Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av i3_X5_116dA, fredag 31. januar 2014, klokken 20:46

« forrige - neste »

crusader78

Hei, Er det noen som har Loft interiør eller annet interiør som har vært borti at "skinnet" slites hull i? Se vedlagte bilde. Dette er akkurat der hvor lår/føtter blir dratt over når en setter seg inn i bilen.

Dette har nå hendt meg 2 ganger på 35000km, Bavaria har skiftet begge gangene, men jeg er litt bekymret for kvaliteten på dette setet og hva som kommer til å skje etter 5 år når reklamasjonsrett er ute.


ENY

Noen som plages med knirkelyder fra dashbordet og da spesielt på venstre side? Har hatt bilen inne på utbedring to ganger men er fortsatt ikke helt fornøyd. Verksted har klint på noe guffe mellom b-stolpen og panelet som møter i mot. Det kan virke som det er ekstra ille når det er varmt ute. Jeg får helt spasmer når slike lyder kommer og har mest lyst til å kaste hele bilen på dynga. Verkstedet prøver så godt de kan å bli kvitt lyden men fortsatt virker det som om de ikke har klart det. Mekaniker mener kan da være spenn i frontruta men må høre med gutta i Sverige om dette er plausibelt.
2016 BMW I3 High Voltage pluss pluss
2011 BMW 320D xDrive Touring- solgt
2006 BMW 320D Touring- solgt
2004 BMW 316I Sedan- solgt

Lidenskap for BMW

Klykken

Noen lyder fra dash, ja. Hanskeromlokket skrangler litt og braketten til skjermen rasler. plast mot plast!
Verste er uansett ved våt vei, da det høres ut som man kjører med dørene åpen. Har prøvd å få dette med dørene utbedret, men det ble ingen forskjell.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Karbon

 >:(Byttet motor rett før 60.000km da økte rekkevidden med 10km.  De viste ikke om det var motorn eller styreenheten, men bilen ville plutselig ikke mere en morgen.  Så all klagingen på dårlig rekkevidde var reel nok den.  Så i fra 13-14mil økte den til 14-15mil.  (ved 70km/t og uten varme/ac klarer den vel 17mil)
>:(Vindusviskeren på ventre side går bare no og da helt ut til kanten.  Dette er noe de ikke vil eller får til å fikse. Så dette mener de at jeg må leve med.  Helt på trynet.
>:(ACC- Den kamerabaserte cruse controllen er bare dritt.  Funker ikke i det heletatt.  Tåler ikke sollys, blanke hvite biler, biler med ett baklys, skygger i veien, tuneller, søppelbiler, noen vogntog osv.  Fabrikken vil ikke gi svar på hva de har tenkt å gjøre med dette.  De har selfølgelig radar som virker på andre biler.
>:(Klokken i bilen går feil.  Selv om bilen har dab, gps og mobil har de altså ikke klart å få klokka til å gå riktig.  Siden mars har den sakket med 7min.  Det er dårligere enn Toyota Carolla fra 80-tallet.
>:(Og nå i det siste har diplayet begynt å blekke ut "no signal" og den tar en restart.  Har ikke funnet ut hvorfor, kanskje dårlig kontakt en plass.
>:(Og påfyllingslokket har mistet sin spenst.  Sikkert bare å bytte fjæra, men nå er det sikker ikke dekket av garantien lenger....

Ferry

Mangler plutselig kart i bilen. Det er bare svart der det ellers vises veier og terreng. Alle menyer og piler er der. Og jeg kan fremdeles navigere og bli veiledet. Hjalp ikke å slå bilen helt av og på igjen. Noen som har sett det samme?

timslim

På min 14 modell (nylig ervervet for min del) faller DAB radio ut med ujevne mellomrom. FM virker som normalt når DAB faller ut. Fikk feil på rekkevidde på nøkkel en gang det skjedde, så mistenker antenneforsterker. Noen erfaringer her?

KnutOL

Jeg måtte bytte antenneforsterker på en X3 en gang som også var utstyrt med DAB radio.  Ikke opplevd det på i3.


Sent from my iPhone using Tapatalk

timslim

Jeg har byttet antenneforsterker 4 ganger på min E61, så derfor jeg mistenker det samme her på i3...

Sungrazer

Noen flere som har opplevd at sidevindu på førerside/passasjerside suges ut fra pakningen i overkant av vinduet ved kraftig sidevind?

Jeg har meldt dette inn som en garantisak og fått time hos Bavaria, men ble nysgjerrig på om andre har opplevd det samme? Det ser ut som om vindusglasset ikke legger seg langt nok inn på pakingen i overkant av vinduet i forhold til motsatt side.
2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

motgang

Ja, dette skjer helt konsekvent når det blåser mye over motorvegen. Da må jeg rulle ned og opp igjen for å fikse. Trodde egentlig det bare var sånn, men bør kanskje ta opp med butikken?

Sungrazer

Ja, det syns jeg. Bavaria svarte at slik skulle det ikke være, og jeg må gjøre nøyaktig det samme som deg. Ta vinduet litt ned og opp igjen. Så fort som vindusheisen funker er det alltid dyrebar varme som forsvinner ut. :/

Du kan jo sjekke om vinduet ligger an mot pakningen på samme måte på begge sidene. På min ligger vinduet tydelig lenger utpå pakningen på førersiden i forhold til passasjersiden.
2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

hELgenen

Sitat fra: timslim på mandag 24. oktober 2016, klokken 15:50
På min 14 modell (nylig ervervet for min del) faller DAB radio ut med ujevne mellomrom. FM virker som normalt når DAB faller ut. Fikk feil på rekkevidde på nøkkel en gang det skjedde, så mistenker antenneforsterker. Noen erfaringer her?

Det faller ut her også - men jeg tror faktisk det er normalt - dvs. jeg kjører en del på landet ettersom jeg bor der...(3 mil utenfor Oslo) og der er dekningen på DAB elendig til tider. Har også annen bil med DAB og det samme skjer der. Kan jo være noe feil med din slik andre antyder, men ville ikke sett bort fra at det kanskje også er dårlige signaler der du ferdes

Rsk1

Hei.

Har oppdaget et problem når jeg låser bilen. Takluka åpner seg til "luftestilling". Dette skjer kun når jeg holder hånda så lenge forran sensoren at speilene går inn. Det skjer ikke hver gang, men vært noen tilfeller nå. Noen som har vært borti dette? Gjelder en ny i3 94ah fully charged.
Får kontakte bmw i morgen.
Bmw i3 94ah (Solgt)
Model 3 LR

Beckern

Bilen ble hentet i går kveld. BMWs garanti fungerer upåklagelig og jeg kjørte videre med leiebil.
Den sluttet å lade rett etter at den gjorde en vellykket start av hurtiglading.
Ladet en % eller to før det stoppet uten feilmelding.
Når jeg oppdaget dette forsøkte jeg på nytt ørten ganger på tre forskjellige hurtigladere og en AC lader.
Alle kom med "Error" eller "Avbrutt av bruker". Ingen feilmelding i bilen og oppkobling blir aldri fullført (i motsetning til første gangen da ladeporten blinket blått før jeg slapp den med blikket)
Samtidig har jeg hatt et alt for høyt forbruk den siste måneden. Snittforbruket har ligget på 16-17-18kwh/100km med moderat varme, Eco Pro og blandet kjøring. Vet ikke om det er noen sammenheng her. Skal bli spennende å høre hva det er.

EinarV

Sitat fra: Beckern på tirsdag 29. november 2016, klokken 18:41
Bilen ble hentet i går kveld. BMWs garanti fungerer upåklagelig og jeg kjørte videre med leiebil.
Den sluttet å lade rett etter at den gjorde en vellykket start av hurtiglading.
Ladet en % eller to før det stoppet uten feilmelding.
Når jeg oppdaget dette forsøkte jeg på nytt ørten ganger på tre forskjellige hurtigladere og en AC lader.
Alle kom med "Error" eller "Avbrutt av bruker". Ingen feilmelding i bilen og oppkobling blir aldri fullført (i motsetning til første gangen da ladeporten blinket blått før jeg slapp den med blikket)
Samtidig har jeg hatt et alt for høyt forbruk den siste måneden. Snittforbruket har ligget på 16-17-18kwh/100km med moderat varme, Eco Pro og blandet kjøring. Vet ikke om det er noen sammenheng her. Skal bli spennende å høre hva det er.

94Ah?
Tidligere styremedlem
Hordaland Elbilforening

Tidligere Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA