Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av i3_X5_116dA, fredag 31. januar 2014, klokken 20:46

« forrige - neste »

Orbit

Hadde tilsvarende på en Fortumlader i Porsgrunn (tror det var en Garo-lader). Feilet to ganger, så jeg flyttet meg over på den andre (fra ABB) og alt fungerte greit der. Ringte kundeservice som restartet Garo-laderen. Jeg prøvde den ikke på nytt, da jeg allerede var i gang med lading på den andre. Men da jeg kom ut litt senere stod det en Ionic på Garo-laderen, hvor laderen hadde stoppet rett etter oppstart også for den bilen.

Husker du hvilket laderfabrikat som laget trøbbel for deg?
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Trond.m

Det var en nokså ny lader hvor ladepistolene var i front og dislpay og betjeningsknapper på siden. Lignet mye på Garo DC lader jeg fant på nettet.

m1chaelt

Orker ikke bla gjennom 43 sider så kjører en oppsummering og jeg renger med at mine problemer er opplevd og beskrevet tidligere i denne posten.
- klunkelyd over fartshumper og ujevnt underlag. Byttet fester på dempere foran bilen, er nå bra på 2 året.
- byttet 2 OEM ladekabler. Har nå  3-parts kabel levert av BMW
- grønn skjerm på ryggekamera. Ny SW og er nå Ok.
- ingen varm luft i varmeapparat. Full sjekk ble gjort av BMW men alt var OK. Oppdaterte SW og da funket varmen igjen.




Sent from my iPhone using Tapatalk

SveinJ

Sitat fra: m1chaelt på mandag 06. februar 2017, klokken 23:27
Orker ikke bla gjennom 43 sider så kjører en oppsummering og jeg renger med at mine problemer er opplevd og beskrevet tidligere i denne posten.
- klunkelyd over fartshumper og ujevnt underlag. Byttet fester på dempere foran bilen, er nå bra på 2 året.
- byttet 2 OEM ladekabler. Har nå  3-parts kabel levert av BMW
- grønn skjerm på ryggekamera. Ny SW og er nå Ok.
- ingen varm luft i varmeapparat. Full sjekk ble gjort av BMW men alt var OK. Oppdaterte SW og da funket varmen igjen.

"grønn skjerm på ryggekamera", hva mener du med det?
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

leifarne

Etter to år og 35 000 km så har vår bil vært fullstendig feilfri, bortsett fra at vinduene ved to tilfeller har åpnet seg helt når bilen har stått parkert. Kjipt nok det, men heldigvis har et ikke skjedd noe skade.

m1chaelt

Sitat fra: SveinJ på tirsdag 07. februar 2017, klokken 11:16"grønn skjerm på ryggekamera", hva mener du med det?

Når bilen ble satt i revers ble skjerm grønn



Sent from my iPhone using Tapatalk

Frank J. Josefsen

Hei
Er helt fersk I3 eier av en 2017 modell. Har aldri hatt el-bil før, så er spent på om dette vil fungere bra.
I går når jeg kom ut til bilen, hadde jeg satt på forvarming (Klimatisering). Når jeg kom til bilen, så gikk ikke klimatiseringen. Jeg satt meg inn, og foten på bremsa og trykket start... Ingenting skjedde før etter par-tre sekund, så åpnet vinduene, takluka, bakluka og panseret seg.
Trykket stoppknappen igjen, takluken stoppet og åpne seg. Jeg kjørte takluken igjen manuelt, samme med vinduene. Gikk ut av bilen lukket døren, pansret og bakluken og låste bilen. Når jeg så låste opp igjen, så fungerte alt tilsynelatende igjen.

Når jeg begynte å kjøre i comfort modus, så fikk jeg en tikkelyd som hørtes kom fra batteriene, hver gang den regenererte, altså når jeg slapp gassen. Tikkelyden var jevn, sånn omtrent hvert sekund. Jeg prøvde å sette han i Comfort Pro, og da forsvant tikkelyden.

Etter ca. 8 km, stoppet jeg og slo av bilen. Lot den stå i 30 minutter, og når jeg da startet opp, var alt ok igjen.
Er det noen som har opplevd noe lignende, og bør jeg ta bilen til forhandler? Den er bare 3 uker gammel.
BMW I3 2017
MB 250 GLK
Harley Davidson Screamin Eagle CVO Roadking

Klykken

Heeelt normal prosedyre at alt åpner seg slik at du må ut av bilen og stenge alt på morgenen. Bilen gjør det for å sikre at du er våken. ;D
Nei, ingenting av det du beskriver er normalt og er absolutt noe du bør ta med forhandler.

Det at forvarmingen ikke gikk kan skyldes at du ikke har tikket av for "klimatisering" når du har stilt inn avreisetid.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Mr.Zero

Sitat fra: Klykken på fredag 10. februar 2017, klokken 12:22
Heeelt normal prosedyre at alt åpner seg slik at du må ut av bilen og stenge alt på morgenen. Bilen gjør det for å sikre at du er våken. ;D
Nei, ingenting av det du beskriver er normalt og er absolutt noe du bør ta med forhandler.

Ved en "inkurie" kan man kanskje klare å trykke inn tre knapper samtidig på fjernkontrollen(nøkkelen) slik at dette skjer.... ::) Lå nøkkelen i lomma?
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Frank J. Josefsen

Sitat fra: Mr.Zero på fredag 10. februar 2017, klokken 12:27
Sitat fra: Klykken på fredag 10. februar 2017, klokken 12:22
Heeelt normal prosedyre at alt åpner seg slik at du må ut av bilen og stenge alt på morgenen. Bilen gjør det for å sikre at du er våken. ;D
Nei, ingenting av det du beskriver er normalt og er absolutt noe du bør ta med forhandler.

Ved en "inkurie" kan man kanskje klare å trykke inn tre knapper samtidig på fjernkontrollen(nøkkelen) slik at dette skjer.... ::) Lå nøkkelen i lomma?

Ja, den lå i lomma, så kan være du er inne på noe der..
BMW I3 2017
MB 250 GLK
Harley Davidson Screamin Eagle CVO Roadking

Frank J. Josefsen

Sitat fra: Klykken på fredag 10. februar 2017, klokken 12:22
Heeelt normal prosedyre at alt åpner seg slik at du må ut av bilen og stenge alt på morgenen. Bilen gjør det for å sikre at du er våken. ;D
Nei, ingenting av det du beskriver er normalt og er absolutt noe du bør ta med forhandler.

Det at forvarmingen ikke gikk kan skyldes at du ikke har tikket av for "klimatisering" når du har stilt inn avreisetid.

Hehehe, ja våken ble jeg :) Skal dra innom forhandleren å snakke med dem. Har også opplevd et plutselig dropp på gjenværende batteriprosent. Fra ca. 70 til 40 %, uten at jeg rørte en eneste knapp.
BMW I3 2017
MB 250 GLK
Harley Davidson Screamin Eagle CVO Roadking

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Sanderson

#867
Sitat fra: Silkemyk på mandag 26. januar 2015, klokken 09:35
Fikk en dårlig start på uken  >:(, da det kom en virkelig kraftig svilukt/brent lukt inni bilen når  vi startet .Ble så kraftig at en ventet på åpen ild. Bil er nå hos Jæger. Er det noen som har opplevd dette?kan ikke se noe her på forume !
Fikk noe liknende i dag på min 2014 60ah i3.
Hadde stått parkert i ca 10 min med tenning/varmeapp på ca 24 g.
Akutt svidd lukt som om man smelter plastikk etc..
Deretter avtok det kjapt nok men en slik lukt henger jo i kupeen. Kjørte 15 km til Sulland og de "luktet på den" :)

Kjørte 4-5 mil etter hendelsen og det har ikke gjentatt seg. Dog sitter sviddlukta litt i kupeen.

Bestilte time førstkommende fredag. Skal poste resultatet her.

Sanderson

Sitat fra: Sanderson på mandag 20. februar 2017, klokken 16:24
Bestilte time førstkommende fredag. Skal poste resultatet her.
Inne i dag. En sensor som styrer noe av klimaautomatikken (visstnok blant annet "tunnel-lukking/auto omluft) rapporterte feil tilbake. Ellers intet. Blir byttet i neste uke.
Meget fornøyd med Sulland Trondheim som framskyndet timen min da jeg kom 90 min for tidlig etter en misforståelse.
Kan da se ut som om sensoren er "brent" men dette får vi se neste fredag.
Poster resultatet.

Snorre

Fikk feilmelding: Kontroller drivverk idag på 7800km kjørt. Benyttet den "tele-service" funksjonen så da skal de ha mottatt melding og kontakter meg for verkstedtime. Benyttet DTC funksjonen igår for andre gang.. kanskje dette har en sammenheng.
BMW i3 94Ah

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA