Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

En liten dekk- og felgguide

Startet av Cowboystrekk, onsdag 12. februar 2014, klokken 09:52

« forrige - neste »

sisc1337

Noen her som har noen bra anbefalinger hvor jeg kan få fikset 3 stk fortau-skrapte felger? Jeg bor i Haugesund, men er ikke redd for en kjøretur. Mener å ha hørt at det er noen som kan dette Bergen / Oslo? Jeg har 21" turbine (tesla sine) felgene som er mørke grå. Også noen her som har fargekoden til disse felgene? Etterspurte dette til tesla, men fikk aldri svar.  Takker på forhånd på svar!
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

petersv


Sense

#287
Sitat fra: skyfawn på mandag 21. juli 2014, klokken 16:17
Fikk montert nye Rial Lugano felger kjøpt fra wheelshop.no, flyttet originaldekkene over og setter vinterdekk på originalfelgene. Ser meget bra ut, skal ta noen flere bilder når bilen er utav garasjen :)

Helt enig med deg, de ser veldig fine ut. 19 tommers original-dimensjon?
Hva betalte du?

skyfawn

ja 19", ga vel rundt 9k for de uten sensorer.

cstromme

Sitat fra: skyfawn på tirsdag 22. juli 2014, klokken 22:09
ja 19", ga vel rundt 9k for de uten sensorer.

Hva ble det totalt med sensorer og vinterdekk?
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

skyfawn

Nå har jeg ikke kjøpt vinterdekk og TPMS sensorer enda (flyttet over originalsensorene) så det vet jeg egentlig ikke :)

Sense

Uten dekktrykksensor du, da slipper du unna alle feilmeldingene og re-kalibreringene.
Det er jo egentlig genialt.

Er det virkelig noe galt med lufttrykket, så merker man jo det umiddelbart. Og hvis man ikke merker det, så burde man ikke hatt sertifikat.

krister461

Sitat fra: Sense på onsdag 23. juli 2014, klokken 16:16
Uten dekktrykksensor du, da slipper du unna alle feilmeldingene og re-kalibreringene.
Det er jo egentlig genialt.

Er det virkelig noe galt med lufttrykket, så merker man jo det umiddelbart. Og hvis man ikke merker det, så burde man ikke hatt sertifikat.
Uten dekktrykksensor så har du konstant feilmelding. Kos deg med den du. ;)

OddB

Da ser det ut som det blir nye bakdekk etter sommerferien.. Da vil  mine første 15k km ha slitt dekkene ned til 2-3 mm, rimelig  jevnt slitt.(Standard 19" dekk)  Har aldri brukt bilen uten TC. Framdekkene er omtrent ikke slitt
Er dette omtrent noe som må forventes ?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

NilsRo

Kan du ikke bare bytte dekkene foran med bak, og kjøre resten av sesongen?
Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805

OddB

Det kan jeg jo selvsagt...men liker å ha litt mønster på framdekkene og... :P
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

petersv

Høres ut som om det er noe feilstilling, er ikke så stor forskjell her med samme oppsett. Kanskje 1 mm i forskjell, 12kkm.

cairnz

Sitat fra: Sense på onsdag 23. juli 2014, klokken 16:16
Uten dekktrykksensor du, da slipper du unna alle feilmeldingene og re-kalibreringene.
Det er jo egentlig genialt.

Er det virkelig noe galt med lufttrykket, så merker man jo det umiddelbart. Og hvis man ikke merker det, så burde man ikke hatt sertifikat.

Ikke nødvendigvis. Trykksensoren gir deg beskjed lenge før du kan merke noe som helst på at dekket ikke har optimalt trykk. For min del så berget trykksensoren meg i forbindelse med en steinflis i kanten på dekket. Rakk å snu, kjøre tilbake til nærmeste garasje for å få det fikset, før det var såpass lite luft at det ville bli merket inne i bilen. Hadde jeg ikke hatt sensorer ville sjansen vært betraktelig større for at jeg ville blitt stående midt i ødemarka og vente på bil med lasteplan .. så, det sparte meg for tid og ikke minst potensielt masse $$$.

Å si at man merker det umiddelbart er bare vås, du merker ikke forskjell når du kjører normalt om bilen har 45psi eller 40 psi i dekket.. Sensoren derimot merker det.
Elbilist

cstromme

Hvordan er det med støynivået og kjørekomforten på Hakka 8? Vurderer å kjøpe Rial Lugano 19" og putte sommerdekkene på disse, og Hakka 8 som vinterdekk på de originale 19" felgene.

Så denne, men er ikke prisen litt stiv? Noe sted å få dette billigere?
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

Cowboystrekk

Hører mange klage på støynivået på hakka 8, men de er de suverent beste vinterdekkene å oppdrive om man ferdes mye på snø og glatt føre. Er det mye barkjøring så ville jeg nok gått for nokian R2 eller michelin X-ice 3. Dette er de beste piggfridekkene som finnes til Tesla og de slår faktisk enklere piggdekk på egenskaper på is.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA