Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av i3_X5_116dA, fredag 31. januar 2014, klokken 20:46

« forrige - neste »

motgang

Ny runde hos Bavaria på torsdag. Denne gangen gjelder det;
• Knirking i passasjersetet
• Fortsatt rasle-/klirrelyd fra dashbordet
• Vinduet på førersiden åpnes på gløtt når det blåser.
• Knirking bakfra ved akselerasjon/motorbrems. Høres skummelt ut ...

Klykken

Knirking bak ved pådrag/regen er antageligvis motorfeste som er gåent. Nyere software har en fix som forhindrer høyt turtall når du får hjulløft ved maks pådrag, feks som ved akselerasjon over humper o.l. som er med på å ødelegge motorfestet.

Hadde min inne for fiks av dette, men den knirkinga er tilbake. Høres ut som at man drar en litt for stor mutter over gjengene på en skrue.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

motgang

Bilen er bare ett år gammel, så jeg regner med motorfestefiksen allerede er installert? Da jeg snakket med dem i dag nevnte de at de også hadde en "programmeringsaksjon" på bilen for å forbedre rekkeviddeberegningen.


Sandpusher

God jul til alle! Fikk for første gang problemer i går kveld etter endt hurtiglading på Lierskogen/Fortum. Ikke tjangs å få ut ladekabel, rødt blinkende lys. Herjet på i ti minutter, åpne dører/lås opp og igjen/ringe Fortum/etc. Klokken var nesten midnatt og midt i julestria, så da ble det å trekke i snora... Litt spent på hvordan det blir med neste lading, oppdaterer senere. Var mye regn, virker som det er en felles faktor fra lignende tilfeller.
2020 Opel Corsa-e Elegance
2014 BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

Sandpusher

Hepp vel overstått. Fikk satt den til lading uten problemer, lettelse :)
2020 Opel Corsa-e Elegance
2014 BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

Ingeniøren

Sitat fra: Sandpusher på søndag 25. desember 2016, klokken 04:00
Hepp vel overstått. Fikk satt den til lading uten problemer, lettelse :)

Du må vel på verksted for å få satt på snora igjen - krøkkete spør du meg, her burde de valgt en annen løsning.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Sandpusher

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 25. desember 2016, klokken 10:39
Sitat fra: Sandpusher på søndag 25. desember 2016, klokken 04:00
Hepp vel overstått. Fikk satt den til lading uten problemer, lettelse :)

Du må vel på verksted for å få satt på snora igjen - krøkkete spør du meg, her burde de valgt en annen løsning.
Ser ikke ut som den var ute av funksjon, la merke til at videoinstruksjonen presiserte at den måtte dyttes inn igjen, ganske stiv og kjentes ut til å gli fint på plass, og når den i tillegg låste og utløste kladden dagen etter, sover jeg godt i natt
2020 Opel Corsa-e Elegance
2014 BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

rolandvg99

Sitat fra: Sandpusher på mandag 26. desember 2016, klokken 01:55
Sitat fra: Ingeniøren på søndag 25. desember 2016, klokken 10:39
Sitat fra: Sandpusher på søndag 25. desember 2016, klokken 04:00
Hepp vel overstått. Fikk satt den til lading uten problemer, lettelse :)

Du må vel på verksted for å få satt på snora igjen - krøkkete spør du meg, her burde de valgt en annen løsning.
Ser ikke ut som den var ute av funksjon, la merke til at videoinstruksjonen presiserte at den måtte dyttes inn igjen, ganske stiv og kjentes ut til å gli fint på plass, og når den i tillegg låste og utløste kladden dagen etter, sover jeg godt i natt
"I like soul with a capital S"

Mr.Zero

Sitat fra: rolandvg99 på mandag 26. desember 2016, klokken 09:15
Sitat fra: Sandpusher på mandag 26. desember 2016, klokken 01:55
Sitat fra: Ingeniøren på søndag 25. desember 2016, klokken 10:39
Sitat fra: Sandpusher på søndag 25. desember 2016, klokken 04:00
Hepp vel overstått. Fikk satt den til lading uten problemer, lettelse :)

Du må vel på verksted for å få satt på snora igjen - krøkkete spør du meg, her burde de valgt en annen løsning.
Ser ikke ut som den var ute av funksjon, la merke til at videoinstruksjonen presiserte at den måtte dyttes inn igjen, ganske stiv og kjentes ut til å gli fint på plass, og når den i tillegg låste og utløste kladden dagen etter, sover jeg godt i natt
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Herwitz

Sitat fra: Sandpusher på mandag 26. desember 2016, klokken 01:55
Sitat fra: Ingeniøren på søndag 25. desember 2016, klokken 10:39
Sitat fra: Sandpusher på søndag 25. desember 2016, klokken 04:00
Hepp vel overstått. Fikk satt den til lading uten problemer, lettelse :)

Du må vel på verksted for å få satt på snora igjen - krøkkete spør du meg, her burde de valgt en annen løsning.
Ser ikke ut som den var ute av funksjon, la merke til at videoinstruksjonen presiserte at den måtte dyttes inn igjen, ganske stiv og kjentes ut til å gli fint på plass, og når den i tillegg låste og utløste kladden dagen etter, sover jeg godt i natt
MG ZS EV 2020
BMW i3 "Stuttjukken" kom med påskeharen 2014! Solgt 2021√
Elektrisk gressklipper
Elektrisk tannbørste

Jorgensen

Varme i førersetet sluttet å virke. Jeg fikk time på verksted og de feilsøkte og samtidig oppdaterte de software på bilen :) De bestilte nytt varmeelement, dvs ny pute med varmetråder i, og dette ble rettet opp uken etter. Dette gikk på garantien og nå virker alt som det skal :)
-------------------------------------------------------
BMW iX 50 – nov.2023
Solgt ***Hyndai KONA Electric - aug 2018***
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

motgang

Hadde bilen inne i dag, og konklusjonen ble henholdsvis:
• Knirking i passasjersetet. Uendret. Usikker på om dette engang ble nevnt i rapporten
• Fortsatt rasle-/klirrelyd fra dashbordet De fant ingenting, men la inn litt mer filt.
• Vinduet på førersiden åpnes på gløtt når det blåser. Fant ingenting galt med vinduet
• Knaking bakfra ved akselerasjon/motorbrems. Uendret. Det ble gjort noe med dette, men usikker på hva.

Jeg fikk beskjed om at verkstedet ringer meg i morgen, så får vi se. Litt skuffet over resultatet, men de virker hyggelige og serviceinnstilte, så jeg regner med det ordner seg.

Beckern

I kulden den siste tiden har jeg flere ganger blitt møtt med den morsomme "Independent heating/ventilation deactivated High Voltage battery not sufficiently charged....:"

Det er ganske plagsomt i -15 og er man først nede under et visst nivå på batteriet slår den inn uansett og det blir ingen varme uansett hvor høyt den har ladet. Den ene gangen stoppet jeg lading og startet etter å ha satt på varme og det fungerte.

Dette er jo en ren bug. Ingen software skal kunne være så stupid. Det stemmer rett og slett ikke at batteriet ikke er nok ladet når det over 50% og fortsetter å nekte å sette på varme. Bør vi ikke kunne kreve en oppdatering som fikser dette?

Trond.m

Hadde problemer med hurtiglading på første langtur med ny i3. Hurtigladingen stoppet etter ca 1 minutt og dette gjentok seg helt til jeg ikke gadd å forsøke mer. Fortum support mente at det kunne skyldes at jeg hadde på lys eller radio i bilen, eller at en dør var åpen. Det høres ikke ut til å være en sannsynlig forklaring. Er det andre som har hatt tilsvarende problem ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA