Kundebehandling - På tide å ta bladet fra munnen?

Startet av christian1986, tor 21. nov 2013, kl. 21:47

« forrige - neste »

christian1986

Sitat fra: EvenSteven på fre 22. nov 2013, kl. 11:08
Sitat fra: cdabel på fre 22. nov 2013, kl. 10:42
Er det OT å si at jeg var svært fornøyd med kundebehandlingen? Hentet bil i går, og var tatt varmt i mot. Har hele tiden fått bra kontakt med min DS.  Jeg hadde ordnet billån selv gjennom mitt firmets forbindelse med DnB (banken ga meg litt lavere rente enn Teslas ordning med banken). Men min DS, på eget initiativ, fant ut at de ønsker å kunne tilby enda lavere rente enn kunden kan oppnå på egen hånd med DnB.  Han ringte min kontakt i banken å ba dem sette ned renten for meg (etter at jeg hadde allerede signerte låneavtalen).  Kan ikke se at Tesla tjente noe på dette, da jeg trengte ikke signere nye papirer i det hele tatt, bare fikk bedre betingelsene justert av banken på den allerede inngått avtale. (og props til DnB også!) Fikk selvsagt ikke adapter, men føler ikke jeg kan  klandre kundeserviceaparatet for det, det er vel en annen avdeling i organisasjon som har med det å gjøre.

Det er godt å lese om slike opplevelser også, slik at vi får ned skepsisen noe. ;D

Så dette var jo bra jobbet av din DES. Jeg fikk dessverre bare beskjed om at siden jeg ikke tar lånet gjennom Tesla/DNB vil dette føre til mindre fleksibilitet ved evt. tidligere utlevering av bil. Da dette ikke ville forenkle prosessen.
Har kjøpt en del biler i min tid hos forhandler og dette har aldri vært noe problem. Fått utlevert biler også før lånet var bekreftet overført. Så dette burde være en smal sak dag.
Fikk også tips om lånet fra DNB. DES mente dette var markedets billigste billån, men hadde ikke effektiv rente. Når denne kom på banen viste det seg at DNB ikke var billigere enn skandiabanken uansett. Virker nesten som om de får provisjon fra DNB og IF ved å henvise kunder dit.... 

EvenSteven

Sitat fra: Øyvind.h på fre 22. nov 2013, kl. 10:32
Sitat fra: EvenSteven på fre 22. nov 2013, kl. 10:00
Så her er det nok som nevnes ansatt litt for mange " unge lovende" typ BI-studenter med haken hevet noe for høyt opp i skyene. 
Hvorfor denne negative karakteristikken av de som har studert på BI (eller NHH for den saks skyld)? Har du karret deg igjennom 3-5 års utdannelse fra BI/NHH har du utrettet noe, og jeg vil tro de fleste studentene da er klare til å jobbe hardt for arbeidsgiveren de kommer til. Om de vingeklippes og får munnkurv er det for øvrig ikke de nyansattes feil, det er godt voksne og sedate ledere som har ansvaret....

Vil heller tro de har ansatt for mange sedate folk som ikke evner å sette ned foten eller ta tak i ting. Sedate folk finner du flere av i godt voksen alder enn blant unge økonomier/markedsførere.

Personlig tror jeg de er fullstendig druknet i arbeid og etterspørsel, og de har en intern organisasjon hvor ingen får godt svar på noe som helst. De som sitter i front mot kunder har gått lei, og det slår til syvende og sist tilbake på ledelsen (selv om det sikkert finnes noen råtne egg både blandt DS`ene, i servicemottak etc).

Ser at denne BI kommentaren kom noe uheldig ut, så beklager om jeg tråkket noen på tærne.
Trekker denne tilbake med rettelse: ... Selv om BI dessverre huser en liten andel "wannabe über rich" and rule the world type personligheter som lett kan oppleves som litt for "høyt på strå" for min smak. Har selv gode venner som har gått på BI, så ingen kollektiv mening fra min side dette. 

Tesla S P85+ sølv

NTesla

Sitat fra: Cecilie på fre 22. nov 2013, kl. 11:10
Til alle som kommer med "jammen bare skaff vinterdekk andre steder", dere er i feil tråd.
Vil heller sagt at disse må ha sære måter å forholde seg til en handel på. Hvem er det som kjøper seg hus fra en utbygger og godtar å få dørene kreditert som følge av leverandørproblemer slik at en kan gå å handle dem hos Nordan og sette dem i selv? Blir selv helt satt ut at det går an å ha en slik holdning til et produkt som selges i vinterlandet Norge i dette prissegmentet.

Stiania79

Sitat fra: bosse på fre 22. nov 2013, kl. 09:23
Sitat fra: Stiania79 på fre 22. nov 2013, kl. 08:25
Tesla bør headhunte noen folk fra Møller systemet, Bavaria, Bilia eller Lexus...

De organisasjonene der er slett ikke synonyme med god kundeservice. Jeg har faktisk innimellom vært litt bekymret for at Tesla har rekruttert for mange fra ICE-miljøet.

De burde aspirere mot crazy awesome kundeservice, slik som Rackspace.

Bosse - vel, du kan sikkert ha rett i at det finnes dårlige folk her også, men foruten at TMS er hakket mer avansert og har et annet drivverk så er det forsatt en B-I-L og folk som har jobbet med bil i noen år vet tross alt "litt" mer enn menigmann på gata. Dog - ser at f.eks Møller Skøyen ikke akkurat er helt up to date når det kommer til VW e-Up som jeg nå sterkt vurderer til kona isteden for hennes Audi A1 1.6 TDI... Fikk beskjed der idag etter å ha prøvd bilen at de ikke "anbefalte" at bilen sto til lading når batteriet var fullt men heller da dro ut kontakten. Hallo? Hvordan skal man da ha fullt batteri hver morgen? ja ja...
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

Cecilie

Sitat fra: NTesla på fre 22. nov 2013, kl. 11:28
Sitat fra: Cecilie på fre 22. nov 2013, kl. 11:10
Til alle som kommer med "jammen bare skaff vinterdekk andre steder", dere er i feil tråd.
Vil heller sagt at disse må ha sære måter å forholde seg til en handel på. Hvem er det som kjøper seg hus fra en utbygger og godtar å få dørene kreditert som følge av leverandørproblemer slik at en kan gå å handle dem hos Nordan og sette dem i selv? Blir selv helt satt ut at det går an å ha en slik holdning til et produkt som selges i vinterlandet Norge i dette prissegmentet.
Jeg prøvde å være litt mindre bombastisk, men ja, enig ;)
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

LA-Thing

Drammen, Tesla Model S #2510

timingbeltkiller

Sitat fra: Stiania79 på fre 22. nov 2013, kl. 11:36
Tesla bør headhunte noen folk fra Møller systemet, Bavaria, Bilia eller Lexus...

De organisasjonene der er slett ikke synonyme med god kundeservice.
Lexus ER, de 3 andre IKKE!
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

fredag

Sitat fra: LA-Thing på fre 22. nov 2013, kl. 13:42
Kanskje en sammenheng/konsekvens: http://www.reuters.com/article/2013/11/21/us-autos-tesla-executive-idUSBRE9AK1E520131121

Blankenship var sjefen for salgsavdelingen. Han hadde åpenbart ansvaret for det vi ser i Tesla Norge nå. Spørsmålet er om han ble sparket fordi han var årsaken til problemene vi ser i Norge, eller om han går av fordi han var misfornøyd med at han ikke klarte å få organisasjonen til å funke. Eller om han bare ble lei av skrikingen til Elon?

Var Blankenship problemet, eller kunne han vært løsningen på problemet?
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Cecilie

Sitat fra: fredag på fre 22. nov 2013, kl. 14:36
Sitat fra: LA-Thing på fre 22. nov 2013, kl. 13:42
Kanskje en sammenheng/konsekvens: http://www.reuters.com/article/2013/11/21/us-autos-tesla-executive-idUSBRE9AK1E520131121

Blankenship var sjefen for salgsavdelingen. Han hadde åpenbart ansvaret for det vi ser i Tesla Norge nå. Spørsmålet er om han ble sparket fordi han var årsaken til problemene vi ser i Norge, eller om han går av fordi han var misfornøyd med at han ikke klarte å få organisasjonen til å funke. Eller om han bare ble lei av skrikingen til Elon?

Var Blankenship problemet, eller kunne han vært løsningen på problemet?
Det får vi nok aldri vite ...

Men var ikke Blankenship hentet fra Apple? Jeg trodde ikke Apple akkurat var kjent for god kundeservice...
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

christian1986

Spørsmålet er vel om Telsa faktisk kjenner til at mange er misfornøyde med måten de nå opptrer ovenfor kundene. Jeg vet med meg selv at hadde jeg fått bilen til første avtalte leveringstid, samtidig som vinterdekk hadde vært på plass hadde min frustrasjon gått forbi i stillhet.

Bonefish

+ til Tesla. DES tok kontakt på mail. Nedtur da det var for å gi beskjed at leveringen er utsatt :(
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

fredag

Sitat fra: christian1986 på fre 22. nov 2013, kl. 14:50
Spørsmålet er vel om Telsa faktisk kjenner til at mange er misfornøyde med måten de nå opptrer ovenfor kundene. Jeg vet med meg selv at hadde jeg fått bilen til første avtalte leveringstid, samtidig som vinterdekk hadde vært på plass hadde min frustrasjon gått forbi i stillhet.

Forsinkelser og leveringsproblemer kan skje. Greit nok.

Men den totalt fraværende kommunikasjonen med kundene er frustrerende og provoserende.

Jeg har gitt opp å forsøke å ringe til Tesla i Norge.

Epost som jeg sender om vinterdekkene blir ikke besvart.

Jeg følte jeg ble behandlet som luft av herr Wold (jeg tror det var ham jeg snakket med) på Alnabru da jeg høflig etterspurte hva som skjedde med vinterdekkene. Han snudde seg vekk og tok en telefon midt i samtalen. Jeg har aldri opplevd noe lignende. De andre på Alnabru er supperhyggelige, man kan ikke si noe særlig.

Mitt råd til Tesla Norge er å være åpne om problemene:
- Send mail til alle som har bestilt og betalt for vinterdekk, forklar problemet og skisser forskjellige mulige løsninger.
- Send mail til alle som har bestilt og betalt adaptere, forklar problemet og kom gjerne med et anslag for når adapteret vil bli levert.
- Send en mail og forklar alle kundene hvorfor hele EU samt Sveits og Island har tilgang til Model S iPhone appen i app store, men ikke Norge.
- Automatiser informasjon om due items slik at løpende oppdatert informasjon om dette ligger inne på My Tesla websiden. Proaktiv og automatisert utsending av informasjon er mer kostnadseffektivt for Tesla og bedre for kundene enn at vi må ta kontakt med Tesla enkeltvis for å få informasjon.
- Oppdater websiden slik at informasjon om lading blir oppdatert for hva de faktisk kan levere. Ikke anbefal lading med blå kontakt eller HPWC for nye kunder når Tesla ikke kan levere verken blått UMC-adapter eller HPWC. Skriv på websiden at UMC for øyeblikket kun støtter schuko lading, og at alternativet er å kjøpe en Type2 ladeboks fra feks Salto.no. Da vet kundene bedre hvordan forberede seg på levering av bilen. Truth in advertising.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

EvenSteven

Tesla S P85+ sølv

Philip Marlowe

Sitat fra: timingbeltkiller på fre 22. nov 2013, kl. 14:15
Sitat fra: Stiania79 på fre 22. nov 2013, kl. 11:36

De organisasjonene der er slett ikke synonyme med god kundeservice.
Lexus ER, de 3 andre IKKE!

Nå er jeg i ferd med å gå off-topic her. Kjenner ikke Bavaria og Lexus ble det ikke, selv om selgeren var veldig flink. Har erfaring med Møller (VW) og Bilia (Ford). Veldig dårlig erfaring med Møller, veldig god erfaring med Bilia Økern. Tesla kunne godt ha rekrutert noen derfra.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA