Kundebehandling - På tide å ta bladet fra munnen?

Startet av christian1986, torsdag 21. november 2013, klokken 21:47

« forrige - neste »

Mons

Kan bare slutte meg til alle dere som opplever fraværende kommunikasjon med Tesla. Ingen tilbakemelding eller sterkt forsinket tilbakemelding er regelen. Slik var det før jeg fikk bilen, og i etterkant er det bare blitt verre. De på butikkene er veldig hyggelige, men via telefon og mail er de svært utilgjengelige. Det gjelder både på spørsmål rundt bruken av bilen og etterlevering av manglende utstyr, som for min del blant annet gjelder dobbeltladeren. Eksempelvis svarte en fra servicesenteret nå sist mandag at han ringer meg i morgen for å avtale servicetime for montasje. Vel, i dag er det fredag kveld og de har fremdeles ikke ringt. Ikke uventet.

Problemet er veldig gjennomgående. Hadde dette vært et ukjent firma, ville jeg trodd at de enten var på veg til å gå konkurs, eller de på andre måter var i ferd med å svindle meg.
Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

christian1986

Kan igjen bare oppfordre de som har kontakter oppover i Tesla til å sende en link til tråden her. Kommer tydelig fram at flere faktisk ikke aksepterer tingenes tilstand, noe som bør gjøres kjent for ledelsen.

Til syvende og sist ønsker jeg i alle fall at Telsa skal ta lærdom av dette, de leverer tross alt et veldig unikt produkt som mange ønsker. Synd om dette skal ødelegges av svært slett kundeservice.

Birger

Jeg har også svært ujevn erfaring med tilgjengelighet på service hos Tesla i Norge. Når jeg får kontakt er det positivt og de prøver.

For en uke siden fikk jeg min Tesla. Å herre fred elsker jeg bilen så langt :-)

Men. Jeg kjører på helårsdekk. Jeg ble lovet at de skulle sende vinterdekkene nedover med en gang og så skulle de legges over på samme felg. De mangler felger. Jeg vet enda ikke hvor vinterdekkene er....

På den andre siden så ble min utlevering håndtert av en fra California. Han har Tesla sendt over for å hjelpe på situasjonen i Norge. Det er jo positivt.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Johnny

Tesla har en formidabel oppgave med å reformere en hel generasjon som har gjort det til vane å ikke ta telefonen, ikke svare på ubehagelige henvendelser og ikke holder avtaler. Og ja, jeg er en gammel gubbe!
TMS og eGolf.

EvenSteven

Dette må løses! Media føles noe for drastisk for min smak, jeg vil nødig sverte et merke jeg er stolt av å snart skulle eie et produkt fra!
Så vil gjerne sende en del av erfaringene her gjennom alternative kanaler for å se om vi kan få noe gehør fra Tesla.
Om noen ikke vil siteres, send meg en pm!
Tesla S P85+ sølv

OddB

Sitat fra: EvenSteven på lørdag 23. november 2013, klokken 00:02
Dette må løses! Media føles noe for drastisk for min smak, jeg vil nødig sverte et merke jeg er stolt av å snart skulle eie et produkt fra!
Så vil gjerne sende en del av erfaringene her gjennom alternative kanaler for å se om vi kan få noe gehør fra Tesla.
Om noen ikke vil siteres, send meg en pm!
Et lite tips :Tror kanskje DU heller skal sende en PM til de du tenker å sitere... Vanlig folkeskikk og sparer deg for mye bråk i etterkant :D
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Cecilie

Sitat fra: Mons på fredag 22. november 2013, klokken 22:40
Problemet er veldig gjennomgående. Hadde dette vært et ukjent firma, ville jeg trodd at de enten var på veg til å gå konkurs, eller de på andre måter var i ferd med å svindle meg.
Jeg har inntrykk av at hvis man ikke er av typen som roper høyest, så blir man ikke prioritert. De tenker vel at kunder som ikke roper høyt skaper heller ikke dårlig PR, så da prioriterer de heller de som setter seg på bakbeina. Utrolig kjipt for oss som ikke er så flinke til å stå på krava, men blir litt spake i møtet med utsagn av typen "vi har ikke dekk...".
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

El-boy

Problemet er at de du møter i butikken ikke har makt eller myndighet til å ordne problemet for kunden.
De gjør så godt de kan.
Dette må ordnes høyere opp i organisasjonen, eller gi "site-managere" i Oslo/Bergen/Stavanger o.s.v fullmakter til å løse utfordringene utenfor rigide prosedyrer/rettningslinjer de måtte ha.

Cecilie

Sitat fra: El-boy på lørdag 23. november 2013, klokken 11:43
Problemet er at de du møter i butikken ikke har makt eller myndighet til å ordne problemet for kunden.
De gjør så godt de kan.
Allikevel så ordner de for noen kunder, ikke for andre. Nei, de gjør opplagt ikke så godt de kan for alle, bare for noen.

OleJA

Kjenner meg ikke helt igjen her, men er kanskje heldig som bor i Trondheim?
Fikk selv vinterdekk som avtalt straks jeg bad om det, og har et par servicekontakter som alltid svarer på Mail eller telefon.  Har også fått utbedret det jeg har reklamert på uten noen protester, bla byttet en dør og lakkert opp bakfangeren. Tok riktignok litt tid, men når en får disponere en 'Loaner' i mellomtiden så er det vel ikke grunn til å klage. Manglende dobbeltlader ble også ettermonterte relativt tidlig.
Er dårlig kundebehandling kun et problem i Oslo, eller er det andre i Trondheim, Bergen eller Stavanger som også sliter?

Mc_Herreington

Sitat fra: OleJA på lørdag 23. november 2013, klokken 13:16
Fikk selv vinterdekk som avtalt straks jeg bad om det, og har et par servicekontakter som alltid svarer på Mail eller telefon.  Har også fått utbedret det jeg har reklamert på uten noen protester, bla byttet en dør og lakkert opp bakfangeren. Tok riktignok litt tid, men når en får disponere en 'Loaner' i mellomtiden så er det vel ikke grunn til å klage. Manglende dobbeltlader ble også ettermonterte relativt tidlig.
Er dårlig kundebehandling kun et problem i Oslo, eller er det andre i Trondheim, Bergen eller Stavanger som også sliter?

Bruker også Trondheim som servicesenter og er fantastiskt fornøyd med servicen. Den overgår alt jeg har opplevd tidligere.
Bad de sjekke noen småting ( litt knirking i bakluka og sjekk av luftfjæring ). Bilen fikk jeg tilbake etter 6 timer nyvasket og ladet :) Alle er trivelige og har alltid fått svar på det jeg har spurt om. Mye av problemene Tesla har på de andre servicesentrene vil jeg tro er personrelatert.

Aug 2013 P85, Solgt
Okt 2015 BMW i3, Solgt
April 2016 S90D Solgt
Sep 2017 X100D
Nov 2018 I pace Solgt
Jan 2019 Model 3P Solgt
Aug 2018 BMW i3S

eledille

Jeg mistenker også at det er personrelatert, og det hjelper vel neppe at sjefen sjøl snur ryggen til kunden midt under samtalen for å snakke i telefon.

Jeg lurer også veldig på i hvilken grad Osloavdelingen evner å kommunisere problemer oppover i organisasjonen.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Frodebo

Sitat fra: OleJA på lørdag 23. november 2013, klokken 13:16

Har ikke fått bil enda, men så langt i prosessen har servicen og oppfølginga her i Trondheim stått til terningkast seks. Fortsetter det slik når jeg har fått bilen, blir det helt OK å leve med evt. småproblematikk som følger med et såpass ungt bilmerke.
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

Cecilie

Tror jeg seriøst må vurdere å flytte til Trondheim altså  :P

fredag

Sitat fra: Mons på fredag 22. november 2013, klokken 22:40

+1

Jepp, det er slik jeg begynner å føle det, jeg også.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA