Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Varmeapparat med timer - nei, det har vi ikke sett

Startet av ToWalkOrDrive, torsdag 05. februar 2015, klokken 22:36

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Har sett det dukket opp et valg med automatisk klima i bilen. Skrudde på i håp om å få varmere bil når en skal kjøre. Ser det virker - men ikke så godt for meg ......med to som slåss om den..... som starter ulike tider på jobb. Fikk omvisning i en e-golf. De har vanlig timer. Defa til 2000 har timer. Jævlask Leaf har timer. Mobilen min har timer. Men ikke Tesla???!? Hva er greia? Skal det være salgsargumentet til Model 3? Gikk en ekstra gang inn på Tesla-appen nå, og kunne til min jækla glede se at lusene i Teslaen kan danse rundt i 21 grader denne frostnatten, siden jeg sikkert har kjørt en annen kveld på denne tiden. Hurray for the boobies.
Tesla Model Y                         2021-

Torpedo Ted

Det jeg er desidert minst fornøyd med er SWen til Tesla.

Av og til lurer jeg virkelig hva de tenker med... Følgende  eksempler tilsier jo at de ikke tenker overhode:

1. Utvikler avansert preheat funksjon, i stedet for en enkel scheduler som er ekstremt simpelt å lage.
2. Innfører visning av % og innstilling for valg av % og range. Hvorfor ikke bare vise begge deler!? Det er PLENTY av plass i dashen, og for en utvikler er det MER arbeid å legge til disse valgene i settings enn det ville vært å bare vise begge deler.
3. Utvikler avansert funksjon for å automatisk endre navigasjonsrute hvis det er mulig å spare tid. Dette tar de seg tid til, men ikke fikse helt åpenbare mangler og feil?

Versjon 6.1 var riktignok et steg i riktig retning (de klarte å legge til shuffle i mediaspilleren. Til neste år klarer de sikkert til og med å lese MP3 tagger skikkelig og vise coverart!?)

LA-Thing

Så det samme på VisibleTesla nå, HVAC i full fart. Fikk 6.1 forrige helg og satte på denne smarte preconditioningen. Har stusset over litt dårlig lading denne uken, ikke samme SOC som før når jeg skal på jobb. Dersom bilen står og varmer seg hele natten forklarer jo dette noe.

Jeg lever heller ikke et spesielt spennende liv, har rutiner som selv Dr. Sheldon Cooper ville anerkjent. Burde ikke være vanskelig for 'smart' software å gjennomskue mitt kjøremønster.

Det enkle er alltid det beste. Defa'n i min gamle Transporter gjør akkurat som jeg vil.
Drammen, Tesla Model S #2510

Leif1

Hvorfor gjøre det enkelt, når en kan gjøre det vanskelig...?
Det med smart preheating er sikkert en god idé, men den varmer jo på helt feil tidspunkt. Noen hadde en teori om at den bruker feil tidssone når den skal slå på varmen.

Kan se ut som de bestemmer seg for noe, og så skal det gjøres sånn.
Koste hva det koste vil. (Ref. falkevingedørene på Model X.)
Konvertitt fra S til X

Kimpala

Dette har høyest prioritet for meg nå!! Vanlig timerfunksjon. Det blir rett og slett for dumt å ikke ha det
X
3

Hyperstress

Sitat fra: Kimpala på fredag 06. februar 2015, klokken 06:38
Dette har høyest prioritet for meg nå!! Vanlig timerfunksjon. Det blir rett og slett for dumt å ikke ha det

Men det skaper jo ingen overskrifter, så det blir helt feil vei å gå. - Det må være "smart", slik at de har noe ingen andre har, og får masse gratis PR.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Kimpala

Litt flaut og prate med folk og ha dårligere funksjon enn maange kjipe biler. App er genialt i tillegg, timer viktigst.
OG jeg trenger en knapp for: Hold bilen varm i en halvtime når jeg går inn på butikken!
X
3

Leif1

Sistnevnte har du allerede. "Camper mode"
Sett bilen i N og sett så på håndbrekket med skjermen.
Du vet den store røde nødbremsknappen.
Nå kan du slå av lyset og låse / forlate den så lenge du vil med strømmen på.
Konvertitt fra S til X

Gogool

Sitat fra: Leif1 på fredag 06. februar 2015, klokken 10:45

Nå kan du slå av lyset og låse / forlate den så lenge du vil med strømmen på.

Funker det å slå av lyset? Må vel ha parklys på.... Hadde vært fint å kunne lade samtidig som camper mode, men det funker ikke vel...?
Grå P85+ 2013 (solgt)
X100D

pagal

#9

Funker det å slå av lyset? Må vel ha parklys på.... Hadde vært fint å kunne lade samtidig som camper mode, men det funker ikke vel...?[/quote]

funker i tow mode
Early CHAdeMO adapter Jæren

ToWalkOrDrive

Hadde jo vært gøy å leke martyr ved å få installert en Webasto med drivstofftank OG TIMER til 50.000, for så å sende bilder til VG, som ukritisk trykker alt negativt om Tesla, med overskriften: "- Barnefar måtte betale 50.000 for å huske å varme bilen om morgenen med hjelp av timer".
Hadde vel gått 1 dag før timer-funksjonen hadde vært på plass.
Tesla Model Y                         2021-

Kimpala


Sitat
----------------------------
Sistnevnte har du allerede. "Camper mode"
Sett bilen i N og sett så på håndbrekket med skjermen.
Du vet den store røde nødbremsknappen.
Nå kan du slå av lyset og låse / forlate den så lenge du vil med strømmen på.
----------------------------
Cool!
X
3

Gogool

Sitat fra: pagal på fredag 06. februar 2015, klokken 17:10

Funker det å slå av lyset? Må vel ha parklys på.... Hadde vært fint å kunne lade samtidig som camper mode, men det funker ikke vel...?

funker i tow mode
[/quote]

Nå skjønner jeg enda mindre - i tow mode vil da bilen rulle.

Grå P85+ 2013 (solgt)
X100D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA