Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du?

Startet av Spooz, lørdag 31. august 2013, klokken 18:19

« forrige - neste »

Balrog

Jeg har tidligere argumentert for subforum (mapper) på dette forumet. Feil på TMS er et meget egnet subforum, og da deles trådene inn i enkeltfeil. Hvis dette tar av med synsing og diskusjoner blir tråden fort like lang som de 9 tråedene om lading og helt ubrukelig som informasjonskilde for dem som ikke lever på NAV og sliter med å få tida til å gå.

Skal dette gjøres til en sticky (som jeg er motstander av) må ihvertfall trådtittelen endres. "Typiske feil" fordi sjefen i Ferdinand motor som hittil eneste har badebasseng foran i bilen blir like misvisende som de politiske partiene som satser på "bedre skole" ved å redusere bevilgningene til skolesektoren.

Synes godt dette forumet kunne ryddes i subforum som fx::

Levering

Lading og batteri og ladestasjoner

Feil

Dekk og felger

Options og Tilleggsutstyr

Teknisk

Service

Brukererfaringer og tips
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

shb

Misvisende? Var det ikke luken bak på Gunnar sin bil lakk vann da?

Skjermen på min låste seg etter 3 dager, fikke så tips om å restarte skjermen ved å holde inne begge hjulene på ratte. Har fungert fint etter dette. Var ingen som husket å fortelle hvordan en skulle restarte skjermen ved overleveringen. Dette beklaget DS i ettertid. Spurte påfreag når de røde og blå adapterene kommer. Det kunne ingen svare på enda..
Jobber med hurtiglading i Eviny
EQS 2022 og e-Golf 2020

Kallagtunet

Sitat fra: Balrog på søndag 01. september 2013, klokken 15:11
Skal dette gjøres til en sticky (som jeg er motstander av) må ihvertfall trådtittelen endres. "Typiske feil" fordi sjefen i Ferdinand motor som hittil eneste har badebasseng foran i bilen blir like misvisende som de politiske partiene som satser på "bedre skole" ved å redusere bevilgningene til skolesektoren.


Hvorfor er du imot at denne relevante blir sticy, forklar...

Å kalle den typiske feil er vel greit, etter hver vil en jo se hvem av dem som er gjengangere her i Norge.. Og for dem som leser litt på US forum så er det så langt ingen av feilene som er rapportert her som var nye i forhold til ganske mange over dammen har rapportert om, noen tildels for ganske lenge siden....

PHsigP85

Ingen feil, men litt dårlig mottakerforhold på DAB.

Dermed fortsatt superhappy. Hallelujastemning, lykkerus, why not :-)
Lykkelig eier av Model S Signature siden aug 13.
Spent og utålmodig Model X #114.

Hyperstress


Sitat fra: Balrog på søndag 01. september 2013, klokken 15:11
Jeg har tidligere argumentert for subforum (mapper) på dette forumet. Feil på TMS er et meget egnet subforum, og da deles trådene inn i enkeltfeil. Hvis dette tar av med synsing og diskusjoner blir tråden fort like lang som de 9 tråedene om lading og helt ubrukelig som informasjonskilde for dem som ikke lever på NAV og sliter med å få tida til å gå.

Skal dette gjøres til en sticky (som jeg er motstander av) må ihvertfall trådtittelen endres. "Typiske feil" fordi sjefen i Ferdinand motor som hittil eneste har badebasseng foran i bilen blir like misvisende som de politiske partiene som satser på "bedre skole" ved å redusere bevilgningene til skolesektoren.



Dette temaet er kanskje det viktigste på forumet, og bør helt klart være sticky.
For det første bidrar emnet til balansert opplysning til nye kjøpere, og for det andre så vil tråden avdekke problemområder som foreningen, Owners club eller forhåpentligvis Tesla Norge selv kan bringe videre, slik at vi får bedre produkter, og Tesla kan beholde sitt gode rykte i fremtiden.

Slightly Off topic, men når det gjelder mappeinndeling er jeg helt enig i at det er synd at Tesla S er på laveste mappenivå. Selv den tråden her vil sikkert hatt godt av undernivå for hver feil, etterhvert som tråden blir lang og uoversiktlig.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

fortoggale

Ute regner det og her inne sitter jeg å venter på bil mens jeg leser manual på doningen.


  • Det er ingen kopling mellom fob og egne innstillinger. Det settes manuelt
  • Man skal kunne åpne ladeluke fra ladekabel hvis man har fob i lommen
  • Det står intet om at æ, ø og å mangler

Jeg tror det er en ide å lage en ny tråd for hvilken endringer og forbedringer man ønsker. Dermed kan man skille positive feil fra endringsønsker.
Sandnes
Model S - Neglelakk rød. Lyder navnet Tor

Spooz

Ny dag. Ny dag med regn. Man bor jo i Bergen ;) Fant ut at hele c-stolpen er klissvåt. Det drypper av det skinnkledte trekket på c-stolpen. Starter et stykke bak panoramataket. Vanskelig å si om det skyldes vann fra panoramataket eller fra øvre del av bagasjelokket. Kun vått på førerside, tørt på passasjerside.

Har også merkelige lim-rester i bunnen av trekantvinduene bak. Begge sider, godt synlig fra innsiden. Merkelig.

Elmo

Sitat fra: Balrog på søndag 01. september 2013, klokken 15:11
Jeg har tidligere argumentert for subforum (mapper) på dette forumet. Feil på TMS er et meget egnet subforum, og da deles trådene inn i enkeltfeil. Hvis dette tar av med synsing og diskusjoner blir tråden fort like lang som de 9 tråedene om lading og helt ubrukelig som informasjonskilde for dem som ikke lever på NAV og sliter med å få tida til å gå.
Skal dette gjøres til en sticky (som jeg er motstander av) må ihvertfall trådtittelen endres. "Typiske feil" fordi sjefen i Ferdinand motor som hittil eneste har badebasseng foran i bilen blir like misvisende som de politiske partiene som satser på "bedre skole" ved å redusere bevilgningene til skolesektoren.

Kan du ikke lage en side med liste over "Kjente feil på TMS" på Elbilwiki ?
Og så kan det feks være en kolonne for antall som har feilen og en for antall som ikke har feilen, og så er det bare å oppdatere tallene etter hvert :D
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

OleJA

Sitat fra: Spooz på søndag 01. september 2013, klokken 20:45
Ny dag. Ny dag med regn. Man bor jo i Bergen ;) Fant ut at hele c-stolpen er klissvåt. Det drypper av det skinnkledte trekket på c-stolpen. Starter et stykke bak panoramataket. Vanskelig å si om det skyldes vann fra panoramataket eller fra øvre del av bagasjelokket. Kun vått på førerside, tørt på passasjerside.

Har også merkelige lim-rester i bunnen av trekantvinduene bak. Begge sider, godt synlig fra innsiden. Merkelig.
Sukk, dette høres litt trasig ut. Tar vel kanskje litt tid å få dette fikset også siden det ikke er noe servicesenter i Bergen enda.

Jimpec


Sitat fra: Spooz på søndag 01. september 2013, klokken 20:45
Ny dag. Ny dag med regn. Man bor jo i Bergen ;) Fant ut at hele c-stolpen er klissvåt. Det drypper av det skinnkledte trekket på c-stolpen. Starter et stykke bak panoramataket. Vanskelig å si om det skyldes vann fra panoramataket eller fra øvre del av bagasjelokket. Kun vått på førerside, tørt på passasjerside.

Har også merkelige lim-rester i bunnen av trekantvinduene bak. Begge sider, godt synlig fra innsiden. Merkelig.

Noen bilder hadde jo også vært strålende.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

D.O

Har dere prøvd å justere stopperene til bakluka? Disse vil hvis de er for langt justert ut føre til at pakkning ikke klemmes tilstrekkelig.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Bjørn

Sitat fra: Spooz på søndag 01. september 2013, klokken 20:45
Ny dag. Ny dag med regn. Man bor jo i Bergen ;) Fant ut at hele c-stolpen er klissvåt. Det drypper av det skinnkledte trekket på c-stolpen. Starter et stykke bak panoramataket. Vanskelig å si om det skyldes vann fra panoramataket eller fra øvre del av bagasjelokket. Kun vått på førerside, tørt på passasjerside.

Har også merkelige lim-rester i bunnen av trekantvinduene bak. Begge sider, godt synlig fra innsiden. Merkelig.

Øff.. syns det begynner å bli litt mange av disse vanninntrengnings sakene.. :/  håper du får fixet alt uten for mye trubbel..!
Kanskje det første vi burde gjøre v levering av bilen er å kjøre den gjennom et børsteløst vaskeprogam.. og sjekke alle krinkler og kroker..  ??? 

Spooz

Sitat fra: Zneip på søndag 01. september 2013, klokken 14:53

Sitat fra: Spooz på lørdag 31. august 2013, klokken 22:10
Til uka er er det meldt 7-10 dager sammenhengende regn. Da kommer luka til å bli full da :)

Hor er det dette vannet samler seg? Inne i selve luka? Det kan da umulig være en tiltenkt funksjon?


P3273, S85, Perlehvit, 19", Tech, Luft, Lyd, Lys, Park, Antifrysepakke, Hatteholder. VIN: *13877
Hehe, nei det tror jeg neppe. ;) Samme som denne karen har feil med, bortsett fra at han kun har dråper. Hos meg fosser der ut flere liter vanm fra håndtakene og låsekassen. http://www.youtube.com/watch?v=EQcKYHhcSUc&feature=youtube_gdata_player

Veggen

Dette høres svært bekymringsverdig ut!  :-[
Vi går snart inn i den våte årstiden her i landet og hvis dette blir et utbredt problem har Tesla virkelig noe å slite med fremover.

Forstår ikke hvordan dette ikke har blitt avdekket ved våtkammer testen på fabriken, den ser jo svært grundig ut?

Eivind_Bergen

Sitat fra: Veggen på søndag 01. september 2013, klokken 21:01
Forstår ikke hvordan dette ikke har blitt avdekket ved våtkammer testen på fabriken, den ser jo svært grundig ut?

De tester ikke alle bilene, kun et utvalg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA