men litt langt unna. Bor i Oslo :)
De sender for 5-600 kroner.

petersv

Sitat fra: Havebigfun på fredag 27. februar 2015, klokken 18:47
Sitat fra: petersv på fredag 27. februar 2015, klokken 18:24
Sitat fra: Havebigfun på fredag 27. februar 2015, klokken 16:47
Sitat fra: petersv på fredag 27. februar 2015, klokken 08:35
Noen som har fått noen bra tilbud på Polar med Nokian R2 (uten sensorer) i det siste?
Tempe hadde settet for 18 k incl sensorer, antakelig 16 uten  for ca 6 uker siden.
Takk. Ok, skal høre med de, men litt langt unna. Bor i Oslo :)
De sender for 5-600 kroner.

Jo, men blir et logistikkproblem da sommer- og vinterdekk skal kryssbyttes.

Muffinman

Postnord ringte for å avtale levering av sendingen fra Dekkonline i dag. Avtalte at de leverte på den lokale bensinstasjonen så jeg kunne plukke opp senere. Samboeren min dro innom for å sjekke at de var levert like etterpå uten å finne dem. Betjeningen på stasjonen hadde heller ikke sett noen godsbil rundt tiden leveringen var observert. Og i kveld har jeg vært ute og lett uten å finne noe.

Pokker. Hvor har de lagt dem?

petersv

Sitat fra: Muffinman på fredag 27. februar 2015, klokken 19:45
Postnord ringte for å avtale levering av sendingen fra Dekkonline i dag. Avtalte at de leverte på den lokale bensinstasjonen så jeg kunne plukke opp senere. Samboeren min dro innom for å sjekke at de var levert like etterpå uten å finne dem. Betjeningen på stasjonen hadde heller ikke sett noen godsbil rundt tiden leveringen var observert. Og i kveld har jeg vært ute og lett uten å finne noe.

Pokker. Hvor har de lagt dem?

Ringt tilbake regner jeg med? Kanskje de husker ;)

Mr.G

Hei, jeg må handle sommerhjul. Hvilke 20/21" felger passer absolutt best til sleden om en ikke gidder bruke 30+ høvdinger på Vossen? Kvalitet og smooth utseende. Kjør debatt.

Johnny

TMS og eGolf.

Havebigfun

En nøysom kar kjører vel helst på originale 19" som er komfort- pris- og forbruksmessig det beste valget. Alt annet er en form for penisforlenger- som man kan ha gode (estetiske) grunner for men som er en form for luksus uansett ;)

Johnny

Sitat fra: Havebigfun på søndag 01. mars 2015, klokken 09:32
En nøysom kar kjører vel helst på originale 19" som er komfort- pris- og forbruksmessig det beste valget. Alt annet er en form for penisforlenger- som man kan ha gode (estetiske) grunner for men som er en form for luksus uansett ;)

Nøysomme karer karer liker tanken på å komme seg ut av "nøysomtvangsdrakten" sin av og til ;D
TMS og eGolf.

Havebigfun

Sitat fra: Johnny på søndag 01. mars 2015, klokken 10:03
Sitat fra: Havebigfun på søndag 01. mars 2015, klokken 09:32
En nøysom kar kjører vel helst på originale 19" som er komfort- pris- og forbruksmessig det beste valget. Alt annet er en form for penisforlenger- som man kan ha gode (estetiske) grunner for men som er en form for luksus uansett ;)

Nøysomme karer karer liker tanken på å komme seg ut av "nøysomtvangsdrakten" sin av og til ;D
Du er ikke alene der. 8)

frosken

#730
Sitat fra: Mr.G på søndag 01. mars 2015, klokken 00:47
Hei, jeg må handle sommerhjul. Hvilke 20/21" felger passer absolutt best til sleden om en ikke gidder bruke 30+ høvdinger på Vossen? Kvalitet og smooth utseende. Kjør debatt.
Jeg hadde TSW Nurburgring 21" i matt mørk grå, synes det ble veldig pent. Lette felger som koster litt, men ikke helt Vossen-pris. Du får de i 19" og 20" også.

B_Tesla

Sitat fra: Mr.G på søndag 01. mars 2015, klokken 00:47
Hei, jeg må handle sommerhjul. Hvilke 20/21" felger passer absolutt best til sleden om en ikke gidder bruke 30+ høvdinger på Vossen? Kvalitet og smooth utseende. Kjør debatt.

Jeg kjører selv med 21" Tesla, men de koster også noen kroner. På vinteren har jeg 20" Polar som jeg er ganske så fornøyd med. De får du nok for et sted mellom 20-25k med dekk. Kjøpte selv gjennom gruppekjøp, og fikk en god deal der.

Et tips til felger som jeg fikk nylig var at sølv, eller krom faktisk er lettere å holde rene enn grå/gunmetal. Dette fikk jeg fra den kanskje største leverandøren av felger til Tesla. Årsaken er at blanke felger alltid ser litt blanke ut, og da spesielt krom (men det kan bli litt mye i mine øyne). Så det at mørke felger ser rene ut kan vise seg å være en myte.

Mine sølv ser alltid rene ut, og jeg spyler med høytrykk en gang i uken ca, eller etter langtur.

Skal man legge litt penger i det ville jeg sterkt vurdert 21" Breyton LS. Stig O her på forumet har disse, og det må være noe i nærheten av den peneste Model S jeg vet om (han har også litt talent for foto da) Se f.eks her: http://elbilforum.no/forum/index.php?action=dlattach;topic=11721.0;attach=24276;image
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Mr.G

Takk for tipset B_tesla! Noen som er kanonfornøyd med rene 5 eiker felger? Syns faktisk det ser meget bra ut med tynnere og flere eiker til denne bilen...

guneiv

Det står mellom 21 Breyton LS, 21 Avantgarde 510 eller 20 Vossen VFS2 i sølv. Går ut fra at beiere bakfelger er greit på 85D når det leveres på P85D?
Svart S85D

B_Tesla

Det kommer veldig ann på impress. Det er ikke mye klaring mellom felgen og deler av hjulopphenget. Så en breiere felg kan ikke flyttes mye lenger inn i bakkant av felgen. S85D og P85D tror jeg har ulikt hjuloppheng.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA