Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

En liten dekk- og felgguide

Startet av Cowboystrekk, onsdag 12. februar 2014, klokken 09:52

« forrige - neste »

Twowheels

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 12. august 2014, klokken 17:37
Nei, for det meste økonomisk langkjøring. Men de originale 21" Continentaldekkene som jeg satte på bilen for første gang i april varte bare 8500km, gjennomsnittsberegnet for alle fire. Elendige dekk kombinert med en ikke helt optimal hjulstilling. Størstedelen av kostnaden er 4 nye Michelin PS2. I tillegg til dekkostnaden kommer 2,5k til hjulinnstilling.

ok takk for info. nysgjerrig for skal straks hente S85 selv. Hvis Tesla ser at dekkene er slitt feil skulle man vel tro de tok hjulinnstilling og fikset nye dekk.
_________

hhartes

Michelin Pilot Sport PS2 og supersport leveres med felgbeskyttelseslist fra dekkonline.com. Jeg har hatt alloygators frem til nå og blitt reddet flere ganger av disse. Er det noen som vet hva som er forskjellen på det som leveres med dekkene over og gatorene?
Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

Muffinman

Er vel bare ei leppe som stikker litt ut inne ved felgkanten. Har neppe noen praktisk betydning hvis du vrenger bilen inn i fortauskanten.

Den beste beskyttelsen er å ikke kjøre på noe. Den nest beste er vel Alloygators.

hhartes

Da er denne listen standard på disse dekkene og det er ikke noe problem å legge alloygators utenpå?
Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

Muffinman

Du finner bilder av mine dekk litt nede i denne tråden:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,15349.15.html
Har ingen erfaring med Alloygators, men blir forundret om det skulle være noe problem.

cairnz

Sitat fra: Twowheels på tirsdag 12. august 2014, klokken 17:31
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 12. august 2014, klokken 17:11
Kjøpte to nye Hakka R2 i dag fra Interdekk. Ser at lastindeksen er oppgitt til 101 (?) på disse dekkene. Kravet er vel 96 på denne bilen? Usikker på hva som står på de "gamle" dekkene, skal sjekke i morgen.

Noen som tør tippe om det er forskjell i praktiske egenskaper mellom 96 og 101, bortsett fra at de tåler større last?

EDIT: Kommer på at med disse to har jeg kjøpt dekk for 17.000 kroner på 9 måneder og 35.000km i tillegg til de 8 som ble levert på bilen. Jaja, koster vel å være kar  :P

har du konstant klampen i bånn etter hvert lyskryss og full brems før neste ?
De kalles feil hjulstilling.. følger du ikke med? ;)
Elbilist

bakskj

Noen som har gode tips til Rial Lugano med R2 dekk til fornuftig pris? Ser en på finn selger til 23800,- men mener jeg har sett folk på forumet handle dette til rett over 20000,-

Takk for eventuelle svar
2021 E-Tron 55
2019 TM3 AWD LR FSD

Bjoris

#322
Fikk tilbud fra Dekkhallen på Polar med R2 og sensorer til 22.500,-, mente nå jeg så at folk fikk dette for under 20.000 i fjor eller var det uten sensorer kanskje? Det er med frakt til vestlandet, 12.500 for Skiguard 860 inkl Whisbare bøyler og frakt. Dette var ganske nøyaktig 5000 mer enn jeg hadde håpt på:)

Hvilke erfaringer har folket med X-Ice på TMS? Forstår de har litt lengre bremselengde så bør vel gå for R2 siden vi kjører til fjells hver uke og det tidlig og sent på sesongen fort kan bli "null-føre"...

Muffinman

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 12. august 2014, klokken 17:11
Kjøpte to nye Hakka R2 i dag fra Interdekk. Ser at lastindeksen er oppgitt til 101 (?) på disse dekkene.
Sjekket de gamle. De er merket med 102.

Er det praktisk forskjell?

Cowboystrekk

Tror ikke det har noe særlig å si om det stemmer. Har interdekk skrevet feil eller er de 20'?
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Bjoris

#325
18.500 inkl frakt fra Megahjul, er Polar felgene mye bedre enn Turbin som var Megahjuls anbefaling, R2 i begge pakkene, Megahjul er altså 4000 billigere enn Dekkhallen og det så ikke ut til at kjøp av boks gav noe bedre pris... Jeg nevnte ikke boks for Megahjul, sjekket ikke om de har, men tror det ender med brukt boks som jeg får lakkert.

Andre forslag ifht dekk, ser at jeg vil ha dette klart snart, første fjelltur i dag og plutslig blir det nattefrost og greit å ha dekkene på...

bakskj

Takk for tips om Megahjul.no men de hadde veldig begrenset utvalg når jeg ser på hjemmesiden deres nå og søker på TMS. Har de større utvalg enn det som står på siden? Ser etter rial lugano og ph turbin felgene..

Ellers var jo ikke denne felgen som jeg ser de selger så ille å se på heller:

2021 E-Tron 55
2019 TM3 AWD LR FSD

Muffinman

Sitat fra: Cowboystrekk på fredag 15. august 2014, klokken 11:15
Tror ikke det har noe særlig å si om det stemmer. Har interdekk skrevet feil eller er de 20'?
Begge er 19". Og avlest på dekkene. De hadde dekk med lavere lastindeks i samme dimensjon også.

Havebigfun

Hvem tilbyr Hakka R2 eller Xi3 inkl påmontering på de originale 19" gunstigst i Osloregionen ?
Det er sikkert interesserte som leter etter det samme i Stavanger, Bergen, Trondheim osv.

jazzwheel

Jeg betalte vel 12300kr hos Dekksjekk i Askim for R2 på originale 19" felgene. De gjenbrukte TPMS.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA