Nedtur ved overlevering av TMS / Saken ser ut til og løse seg (se innl. side 11)

Startet av Høgis, tirsdag 05. november 2013, klokken 20:23

« forrige - neste »

Henning76

Dette tipper jeg ordner seg på Teslas karosseriverksted i Drammen. Det er svært flinke folk med laaaaaaaaaaaaaaaang erfaring som driver den sjappa.

Men 300km på telleren ville jeg helt klart ha krevd kompensasjon for. Et gratis hjulsett,  for eksempel...

Sent from my HTC One using Tapatalk
Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

erot

Enig, en kompensasjon er på sin plass i tillegg til at alt utbedres rimelig kvikt. Tror jeg hadde taklet det der dårlig selv.

frekri

Etter jeg så hvordan Tesla blir transportert fra USA, så må jeg si at jeg antar at det er høy sannsynlighet for at det vil bli skader under transport. Men det betyr ikke at det er greit å levere ut biler med så mye skader. Jeg håper de finner en løsning med deg som du er fornøyd med. Hvis du ønsker å få levert ny bil, så synes jeg at de bør ordne dette. Det bør være mulig hvis du er villig til å vente... Personlig hadde jeg vært fornøyd hvis jeg fikk med f.eks. vinterhjul på kjøpet.

http://elbil.no/elbiler/1101-her-ruller-stadig-flere-teslaer-i-land
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

ELTesla

Jeg håper du kommer til å kjøre Tesla hardt, og at du oppdaterer oss på status i saken.

Eksamenstid for Tesla.....

ebbrey

Det står jo i kontrakten at bilen skal leveres med maks km stand på 50
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Otto

Vi får selv bilen i desember, og er vel nærmest sjokkert over hva jeg leser her. Er dette mulig? Skjønner virkelig ikke Teslamotors hvilken negativ effekt dette har på markedsføringen av bilen?

O2
- Grønn P85 med "nesten" alt fra des. 13. Solgt aug 16.
- Mørkblå eGolf fra nov. 15.
- 2 x mod. 3 i reservasjon, 1 april 16 :-)
- Grønn P85D (ja, original!) fra sep. 16, med alt!
- Grønn P85D byttet inn hos Tesla til P90DL, fra des. 16, med alt!
- Perlemorhvit P90DL byttet til Blå 2020 Raven Dual Motor i 2021.
- Nesten ny Plaid i 2023!

trygvelo

Hadde litt samme følelse. Lakk som manglet ved venstre hjulbue bak og merke på felgen samme sted. I tillegg var bilen full av vaske og poleringsriper og var meget støvete etter å ha stått ute en stund. Bilen ble sendt til Drammen som gjorde en fantastisk jobb med lakkeringen, ingen tvil. Felgen så 10 ganger bedre ut når den kom derfra enn de andre som satt på bilen ved overlevering som hadde små merker og hardnakket møkk som jeg fremdeles ikke har fått av.

Dessverre hadde Alna gjengen vasket og "polert" bilen før overtakelse så bilen var full av nupper hvor det satt fast små tøyfibre. Nuppene kan ha vært i lakken fra før dog... I tillegg enda mer vaske/poleringsriper også der bilen var nylakkert. De gutta som klargjør bil på Alna gjør en slett jobb... Har de ikke tid til å gjøre jobben skikkelig burde de heller la være spør du meg

Øyvind.h

Mitt inntrykk er dessverre at den norske delen av organisasjonen er ganske handlingslammet når det kommer til kompensasjon. Litt usikker på hvorfor det er slik, men antakelig er det en blanding av manglende myndighet hos de man har dialog med, og manglende evne til å faktisk levere det de skal kompensere med.

Som illustrasjon kan jeg nevne at jeg selv har foreslått småting som kompensasjon for diverse utfordringer jeg har hatt, uten å få noe respons. Tilogmed når jeg har blitt tilbudt kompensasjon har det i praksis ikke skjedd. Venter riktignok på leveranse av noe, men aner ikke om/når det faktisk vil skje :) Andre bedrifter er nok langt flinkere til å kaste seg rundt og gi et godt tilbud på vinterdekk, slenge med noen matter etc. Men jeg tror alt bunner ut i arbeidspress og faktisk evne til å levere. De vil gjerne, men får det ikke helt til.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

OleJA

Sitat fra: Høgis på tirsdag 05. november 2013, klokken 23:08
Sitat fra: El-boy på tirsdag 05. november 2013, klokken 22:22
Reist hjem uten bilen! Døren, panseret og felgen... det med panseret var suspekt.
Hvor langt hadde bilen kjørt ved din overtakelse?
Min hadde bare 28km på telleren.
min hadde over 300

Omkring 200km var vanlig på de aller første US Signatur som ble utlevert. De var trolig alle testet ekstra grundig, eller hadde div. 'issues' som krevde ekstra testing. Etterhvert har det blitt vanlig med ned mot 20km på utleverte biler-

300km på en ny bil nå er MYE. Tyder på at det har vært noe spessielt med bilen din som har krevd ekstra testing - Og forhåpentligvis blitt fikset på fabrikken.

janmb

Selv om det helt sikkert bare er de uheldige unntakene vi hører om og at det stort sett er bra har jeg hvertfall lært at Alnabru ikke skal i nærheten av bilen min ved klargjøring. Detailing tar jeg heller selv.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Lille Lance

Tror sannelig jeg trenger en Overleveringskonsulent som kan bli med meg ved overlevering og sjekke ut bilen ... Finnes det noen sånne folk som kan hyres? Ja, er villig til å betale for dette.
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

El-boy

Sitat fra: Høgis på tirsdag 05. november 2013, klokken 23:08
Sitat fra: El-boy på tirsdag 05. november 2013, klokken 22:22
Reist hjem uten bilen! Døren, panseret og felgen... det med panseret var suspekt.
Hvor langt hadde bilen kjørt ved din overtakelse?
Min hadde bare 28km på telleren.
min hadde over 300
jeg hadde hevet kjøpet!
Basta!
Bilen er brukt privat eller som demo. Det er ikke nødvndig for en etablert produksjonslinje med testing av bilen på over 20km, og den får iallefall ikke skader på panseret av dette når den er i hendene på fabrikkens fagfolk.

Stiania79

Hei,

Dette er meget beklagelig å lese og helt klart i brudd med norsk forbrukerlov. Jeg hadde ringt NAF eller forbrukerombudet ASAP og også tatt en telefon til Tesla Norges ledelse da dette er et skrekkeksempel på at noe har gått virkelig galt. Hadde det vært meg, så hadde jeg bare latt bilen sto, KREVD å få en lånebil på stedet til saken er oppklart.

300 km skal ikke en bil gå før utlevering. Den skal kun testes på rullende landevei i fabrikken og så noen meter "her og der" i transportkjeden (jobber selv med biltransport - Hoegh Autoliners) så jeg vet hva jeg snakker om.

Oppstår skaden ved transport har transportselskapene forsikring (i dette tilfellet AFL Container Lines) eller OTJ i Drammen hvis skaden skjedde etter ankomst Norge.

Uansett, du har betalt for en NY bil som skal være 100%. Hvis ikke kan du:

a. Kreve ny bil.

b. Kreve kompensasjon - som er vesentlig mer enn et sett med vinterdekk

c. Kreve heving av kjøpet (dog dette vil du vel ikke)

Snakk med NAF eller forbrukerombudet samt ta en telefon til Tesla Norge.

Kommer dette ut i media får Tesla en skikkelig SHITSTORM og jeg kan love deg at MANGE ønsker å sverte Tesla's success her i Norge - vi lever tross alt i Jantelov landet nr 1.

STÅ PÅ KRAVA. Hadde det vært meg hadde jeg hatt en advokat på saken på stedet.
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

sn0le

Har en kollega på jobben som er bilforhandlernes mareritt.
Enkelte bilforhandlere har tilogmed bedt han om å ikke komme tilbake.
Han står på sine krav og får det til slutt som han vil, uten å være ufin eller noe.
Han er bare veldig bestemt.  :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Kagex

Til trådstarter.  Kan jeg låne bildet ditt og sende til tesla?  Ser ikke ut som tesla alna gjør jobben sin skikkelig.  Har lest mye på forumet her og ikke ofte tesla alna får særlig skryt mens tesla Trondheim gjør en utmerket jobb.

Sent from my GT-I9505 using Xparent BlueTapatalk 2

P29687

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA