Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kia EV9

Startet av bmw2002, torsdag 11. november 2021, klokken 22:03

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Sitat fra: batterimannen på lørdag 23. desember 2023, klokken 23:01https://www.elbil24.no/nyheter/kia-ev9-far-lavere-pris/80720263

Den firehjulsdrevne versjonen er en EV9 Exclusive AWD med 7 seter, altså tilnærmet lik betegnelse som toppmodellen, men uten GT-Line i betegnelsen. Motoriseringen er den samme - 384 hestekrefter - men den har noe mindre utstyr, som igjen gir en lavere pris. Oppgitt pris for denne er satt til 799.000 kroner, altså 100.000 kroner ned fra toppmodellen.

Den nye utgaven med ren bakhjulsdrift er også en EV9 Exclusive 7-seter, der den ene motoren yter en effekt på 203 hestekrefter fra et dreiemoment på 350 Newtonmeter. Også denne mangler utstyret som følger en GT-Line... Prisen for denne er satt til 739.900 kroner.d
Fint at de tilbyr en billigere versjon  :+1: i denne dyrtid på en helt konge bil.

Radial

800k, tja... Er jo mye billigere enn Model X, og mye mer plass enn i iX, og kan leveres lenge før PS3/eX90.

Og ikke er den "kinesisk", har 7års "garanti" + 2500kg på kroken.

Er det også vinterdekk med til 800k, kan det jo være en grei deal. Men hadde heller sett denne ned mot 700 blank, og en rwd rett under 600 feks.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

batterimannen

Er vel 46 000 - 50 000 for vinterdekk (20"). Kan hende de kommer med en kampanje hvor de er inkludert, men vil ikke tro det.


Tilbehørsprisliste EV9 - NTB Kommunikasjon https://kommunikasjon.ntb.no/files/17847239/18033920/35672/no
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

turfsurf

Sitat fra: batterimannen på torsdag 28. desember 2023, klokken 22:58Tilbehørsprisliste EV9 - NTB Kommunikasjon https://kommunikasjon.ntb.no/files/17847239/18033920/35672/no
32k for hengerfeste, yikes. Og vinterhjul bør man enten få rabatt på eller kjøpe tredjepart.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

hybrid88

Er det noen som vurderer AWD GT Line om prisen er tilsvarende Sverige/tyskland?

batterimannen

Nå har EV9 akkurat stukket av med en prestisjetung pris. Under  New York International Auto Show som pågår akkurat nå, har den blitt kåret til Årets bil i verden.

https://www.tv2.no/broom/karet-til-arets-bil-i-verden/16570882/
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Radial

Fint med awards, men det har ikke nødvendigvis noe særlig nytte sånn egentlig.

Fiat hadde vel årets bil i 2020 eller noe, men solgte ikke en sjiit🤔
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Electric cars in Norway

Sitat fra: Radial på fredag 29. mars 2024, klokken 20:22Fint med awards, men det har ikke nødvendigvis noe særlig nytte sånn egentlig.

He he helt enig radial :+1: 

Vaduz

Var vel jeep avenger som ble årets bil i fjor, er det noen som har kjøpt den? En liten, dyr forhjulstrekker med halvdårlig rekkevidde og meh infotainment.

Radial

Ja disse prisene har sånn ca null verdi.

Og her om dagen lanserer NAF en test av familiebiler der EV9 faktisk var med, men når de utelater storselgere som feks Model Y og Hyundai Ionic 5, da mister testen all cred.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Electric cars in Norway

Sitat fra: Radial på torsdag 04. april 2024, klokken 21:17Og her om dagen lanserer NAF en test av familiebiler der EV9 faktisk var med, men når de utelater storselgere som feks Model Y og Hyundai Ionic 5, da mister testen all cred.
Ja det viser jo dumheten i det. TMY er jo selve fasit på en populær bil og må være med på slike tester. Men kansje Tesla sa nei til deltakelse? Da må de jo isåfall ta en Toyota dvs låne bilen privat.

Radial

Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 04. april 2024, klokken 21:45
Sitat fra: Radial på torsdag 04. april 2024, klokken 21:17Og her om dagen lanserer NAF en test av familiebiler der EV9 faktisk var med, men når de utelater storselgere som feks Model Y og Hyundai Ionic 5, da mister testen all cred.
Ja det viser jo dumheten i det. TMY er jo selve fasit på en populær bil og må være med på slike tester. Men kansje Tesla sa nei til deltakelse? Da må de jo isåfall ta en Toyota dvs låne bilen privat.

De har vel egentlig aldri nektet biler i noen tester meg bekjent, og en slik familiebil-test er jo no-brainer å stille med Y på..hvem som mente 3 var aktuell som en slags konkurrent til EV9 eller Nio ES8 etc kan man jo lure fælt på😂
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Electric cars in Norway

Sitat fra: Radial på torsdag 04. april 2024, klokken 21:54De har vel egentlig aldri nektet biler i noen tester meg bekjent, og en slik familiebil-test er jo no-brainer å stille med Y på..
Du husker jo dårligere enn meg du ;D husker du ikke at Tesla Norge en gang for noen år siden nektet å levere en bil, tror det var TMS på en av de kjente testene. Var det vinter eller sommertesten? Husker ikke.

Model3-Tromso

Testet EV9 her  om dagen. Kjører Tesla Model Y til vanlig.
Førsteinntrykket var veldig bra. Om man kjører en Model Y til vanlig, så vil EV9 oppleves som en SVÆR bil og må håndteres i trafikken deretter. Bor du i et leilighetsbygg med relativt trang parkering? Stay away :D
Stolene framme var gode å sitte i. Et hakk mykere enn i min Tesla, samt flere innstillinger. Definitivt et pluss mot Tesla (selv om jeg trives godt i Tesla sine seter også). Baksetene har kortere/mindre understøtte enn Tesla.
Ellers er det skuffende at plasten i interiøret ser og mest sannsynlig er av det billige slaget. Nesten en turnoff om man ellers liker bilen.
På veien trivdes jeg veldig godt. Bilen har kvikk motor, bra kjørelengde og er meget bra å kjøre til å være så stor. Et hakk irriterende med fartsgrenseadvarsel som irriterer MYE og må slås av på hver tur.
Lydanlegget er absolutt på høyde med Tesla, men jeg testet ikke anlegget som følger med billigste versjon.
Har man behov for en stor bil og potensiale for 7 seter? Løp og kjøp. Har man ikke behovet er det nok mye enklere å ferdes i trafikken med en mindre doning.

Vaduz

Jeg har samme inntrykk som deg etter prøvekjøring, helt perfekt familiebil, med litt pragmatisk interiør og mye knapper. Blir ikke redd for at ungene skal sparke litt i setene eller ripe opp ting som i mange andre store SUVer.

Jeg hadde definitivt kjøpt denne hadde den kostet 200k mindre. 1 mill for en GT Line er mer enn jeg ønsker å bruke. Blir fort 900k for den «billige» versjonen.

Tenker å sitte litt på gjerde, se an buzz gtx, ex90 og rentesituasjonen som jeg tror muligens skal opp enda et hakk. Bør komme noen gode tilbud på denne etterhvert, selges nesten ikke til tross for at den er innertier for barnefamilier.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA