Elbilforum.no

Bilmerker => Tesla => Model S => Emne startet av: bjodnes på Torsdag 29. August 2013, klokken 17:57

Tittel: Kundebehandling
Skrevet av: bjodnesTorsdag 29. August 2013, klokken 17:57
Ok... Tesla skal levere mange biler og har det sikkert travelt, men vi har ikke kjøpt joggesko til 299kr. Vi har kjøpt en bil til godt over en halv million. Jeg fikk den gladelige mailen om at min bil var klar til levering, 30. september, i Oslo og at jeg måtte ordne forsikring og div info ++. Jeg svarte at jeg bodde i Stavanger og fikk beskjed 2 minutter etterpå at jeg selvfølgelig skulle få bilen levert der. Da sendte jeg nytt svar og lurte om datoen 30. september var den samme nå som leveringen ble i Stavanger. Etter det har jeg ikke hørt noe fra Tesla. Det er to uker siden. Jeg har ringt hver dag til telefon-nummeret som sto på avsendermailen. havner på svareren til Tesla som ikke har noen ledige medarbeidere. Har sendt mail, og nye mail om DE kan ringe MEG. Sendt mail til Torgnes. Hvor vanskelig kan det være å få et enkelt svar? Jeg vil ordne med forsikring og trenger å vite datoen for når bilen kommer. Skal flytte bonus fra "diesel-aggregatet" så det er greit å vite når jeg får bilen.
En kamerat i bil-bransjen kunne fortelle meg at en av hans tidligere kunder hadde fått utlevert Tesla i Stavanger og fått skiltene i hånda sammen med skruer. Han som leverte ut hadde ikke skrujern. Virker halv-veis, og som sagt, det er en dyr sak vi kjøper. :o
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: BalrogTorsdag 29. August 2013, klokken 18:10
Barnesykdommer i en ny og fersk organisasjon? Jeg har opplevd god serviceinnstilling, men svært vanskelig å få tak i folk, og mye inkompetanse særlig på blodferske medarbeidere i butikken.

På den annen side er nok denne forretningsmodellen relativt rimeligere enn den trdisjonelle bilforhandler-varianten (sjekk fx Nissan Norge: Elendig service, lavt kunnskapsnivå og skyhøye marginer)
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: JimpecTorsdag 29. August 2013, klokken 18:23
Jeg begynner å bli vel skeptisk selv. En del beskrivelser av diverse feil ved levering er urovekkende. Ladere byttes, bil med feil lys, skilter og skruer i hånda, skitne biler ved utlevering...
Ikke akkurat kontroll på kvaliteten.

Litt leit for jeg har vært megafan av Tesla lenge.

Mange gode fossile bruktkjøp for tiden og min bil er solgt for månedsvis siden. Tesla kan ikke bli så mye dårligere nå akkurat. Det kan bare gå oppover. Men jeg kan jo alltids komme tilbake senere...
Forøvrig er kommunikasjonsproblemene et resultat av en plan. Har snakket med ansatte i Tesla som er svært lite tilfreds med dette selv.

Men det er nok bare tomme trusler mot meg selv. Om det skulle blitt aktuelt hadde det blitt salg en mnd etter mottak.
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: D.OTorsdag 29. August 2013, klokken 18:29
I Oslo følte jeg meg oversett da jeg var på Teslastore, de i dress fikk hjelp, men ikke meg i hettegenser... Altså i dag har mange penger selv om man ikke kler seg i dress! Men i Trondheim og kontakt på mail har vært helt førsteklasse. Får svar på noen timer på mail, og hvis ikke svaret kommer før dagen etter, har personen bestandig beklaget seg. Fått svar på alle spørsmål og tilogmed fått bilder av biler med tanke på felger og fargevalg tilsendt uten å ha bedt om dette. Har vært flere ganger på Tesla i Trondheim, og bestandig fått hjelp. Ekstra lang prøvekjøring og brukte masse tid på å fortelle om bilen. Etter første besøk satt vi igjen med en følelse at folka i Trondheim føltes mere som kompiser enn en bilselgere, og det var dette som fikk meg til å vurdere å kjøpe en model s.
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: satheesh.netTorsdag 29. August 2013, klokken 18:40
I Oslo følte jeg meg oversett da jeg var på Teslastore, de i dress fikk hjelp, men ikke meg i hettegenser... Altså i dag har mange penger selv om man ikke kler seg i dress! Men i Trondheim og kontakt på mail har vært helt førsteklasse. Får svar på noen timer på mail, og hvis ikke svaret kommer før dagen etter, har personen bestandig beklaget seg. Fått svar på alle spørsmål og tilogmed fått bilder av biler med tanke på felger og fargevalg tilsendt uten å ha bedt om dette. Har vært flere ganger på Tesla i Trondheim, og bestandig fått hjelp. Ekstra lang prøvekjøring og brukte masse tid på å fortelle om bilen. Etter første besøk satt vi igjen med en følelse at folka i Trondheim føltes mere som kompiser enn en bilselgere, og det var dette som fikk meg til å vurdere å kjøpe en model s.

Akkurat denne følelsen fikk faktisk jeg i Oslo i begynnelsen av sommeren da jeg var å snuste på bil. Jeg gikk bevisst ikke i "fine klær" (gjør for mye av det til vanlig) og spilte litt dum og uerfaren. Den følelsen du beskriver om at de til slutt føltes som en god venn hadde jeg også etter endt prat, kjøretur og noen "teite" spørsmål fra min side. Gjorde dette et par ganger faktisk. Og det var nettopp dette som fikk meg til å bestille en også.
Når dette er sagt vil jeg si det litt motsatte mot slutten av sommeren. Uten å beklage på deres vegne eller noe slikt, men jeg tipper de har hatt et voldsomt trykk med folk, teite spørsmål og en god del "jeg-er-bare-innom-for-å-prøve-en-kul-bil-uten-egentlig-å-kjøpe-den". Så etter 2000 slike henvendelser kan det faktisk hende at man "siler" ut folk mer. Igjen, jeg forsvarer selvsagt ikke oppførselen, men kan være noe å tenke over.  ::)
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: HavebigfunTorsdag 29. August 2013, klokken 20:14
Mtp utlevering i Stavanger må man si at Tesla ikke har noen butikk der ennå. Utlevering der er nærmere en Ranger- utlevering enn en butikkutlevering. Det kan forklare noen av de rare opplevelsene kundene har hatt der- skitne biler, skiltproblematikken ol.

Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: TeslafrankTorsdag 29. August 2013, klokken 22:21
Upålitelig, inkompetent, småfrekk og udugelig er det jeg kan si.

Som sikkert noen har fått med seg er jeg dritforbanna.

Heldig vis har jeg gode kontakter ganske høyt opp i systemet, og nå har noen med "makt" gitt lovnad om å kontakte meg i morgen.

Jeg kommer til å være knallhard, og om ikke lenge går en Mail til DN, VG- om jeg ikke får en saklig forklaring på problemene.

PS: har 17 års erfaring fra salg, hvor 6 år i bilbransjen...
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: bjodnesTorsdag 29. August 2013, klokken 22:38
Du må vel be dem ringe meg og..... Jeg får ikke tak i noen.
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: el-fanboyTorsdag 29. August 2013, klokken 23:15
Det var da voldsomt. Jeg har egentlig bare positive kundebehandlingsopplevelser med Tesla, jeg. I butikken får jeg gå i fred til jeg stiller spørsmål, og da får jeg svar. Og om de ikke vet svaret, så sjekker de det ut og kommer tilbake til meg. Har gått i hettegenser, om det var et poeng. Og jeg får svar på mail en eller to dager etter jeg har sendt mail til dem. Bare hyggelige salgsreps på telefon også. Må være veldig heldig jeg da...
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: Real EoNTorsdag 29. August 2013, klokken 23:29
Må si jeg kan skjønne de stakkars nye team'ene i Tesla.. Får ikke vite alt, har hundrevis av veldig utolmodige kunder.. får levert feilproduserte biler i fanget.. og er kanskje ikke selv helt sikker på hvordan ting skal gå i boks siden dem bare har vert et team i 2-3 mnd.. Jeg er vel selv verdens mest utolmodige person, men har lykkes sålangt med å vere passivt aggresivt pågående.. dermed holdt meg selv i sjakk selv om jeg har spamma facebook med Tesla "reklame".. Når bilen kommer har jeg sannsynelig glemt hele leveringsprosessen  :)
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: stianrodTorsdag 29. August 2013, klokken 23:34
Jeg også har bare positivt inntrykk av Teslafolka, i Trondheim vel og merke.  I starten, etter åpninga i mai, var jeg nok nesten mer informert enn Teslafolka selv, men etterhvert har dem fortalt meg ting jeg ikke har fått lest til meg her på forumet.  Men at dem har alt under kontroll, er tvilsomt.  Har kjøpt t-skjorte + cap i butikken, men betalingsterminalen funket selvsagt ikke.  Skulle få mail fra dem om kontonr jeg kunne overføre på, men har jeg fått det? Neida.  De har nok helt glemt det.  Det begynner å bli noen uker/måneder siden.  Jeg tror jeg stikker innom i helgen, om dem vil ha betalt for produktene...

ps: T-skjorten er av heller laber kvalitet, men cap'n sitter meget godt :)
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: Real EoNTorsdag 29. August 2013, klokken 23:44
@Stianrod

Etter emisjonen og så jævlig mye $ på bok, tror jeg aldri i verden jeg hadde gidda mint dem på en caps og skjorte  ;) Du har tross alt kjøpt bilen  ;D
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: MilzitTorsdag 29. August 2013, klokken 23:48
Jeg har bare positive erfaringer med Oslo og DES. Har jeg ikke fått tak i henne på telefon har jeg sendt en mail og blitt tilbakeringt 10 min etterpå.
At det er mye som skjer og dette er en ungt firma må vi har forståelse for dette. Alt er nok glemt når man får bilen :)

 En uke igjen nå... :) :)
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: stianrodTorsdag 29. August 2013, klokken 23:55
@Stianrod

Etter emisjonen og så jævlig mye $ på bok, tror jeg aldri i verden jeg hadde gidda mint dem på en caps og skjorte  ;) Du har tross alt kjøpt bilen  ;D

hehe... ja, men, nei.  Bør nok være ærlig med dem.  Men om det blir noe kødd med min levering som feks, teslafrank sin(skjønner du er forbanna!) , så skal jeg ha capser til hele familien gratis! ;)
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: TSFredag 30. August 2013, klokken 00:01
VOKSESMERTER og lite erfaring.. 
Etter medieoppmerksomheten skal plutselig alle ha en, eller i alle fall sikle på en.. 
De blir kanskje litt likegyldige i en slik hektisk periode..
Vi får håpe de snart begynner å tenke på kundetilfredshetsundersøkelsene de har planer om å toppe foran Toyota og Lexus..." The best service and Warranty program" ....

Dette kommer ikke til å gå smertefritt, det må vi bare innse. 

At enkelte prioriterer kunder i dress, er bare en psykologisk faktor..Helt normalt, men trist.   
Dere er kanskje vant til bilbutikker med 2 kunder og 7 selgere?   
Jeg har hatt samme opplevelse i så tilfelle.   
Vet også om en som kom inn hos B&S i gummistøvler og skulle kjøpe seg en ny MB SL, ble fortalt at han ikke hadde råd...  Var god for noen titalls mill...

 
Det er alltids lov å sende en klage til toppledelsen dersom man opplever tilsvarende uholdbare hendelser rundt levering.


Men, husk at det bare er noen uker siden de første bilene ble hastelevert til Norge for å rekke "deadline"

Selv utsatte jeg å bestille fordi jeg bla. forventet mange utfordringer de første månedene..

Jeg synes oktober blir litt for tidlig.. 

Hadde fornuften min seiret, hadde jeg valgt en sen 2014 modell....Da går det sikkert på skinner...

Men, når man har siklet i 3-4år på bakgrunnsbildet av Model S og opplevd Elon Musk sitt engasjement, så blir man trollbundet..


 
 

 
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: teslaslavenFredag 30. August 2013, klokken 00:11
Upålitelig, inkompetent, småfrekk og udugelig er det jeg kan si.

Som sikkert noen har fått med seg er jeg dritforbanna.

Heldig vis har jeg gode kontakter ganske høyt opp i systemet, og nå har noen med "makt" gitt lovnad om å kontakte meg i morgen.

Jeg kommer til å være knallhard, og om ikke lenge går en Mail til DN, VG- om jeg ikke får en saklig forklaring på problemene.

PS: har 17 års erfaring fra salg, hvor 6 år i bilbransjen...

Du er ikke lite pompøs. Har lest meg til at leveringen din er utsatt pga. feil på bilen. Guess what? Shit happens. Jeg har selv lav P, men ser at mange andre med høyere nummer får før meg....Går ikke av hengslene for det. Dette må jo være definisjonen på første verdens-problem.
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: tSlaFredag 30. August 2013, klokken 00:21
Alt det vi går igjennom nå er en del av hele pakka. Vi har selv valgt å være med på turen :)

Early adopters NO/EU  ;D

Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: TSFredag 30. August 2013, klokken 00:21

VOKSESMERTER og lite erfaring.. 
Etter medieoppmerksomheten skal plutselig alle ha en, eller i alle fall sikle på en.. 
De blir kanskje litt likegyldige i en slik hektisk periode..
Vi får håpe de snart begynner å tenke på kundetilfredshetsundersøkelsene de har planer om å toppe foran Toyota og Lexus..." The best service and Warranty program" ....

Dette kommer ikke til å gå smertefritt, det må vi bare innse. 

At enkelte prioriterer kunder i dress, er bare en psykologisk faktor..Helt normalt, men trist.   
Dere er kanskje vant til bilbutikker med 2 kunder og 7 selgere?   
Jeg har hatt samme opplevelse i så tilfelle.   
Vet også om en som kom inn hos B&S i gummistøvler og skulle kjøpe seg en ny MB SL, ble fortalt at han ikke hadde råd...  Var god for noen titalls mill...

Var på Alna i går i en halvtime etter et møte på dagtid, ganske pent kledd. Ingen tilbød meg hjelp.  Fikk inntrykk av at de prøvde så godt de kunne.  Nye ansikter der:
En ny dame og en ny mann i blazer som kunne bli forvekslet
med Aune Sand.. (Ingen sjampis..)  Han hadde ingen Tesla logo på seg, men solgte biler i høyt tempo..
 

Det er alltids lov å sende en klage til toppledelsen dersom man opplever tilsvarende uholdbare hendelser rundt levering.


Men, husk at det bare er noen uker siden de første bilene ble hastelevert til Norge for å rekke "deadline"

Selv utsatte jeg å bestille fordi jeg bla. forventet mange utfordringer de første månedene..

Jeg synes oktober blir litt for tidlig.. 

Hadde fornuften min seiret, hadde jeg valgt en sen 2014 modell....Da går det sikkert på skinner...

Men, når man har siklet i 3-4år på bakgrunnsbildet av Model S og opplevd Elon Musk sitt engasjement, så blir man trollbundet..  :P


 
 
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: Real EoNFredag 30. August 2013, klokken 00:27
@hybridslaven

Om du tenker deg litt om så har personer som har kjøpt signatur eller roadster for å komme forran i køen på model s egentlig ikke fått noen ting tilbake, så skjønner jævlig godt man kan vere sinnsykt irritert.. Når dem da i tillegg får feilproduserte biler og en litt ovenfra og ned holdning... da hadde jeg klikka og :) hadde nok vert fysisk til stede i Trondheim i dag faktisk :)... Jeg kjøpte en gang bærbar pc fra et firma som hette amentio som jeg aldri fikk pga konkurs.. Oppkjøpende firma lovte meg pengene tilbake som jeg aldri fikk, da var det like før jeg fikk politiet på nakken, et Trondheim firma det også.. heldigvis ga DNB meg pengene tilbake pga kreditkort nesten et år etterpå.. Nå spora jeg helt av, men leveransen bør ikke bli et år forsinka, for da vet jeg ikke hva jeg gjør  :P
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: teslaslavenFredag 30. August 2013, klokken 00:34
Om du tenker deg litt om så har personer som har kjøpt signatur eller roadster for å komme forran i køen på model s egentlig ikke fått noen ting tilbake, så skjønner jævlig godt man kan vere sinnsykt irritert.. Når dem da i tillegg får feilproduserte biler og en litt ovenfra og ned holdning... da hadde jeg klikka og :) hadde nok vert fysisk til stede i Trondheim i dag faktisk :)... Jeg kjøpte en gang bærbar pc fra et firma som hette amentio som jeg aldri fikk pga konkurs.. Oppkjøpende firma lovte meg pengene tilbake som jeg aldri fikk, da var det like før jeg fikk politiet på nakken, et Trondheim firma det også.. heldigvis ga DNB meg pengene tilbake pga kreditkort nesten et år etterpå.. Nå spora jeg helt av, men leveransen bør ikke bli et år forsinka, for da vet jeg ikke hva jeg gjør  :P

Signatureierne er en helt annen sak, men de som har spekulert i brukt Roadster-kjøp har jeg ikke så mye sympati for gitt.

Jeg er helt sikker på at Tesla gjør det de kan for å få ut flest mulig biler i rettest mulig rekkefølge. Ja, de er nyoppstartede og det er langt fra Fremont til Drammen. Livet er nå engang slik at det alltid vil være noen ting som ikke går ens vei. Det virker på Teslafrank som om han mener seg bevisst motarbeidet. Virker grandiost og nærmest litt paranoid.
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: blue85Fredag 30. August 2013, klokken 00:35
Skjønner godt at frustrasjonen topper seg hos enkelte....
Men, alle har vi vært ny i jobben en gang. Tenk tilbake på støtten og hjelpen du mest sannsynlig fikk fra en mentor eller fadder på arbeidsplassen. ... disse heldiggrisene som har fått jobb hos Tesla Norge har ingen å støtte seg til og rådføre seg med. Alle er like blodferske. I den perioden foretaket er inne i nå, med armer og bein i alle avdelinger, synes jeg rett og slett dette er noe vi bare må tåle. Husk også på at de fleste som nå blir skadelidende av innkjøringsproblemer,  har fått 12.600 kroner i rabatt for å være "prøvekaniner".

Ærlig talt synes jeg de gjør en god jobb. Bilene kommer som lovet, noen med feil som må utbedres eller med mangler. SCene åpner i morgen. Flere servicesentre er snart oppe og går og produktet som leveres er formidabelt...

Flere av oss bør kanskje også ta en liten skje med selvkritikk med tanke på antall mail og telefoner vi har "brydd" organisasjonen med den siste tiden. For all del, mye er velbegrunnet,  men alt maset om "når kommer VIN, når kommer bil, er de i rute osv. gir ikke optimale arbeidsforhold for en litt stresset gjeng. Ikke får vi bilen raskere heller....

Gi de den tiden det tar. Det løser seg alltid til det beste til slutt. Se bare på vinterpakken....
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: Real EoNFredag 30. August 2013, klokken 00:44
@hybridslaven

Jeg såg en i går der Tesla hadde jobbet overtid for å fikse lader på bil fra Alnabru, om det i hovedsak var baklykter på Teslafrank sin bil som gjor at den ikke kunne leveres og dem viste dette mange timer i forvegen så hadde det vert 0 problem å bytte fra en demobil om dem har EU lykter. ELLER ta bilen inn senere for lykteskifte, det er ikke mørketid ennå. Når noen tar fri fra jobb og skole etc og skaffer billetter eller lignende (som koster mye tid, penger) så bør Tesla gjøre ALT for å ordne opp.. Det er tross alt dem som har satt en dato  :)
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: teslazFredag 30. August 2013, klokken 00:49
Skjønner godt at frustrasjonen topper seg hos enkelte....
Men, alle har vi vært ny i jobben en gang. Tenk tilbake på støtten og hjelpen du mest sannsynlig fikk fra en mentor eller fadder på arbeidsplassen. ... disse heldiggrisene som har fått jobb hos Tesla Norge har ingen å støtte seg til og rådføre seg med. Alle er like blodferske. I den perioden foretaket er inne i nå, med armer og bein i alle avdelinger, synes jeg rett og slett dette er noe vi bare må tåle. Husk også på at de fleste som nå blir skadelidende av innkjøringsproblemer,  har fått 12.600 kroner i rabatt for å være "prøvekaniner".

Ærlig talt synes jeg de gjør en god jobb. Bilene kommer som lovet, noen med feil som må utbedres eller med mangler. SCene åpner i morgen. Flere servicesentre er snart oppe og går og produktet som leveres er formidabelt...

Flere av oss bør kanskje også ta en liten skje med selvkritikk med tanke på antall mail og telefoner vi har "brydd" organisasjonen med den siste tiden. For all del, mye er velbegrunnet,  men alt maset om "når kommer VIN, når kommer bil, er de i rute osv. gir ikke optimale arbeidsforhold for en litt stresset gjeng. Ikke får vi bilen raskere heller....

Gi de den tiden det tar. Det løser seg alltid til det beste til slutt. Se bare på vinterpakken....
+1 Dette fortjener disse folkene.
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: Øyvind.hFredag 30. August 2013, klokken 07:14
Signatureierne er en helt annen sak, men de som har spekulert i brukt Roadster-kjøp har jeg ikke så mye sympati for gitt.
Når jeg bestilte satt jeg meg umiddelbart på venteliste for signatur, og fikk tilbud om oppgradering en stund etter (stod over, tar ikke begrunnelsen her).

Men når jeg droppet sig forsøkte de ved et par anledninger å tilby meg Roadster og lovte at jeg da ville få pri og få bilen tidlig. De som har kjøpt Roadster for å komme frem i køen har betalt ekstra for tidlig levering på samme måte som sig-folket. Roadster-folket sågar mye mer enn sig-folket! Og Tesla har markedsført dette om en mulighet. Jeg opplever det dermed som feil å ha sympati for sig-kjøpere og ikke Roadster-kjøpere.
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: sindrejFredag 30. August 2013, klokken 12:52
Fikk mail fra DES i Trondhjem for 1 uke siden ang leveringsvindu av min bil.  Har sendt et par eposter med spm siden da, ikke fått noe som helst svar.  Ikke engang "vi har mottatt din mail" type svar.  Det hører med til historien at jeg sendte epost til en kamerat sin DES, han svarte samme dag.  Må si jeg synes det er slapt når de sender epost ala "Jeg er din DES og skal gjøre denne opplevelsen så informativ som mulig" og så ikke svarer på en uke.
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: luffeFredag 30. August 2013, klokken 13:02
Fikk mail fra DSE i Trondhjem for 1 uke siden ang leveringsvindu av min bil.  Har sendt et par eposter med spm siden da, ikke fått noe som helst svar.  Ikke engang "vi har mottatt din mail" type svar.  Det hører med til historien at jeg sendte epost til en kamerat sin DSE, han svarte samme dag.  Må si jeg synes det er slapt når de sender epost ala "Jeg er din DSE og skal gjøre denne opplevelsen så informativ som mulig" og så ikke svarer på en uke.

Hva er en DSE?
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: sindrejFredag 30. August 2013, klokken 13:06
Hva er en DSE?
Beklager det gikk litt fort for seg her med meg, det skal selvsagt stå DES, altså : Delivery Experience Specialist
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: luffeFredag 30. August 2013, klokken 13:32
Hva er en DSE?
Beklager det gikk litt fort for seg her med meg, det skal selvsagt stå DES, altså : Delivery Experience Specialist

Puh, bra. Nok forkortelser her.
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: TeslafrankFredag 30. August 2013, klokken 18:51
Jeg er Roadstereier- og har nok fått litt raskere levering, kanskje?  Kjøpte Roadster i mai 2012. Bestilte Model S i oktober 2012.

I dag fikk jeg endelig en hyggelig  beskjed, etter massivt påtrykk fra min side.

Bilen min kunne ikke utleveres på grunn av at en baklykt ikke hadde tåkelys. Derfor er den ikke tybegodkjent, og de nektet å levere ut bilen.  (de kan registrere den i Autoreg- behøver ikke til kontroll)

Dette hadde de vært klar over i MINST en uke, og lykten var tilsynelatende bestilt fra USA.

Den kom aldri, så ble det bestilt en ny fra Nederland på onsdag, men denne hadde ikke blitt sendt......

Så ble den bestilt på nytt, for 3. gang-  og landet på Værnes kl 18 i dag. Så nå får jeg bilen i morgen kl 11

Jeg stilte også krav om at bilen skulle leveres til meg i Molde på mandag om den ikke var klar til lørdag.

Dette var ok, og det var en bra guest.

Det at de ikke leverer ut bilen når den ikke er helt i henhold forstår jeg, men man kan bruke litt skjønn og sunn fornuft.  Et tåkebaklys er ikke noe big-deal, og i verste fall hadde jeg fått mangellapp ved kontroll.

Denne risikoen mener jeg de burde tatt, tross alt konsekvensene utsatt levering, frustrasjon og negativ omtale dette medfører seg.  Jeg tilbydde meg å bytte denne selv på et senere tidspunkt, men dette var ikke et alternativ.

Så nå skal jeg hive meg nordover å få ut bilen. Håper alt er i orden ???
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: TSFredag 30. August 2013, klokken 18:59
Jeg er Roadstereier- og har nok fått litt raskere levering, kanskje?  Kjøpte Roadster i mai 2012. Bestilte Model S i oktober 2012.

I dag fikk jeg endelig en hyggelig  beskjed, etter massivt påtrykk fra min side.

Bilen min kunne ikke utleveres på grunn av at en baklykt ikke hadde tåkelys. Derfor er den ikke tybegodkjent, og de nektet å levere ut bilen.  (de kan registrere den i Autoreg- behøver ikke til kontroll)

Dette hadde de vært klar over i MINST en uke, og lykten var tilsynelatende bestilt fra USA.

Den kom aldri, så ble det bestilt en ny fra Nederland på onsdag, men denne hadde ikke blitt sendt......

Så ble den bestilt på nytt, for 3. gang-  og landet på Værnes kl 18 i dag. Så nå får jeg bilen i morgen kl 11

Jeg stilte også krav om at bilen skulle leveres til meg i Molde på mandag om den ikke var klar til lørdag.

Dette var ok, og det var en bra guest.

Det at de ikke leverer ut bilen når den ikke er helt i henhold forstår jeg, men man kan bruke litt skjønn og sunn fornuft.  Et tåkebaklys er ikke noe big-deal, og i verste fall hadde jeg fått mangellapp ved kontroll.

Denne risikoen mener jeg de burde tatt, tross alt konsekvensene utsatt levering, frustrasjon og negativ omtale dette medfører seg.  Jeg tilbydde meg å bytte denne selv på et senere tidspunkt, men dette var ikke et alternativ.

Så nå skal jeg hive meg nordover å få ut bilen. Håper alt er i orden ???

Vi bør være glad for at de ikke tar en Spansk en i slike tilfeller .Det viser at de faktisk er veldig seriøse og følger reglene. Ser for meg overskriftene dersom de uteleverer biler som ikke er iht godkjenningen .. Den omtalen ville nok ha vært langt verre og blitt oppdaget på høyeste hold både her og der..

Uansett , glad for at saken løser seg og at du får bilen din snart. Det blir vel første Model S i rosenes by(?)
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: AreLibFredag 30. August 2013, klokken 19:18
dumt slike ting skjer men synes nå det var bra de holdt igjen, for alt de vet om du hadde blitt stoppet og fått mangellapp....hvordan forsikre seg mot at du ikke drar til media og sier " Tesla leverer biler som ikke er typegodkjent" eller de bytter lykter fra demobil og våkne folk påpeker at demobilen de kjører rundt i ikke typegodkjent bil  finnes såpass rare mennesker i dag og Tesla er jo et ganske freskt firma, de bør få lov til å være forsiktig :) betalte deposit til min i dag og kundebehandlingen sålangt har vært fin :D
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: BirgerFredag 30. August 2013, klokken 19:27
Upålitelig, inkompetent, småfrekk og udugelig er det jeg kan si.

Som sikkert noen har fått med seg er jeg dritforbanna.

Heldig vis har jeg gode kontakter ganske høyt opp i systemet, og nå har noen med "makt" gitt lovnad om å kontakte meg i morgen.

Jeg kommer til å være knallhard, og om ikke lenge går en Mail til DN, VG- om jeg ikke får en saklig forklaring på problemene.

PS: har 17 års erfaring fra salg, hvor 6 år i bilbransjen...

Du er ikke lite pompøs. Har lest meg til at leveringen din er utsatt pga. feil på bilen. Guess what? Shit happens. Jeg har selv lav P, men ser at mange andre med høyere nummer får før meg....Går ikke av hengslene for det. Dette må jo være definisjonen på første verdens-problem.

Vrøvl. Det er lov til å være forbannet over elendig service uten å bli kalt pompøs.

Sier svært mye mer om din personlighet.

De fleste kjøper bilen fordi den er lekker, har gode ytelser og så kanskje til slutt at de vil være med å gjøre noe nytt.

Rimelig arrogant å sette seg på sin høye hest å kalle andre for pompøse fordi de forventer service etter å brukt en halv million.
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: BirgerFredag 30. August 2013, klokken 19:34
Flere av oss bør kanskje også ta en liten skje med selvkritikk med tanke på antall mail og telefoner vi har "brydd" organisasjonen med den siste tiden.
Nå vet ikke jeg hvordan du har vært, men jeg har sittet ganske stille og ventet inntil for et par dager siden.

Det er ganske mange av oss som skal avhende en bil og skal få det til å matche noenlunde med innkjøpet av Teslan. Da er det ikke for mye å forlange at de gir beskjed til kundene om en 6 ukers forsinkelse.

Tesla har vært i drift i mange år og de gjør noe glimrende nytt, men de må skjerpe seg på kundebehandling.
Jeg håper inderlig de ikke gjør dette i andre land hvor de konkurrerer med Mercedes 500 ol. og ligger i samme prisleiet som dem.

Så selvkritikk : Nei. Kritikk til Tesla Motors: Ja.
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: Øyvind.hFredag 30. August 2013, klokken 20:05
Så selvkritikk : Nei. Kritikk til Tesla Motors: Ja.
Jøss. Ikke lenge siden du kalte meg fryktelig bitter fordi jeg kritiserte Tesla. Feie for egen dør kanskje  ;D?
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: teslaslavenFredag 30. August 2013, klokken 20:27
Vrøvl. Det er lov til å være forbannet over elendig service uten å bli kalt pompøs.

Sier svært mye mer om din personlighet.

De fleste kjøper bilen fordi den er lekker, har gode ytelser og så kanskje til slutt at de vil være med å gjøre noe nytt.

Rimelig arrogant å sette seg på sin høye hest å kalle andre for pompøse fordi de forventer service etter å brukt en halv million.

Jeg synes utsagnene han kom med bar preg av at han følte universet kretset rundt ham, og det står jeg for.

Forresten har jeg ikke kjøpt bil til en halv million, har kjøpt til 3/4 million. Like blid fortsatt.
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: EpleskrellerFredag 30. August 2013, klokken 20:34
Det åpenbart at Tesla har sine problemer når det kommer til oppfølging av kunder. Noen rammes av dette og andre går fri. Man har ulike forventninger  og motivasjoner for å være med på dette toget..

Jeg har egentlig vært mest fornøyd, selvom min "leveringsspesialist" virker veldig fraværende og umulig å nå pr telefon.. De (3-4) gangene jeg har stilt spørsmål i vinter/vår har jeg fått svar kjapt og greit.

Til Teslafrank vil jeg si at jeg skjønner frustrasjonen godt. Hadde det vært jeg som hadde planlagt så mye ifm. leveringen og at de da hadde montert feil lykter på bilen hadde jeg også blitt gretten.. Vel, jeg hadde blitt gretten uansett siden forventningene om å få bilen når jeg skal er så store.. De brukte tross alt god tid på "sourcing parts"  :) 
..men som sagt, Tesla er svært unge i Norge og noe problemer må man nesten forvente (men ikke med min bil..)  :o
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: KallagtunetFredag 30. August 2013, klokken 22:29
Til Teslafrank vil jeg si at jeg skjønner frustrasjonen godt. Hadde det vært jeg som hadde planlagt så mye ifm. leveringen og at de da hadde montert feil lykter på bilen hadde jeg også blitt gretten..

Har noen sett disse feilmonterte lyktene?

For å være litt konspiratorisk er det en transportskade de skal fikse men etter å ha hatt andre som har "tiltet" (nevner ingen navn) når de har hørt at deres nye bil skal få reeparert en transportskade og at de har laget en unnskyldning som gir mindre "tilt" enn enn omlakkert nybil? 
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: BirgerFredag 30. August 2013, klokken 22:53
Så selvkritikk : Nei. Kritikk til Tesla Motors: Ja.
Jøss. Ikke lenge siden du kalte meg fryktelig bitter fordi jeg kritiserte Tesla. Feie for egen dør kanskje  ;D?

 ;)

Ja det kan være. synes ikke det er helt det samme da Øyvind. Jeg klager på mangel på kundeoppfølging. Det var vel ikke helt det samme som deg?
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: TeslafrankFredag 30. August 2013, klokken 23:17
1. Jeg kjøpte NY Roadster. Ingen som kjøper brukt Roadster fikk pri.

Klart det er viktig at de følger regler, men det finnes nyanser. Det er lov å bruke skjønn og ta avgjørelser med risikovurdering på forhånd.

Når informasjon er sprikende, til tider selvmotsigende, preget av hastverk, da må jeg få reagere. Utsettelsen har for meg kostet meg ca 5000,- i ekstra reisekostnader, samt utsettelse av flere kundeavtaler. Om dette får konsekvenser for meg vet jeg ikke.

Jeg det medfører også at leasingbilen må være i mitt eie en mnd ekstra, da den skulle inn i går. Koster meg 2500,-

Dette er ikke verdensproblemer men fryktelig irriterende. Tenk om de bare kunne levere ut bilen og jeg fikk lykten i posten og byttet den selv. DET hadde jeg sett på som SUPER service.

Det handler kun om smidighet- enkelt og greit.

Jeg har totalt fått 7(!!) ulike leveringstidspunkt å forholde meg til de 2 siste måneden. Rart jeg er irritert?
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: BirgerFredag 30. August 2013, klokken 23:23
Jeg har totalt fått 7(!!) ulike leveringstidspunkt å forholde meg til de 2 siste måneden. Rart jeg er irritert?

Ikke i det hele tatt.
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: tSlaMandag 02. ſeptember 2013, klokken 10:30
Er det flere her som opplever at det er vanskelig å komme i kontakt med deres DES?

Jeg var kjapt ute å svare på e-post om levering når den kom. Fikk tilbakemelding på at det ennå var en stund til min bil skal leveres. Dagen etter dukket sluttfaktura opp. På denne er det oppført feil dekkpakke, og feil serviceplan. Har nå skrevet to e-poster for å få redigert innholdet på sluttfakturaen, og prøvd å ringe - men intet svar å få. Kunne også være greit å få redusert pris på den vinterpakken også, selv om Tesla har lovet å betale tilbake de som allerede har betalt  ;)

Tipper de som jobber med utlevering har det temmelig hektisk om dagen, og at de har nok og gjøre. Er bare at jeg helst vil ha rett faktura slik at det lille lånet jeg skal ha i banken kan klargjøres - og jeg slipper evt. kluss med tilbakebetaling/moms you name it, når jeg på et senere tidspunkt skal ha det rettet. Snart to uker siden jeg sendte siste e-post...

Godtar forresten banken sluttfaktura som kjøpskontrakt? Eller får vi tilsendt noe mer før overtagelse?
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: larsleikMandag 02. ſeptember 2013, klokken 11:07
Jeg forsøker med "Orderagreement_ RNxxxxxx_confirmed.pdf" sammen med sluttfaktura når min bil kommer i November. Den kom som vedlegg til Mail når jeg bekreftet min bestilling.

Topp om du poster hva de godkjenner for utbetaling når du er ferdig med prosessen!
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: MaartensommerMandag 02. ſeptember 2013, klokken 12:59
Jeg støtter de fleste som har skrevet her.  Selv har jeg en leasingbil som utløp i juni.  Jeg var forberedt på noen måneder forlengelse ettersom kontrakten sier sept/okt levering.

Når jeg leser her på forumet virker det som om jeg vil få bilen sent november, men frykter desember når jeg sammenligner med andre som ligger i nærheten av meg (P2320).  Jeg har sent mail til TM i UK uten å få svar på mine spørsmål.  For noen uker siden kom jeg gjennom på telefonen til Alna og fikk bekreftet at bilen var ferdig produsert og at den ville bli utlevert i oktober.  Noen dager senere var jeg i Oslo og benyttet anledningen til å stikke innom Alna.  En Tesla ansatt kunne da, etter å ha logget inn på pcén, informere meg om at bilen IKKE var produsert og at det var forsinkelser.  Jeg ville mest sansynlig få bilen siste halvdel av november.

Jeg er veldig imponert over hvordan Tesla har utviklet seg med tanke på hvor unge de fremdeles er.  Det er bare så forbanna irriterende at de bommer så grovt på dette med oppfølging.  MyTesla er en flott side, men så lenge vi ikke kan stole på informasjonen/status så ville jeg ha fjernet denne funksjonen inntil det fungerer.  Dersom de har hatt 2-3 uker forsinkelse i produksjonen så burde det vel være mulig å sende ut en mail til alle kundene og informere/beklage dette.  Jeg skal ikke si at jeg hadde blitt glad av informasjonen i en slik mail, men jeg hadde i hvertfall fått informasjonen fra Tesla.  Ikke slik det er nå, hvor mangel på besvarelser gjør at "alle" kunder kontakter "alle" i Tesla.  Det må jo skape en voldsom workload for en organisjasjon som allerede bekjemper voksesmerter.     
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: EvenStevenMandag 02. ſeptember 2013, klokken 14:27
Synes det dessverre kommer frem mye her som ikke lover så veldig godt hva gjelder kundeservice og ikke minst mangel på kontroll.
I så fall er jeg "glad" min bil er en måned forsinket, så fremt de får ting på plass i løpet av et par måneder.
Har fått besvart en mail fra Tesla, sendt to mail tilbake - 1 for ca. 1,5 uke siden - intet svar. Så ny oppfølgingsmail med ønske om oppgradering av lyd for ca. 1 uke siden.
Fortsatt intet svar på noen av de.

Har handlet mye biler, både nytt og brukt men må få si at dette virker mer useriøst og rotete enn den "verste" bruktbilforhandler jeg har handlet gjennom.
Er det slik at man må mase og mase for å få noe respons fra Tesla....?
En uting forøvrig i min verden, så prøver alltid å unngå unødig masing i respekt for andres arbeidsdag. Så fremt det er mulig så klart. :o 
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: foxMandag 02. ſeptember 2013, klokken 15:18
Jeg fikk svar på telefon med én gang da jeg ringte til det norske nummeret deres for reservasjons-relaterte tema i sommer. Ba om endring i bestilling, og fikk oppfølgningsmailer de neste dagene, ettersom endringene ble registrert og bekreftet.

Min DS har også svart meget kjapt på alle mailer der vi avtaler levering og ekstrautstyr

Tenkte bare jeg skulle si ifra at ikke alle har hatt like dårlige opplevelser som det skrives her. Jeg har dog ikke hatt noen vanskelige oppfølgingsspørsmål
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: sindrejMandag 02. ſeptember 2013, klokken 16:02
Skrev jo tidligere at jeg ikke fikk svar fra min DS ila 1 uke.  Fikk imidlertid telf på fredag, samt at jeg sendte mail nå i dag og fikk umiddelbart svar.  DS har vel bare vært AFK tidligere  ;)
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: TeslafrankMandag 02. ſeptember 2013, klokken 21:46
Jeg har nå hatt bilen siden lørdag. Noen småting ble anmerket på overlevering, og et par ting ble oppdaget i løpet av helgen. En feil er bl. at høyre dør åpner seg av seg selv når bilen låses opp. Sendte mail kl 08, fikk første av 2 tlf fra service før lunsj. Logg avlest fra bilen, og løsning ventes i morgen. Svært bra oppfølging, og jeg fikk også oppdatering på status på de andre småtingene.  Skiltene kom med flyfrakt i dag- som lovet.

Nå er jeg meget fornøyd med servicen Trondheim utøver, og setter stor pris på at de tar meg alvorlig.  SVÆRT BRA!   De har nå greid å snu mitt inntrykk til det positive.
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: OleJAMandag 02. ſeptember 2013, klokken 22:35
Kan ikke si annet enn at jeg har vært godt fornøyd med oppfølgingen fra Tesla sin side. DES tok kontakt som forespeilet ca 4 uker før levering. Vi fikk raskt avklart pr mail hva som skulle inngå av dekk, adapter og servicepakke (valgte 'alt'). Faktura kom idag og inneholdt det jeg forventet - hverken mer eller mindre.

Nå ligger den å godgjør seg i nettbanken et par dager, så er det vel bare å hente bilen om en drøy uke  :D
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: tSlaOnsdag 11. ſeptember 2013, klokken 17:20
Er det noen her som kan PM meg kontaktinformasjon til en DES som svarer? Jeg har ikke hørt fra min "leveringsspesialist" siden 22. august. Sendt 3 høflige e-poster, men intet svar. Jeg skulle så gjerne få korrekt faktura, slik at jeg får betalt bilen min!

Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: JohanHTorsdag 12. ſeptember 2013, klokken 15:59
Igår da jeg skulle hjem fra en tur innom kontoret på ettermiddagen fant jeg bilen med alle vinduer nede. Jeg vet ikke om dette er en bug eller (mest sannsynlig) at nøkkelen har blitt trykket på og hold inne mens den lå i min lomme på vei fra bilen. Uansett lite hyggelig. På en måte visste jeg svaret, men ringte alikevel Roadside Assistance 800-numret. Kom til en hyggelig amerikaner. Spurte ham om han kunne fortelle meg hvordan jeg slår av denne funksjonen. Svaret var at foreløpig lar seg denne funksjonen ikke slås av, men han lovet å lage en "feature request" og oversende det til teknisk avd. Samt også å følge det opp og gi meg beskjed om/når dette blir tilgjengelig i en fremtidig firmware. Han var for øvrig helt enig med meg om at denne funksjonen bør kunne slås av eller på av kunde, avhengig av ønske. Dette mtp. f. eks. vinterstid her hvor det ikke ville vært hyggelig å komme til en bil full av snø. Kanskje en bra funksjon i Arizona eller Texas men jeg har ikke behov for den i hvert fall. Og også der er det vil ikke så bra at folk kan bare klatre inn gjennom helt åpne vinduer? Syns det i utganspunktet er en litt tullete funksjon.
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: EpleskrellerTorsdag 12. ſeptember 2013, klokken 16:10
Er det noen her som kan PM meg kontaktinformasjon til en DES som svarer? Jeg har ikke hørt fra min "leveringsspesialist" siden 22. august. Sendt 3 høflige e-poster, men intet svar. Jeg skulle så gjerne få korrekt faktura, slik at jeg får betalt bilen min!

Jeg ville da sendt en mail til eureservations (at ) teslamotors dot com og forklart problemet. Skriv gjerne engelsk da jeg regner med at de engelsktalende har bedre tid ;)
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: BjorisTorsdag 12. ſeptember 2013, klokken 19:12
Dette er jo en vanlig funksjon, har hatt det både på Ford S-Max og på dagens A6. Er knappene så "lette" på denne "bilnøkkelen" til Tesla? Ellers enig, ikke særlig behov for, men det er kjekt å kunne lukke vinduene/soltak om en går ut og har låst bilen og så ser at et vindu er åpent! Jeg kunne derfor tenkt meg å ha "lukke" funksjonen, men ikke "åpne" funksjonen...
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: christian1986Torsdag 12. ſeptember 2013, klokken 21:06
Selv om det enda er en stund til jeg får bilen min må jeg si at jeg er svært misfornøyd med kundebehandlingen til tesla så langt. Ingen som forteller noe om utsettelser uten at en skriver flere mail...

Så skriver som en tidligere, hadde ikke Tesla vært eneste alternativet så hadde jeg valgt en annen bil...

Håper bare dette blir bedre når bilen er på plass.
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: HABELTorsdag 12. ſeptember 2013, klokken 21:35
Selv om det enda er en stund til jeg får bilen min må jeg si at jeg er svært misfornøyd med kundebehandlingen til tesla så langt. Ingen som forteller noe om utsettelser uten at en skriver flere mail...

Så skriver som en tidligere, hadde ikke Tesla vært eneste alternativet så hadde jeg valgt en annen bil...

Håper bare dette blir bedre når bilen er på plass.

Selv har jeg alltid fått svar på alt jeg har spurt om. Riktignok ikke så mye jeg har vært opptatt av.

Jeg opplever IKKE at kundebehandlingen til Mercedes, VAG, BMW etc. sine forhandlere har vært nevneverdig bedre.

Pga MÅTEN Tesla selger på (web) samt div forum etc. er det helt klart at folk er betydelig mere oppskjørtet enn i en fossil kjøpesituasjon med en traust forhandler

Sånn er den saken
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: D.OTorsdag 12. ſeptember 2013, klokken 21:48
Har alltid fått svar på mine mail, og det raskt. Selv om enkelte mail har krevd vidersendelse høyere opp i Tesla. Også folka i Trondheim har vært helt topp. Var litt skuffet over Tesla på Alna., men tror de bare hadde mye å gjøre. Er enig i at informasjon kunne blitt sendt ut, men som nevnt, får svar umiddelbart hvis det har vært noe jeg ville.
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: NorleifTorsdag 12. ſeptember 2013, klokken 23:35
At alle vinduene ruller seg ned trenger ikke skyldes at fjernkontrollen ble aktivert idet man forlot bilen.
I statene har de hatt problemer med at 12V batteriet som driver diverse standard bilautomatikk som vindusheiser, forsterker til stereoen, sigarettenner, sentrallås osv har sluttet å virke etter kort tid.
Koblingen er ikke åpenbar, men med tanke på at sentrallåsen og dørhåndtakene er hel-elektriske vil det være umulig å komme inn i bilen om dette batteriet blir flatt. Bilen er derfor programmert til å rulle ned vinduene slik at man kan komme seg inn i bilen og få aktivert hovedbatteriet, som da vil begynne å lade opp igjen det lille ekstra 12V batteriet.
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: laumbTorsdag 12. ſeptember 2013, klokken 23:45
Høres feil ut.

Du har + og minuspoler bak nosecone for å tilføre 12V strøm.

Hovedbatteriet kicker heller ikke inn da releet for å aktivere det trenger 12V. ;)
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: stianrodTorsdag 12. ſeptember 2013, klokken 23:49
Var innom Tesla Trondheim tidligere denne uken og bestilte prøvetime for å teste bilen i fellesgarasjen min.  Bor ca 10-15 min unna Lade.  Forklarte at dette var ganske essensielt å få til.  Vanligvis er det ferdige ruter man følger på prøvekjøring.  Men jeg har prøvekjørt 2 ganger allerede, så nå trengte jeg å prøve den i garasjen.  De skjønte problemet, og gikk med på dette.  Synes dette er god kundebehandling.  De er ganske presset på prøvekjøring fra før av.  Jeg fikk time 25 sept kl 11.00
Da får jeg greie på om 2,3m bred plass i fellesgarasje holder eller ikke...
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: petersvFredag 13. ſeptember 2013, klokken 14:23
Var innom Tesla Trondheim tidligere denne uken og bestilte prøvetime for å teste bilen i fellesgarasjen min.  Bor ca 10-15 min unna Lade.  Forklarte at dette var ganske essensielt å få til.  Vanligvis er det ferdige ruter man følger på prøvekjøring.  Men jeg har prøvekjørt 2 ganger allerede, så nå trengte jeg å prøve den i garasjen.  De skjønte problemet, og gikk med på dette.  Synes dette er god kundebehandling.  De er ganske presset på prøvekjøring fra før av.  Jeg fikk time 25 sept kl 11.00
Da får jeg greie på om 2,3m bred plass i fellesgarasje holder eller ikke...

Det går fint det, så lenge ikek naboen har alt for stor bil :) Har eksakt like stor (les: liten) plass :) Men ja, greit å prøve.

PS. Parksensorer er oblig.
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: glaserudFredag 13. ſeptember 2013, klokken 14:26
Var i kontakt med Tesla Alnabru p.g.a. defekt lader ved mottak. Dette var forrige fredag, sånn i 15-16-tida. De bekreftet da at laderen var gåen, og tilbød seg å rette dette i løpet av helga. Ville heller kjøre litt på den strømmen som var igjen, så avtalte leveranse på mandag i stedet.

Leverte mandag morgen, og fikk den tilbake tidlig mandag ettermiddag, fullt oppladet.

Opplevde dette som veldig god service, spesielt sett i lys av at jeg på fredag nok var det man kan kalle "grinete". :)
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: frekriTirsdag 17. ſeptember 2013, klokken 22:22
Jeg har bare greid å få tak i betjeningen ved Alnabru 1/3 ganger jeg har vært innom. Ellers har det vært fullt trøkk med en kø av folk. Det er lettere å få tak i betjeningen hos XXL enn hos Tesla. :)
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: blue85Tirsdag 17. ſeptember 2013, klokken 23:11
Har vært flere ganger innom butikken i Bergen, både før og etter åpning, og må si jeg er meget fornøyd med de som jobber der. Hver gang har de kommet meg i møte og tilbydd sin hjelp. En gang var det masse folk der og "kø", men de var oppmerksom og på hils med en gang jeg kom inn døren. Vet siste besøk ble jeg gjenkjent som han som bare må slå ihjel litt tid før bilen kommer, og fikk servert kaffe. Men også denne gangen spurt om det var noe jeg lurte på og om de kunne hjelpe....

Bra, Tesla Bergen!  :) :)
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: AndreasTirsdag 17. ſeptember 2013, klokken 23:22

En super gjeng på Tesla Bergen   :) god service
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: frekriTirsdag 17. ſeptember 2013, klokken 23:31
Dere får kanskje prøvekjøre bilene i Bergen før kjøp også? :)

Jeg har 2 uker igjen til min prøvekjøring. Bestilte bilen for 1 uke siden.
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: AndreasTirsdag 17. ſeptember 2013, klokken 23:35
Kom til Bergen. Her er det prøvekjøring nesten 24/7

Ser demobilen på veien med nye folk sent og tidlig.

Ingenting er som en helg i Bergen!!

Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: stianrodOnsdag 18. ſeptember 2013, klokken 14:18
Tesla yter bedre service enn BMW  ;)

http://bil.adressa.no/bil/article51521.ece#.UjmZncsaySN
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: MaartensommerOnsdag 18. ſeptember 2013, klokken 14:22
Dere får kanskje prøvekjøre bilene i Bergen før kjøp også? :)

Jeg har 2 uker igjen til min prøvekjøring. Bestilte bilen for 1 uke siden.

Bestilte bilen i 2012.  Har avtalt to prøvekjøringer hos Alna som begge har gått i vasken.  Tre mail er sendt til Alna siden juni om forespørsel, men ingen svar.  Min første prøvetur blir nok i egen bil.
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: KallagtunetOnsdag 18. ſeptember 2013, klokken 16:34
Tesla yter bedre service enn BMW  ;)

http://bil.adressa.no/bil/article51521.ece#.UjmZncsaySN

Manglet noe i resonnementet frem mot den konklusjonen. Men bra BMW reklame var det vel ikke akkurat :-D
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: TSOnsdag 18. ſeptember 2013, klokken 16:56
Tesla yter bedre service enn BMW  ;)

http://bil.adressa.no/bil/article51521.ece#.UjmZncsaySN

Manglet noe i resonnementet frem mot den konklusjonen. Men bra BMW reklame var det vel ikke akkurat :-D

Hadde jeg vært han, hadde jeg heller benyttet anledingen til å levere bilen til et skikkelig verksted i Tyskland når han først reiste dit ..
Men, har du penger nok til å smile mens du knuser en slik bil, værsågod..

Jeg har en bekjent som hadde sin Cayenne T hos Porschesenter i Oslo og fikk ordnet noe med bremsene. Den ble ikke bra, så han tok med bilen til Stuttgart hvor de konkluderte med at de i Norge hadde ødelagt bremsene, og de var ikke billigere . Tror det ble en "prikk på rullebladet" til i Oslo avdelingen ..


Kanskje vi får ta turen til Tilburg når SC nettet er utbygget  :o
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: larsleikMandag 23. ſeptember 2013, klokken 07:52

Har vært flere ganger innom butikken i Bergen, både før og etter åpning, og må si jeg er meget fornøyd med de som jobber der. Hver gang har de kommet meg i møte og tilbydd sin hjelp. En gang var det masse folk der og "kø", men de var oppmerksom og på hils med en gang jeg kom inn døren. Vet siste besøk ble jeg gjenkjent som han som bare må slå ihjel litt tid før bilen kommer, og fikk servert kaffe. Men også denne gangen spurt om det var noe jeg lurte på og om de kunne hjelpe....

Bra, Tesla Bergen!  :) :)

Er sånn det skal og bør være mener jeg. Tesla Crew i Oslo har mye å lære før de kommer opp på er slikt nivå. Har for det meste kjøpt Audi tidligere (S3, A4 og A6 Allroad - he he behovet endret seg) og har altid fått fantastisk service på Auto E18. Når mann kommer inn i show rommet tar det kun kort tid før noen spør. Sånn er det ikke på Alna. En kort stund kan de skylde på utleveringer og høy aktivitet, men det går ikke i lengden. Da får de ansette flere folk og sende de på service kurs!! Som arbeidsgiver hadde ikke jeg akseptert så slett service!!


P85 grå med sort, pano, luft, tech, lyd, lys, jump seats, Carbon
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: Dr.LingMandag 23. ſeptember 2013, klokken 08:02
Tesla MÅ jo ha planer om et showroom midt i Oslo, i tillegg til servicesenter på Alna, noe annet er utenkelig. Noen som vet mer om dette?
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: t0fflussMandag 23. ſeptember 2013, klokken 08:41
Har vært flere ganger innom butikken i Bergen, både før og etter åpning, og må si jeg er meget fornøyd med de som jobber der. Hver gang har de kommet meg i møte og tilbydd sin hjelp. En gang var det masse folk der og "kø", men de var oppmerksom og på hils med en gang jeg kom inn døren. Vet siste besøk ble jeg gjenkjent som han som bare må slå ihjel litt tid før bilen kommer, og fikk servert kaffe. Men også denne gangen spurt om det var noe jeg lurte på og om de kunne hjelpe....

Bra, Tesla Bergen!  :) :)

+1! Var på jobbmøte i Bergen og fikk anledning å stikke innom Tesla store. Veldig trivelig personale. Det var bra med folk der men de var tilgjengelig for å svare på spørsmål, selv om jeg allerede hadde kjøpt viste personen jeg snakket med genuin interesse for de valgene jeg hadde tatt i konfigureringen av bilen min.

Veldig bra Bergen! Håper Stavanger blir bedre ;)
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: tjobbenMandag 23. ſeptember 2013, klokken 08:49
Her har noen av de på Alna litt å lære. Selv om det ligger i Oslo, trenger de ikke kjøre den vanlige "vi-bare-overser-deg" kundeserviceholdingen som ser ut til å være den normale der i byen.
Opplevelsen av å bli sett og ivaretatt som kunde er enormt viktig.
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: getorMandag 23. ſeptember 2013, klokken 13:43
Egentlig ser jeg to umiddelbare utfordringer ledelsen i TM Oslo bør ta for seg;
- kapasitet i førstelinjen som møter kunden, i butikk og på telefon. De kan ikke regne med at behovet blir mindre over tid så mer kavifiserte medarbeidere.
- beliggenhet: for makan til høl i dag, med null parkering trangt og j...g. Det var sikkert et bra sted å være når de bare hadde sportsutgaven å konsentrere seg om. Nå som det blir tusener av biler som skal leveres ut og senere tas service på så må de finne et bedre sted å være. Show room og verksted i samme rommet fungerer ikke.

My two pennies worth...
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: MaartensommerMandag 23. ſeptember 2013, klokken 18:38
Tesla MÅ jo ha planer om et showroom midt i Oslo, i tillegg til servicesenter på Alna, noe annet er utenkelig. Noen som vet mer om dette?

Er rimelig sikker på at det blir showroom på selveste Karl Johan.
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: maglomMandag 23. ſeptember 2013, klokken 20:18
Åpner ett nytt tesla-senter i drammensveien 130, altså skøyen.
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: ChrisKvarMandag 23. ſeptember 2013, klokken 20:34
Må si meg enig i gode erfaringer i Trondheim. Prikkfri levering av bil, helt fra varsel om ca dato til at bilen var klappet og klar når jeg kom onsdag for to uker siden, kl 13 som abvtalt. Min Model S ble avduket og stolt presentert av min kontakt, Mathias Luick. Han ga meg deretter god innføring i bilen. Tok en times tid, veldig bra. Før levering svarte han på mange mailer om valg av vinterdekk, hjemmelading, tilleggsutstyr som matter etc. Joda, de mangler noe enda, f.eks overgang til 3-fase lader o.l. Men det kommer, og så travelt har vi det ikke. Veldig hyggelig gjeng hos Tesla Trondheim, bare godord herfra. Og bilen, den slår alt!
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: CaprisoOnsdag 25. ſeptember 2013, klokken 08:01
Jeg må si meg veldig fornøyd med kundebehandlingen fra Robin på teknisk støtte, jeg hadde ventet meg en masse tull når jeg ringte inn med en liten liste over spørsmål og småfeil.
Det eneste han sa var la oss begynne på toppen av lista.
Og han svarte på hvert eneste spørsmål og ga meg tips og triks om hvordan løse små hverdagslige ting med min S.
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: CirionOnsdag 25. ſeptember 2013, klokken 09:57
Var innom Tesla på Alna i går, horder av folk der fortsatt... Fikk tak i en kar, fikk spurt om installasjon av dobbeltlader, og det magiske svaret var som vanlig om ca. 2 uker. Jeg skulle bli kontaktet av Service for avtale når de får tid.
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: AmperOnsdag 25. ſeptember 2013, klokken 10:06
jeg tror vi kan døpe om dobbeltladdern til om-2-ukers-ladern.. jeg tipper de fleste finner ut at den er meget sjelden nødvendig..  :)
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: frekriſøndag 06. Oktober 2013, klokken 01:59
I dag fikk jeg mail fra Tesla om at de hadde satt opp prøvekjøring som jeg bestilte på nett for ca. 4 uker siden og har ikke hørt noe siden. Timen som var satt opp var for 4 dager siden, så jeg tror det ville vært litt vanskelig å møte på.

Har bestilt prøvekjøring på Alnabru for 3 uker siden og skal prøve Tesla for første gang på Tirsdag.
Tittel: Sv: Kundebehandling
Skrevet av: daggadſøndag 06. Oktober 2013, klokken 09:46
Gled deg !  8)