Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

BMW i5 under arbeid?

Startet av Jalla, lørdag 19. oktober 2013, klokken 14:33

« forrige - neste »

Vind

Det kommer stadige nye drypp om i5

Her er en artikkel med direkte referanse til uttalelser fra Jacob Harb, sjefen for elektriske kjøretøy i BMW

Desverre antyder den ikke en TSM rekkevidde, men 2015 høres hyggelig ut.

http://www.bmwblog.com/2014/01/16/bmw-hints-i5-model-development/
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

turfsurf

Sitat fra: Vind på mandag 27. januar 2014, klokken 14:17
Det kommer stadige nye drypp om i5

Her er en artikkel med direkte referanse til uttalelser fra Jacob Harb, sjefen for elektriske kjøretøy i BMW

Desverre antyder den ikke en TSM rekkevidde, men 2015 høres hyggelig ut.

http://www.bmwblog.com/2014/01/16/bmw-hints-i5-model-development/


Hadde forventet (håpet) at i5 ble større, men bygger de den etter i3 prinsipper så bør de bli god plass uansett! Men uten vesentlig bedre rekkevidde så blir den dessverre ikke interessant.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

valvolainen

"hardly longer than a MINI Countryman.
Uff. Hadde håpet på skikkelig størrelse.

Vind

#48
Sitat fra: valvolainen på tirsdag 28. januar 2014, klokken 15:28
"hardly longer than a MINI Countryman.
Uff. Hadde håpet på skikkelig størrelse.
Nå har vel BMW allerede sagt at i5 er mere en konkurrent til den fremtidige Tesla E, enn en Tesla S konkurrent - og i en annen kommentar har det vært uttalt at i5 skal bli en mellomklassebil, så man skal vel ikke ha alt for store forventninger om at dette er blir en storbil.  Mini Countryman er bare 11 cm lenger enn en i3, så det er vel mere en indikasjon på type bil enn eksakt størrelse.

Nå går det rykter om en helelektrisk Audi Q8 som en direkte Tesla X konkurrent, så da må kansje BMW tenke den veien også (håper jeg).
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

i3_X5_116dA

Så for oss som faktisk trenger en skikkelig 7-seter ... må vente til i7 kommer ...  8)

Vind

Sitat fra: i3_X3_X5_730 på tirsdag 28. januar 2014, klokken 17:36
Så for oss som faktisk trenger en skikkelig 7-seter ... må vente til i7 kommer ...  8)
..eller gjerne en i7x om man kan bestille...
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

i3_X5_116dA


Jalla

BMW Group will not add a third model to its i-branded range of electric cars until it has a better idea of demand, BMW production chief, Harald Krueger, said today.

Read more: http://www.autonews.com/article/20140128/ANE/140129774/bmw-will-weigh-demand-before-extending-i-range#ixzz2rihNQRu2

Så det er nok mest spekulasjoner det vi ser på nettet om dette, og ikke så mye mer, men hvis etterspørselen etter i3 går bra også i USA så kan de fort endre mening.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA