Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

En liten dekk- og felgguide

Startet av Cowboystrekk, onsdag 12. februar 2014, klokken 09:52

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: awaisaziz på fredag 06. juni 2014, klokken 00:47
Vet noen om det er mulig å kjøpe 21" Nokian eller andre vinterdekk på de turbin felgene?
Jeg orker ikke kjøpe separate felger til vinterdekkene :P

Nei, du må ned i 20" for å få ordentlige vinterdekk. Så om du bare vil ha ett felgsett er det mao. originale 19" eller 19" Cyclone som gjelder.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

mecanica vergara

Sitat fra: awaisaziz på fredag 06. juni 2014, klokken 00:47
Vet noen om det er mulig å kjøpe 21" Nokian eller andre vinterdekk på de turbin felgene?
Jeg orker ikke kjøpe separate felger til vinterdekkene :P
Ikke mye å velge i. Og sikkert ikke så mange som vil anbefalle deg bruk av 21" på norske vinterveier.

Her er en mulighet.
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=Pirelli&tireModel=Winter+Sottozero+3&partnum=435WR1SZ3XL&i1_Qty=4&autoMake=Tesla&autoModel=Model S&autoYear=2014&autoModClar=&vehicleSearch=true


http://www.edmunds.com/tesla/model-s/2013/long-term-road-test/2013-tesla-model-s-we-bought-snow-tires.html
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

Beachboy

Takk for linkene:)
Nå er det jo slik at jeg får bilen innen 3 uker og gikk for de fine 21" grå.
Synes at en så flott bil som Tesla fortjener disse 21" året rundt.

Jeg så inne på Tirerack at de kun leverer i Nord-Amerika, stemmer dette?
Dersom de kan leveres i Norge, må man da betale MVA itillegg?
Bestilt sort 60 kwh med 21 " Grå turbin.
Bekreftet 02.04
Levering Juli

Vurderer P85D :P

Muffinman

Sitat fra: awaisaziz på fredag 06. juni 2014, klokken 10:40
Takk for linkene:)
Nå er det jo slik at jeg får bilen innen 3 uker og gikk for de fine 21" grå.
Synes at en så flott bil som Tesla fortjener disse 21" året rundt.
Har også grå 21" på min, men bruker dem ikke om vinteren. Jeg er redd for at sannsynligheten for at de ikke er like fine lenger når våren kommer er forholdsvis stor.

Beachboy

Er det lov å spørre hvilke felger du har på dine vinterdekk?
Og hvor mye felg+ dekk kostet? :)
Bestilt sort 60 kwh med 21 " Grå turbin.
Bekreftet 02.04
Levering Juli

Vurderer P85D :P

jkirkebo

Sitat fra: awaisaziz på fredag 06. juni 2014, klokken 10:40
Jeg så inne på Tirerack at de kun leverer i Nord-Amerika, stemmer dette?
Dersom de kan leveres i Norge, må man da betale MVA itillegg?

Vær klar over at dette er sk. kontinentale vinterdekk, ikke nordiske vinterdekk av typen Nokian R2. De vil være vesentlig bedre på asfalt og vesentlig dårligere på snø/is.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

Sitat fra: awaisaziz på fredag 06. juni 2014, klokken 13:16
Er det lov å spørre hvilke felger du har på dine vinterdekk?
Og hvor mye felg+ dekk kostet? :)
Originale Cyclone 19" med R2. Kostet vel ca. 22K. De hadde vel ikke nok standardfelger, og leverte Cyclone istedet.

Ikke så veldig stor forskjell å se på synes jeg. 19" ser ut som trådsneller uansett på denne bilen.

ELLP

Sendte en henvendelse til Vredestein om de hadde planer om å produsere sommerdekk i dimensjonen 245/35-21. Fikk til svar at det hadde de ikke, men at henvendelsen var videresent til product manageren som ville ta hensyn til det ved planlegging av neste års produksjon dersom etterspørselen var stor nok.

Så her hadde det vært fint om andre sendte lignende henvendelse til dem så kanskje vi kan få et prisgunstig alternativ til "premium merkene".

Muffinman

#233
Byttet fra originale Conti 21" til Michelin PS2 bak i dag. Contiene var slitt på innsiden, men hadde trapping i mønsteret på utsiden. Samtidig var de litt mer slitt på midten, sannsynligvis siden de fikk en litt ublid start med for mye lufttrykk.

Umiddelbart opplever jeg at det er mindre støy bakfra uten hattehylla montert enn med de gamle dekkene _med_ hylla montert. Bakenden føles mer komfortabel også. Jeg ser fram til å få byttet ut de to siste dekkene med PS2 også,  mistenker at det vil ha positiv effekt på styrefølelse, støy og forbruk. 7000km så langt på disse, og de holder vel kanskje 7000 til.

Samboeren skal på tur og kjøre inn dekkene i helgen, så på søndag kveld har de vel 65 mil bak seg.

EDIT: Ser at prisen på PS2 varierer stort på Dekkonline.com. Jeg kjøpte to til omkring 2250/stk, de har vært over 2600 siden og er nå nede i ca. 2350. Kan lønne seg å følge med om man ikke trenger dekkene øyeblikkelig og handle når prisen er lav.

herman

Jeg ser mange ser mange har kjøpt Vossen felger (9x20 og 10,5x20) med 245/285 dekk til TMS 85 og "vanlig" P85. Får min P85 om 3 uker og vurderer det samme. Er dette en felg/hjuldimensjon som er godkjent til bilen?

olav69

Huff..jeg forsøkte å få endret bestillingen til 21" grå Turbine-hjul, men det var for sent :-(

Er det mulig å kjøpe disse i Norge?


jkirkebo

Sitat fra: P85TMS på torsdag 12. juni 2014, klokken 10:37
Ja, men sett deg godt til rette og ta gjerne en valium før du ringer Tesla og spør om pris...

Dårlig deal :)

Få heller en som skal kjøpe med 19" til å kjøpe med 21" grå og så betaler du ham litt for bryet med å bytte med deg (+ mellomlegget selvfølgelig) og litt for evt. slitasje på de 19" du får bilen med.

Forutsatt at du bestilte med 19" da. Bestilte du med 21" sølv må du først finne noen som vil bestille med det...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

mecanica vergara

#237
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 12. juni 2014, klokken 12:10
Sitat fra: P85TMS på torsdag 12. juni 2014, klokken 10:37
Ja, men sett deg godt til rette og ta gjerne en valium før du ringer Tesla og spør om pris...

Dårlig deal :)

Få heller en som skal kjøpe med 19" til å kjøpe med 21" grå og så betaler du ham litt for bryet med å bytte med deg (+ mellomlegget selvfølgelig) og litt for evt. slitasje på de 19" du får bilen med.

Forutsatt at du bestilte med 19" da. Bestilte du med 21" sølv må du først finne noen som vil bestille med det...
Eller man kan vente til det blir lagt ut noen på finn.no igjen.
21" har blitt lagt ut til mellom 30 til 38 000,- tidligere. Tror til og med "erot" solgte sine rett under 30 000kr.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

olav69

Sitat fra: mecanica vergara på torsdag 12. juni 2014, klokken 13:35
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 12. juni 2014, klokken 12:10
Sitat fra: P85TMS på torsdag 12. juni 2014, klokken 10:37
Ja, men sett deg godt til rette og ta gjerne en valium før du ringer Tesla og spør om pris...

Dårlig deal :)

Få heller en som skal kjøpe med 19" til å kjøpe med 21" grå og så betaler du ham litt for bryet med å bytte med deg (+ mellomlegget selvfølgelig) og litt for evt. slitasje på de 19" du får bilen med.

Forutsatt at du bestilte med 19" da. Bestilte du med 21" sølv må du først finne noen som vil bestille med det...
Eller man kan vente til det blir lagt ut noen på finn.no igjen.
21" har blitt lagt ut til mellom 30 til 38 000,- tidligere. Tror til og med "erot" solgte sine rett under 30 000kr.

Hvorfor selger folk 21" sine? Ser det ligger et sett på finn.no...

Muffinman

Fordi det går an å sette på 22" ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA