Lunde gjør en kjempejobb - og jeg tror at vi er alle misunnelige på jobben hans

endte forbruket på 1,24 kWh/mil.
Det ER jo nesten sommerforhold på vegene nå i deler av landet. Du ville sett et annet kWh-forbruk hvis Lunde skulle kjørt samme løypa i blæst, vinterstorm og med glatte veger. Når det er sagt så representerer 1,3 kWh et forventet forbruk.
Alle småbilene ligger på en 1,3 kWh på mila om sommeren ved vanlig bruk. Lunde har veldig gode kjøreegenskaper og vet hva han gjør, men det er ikke umulig for vanlige folk å få til dette om sommeren eller med bare veger, uansett type småbil.
Det som derimot ER interessant er hvorvidt bilen kommer fram dit den skal på de kaldeste/vanskeligste vinterdagene (med en viss minimumskomfort). Jeg er ikke interessert i å gå tom for støm midt på vinteren når jeg kjører min vanlige pendlerute (og spesielt ikke like før jeg skulle ha hentet ungene i barnehagen...) Jeg synes dette er veldig viktig å vite fordi det viser om jeg har en helårsbil eller jeg må la den stå i den kaldeste tiden av året. Hvis jeg har 10 mil til jobb så er dette en smal sak om sommeren når bilen forbruker 1,3 kWh på mila. I midlertid så vil samme turen være et mareritt når bilen bruker 1,8 kWh på mila.