Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du?

Startet av Spooz, lørdag 31. august 2013, klokken 18:19

« forrige - neste »

Spooz

Limrester ved trekantvindu bak. Samme på begge sider.

Spooz

Oi, beklager opp-ned bilde :). Legger også ved bilde av c-stolpe. Vanskelig å se at den er klissvåt.. At den er våt også på "tak-siden" er antakelig fordi det har trukket seg oppover fra stolpen. Hvis det kom fra panotaket ville nok hele taktrekket vært vått. Får spandere litt tid på den i morgen for å se hvor vannet kan komme fra. Tenkte først på karbonleppen, men når man ser at stolpene innvendig er våte kommer det nok fra toppen av luken.

AttackOfTheMac

Håper dere som opplever disse problemene melder fra til Tesla raskest mulig slik at de kan forhindre det på kommende biler.

Roger (NO)

@Spooz: Er det en norsk bil du har lekkasje på eller er det en US modell?
Jeg har ikke hatt min ute i regnet enda...
Har dog kondens i ene ryggelyset...


Roger (NO)

Sitat fra: Spooz på søndag 01. september 2013, klokken 21:37
Norsk bil.

Jeg har ikke hatt min i regnvær enda, men begynner å bli litt bekymret.
Noen idé hvor utbredt dette er?

Nuvolari

Kan noen av dere andre som har fått bil så fort som mulig spyle bilen med vann spes rundt bakluken og bekrefte eller avkrefte om de har den samme lekkasjen!

Vi trenger å få en forståelse av hvorvidt Spooz har fått en mandagesbil eller om vi ser begynnelsen på slutten for tesla.

Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

ohh

Sitat fra: Nuvolari på søndag 01. september 2013, klokken 22:08
Kan noen av dere andre som har fått bil så fort som mulig spyle bilen med vann spes rundt bakluken og bekrefte eller avkrefte om de har den samme lekkasjen!

Vi trenger å få en forståelse av hvorvidt Spooz har fått en mandagesbil eller om vi ser begynnelsen på slutten for tesla.
Jeg har vasket bilen med høyttrykkspyler 3 ganger allerede og kjørt i regnvær. Null vanninntrenging i bilen min.
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Leaffen

Sitat fra: Veggen på søndag 01. september 2013, klokken 21:01
Dette høres svært bekymringsverdig ut!  :-[

Dette bare (eller dessverre) bekrefter mine tidligere tanker. Tesla har i mitt hode ikke kontroll på kvaliteten. Jeg må si det frister veldig lite å slite med en lekk bil i vinterkalde Norge. Lekkasjer vekker gamle og dårlige minner fra en lekk Datsun, hvor isskrapen var et flittig brukt verktøy på innsiden av vinduene. Jeg husker ennå den råtne / mugne lukten som aldri forsvant.

Så jeg utsetter nok en gang bestilling av Tesla Model S. Jeg kommer aldri til å bestille en bil som ikke er garantert vanntett, slik mine siste Toyotaer, Volvoer og nå Nissan Leaf har vært.

Ripper litt opp igjen i min gamle tråd om hvorfor jeg kansellerte min bestilling. http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7683.0.html

Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

Harlex

Sitat fra: ohh på søndag 01. september 2013, klokken 22:15
Sitat fra: Nuvolari på søndag 01. september 2013, klokken 22:08
Kan noen av dere andre som har fått bil så fort som mulig spyle bilen med vann spes rundt bakluken og bekrefte eller avkrefte om de har den samme lekkasjen!

Vi trenger å få en forståelse av hvorvidt Spooz har fått en mandagesbil eller om vi ser begynnelsen på slutten for tesla.
Jeg har vasket bilen med høyttrykkspyler 3 ganger allerede og kjørt i regnvær. Null vanninntrenging i bilen min.
Høres betryggende ut (vil gjerne høre om flere som ikke har problemer med dette) men hvis det viser seg at det er mange som har dette problemet  så er det jo en garantisak? Både Spooz og andre vil få fikset dette.... Men ufattelig kjipt når du har ny bil på tunet... Som bergenser grugleder jeg meg litt nå.... Jeg får vel min om om lag 2 mnd tenker jeg... Har Tesla i Norge sagt noe om dette forresten?
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

ohh

Sitat fra: Harlex på søndag 01. september 2013, klokken 22:25
Sitat fra: ohh på søndag 01. september 2013, klokken 22:15
Sitat fra: Nuvolari på søndag 01. september 2013, klokken 22:08
Kan noen av dere andre som har fått bil så fort som mulig spyle bilen med vann spes rundt bakluken og bekrefte eller avkrefte om de har den samme lekkasjen!

Vi trenger å få en forståelse av hvorvidt Spooz har fått en mandagesbil eller om vi ser begynnelsen på slutten for tesla.
Jeg har vasket bilen med høyttrykkspyler 3 ganger allerede og kjørt i regnvær. Null vanninntrenging i bilen min.
Høres betryggende ut (vil gjerne høre om flere som ikke har problemer med dette) men hvis det viser seg at det er mange som har dette problemet  så er det jo en garantisak? Både Spooz og andre vil få fikset dette.... Men ufattelig kjipt når du har ny bil på tunet... Som bergenser grugleder jeg meg litt nå.... Jeg får vel min om om lag 2 mnd tenker jeg... Har Tesla i Norge sagt noe om dette forresten?
Det er vel en garantisak uansett hvor mange eller få som har et slikt problem..?
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Muffinman

#56
Det som bekymrer meg er ikke om Tesla ordner feilene, for det gjør de nok. Men jeg mistenker at de er langt unna å ha kapasitet til å utbedre et stort antall biler innen rimelig tid om det skulle vise seg at feilen utbredt. Krysser fingrene for at min er laget på tirsdag...

Elmo

#57
Sitat fra: Veggen på søndag 01. september 2013, klokken 21:01
Dette høres svært bekymringsverdig ut!  :-[

Bekymringsfullt eller beundringsverdig !   (ikke den idiotiske blandingen)
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

takktakk

Sitat fra: Eivind_Bergen på søndag 01. september 2013, klokken 21:03
Sitat fra: Veggen på søndag 01. september 2013, klokken 21:01
Forstår ikke hvordan dette ikke har blitt avdekket ved våtkammer testen på fabriken, den ser jo svært grundig ut?

De tester ikke alle bilene, kun et utvalg.

Sikker på det? Synes det har vært fremstilt annerledes.
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

Cirion

Sitat fra: Spooz på lørdag 31. august 2013, klokken 18:19
Etter at bagasjelokket (innvendig-) hadde samlet opp 10-15 liter regnvann i løpet av mine første 24 timer som P85 eier føltes det naturlig å lage en tråd hvor man kan dele egenerfarte feil og mangler på modellen. Kun for erfaringer fra norske brukere med EU modellen, ikke copy paste fra andre forum eller rykter hørt via naboen. Fyll gjerne på med feil og mangler fra din bil.

Sitat- Bagasjeluken samler vann, renner ut gjennom håndtakene i bunn når den åpnes
10-15l vann er enten en feil på din luke eller en latterlig overdrivelse...

Jeg har vel vasket bilen 1 ganger hver dag minimum... Skumlegger, høytrykkspyler, skumlegger, dusjer, håndvask, dusjer... 10-15cl legger seg i skillet mellom glasset og rammen, samt litt bak lyktene. Åpne luka, og det renner ned kanalene og på bakken. Ingenting går i bagasjerommet.

Jeg har kjørt gjennom kraftig regnvær, og svippet innom selvvask, og spylt av møkk... Ikke noe mer vann i luka da.

Sitat- Meget dårlige FM/DAB mottakerforhold
Funker men det er latterlig dårlig rundt omkring. Er ikke lett å høre på en kanal fra Oslo -> Stavanger. Fungerer fint i Oslo.
Kunne vært vesentlig bedre antenne.
Finnes FM signal når du hører på DAB kanal, så bytter den automatisk i tuneller eller når det er dårlig dekning.

Sitat- Autodimming av skjermen fungerer ikke
Fungerer, men sikkert ikke slik du forventer :P
Det er som med sidespeilene ved rygging. Den husker hva du hadde. Så kjører du gjennom en tunell med 100% brighness, så vil den fortsette med det. Det er også std. instilling. Så dim ned og ha den dimmet på dimmet... Desverre er den også treg til å bytte, så er tunellen kort bytter den rett før du er på vei ut, og i tuneller med mye lys funker den ikke. Den er også treg andre veien, så den bruker litt tid på å bli lys igjen. Faktisk så er kjørelysene raskere til å bytte, så de har en sensor de kan bruke...

Sitat- Skjermen låser seg tidvis, må resettes
Sikker på at det ikke bare er tregt nettforbindelse? Er litt treg noen ganger... Kun 1 gang har jeg hatt behov for resetting, og bilen har nå gått 3215km. Ikke fordi skjermen låste seg, men fordi den ikke fant hjem adressen min.

Sitat- Kneppelyd fra høyttaler venstre a-stolpe
Ikke lagt merke til annen ulyd enn noe jeg hadde i hanskerommet og mobilen som slår inn på anlegget om den ligger i lommen under skjermen.

Sitat- Dugg i venstre baklampe
Ikke sett dugg i lampene enda, men kan jo være fordi jeg åpner bakluka etter en vask?

Sitat- Feilaktig varsel om lavt lufttrykk i dekk
Ikke sett enda... Er vel riktig, når jeg ser den meldingen

Mine feil...
- Dårlig festet skinn på A stolpen
Det er luftbobler mellom panelet og skinnet. Det er bare på en bue, dårlig limt?

- Ladeluken ville ikke åpne seg på Lyngdal når jeg kom fra Stavanger
Den ville ikke åpne seg, jeg hørte låse klikket, så jeg vet den åpnet, men luken spratt ikke ut.
Etter 2-3 forsøk, tok jeg et kredittkort og vippet den ut.

Jeg hadde ladet bilen i regnet i Stavanger, og bare vippet igjen luken mens magneten var våt. Så et lite tips der, tørk av magneten og metall platen på ladeluken etter lading om de er våte. Regnet godt videre, på turen og det var ikke vann i magneten på Cinderella eller når jeg kom hjem, så det kom ikke fra regnvann i fart, men regnvann når luken er åpen.

- Rullerende skremmende feilmeldinger...
Car needs service! 12V low! Drive carfully! Stop car safely! Car might stop suddenly! osv... osv...

Hender innimellom når jeg løper bort til bilen låser opp med "nøkkelen" og napper ut strømkabelen fort som F. Bare å gå ut av bilen, lukke ladeluke, låse. Låse opp og sette seg inn i bilen trykke på bremsen og sette den i drive. Alle meldinger borte.

Fikk snakket med en av lade ingeniørene fra USA på Brokelandsheia, og han kunne forklare at på 230IT er det normalt... De har en bug de forsøker å finne ut av, som går på dette, og det skjer på 230IT som jeg har hjemme. Jeg forklarte han hvordan han kan reprodusere bug'en hver gang, og han takket for info og noterte seg det i blokka si. Han notererte seg også "bug" i Tesla App, som viser i følge han "voltage to neutral line" i stedet for 400V. Superchargerene viser forresten 398V med 129A på slutten, glemte å skjekke sånt tidligere i prosessen. Fikk også tatt med det at App'en ikke viser 3fase.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA