Kundebehandling - På tide å ta bladet fra munnen?

Startet av christian1986, torsdag 21. november 2013, klokken 21:47

« forrige - neste »

Capriso

Sitat fra: christian1986 på torsdag 21. november 2013, klokken 22:05
Sitat fra: Capriso på torsdag 21. november 2013, klokken 21:53
Avbestill vinterdekkene fra Tesla og kjøp de et annet sted.
Er ikke vanskeligere enn det, det gjorde jeg etter mye tull og tøys fra Tesla.
For det løser selvsagt det faktum at de har svært dårlig kundebehandling. Problemet er at vinterdekkene på mange måter er toppen av isfjellet.

Vet at det ikke er bare meg som har slitt med å få svar tidligere i prosessen på mail, samt å nå gjennom på telefon er bortimot umulig.

Min DES antar jeg holder til i Bergen, uten at jeg er sikker. Har snakket med han en gang, for 6 uker siden. Mulig jeg har vært uheldig, men det har vært erfaringen min hele veien.

Har så lite tiltro på at jeg faktisk får bilen min i neste uke, ettersom det er umulig å få en bekreftet dato. Og hva hvis det er snø?

Som nevnt vet jeg at jeg banner i kirken, men av og til må det være lov å kalle spade for en spade.

Du har vel fått en mail med leveringsdato nå??
Model S. P85, Signal rød.

christian1986

Tja, på fakturaen min står den 20.11. Siste Mail fra DES sa 27.11. Telefon i etterkant sa slutten av november til midten av desember. Er det rart jeg blir oppgitt?

Cecilie

Sitat fra: christian1986 på torsdag 21. november 2013, klokken 22:47
Tja, på fakturaen min står den 20.11. Siste Mail fra DES sa 27.11. Telefon i etterkant sa slutten av november til midten av desember. Er det rart jeg blir oppgitt?
Det er jo helt tullete. Ikke rart i det hele tatt at du blir oppgitt.
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

Capriso

Sitat fra: christian1986 på torsdag 21. november 2013, klokken 22:47
Skjønner,skjønner.
Det du burde gjøre er å ringe folka i Nederland, de gir ikke opp før du er fornøyd.
Jeg har veldig god erfaring med enkelte der, vil ikke nevne navn da jeg synes det er ufint  da jeg ikke legger ut mitt navn.

scoot

Montro om de som jobber i Tesla Norge mangler ryggrad, siden alle får hjelp i Nederland men sliter innlands  :-X
2009 Revai

christian1986

Poenget er ikke bare min opplevelse. Har innsett for lenge siden at de kunne gjort som de ville, for bilen skal jeg ha.

Problemet er tror mange opplever det samme, uten tegn til forbedring.

shb

Svarer på 55 .... nei. :( Ringte 4 -5 ganger for 2 uker siden. Havnet til slutt i Nederland.  Kjekk kar der nede. :) Skulle be de i Bergen ringe meg. Har ikke hørt noe. Tesla skulle betale tilbake for nedsatt pris på vinterpakke for lenge siden. Det har de ikke gjort. :(
Jobber med hurtiglading i Eviny
EQS 2022 og e-Golf 2020

Capriso

Sitat fra: scoot på torsdag 21. november 2013, klokken 23:01
Montro om de som jobber i Tesla Norge mangler ryggrad, siden alle får hjelp i Nederland men sliter innlands  :-X
Customer service for europa sitter i Nederland.
Visst de ikke tar tlf. i Norge blir du satt over til de folka der.

janmb

Sitat fra: christian1986 på torsdag 21. november 2013, klokken 22:05
Som nevnt vet jeg at jeg banner i kirken, men av og til må det være lov å kalle spade for en spade.

Tror ikke du banner i kirken, og ja, du skal definitivt kalle en spade for en spade.

Du er neppe alene om å synes kundebehandlingen og responsen fra Tesla er ræva.

Jeg har en ide om at det meste skyldes at de ikke har oppbemannet/vokst/modnet i takt med leveransetakten og etterspørselen. Det er en forklaring, IKKE en unnskyldning.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Tai

Sitat fra: janmb på torsdag 21. november 2013, klokken 23:52
Du er neppe alene om å synes kundebehandlingen og responsen fra Tesla er ræva.

Jeg har en ide om at det meste skyldes at de ikke har oppbemannet/vokst/modnet i takt med leveransetakten og etterspørselen. Det er en forklaring, IKKE en unnskyldning.

Helt enig med deg Jan. Det unskylder ikke Tesla. Tror mange av oss er litt blendet av bilen og ytelsene vi får for prisen vi betaler og kanskje føler vi betaler så lite at vi ikke har grunn til å klage. Men det er ikke fordi Tesla er grei og selger bilen billig, det er fordi Norge har en elbil politikk som muliggjør prisingen av Model S.
Det er en premium bil og hadde man blitt møtt av et slikt apparat hos Mercedes eller BMW ville mange snudd i døren og gått til konkurrenten. Men hva når der ikke er en konkurrent.....?

Helt greit at bilen har barnesykdommer og at vi er betatestere. Det er derimot IKKE greit at kundebehandlerene skalter og valter med kundebehandlingen fordi der ikke finns alternativer og kundene vil ha bilen uansett.

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

inverter

Får bilen min i begynnelsen av neste uke. Har fått opplyst på telefon fra Tesla at bilen kommer med vinterdekk og at sommerdekkene skal "bo" på hotell fram til våren.

Bilen er vel blitt ca en måned forsinket i forhold til det som jeg ble lovet når jeg sluttførte bestillingen.

Jeg er egentlig fornøyd så langt.

Cecilie

Sitat fra: inverter på fredag 22. november 2013, klokken 00:36
Får bilen min i begynnelsen av neste uke. Har fått opplyst på telefon fra Tesla at bilen kommer med vinterdekk og at sommerdekkene skal "bo" på hotell fram til våren.
Og dette er noe av det virkelig irriterer meg. Jeg er selvfølgelig glad på dine vegne, men denne forskjellsbehandlingen er drøy. De påstår til noen at det ikke finnes dekk i det hele tatt, mens andre får vinterdekk, no problem...
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

Cirion

Sitat fra: Cecilie på fredag 22. november 2013, klokken 06:30
Og dette er noe av det virkelig irriterer meg. Jeg er selvfølgelig glad på dine vegne, men denne forskjellsbehandlingen er drøy. De påstår til noen at det ikke finnes dekk i det hele tatt, mens andre får vinterdekk, no problem...
Naurlig... De med 21" sommerdekk blir nok proritert fremfor de med 19" helårsdekk når det er mangel... Jeg ville gjort det samme selv  :-\
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Øyvind.h

Sitat fra: Cirion på fredag 22. november 2013, klokken 07:41
Sitat fra: Cecilie på fredag 22. november 2013, klokken 06:30
Naurlig... De med 21" sommerdekk blir nok proritert fremfor de med 19" helårsdekk når det er mangel... Jeg ville gjort det samme selv  :-\

Ser den logikken. De med 19" har dekk som i mindre grad er uegnet på snø/is, og i tillegg har de felger i en dimensjon som er enkel å skaffe vinterdek til.

Men er vi sikre på at Cecilie og inverter skal hente bil ved samme utleveringssted?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Cowboystrekk

Ikke for å være frekk eller noe, men som forumbruker har de fleste vært klar over elendig lagerstatus hos Tesla på vinterdekk, gjelder vell spesielt Oslo og det har dukket opp mange tilbud inkl tpms med f.eks R2\Xi3 med i mine øyne bra felger i prisklassen 18-23k. Dette er såklart alt for dårlig av Tesla, men for de som jevnlig tråler forumet så vet de aller fleste av dem at det har vært en elendig situasjon rundt vinterdekk lenge. Når de som ikke har noen kjennskap til forumet eller informasjon fra Tesla kommer og skal ha vinterdekk er situasjonen en annen. Tesla kunne løst dette elegant ved å inngå samarbeid med noen få dekkjeder for en kortere periode til de slev greide å rydde opp i problemet. Ser at det i nyere bestillingseposter nevnes som første alternativ at man kan ordne vinterdekk selv, noe som tyder på at de annerkjenner problemet, men ikke sier noe direkte til kundene om dette.

En sammenligning som er god er en kvinnelig værmelder på TV2 som nær sagt hvert år kjefter opp idiotiske bergensere etc som fremdeles aker rundt på slitte sommerdekk 1.desember om at de må da ha skjønt at det kunne bli glatt snart. Tesla sentralt later til å ikke ha forstått at folk faktisk ønsker vinterdekk, noe som fører til rævva kundeservice uten at det er de som jobber på verkstedene som kunne gjort noe annerledes foruten å anbefale folk å ordne det selv, eller inngå tidsbegrensede avtaler for å løse problemet.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA