Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Kundebehandling  (Lest 17517 ganger)

sindrej

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 713
    • Vis profil
Sv: Kundebehandling
« Svar #45 på: Mandag 02. ſeptember 2013, klokken 16:02 »
Skrev jo tidligere at jeg ikke fikk svar fra min DS ila 1 uke.  Fikk imidlertid telf på fredag, samt at jeg sendte mail nå i dag og fikk umiddelbart svar.  DS har vel bare vært AFK tidligere  ;)

Teslafrank

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 224
    • Vis profil
Sv: Kundebehandling
« Svar #46 på: Mandag 02. ſeptember 2013, klokken 21:46 »
Jeg har nå hatt bilen siden lørdag. Noen småting ble anmerket på overlevering, og et par ting ble oppdaget i løpet av helgen. En feil er bl. at høyre dør åpner seg av seg selv når bilen låses opp. Sendte mail kl 08, fikk første av 2 tlf fra service før lunsj. Logg avlest fra bilen, og løsning ventes i morgen. Svært bra oppfølging, og jeg fikk også oppdatering på status på de andre småtingene.  Skiltene kom med flyfrakt i dag- som lovet.

Nå er jeg meget fornøyd med servicen Trondheim utøver, og setter stor pris på at de tar meg alvorlig.  SVÆRT BRA!   De har nå greid å snu mitt inntrykk til det positive.

OleJA

  • Gjest
Sv: Kundebehandling
« Svar #47 på: Mandag 02. ſeptember 2013, klokken 22:35 »
Kan ikke si annet enn at jeg har vært godt fornøyd med oppfølgingen fra Tesla sin side. DES tok kontakt som forespeilet ca 4 uker før levering. Vi fikk raskt avklart pr mail hva som skulle inngå av dekk, adapter og servicepakke (valgte 'alt'). Faktura kom idag og inneholdt det jeg forventet - hverken mer eller mindre.

Nå ligger den å godgjør seg i nettbanken et par dager, så er det vel bare å hente bilen om en drøy uke  :D

tSla

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 149
    • Vis profil
Sv: Kundebehandling
« Svar #48 på: Onsdag 11. ſeptember 2013, klokken 17:20 »
Er det noen her som kan PM meg kontaktinformasjon til en DES som svarer? Jeg har ikke hørt fra min "leveringsspesialist" siden 22. august. Sendt 3 høflige e-poster, men intet svar. Jeg skulle så gjerne få korrekt faktura, slik at jeg får betalt bilen min!

Tesla Model S P85+

JohanH

  • Gjest
Sv: Kundebehandling
« Svar #49 på: Torsdag 12. ſeptember 2013, klokken 15:59 »
Igår da jeg skulle hjem fra en tur innom kontoret på ettermiddagen fant jeg bilen med alle vinduer nede. Jeg vet ikke om dette er en bug eller (mest sannsynlig) at nøkkelen har blitt trykket på og hold inne mens den lå i min lomme på vei fra bilen. Uansett lite hyggelig. På en måte visste jeg svaret, men ringte alikevel Roadside Assistance 800-numret. Kom til en hyggelig amerikaner. Spurte ham om han kunne fortelle meg hvordan jeg slår av denne funksjonen. Svaret var at foreløpig lar seg denne funksjonen ikke slås av, men han lovet å lage en "feature request" og oversende det til teknisk avd. Samt også å følge det opp og gi meg beskjed om/når dette blir tilgjengelig i en fremtidig firmware. Han var for øvrig helt enig med meg om at denne funksjonen bør kunne slås av eller på av kunde, avhengig av ønske. Dette mtp. f. eks. vinterstid her hvor det ikke ville vært hyggelig å komme til en bil full av snø. Kanskje en bra funksjon i Arizona eller Texas men jeg har ikke behov for den i hvert fall. Og også der er det vil ikke så bra at folk kan bare klatre inn gjennom helt åpne vinduer? Syns det i utganspunktet er en litt tullete funksjon.

Epleskreller

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2108
    • Vis profil
Sv: Kundebehandling
« Svar #50 på: Torsdag 12. ſeptember 2013, klokken 16:10 »
Er det noen her som kan PM meg kontaktinformasjon til en DES som svarer? Jeg har ikke hørt fra min "leveringsspesialist" siden 22. august. Sendt 3 høflige e-poster, men intet svar. Jeg skulle så gjerne få korrekt faktura, slik at jeg får betalt bilen min!

Jeg ville da sendt en mail til eureservations (at ) teslamotors dot com og forklart problemet. Skriv gjerne engelsk da jeg regner med at de engelsktalende har bedre tid ;)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Bjoris

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 4168
    • Vis profil
    • Elbil bloggen
Sv: Kundebehandling
« Svar #51 på: Torsdag 12. ſeptember 2013, klokken 19:12 »
Dette er jo en vanlig funksjon, har hatt det både på Ford S-Max og på dagens A6. Er knappene så "lette" på denne "bilnøkkelen" til Tesla? Ellers enig, ikke særlig behov for, men det er kjekt å kunne lukke vinduene/soltak om en går ut og har låst bilen og så ser at et vindu er åpent! Jeg kunne derfor tenkt meg å ha "lukke" funksjonen, men ikke "åpne" funksjonen...

christian1986

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 494
    • Vis profil
Sv: Kundebehandling
« Svar #52 på: Torsdag 12. ſeptember 2013, klokken 21:06 »
Selv om det enda er en stund til jeg får bilen min må jeg si at jeg er svært misfornøyd med kundebehandlingen til tesla så langt. Ingen som forteller noe om utsettelser uten at en skriver flere mail...

Så skriver som en tidligere, hadde ikke Tesla vært eneste alternativet så hadde jeg valgt en annen bil...

Håper bare dette blir bedre når bilen er på plass.

HABEL

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 241
    • Vis profil
Sv: Kundebehandling
« Svar #53 på: Torsdag 12. ſeptember 2013, klokken 21:35 »
Selv om det enda er en stund til jeg får bilen min må jeg si at jeg er svært misfornøyd med kundebehandlingen til tesla så langt. Ingen som forteller noe om utsettelser uten at en skriver flere mail...

Så skriver som en tidligere, hadde ikke Tesla vært eneste alternativet så hadde jeg valgt en annen bil...

Håper bare dette blir bedre når bilen er på plass.

Selv har jeg alltid fått svar på alt jeg har spurt om. Riktignok ikke så mye jeg har vært opptatt av.

Jeg opplever IKKE at kundebehandlingen til Mercedes, VAG, BMW etc. sine forhandlere har vært nevneverdig bedre.

Pga MÅTEN Tesla selger på (web) samt div forum etc. er det helt klart at folk er betydelig mere oppskjørtet enn i en fossil kjøpesituasjon med en traust forhandler

Sånn er den saken
Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

D.O

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1374
    • Vis profil
Sv: Kundebehandling
« Svar #54 på: Torsdag 12. ſeptember 2013, klokken 21:48 »
Har alltid fått svar på mine mail, og det raskt. Selv om enkelte mail har krevd vidersendelse høyere opp i Tesla. Også folka i Trondheim har vært helt topp. Var litt skuffet over Tesla på Alna., men tror de bare hadde mye å gjøre. Er enig i at informasjon kunne blitt sendt ut, men som nevnt, får svar umiddelbart hvis det har vært noe jeg ville.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona’n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Norleif

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 33
    • Vis profil
Sv: Kundebehandling
« Svar #55 på: Torsdag 12. ſeptember 2013, klokken 23:35 »
At alle vinduene ruller seg ned trenger ikke skyldes at fjernkontrollen ble aktivert idet man forlot bilen.
I statene har de hatt problemer med at 12V batteriet som driver diverse standard bilautomatikk som vindusheiser, forsterker til stereoen, sigarettenner, sentrallås osv har sluttet å virke etter kort tid.
Koblingen er ikke åpenbar, men med tanke på at sentrallåsen og dørhåndtakene er hel-elektriske vil det være umulig å komme inn i bilen om dette batteriet blir flatt. Bilen er derfor programmert til å rulle ned vinduene slik at man kan komme seg inn i bilen og få aktivert hovedbatteriet, som da vil begynne å lade opp igjen det lille ekstra 12V batteriet.

laumb

  • Gjest
Sv: Kundebehandling
« Svar #56 på: Torsdag 12. ſeptember 2013, klokken 23:45 »
Høres feil ut.

Du har + og minuspoler bak nosecone for å tilføre 12V strøm.

Hovedbatteriet kicker heller ikke inn da releet for å aktivere det trenger 12V. ;)

stianrod

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 351
    • Vis profil
Sv: Kundebehandling
« Svar #57 på: Torsdag 12. ſeptember 2013, klokken 23:49 »
Var innom Tesla Trondheim tidligere denne uken og bestilte prøvetime for å teste bilen i fellesgarasjen min.  Bor ca 10-15 min unna Lade.  Forklarte at dette var ganske essensielt å få til.  Vanligvis er det ferdige ruter man følger på prøvekjøring.  Men jeg har prøvekjørt 2 ganger allerede, så nå trengte jeg å prøve den i garasjen.  De skjønte problemet, og gikk med på dette.  Synes dette er god kundebehandling.  De er ganske presset på prøvekjøring fra før av.  Jeg fikk time 25 sept kl 11.00
Da får jeg greie på om 2,3m bred plass i fellesgarasje holder eller ikke...
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

petersv

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 4084
    • Vis profil
Sv: Kundebehandling
« Svar #58 på: Fredag 13. ſeptember 2013, klokken 14:23 »
Var innom Tesla Trondheim tidligere denne uken og bestilte prøvetime for å teste bilen i fellesgarasjen min.  Bor ca 10-15 min unna Lade.  Forklarte at dette var ganske essensielt å få til.  Vanligvis er det ferdige ruter man følger på prøvekjøring.  Men jeg har prøvekjørt 2 ganger allerede, så nå trengte jeg å prøve den i garasjen.  De skjønte problemet, og gikk med på dette.  Synes dette er god kundebehandling.  De er ganske presset på prøvekjøring fra før av.  Jeg fikk time 25 sept kl 11.00
Da får jeg greie på om 2,3m bred plass i fellesgarasje holder eller ikke...

Det går fint det, så lenge ikek naboen har alt for stor bil :) Har eksakt like stor (les: liten) plass :) Men ja, greit å prøve.

PS. Parksensorer er oblig.

glaserud

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 779
  • P319
    • Vis profil
Sv: Kundebehandling
« Svar #59 på: Fredag 13. ſeptember 2013, klokken 14:26 »
Var i kontakt med Tesla Alnabru p.g.a. defekt lader ved mottak. Dette var forrige fredag, sånn i 15-16-tida. De bekreftet da at laderen var gåen, og tilbød seg å rette dette i løpet av helga. Ville heller kjøre litt på den strømmen som var igjen, så avtalte leveranse på mandag i stedet.

Leverte mandag morgen, og fikk den tilbake tidlig mandag ettermiddag, fullt oppladet.

Opplevde dette som veldig god service, spesielt sett i lys av at jeg på fredag nok var det man kan kalle "grinete". :)
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.