Til hjulsett nr 2 må man betale selv 
Gjelder dette originale hjulsett også? Det henger jo ikke på greip hvis de er kjøpt hos Tesla. Og i mange tilfeller ikke på uoriginal felg heller, Tesla klarte jo ikke å levere vinterhjul til svært mange høsten 2013 slik at disse ble tvunget til å kjøpe uoriginalt for i det hele tatt kunne bruke bilen. Da bør Tesla jammen ordne opp.
Selv har jeg to sett uoriginale hjul på bilen det gjelder. Sommerhjulene ble kjøpt nye med sensorer hos tredjepart for mindre enn et år siden, mens sensorene på vinterhjulene kjøpte jeg løst hos Tesla i høst. Jeg kan akseptere at de ikke vil utføre selve jobben med å bytte sensoreren på uoriginal felg, men de skal jammen få omlevere sensorer til alle hjul. Kunden kan ikke lastes for at Tesla har levert et system som ikke tåler norske forhold, og må derfor holdes skadesløs etter mitt hode. Noen som kan si noe om jussen her?
EDIT: Synes det er ting som tyder på at Tesla er i ferd med å manøvrere seg bort i en gråsone i forhold til forbrukerkjøpslovgivningen for tiden. Er det en kampanje på å begrense garantikostnader på gang, eller er det bare fortsatt ulik praksis vi ser? Det er jo ikke nytt, for eksempel har jeg hatt store unødige kostnader til dekk på grunn av feil hjulstilling/gåen bærearm/21" dekk med produksjonsfeil i en runde, og etter at verkstedet justerte feil ved en annen anledning. Det ble aldri på tale å erstatte dekk, samtidig med at andre ble kompensert så det holder og blir til overs.