Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

En liten dekk- og felgguide

Startet av Cowboystrekk, onsdag 12. februar 2014, klokken 09:52

« forrige - neste »

eirikS

Nytt dekk i salg nå, Bridgestone VRX piggfritt. På topp i Russland visstnok etter selger. Ikke funnet tester.
P85, grå, pano, 21" grå, grått skinn, carbon, tech, park, luft, lyd, lys, hylle. Bestilt 01.10, bekreftet 06.10. In transit 24.01

Cowboystrekk

Sitat fra: eirikS på tirsdag 11. mars 2014, klokken 09:36
Nytt dekk i salg nå, Bridgestone VRX piggfritt. På topp i Russland visstnok etter selger. Ikke funnet tester.
Legger det inn i anbefalingene om det kommer tester snart :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

NilsRo

Noen som har prøvd denne 20" felgpakken til 19 000,- inkl sensorer?

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=46762559

Ser ut som en billigere "kopi" av Vossen CV4 til ca halv pris.
Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805

Cowboystrekk

La inn Vossenfelgene i guiden og tipsa om felgene du fant Nils.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

jazzwheel

Er det bare å vrenge av Goodyear-sommergummi og sette på vinterdekk på de inkluderte standard 19" felgene som bilen blir levert med? De tåler norsk vinter?

Jeg har bestilt egne sommerhjul og kan derfor tenke meg å bruke de medfølgende som vinterhjul.

NilsRo

Vil tro det. Har samme plan selv. Mener det er de samme felgene de bruker i vinterdekkpakkene.
Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805

Newbee

Sitat fra: jazzwheel på torsdag 13. mars 2014, klokken 00:28
Er det bare å vrenge av Goodyear-sommergummi og sette på vinterdekk på de inkluderte standard 19" felgene som bilen blir levert med? De tåler norsk vinter?

Jeg har bestilt egne sommerhjul og kan derfor tenke meg å bruke de medfølgende som vinterhjul.


Ja, nøyaktig det samme jeg skal gjøre.
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

PeGe

Sitat fra: jazzwheel på torsdag 13. mars 2014, klokken 00:28
Er det bare å vrenge av Goodyear-sommergummi og sette på vinterdekk på de inkluderte standard 19" felgene som bilen blir levert med? De tåler norsk vinter?

Jeg har bestilt egne sommerhjul og kan derfor tenke meg å bruke de medfølgende som vinterhjul.

Jeg gjorde dette da jeg fikk bilen 21.november. Har kjørt på R2 på inkluderte standard 19" felger i hele vinter. Solgte de medfølgende dekkene på Finn og kjøper 20" Polar om en måneds tid.
#2482 VIN:(19928) Oslo
Svart P85, 19", svart skinn, carbon - ikke dobbeltlader, vinter, sikkerhet, ekstra seter

Sørlendingen

Sitat fra: NilsRo på tirsdag 11. mars 2014, klokken 21:47
Noen som har prøvd denne 20" felgpakken til 19 000,- inkl sensorer?

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=46762559

Ser ut som en billigere "kopi" av Vossen CV4 til ca halv pris.

Jeg har denne felgpakken (faktisk min Tesla som er på bildet på den oppdaterte finn annonsen). Jeg er veldig godt fornøyd, synes felgene ser bra ut og bilen er god å kjøre med denne pakken. Dekkstøyet er høyere enn på standard 19" felger, men det går helt greit.

Gutta på Dekk & Felgservice er også veldig hyggelige og serviceinnstilte :)
P85, det meste av utstyr bortsett fra +, seter bak og dobbelader.
Sort lakk og sort skinn/karbon interiør
Bekreftet 30.09.13 - levering i mars?

NilsRo

Sitat fra: Sørlendingen på tirsdag 18. mars 2014, klokken 20:16
Sitat fra: NilsRo på tirsdag 11. mars 2014, klokken 21:47
Noen som har prøvd denne 20" felgpakken til 19 000,- inkl sensorer?

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=46762559

Ser ut som en billigere "kopi" av Vossen CV4 til ca halv pris.

Jeg har denne felgpakken (faktisk min Tesla som er på bildet på den oppdaterte finn annonsen). Jeg er veldig godt fornøyd, synes felgene ser bra ut og bilen er god å kjøre med denne pakken. Dekkstøyet er høyere enn på standard 19" felger, men det går helt greit.

Gutta på Dekk & Felgservice er også veldig hyggelige og serviceinnstilte :)

Takk for svar!

Oppdaget ikke det nye bildet før din post. Ser helt knall ut etter min mening, og godt å høre at den er god å kjøre med denne pakken. Vurderer 9" foran og bak mht rullering av dekk og støy(?). Skal sjekke om de kan levere det. Vurderer også en oppgradering på sikt til Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 som dekk.
Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805

Longice

Har det noe å si om felgene vi kjører på ikke er TUV godkjente?

kennethl

Sålenge følgen tilfredstiller krav angående ET +- 7mm. Per side samt boltsirkel og senterhull og vekt er ikke dette et problem.

Det kan bli ett problem om felgens design gjør at den stikker utenfor bilen selv om alle tall er riktige, tilsynet gir deg mangellapp uansett. Eller om du avviker fra standard dimensjon og innpris.
Du risikerer i første omgang mangellapp og kan sikkert også risikere avkorting i forsikring om uhellet skulle kunne tilskrives manglende veigrep.

Og bare så det er sagt, jeg er ikke skinnhellig selv, har og har hatt bilder med både flytende kon, såkalt slingrebolter og biler hvor felgdim er så stor at man har valset og fjernet innerskjerm. Og fått mangellapp :)

TerjeV

Har ikke fått ut sommmer (helårsdekkene) som fulgte med bilen i november da jeg fikk den utlevert med vintersko. Skal hente de ut når jeg har kjøpt felger. Har noen nøyaktig spec / størrelse på de medfølgende Goodyear? slik at jeg kan få kjøpt riktig størrelse felg?! Jeg har 19".
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

Cowboystrekk

#103
Vet de er 245\45\19, 5 bolter og tror de er 8,5 og 120. Om noen vet med sikkerhet ift ulike størrelser så kan jeg legge det inn i førsteposten.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Bjørn

Da kom 20x9" Concavo felgene fra Vibe Motorsports.. :D Kjempe service og veldig bra pakket! måtte bare forhåndsvise dem litt her ved siden av en 11kg gassflaske.. :P
Så var det bare å vente på dekkene da.. Og sommerføre!  ::)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA