[/quote]
Hva mener du med nye UMC'er, er det snakk om noen utskifting?
[/quote]Nei, jeg har ikke hørt om utskifting av UMC, men at den er ett problem er helt klart. Når UMC må plugges inn og ut, ladeluke må lukkes og åpnes, noen må inn og starte bilen igjen, snu shuko stikket for å få til å lade, og hvis det i tillegg er kaldt, så må en stå og vente til batteriet er varmt før en kan se om bilen tar lading denne gangen?
Til sammenlikning så plugger jeg inn ladekabelen fra kittet til Zerocarbonworld, og da funker det hver gang. Dette er altså en "hjemmelaget" lade løsning som er mye,mye bedre en UMC' en til Tesla. Nå kan det jo være at det er shuko adapteret som er problemet, men det er det ingen som vet enda.
Når det gjelder vinter egenskapene til Teslaen, så er det sikkert greit, og hovedgrunnen til at jeg valgte Leafen og ikke Tesla ut til Gardermoen i morges var vel egentlig at Teslaen ikke vil vekkes opp av appen for å forvarmes (-10 i dag), mens Leafen svarte ganske straks, og var god og varm 25 minutter senere.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk