Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nedtur ved overlevering av TMS / Saken ser ut til og løse seg (se innl. side 11)

Startet av Høgis, tirsdag 05. november 2013, klokken 20:23

« forrige - neste »

RSandven

Skandaløst spør du meg!
Hadde krevd å fått en annen bil inntil denne var fikset! Fatter ikke at dette har blitt oppdaget før du så den. Hadde de virkelig trodd at dette ikke ble oppdaget og klaget på?
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

jalias

IKKE bra!!

Er det overhodet en mulighet å nekte å overta bilen når den ser slik ut? Det hadde jeg iallefall gjort da. De skulle fått betalt taxi tilbake hjem, og kommet med bilen når alt var utbedret /byttet.


ebbrey

Sitat fra: jalias på tirsdag 05. november 2013, klokken 21:45
IKKE bra!!

Er det overhodet en mulighet å nekte å overta bilen når den ser slik ut? Det hadde jeg iallefall gjort da. De skulle fått betalt taxi tilbake hjem, og kommet med bilen når alt var utbedret /bytte.

uten beskjed på forhånd tror jeg nok at jeg selv hadde blitt så forbanna at jeg bare hadde gått og ringt etter taxi og skrudd av tlf.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

tjobben

Jøye meg! Det er ikke til å tro.
Greit at det nå skal leveres ut mange biler, men de må jo for f..n gidde å se over bilen, også gi beskjed til kunden?
Det er jo ikke mulig å late som ingenting her, og tro at ikke kunden skal se det?
Dæven steike jeg hadde blitt forbanna! Og jeg er kjent som en meget sindig fyr!
Det ordner seg helt sikkert på en god måte, men følelsen er jo kjip.
Veldig leit:/
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

Høgis

P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

petersv


Muffinman

Det sjokkerer meg at man i det hele tatt forsøker å levere ut en slik bil, og da tenker jeg ikke bare på døren men på resten av beskrivelsen til trådstarter også. Trist.

Jeg nekter å tro at ingen har sett dette. Spørs om dette er et pussig resultat av gruppetenking på servicesenteret?

Lille Lance

Hvor lang fartstid har de gutta som deler ut bilene? ... har de jobba lenge i bransjen eller snakker vi unge karer som er relativt ferske? .... Må jo være noen seniorer her ...
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

slumberjack

Er komplett fanboy av Tesla, men dette er skandale med stort omdømmeskade-potensiale.

BMW850

Det der hadde jeg ikke godtatt, hadde ikke tatt med meg bilen engang!!!
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Philip Marlowe

Det er tydelig at de som har vært ansvarlige for utleveringen av denne bilen har et alvorlig holdningsproblem; de mangler både produkt- og yrkesstolthet.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

El-boy

Reist hjem uten bilen! Døren, panseret og felgen... det med panseret var suspekt.
Hvor langt hadde bilen kjørt ved din overtakelse?
Min hadde bare 28km på telleren.

janmb

Sitat fra: a72 på tirsdag 05. november 2013, klokken 21:19
Hadde aldri i verden godtatt levering på denne!

Det er vel forøvrig ganske vanlig at dører tas av bilen ved lakkering på fabrikken, så høres ikke usannsynlig at noe har gått feil på fabrikken her nei.

Korrekt, dørene lever sitt eget liv parallelt med resten av bilen gjennom de ulike stasjonene på samlebåndet. De lakkeres også separat så antar at muligheten for slike feil kommer nettopp derfra.

Det er like fullt totalt ufattelig hvordan dette har gått gjennom kvalitetskontrollen på vei ut av fabrikken.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

cyber

Sitat fra: Høgis på tirsdag 05. november 2013, klokken 20:23
  I dag var endelig dagen som jeg har gledet meg til i over 10 mnd. Det ble en GEDIGEN nedtur. >:( >:( >:(
Det første jeg så ute på plassen var at den ene døren var mye lysere en resten av bilen. Spurte med en gang om den var omlakkert, men de påstod at det ikke var skjedd for da ville de bli orientert om det. Etter det jeg kunne se så hadde lakken akkurat samme struktur i overflate, så det kan være mulig det er feil i fra fabrikken. Ba de kjøre inn i hallen med bilen slik at jeg fikk sett skikkelig på den.
Det andre jeg så, var at panseret var meget ripete og så ut som bilen har vært i bruk i minst et år. Jeg har kjøpt nye BMW er og slik ser panseret mitt ikke ut etter 3-4 års bruk engang. Den ene felgen var kantkjørt og det var et stort hakk i det. Dugg i frontlykter kom kjappt etter noen km. Sprekker rundt dører og panser var det også stor avstandsforskjell på.
Må bare si at dette ble en skikkelig nedtur og jeg kan ikke fatte at Tesla Motors kan ha så dårlig kvalitetskontroll. Dette er jo en bil til 700' og med avgifter ville den kommet på 1.7 mill. Da er de milevis unna fabrikker som BMW ol.
Jeg råder dere alle som skal få overlevert bilen i disse mørke dagene til og få bilen inn i hallen.
De lovet riktignok og utbedre feilene, men jeg må si at det og få lakkert om en dør på en helt ny bil, ikke kan bli annet en en skikkelig nedtur. Det kommer aldrig til og bli likt og jeg kommer alltid til og tenke på det.
Legger ut bilde så dere kan se hvor stor fargeforskjell det er.
Denne bilen skal du ikke ha.
I og med at det verken er avgifter eller moms involvert ved kjøp av elbil bør det være enkelt for Tesla å kunne skaffe deg en erstatning (- sbil) - med ditt skrekkeksempel bør Tesla være svært interessert i at du snarest blir en fornøyd Teslakunde.

Sofus

Føler veldig med deg Høgis! Veldig kjedelig.
Skal snart hente bilen min jeg også, og dessverre på Alna  :(
I snart ett år har jeg gledet meg som en liten guttunge, men i det siste har det snudd seg gradvis (etter å ha lest om slett kundebehandling). Nå må jeg innrømme at jeg gruer meg :( trist!
Model S

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA