Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Kundebehandling  (Lest 17456 ganger)

teslaslaven

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 211
  • P85+
    • Vis profil
Sv: Kundebehandling
« Svar #15 på: Fredag 30. August 2013, klokken 00:11 »
Upålitelig, inkompetent, småfrekk og udugelig er det jeg kan si.

Som sikkert noen har fått med seg er jeg dritforbanna.

Heldig vis har jeg gode kontakter ganske høyt opp i systemet, og nå har noen med "makt" gitt lovnad om å kontakte meg i morgen.

Jeg kommer til å være knallhard, og om ikke lenge går en Mail til DN, VG- om jeg ikke får en saklig forklaring på problemene.

PS: har 17 års erfaring fra salg, hvor 6 år i bilbransjen...

Du er ikke lite pompøs. Har lest meg til at leveringen din er utsatt pga. feil på bilen. Guess what? Shit happens. Jeg har selv lav P, men ser at mange andre med høyere nummer får før meg....Går ikke av hengslene for det. Dette må jo være definisjonen på første verdens-problem.

tSla

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 149
    • Vis profil
Sv: Kundebehandling
« Svar #16 på: Fredag 30. August 2013, klokken 00:21 »
Alt det vi går igjennom nå er en del av hele pakka. Vi har selv valgt å være med på turen :)

Early adopters NO/EU  ;D

Tesla Model S P85+

TS

  • Styremedlem TOC
  • Hero Member
  • *
  • Innlegg: 907
    • Vis profil
    • Tesla Owners Club Norway
Sv: Kundebehandling
« Svar #17 på: Fredag 30. August 2013, klokken 00:21 »

VOKSESMERTER og lite erfaring.. 
Etter medieoppmerksomheten skal plutselig alle ha en, eller i alle fall sikle på en.. 
De blir kanskje litt likegyldige i en slik hektisk periode..
Vi får håpe de snart begynner å tenke på kundetilfredshetsundersøkelsene de har planer om å toppe foran Toyota og Lexus..." The best service and Warranty program" ....

Dette kommer ikke til å gå smertefritt, det må vi bare innse. 

At enkelte prioriterer kunder i dress, er bare en psykologisk faktor..Helt normalt, men trist.   
Dere er kanskje vant til bilbutikker med 2 kunder og 7 selgere?   
Jeg har hatt samme opplevelse i så tilfelle.   
Vet også om en som kom inn hos B&S i gummistøvler og skulle kjøpe seg en ny MB SL, ble fortalt at han ikke hadde råd...  Var god for noen titalls mill...

Var på Alna i går i en halvtime etter et møte på dagtid, ganske pent kledd. Ingen tilbød meg hjelp.  Fikk inntrykk av at de prøvde så godt de kunne.  Nye ansikter der:
En ny dame og en ny mann i blazer som kunne bli forvekslet
med Aune Sand.. (Ingen sjampis..)  Han hadde ingen Tesla logo på seg, men solgte biler i høyt tempo..
 

Det er alltids lov å sende en klage til toppledelsen dersom man opplever tilsvarende uholdbare hendelser rundt levering.


Men, husk at det bare er noen uker siden de første bilene ble hastelevert til Norge for å rekke "deadline"

Selv utsatte jeg å bestille fordi jeg bla. forventet mange utfordringer de første månedene..

Jeg synes oktober blir litt for tidlig.. 

Hadde fornuften min seiret, hadde jeg valgt en sen 2014 modell....Da går det sikkert på skinner...

Men, når man har siklet i 3-4år på bakgrunnsbildet av Model S og opplevd Elon Musk sitt engasjement, så blir man trollbundet..  :P


 
 
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Real EoN

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 369
    • Vis profil
Sv: Kundebehandling
« Svar #18 på: Fredag 30. August 2013, klokken 00:27 »
@hybridslaven

Om du tenker deg litt om så har personer som har kjøpt signatur eller roadster for å komme forran i køen på model s egentlig ikke fått noen ting tilbake, så skjønner jævlig godt man kan vere sinnsykt irritert.. Når dem da i tillegg får feilproduserte biler og en litt ovenfra og ned holdning... da hadde jeg klikka og :) hadde nok vert fysisk til stede i Trondheim i dag faktisk :)... Jeg kjøpte en gang bærbar pc fra et firma som hette amentio som jeg aldri fikk pga konkurs.. Oppkjøpende firma lovte meg pengene tilbake som jeg aldri fikk, da var det like før jeg fikk politiet på nakken, et Trondheim firma det også.. heldigvis ga DNB meg pengene tilbake pga kreditkort nesten et år etterpå.. Nå spora jeg helt av, men leveransen bør ikke bli et år forsinka, for da vet jeg ikke hva jeg gjør  :P
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

teslaslaven

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 211
  • P85+
    • Vis profil
Sv: Kundebehandling
« Svar #19 på: Fredag 30. August 2013, klokken 00:34 »
Om du tenker deg litt om så har personer som har kjøpt signatur eller roadster for å komme forran i køen på model s egentlig ikke fått noen ting tilbake, så skjønner jævlig godt man kan vere sinnsykt irritert.. Når dem da i tillegg får feilproduserte biler og en litt ovenfra og ned holdning... da hadde jeg klikka og :) hadde nok vert fysisk til stede i Trondheim i dag faktisk :)... Jeg kjøpte en gang bærbar pc fra et firma som hette amentio som jeg aldri fikk pga konkurs.. Oppkjøpende firma lovte meg pengene tilbake som jeg aldri fikk, da var det like før jeg fikk politiet på nakken, et Trondheim firma det også.. heldigvis ga DNB meg pengene tilbake pga kreditkort nesten et år etterpå.. Nå spora jeg helt av, men leveransen bør ikke bli et år forsinka, for da vet jeg ikke hva jeg gjør  :P

Signatureierne er en helt annen sak, men de som har spekulert i brukt Roadster-kjøp har jeg ikke så mye sympati for gitt.

Jeg er helt sikker på at Tesla gjør det de kan for å få ut flest mulig biler i rettest mulig rekkefølge. Ja, de er nyoppstartede og det er langt fra Fremont til Drammen. Livet er nå engang slik at det alltid vil være noen ting som ikke går ens vei. Det virker på Teslafrank som om han mener seg bevisst motarbeidet. Virker grandiost og nærmest litt paranoid.

blue85

  • Gjest
Sv: Kundebehandling
« Svar #20 på: Fredag 30. August 2013, klokken 00:35 »
Skjønner godt at frustrasjonen topper seg hos enkelte....
Men, alle har vi vært ny i jobben en gang. Tenk tilbake på støtten og hjelpen du mest sannsynlig fikk fra en mentor eller fadder på arbeidsplassen. ... disse heldiggrisene som har fått jobb hos Tesla Norge har ingen å støtte seg til og rådføre seg med. Alle er like blodferske. I den perioden foretaket er inne i nå, med armer og bein i alle avdelinger, synes jeg rett og slett dette er noe vi bare må tåle. Husk også på at de fleste som nå blir skadelidende av innkjøringsproblemer,  har fått 12.600 kroner i rabatt for å være "prøvekaniner".

Ærlig talt synes jeg de gjør en god jobb. Bilene kommer som lovet, noen med feil som må utbedres eller med mangler. SCene åpner i morgen. Flere servicesentre er snart oppe og går og produktet som leveres er formidabelt...

Flere av oss bør kanskje også ta en liten skje med selvkritikk med tanke på antall mail og telefoner vi har "brydd" organisasjonen med den siste tiden. For all del, mye er velbegrunnet,  men alt maset om "når kommer VIN, når kommer bil, er de i rute osv. gir ikke optimale arbeidsforhold for en litt stresset gjeng. Ikke får vi bilen raskere heller....

Gi de den tiden det tar. Det løser seg alltid til det beste til slutt. Se bare på vinterpakken....

Real EoN

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 369
    • Vis profil
Sv: Kundebehandling
« Svar #21 på: Fredag 30. August 2013, klokken 00:44 »
@hybridslaven

Jeg såg en i går der Tesla hadde jobbet overtid for å fikse lader på bil fra Alnabru, om det i hovedsak var baklykter på Teslafrank sin bil som gjor at den ikke kunne leveres og dem viste dette mange timer i forvegen så hadde det vert 0 problem å bytte fra en demobil om dem har EU lykter. ELLER ta bilen inn senere for lykteskifte, det er ikke mørketid ennå. Når noen tar fri fra jobb og skole etc og skaffer billetter eller lignende (som koster mye tid, penger) så bør Tesla gjøre ALT for å ordne opp.. Det er tross alt dem som har satt en dato  :)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

teslaz

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 239
    • Vis profil
Sv: Kundebehandling
« Svar #22 på: Fredag 30. August 2013, klokken 00:49 »
Skjønner godt at frustrasjonen topper seg hos enkelte....
Men, alle har vi vært ny i jobben en gang. Tenk tilbake på støtten og hjelpen du mest sannsynlig fikk fra en mentor eller fadder på arbeidsplassen. ... disse heldiggrisene som har fått jobb hos Tesla Norge har ingen å støtte seg til og rådføre seg med. Alle er like blodferske. I den perioden foretaket er inne i nå, med armer og bein i alle avdelinger, synes jeg rett og slett dette er noe vi bare må tåle. Husk også på at de fleste som nå blir skadelidende av innkjøringsproblemer,  har fått 12.600 kroner i rabatt for å være "prøvekaniner".

Ærlig talt synes jeg de gjør en god jobb. Bilene kommer som lovet, noen med feil som må utbedres eller med mangler. SCene åpner i morgen. Flere servicesentre er snart oppe og går og produktet som leveres er formidabelt...

Flere av oss bør kanskje også ta en liten skje med selvkritikk med tanke på antall mail og telefoner vi har "brydd" organisasjonen med den siste tiden. For all del, mye er velbegrunnet,  men alt maset om "når kommer VIN, når kommer bil, er de i rute osv. gir ikke optimale arbeidsforhold for en litt stresset gjeng. Ikke får vi bilen raskere heller....

Gi de den tiden det tar. Det løser seg alltid til det beste til slutt. Se bare på vinterpakken....
+1 Dette fortjener disse folkene.
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

Øyvind.h

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 13367
    • Vis profil
Sv: Kundebehandling
« Svar #23 på: Fredag 30. August 2013, klokken 07:14 »
Signatureierne er en helt annen sak, men de som har spekulert i brukt Roadster-kjøp har jeg ikke så mye sympati for gitt.
Når jeg bestilte satt jeg meg umiddelbart på venteliste for signatur, og fikk tilbud om oppgradering en stund etter (stod over, tar ikke begrunnelsen her).

Men når jeg droppet sig forsøkte de ved et par anledninger å tilby meg Roadster og lovte at jeg da ville få pri og få bilen tidlig. De som har kjøpt Roadster for å komme frem i køen har betalt ekstra for tidlig levering på samme måte som sig-folket. Roadster-folket sågar mye mer enn sig-folket! Og Tesla har markedsført dette om en mulighet. Jeg opplever det dermed som feil å ha sympati for sig-kjøpere og ikke Roadster-kjøpere.
VW ID4 GTX 2022
Model Y Performance reservert
Kia EV6 bestilt
Nissan Ariya bestilt

Tidligere elbiler: Hyundai Ioniq 5 BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

sindrej

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 713
    • Vis profil
Sv: Kundebehandling
« Svar #24 på: Fredag 30. August 2013, klokken 12:52 »
Fikk mail fra DES i Trondhjem for 1 uke siden ang leveringsvindu av min bil.  Har sendt et par eposter med spm siden da, ikke fått noe som helst svar.  Ikke engang "vi har mottatt din mail" type svar.  Det hører med til historien at jeg sendte epost til en kamerat sin DES, han svarte samme dag.  Må si jeg synes det er slapt når de sender epost ala "Jeg er din DES og skal gjøre denne opplevelsen så informativ som mulig" og så ikke svarer på en uke.
« Siste redigering: Fredag 30. August 2013, klokken 13:06 av sindrej »

luffe

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 145
  • Stavanger
    • Vis profil
Sv: Kundebehandling
« Svar #25 på: Fredag 30. August 2013, klokken 13:02 »
Fikk mail fra DSE i Trondhjem for 1 uke siden ang leveringsvindu av min bil.  Har sendt et par eposter med spm siden da, ikke fått noe som helst svar.  Ikke engang "vi har mottatt din mail" type svar.  Det hører med til historien at jeg sendte epost til en kamerat sin DSE, han svarte samme dag.  Må si jeg synes det er slapt når de sender epost ala "Jeg er din DSE og skal gjøre denne opplevelsen så informativ som mulig" og så ikke svarer på en uke.

Hva er en DSE?
Stolt eier av S85 Dolphin Grey :)

sindrej

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 713
    • Vis profil
Sv: Kundebehandling
« Svar #26 på: Fredag 30. August 2013, klokken 13:06 »
Hva er en DSE?
Beklager det gikk litt fort for seg her med meg, det skal selvsagt stå DES, altså : Delivery Experience Specialist

luffe

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 145
  • Stavanger
    • Vis profil
Sv: Kundebehandling
« Svar #27 på: Fredag 30. August 2013, klokken 13:32 »
Hva er en DSE?
Beklager det gikk litt fort for seg her med meg, det skal selvsagt stå DES, altså : Delivery Experience Specialist

Puh, bra. Nok forkortelser her.
Stolt eier av S85 Dolphin Grey :)

Teslafrank

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 224
    • Vis profil
Sv: Kundebehandling
« Svar #28 på: Fredag 30. August 2013, klokken 18:51 »
Jeg er Roadstereier- og har nok fått litt raskere levering, kanskje?  Kjøpte Roadster i mai 2012. Bestilte Model S i oktober 2012.

I dag fikk jeg endelig en hyggelig  beskjed, etter massivt påtrykk fra min side.

Bilen min kunne ikke utleveres på grunn av at en baklykt ikke hadde tåkelys. Derfor er den ikke tybegodkjent, og de nektet å levere ut bilen.  (de kan registrere den i Autoreg- behøver ikke til kontroll)

Dette hadde de vært klar over i MINST en uke, og lykten var tilsynelatende bestilt fra USA.

Den kom aldri, så ble det bestilt en ny fra Nederland på onsdag, men denne hadde ikke blitt sendt......

Så ble den bestilt på nytt, for 3. gang-  og landet på Værnes kl 18 i dag. Så nå får jeg bilen i morgen kl 11

Jeg stilte også krav om at bilen skulle leveres til meg i Molde på mandag om den ikke var klar til lørdag.

Dette var ok, og det var en bra guest.

Det at de ikke leverer ut bilen når den ikke er helt i henhold forstår jeg, men man kan bruke litt skjønn og sunn fornuft.  Et tåkebaklys er ikke noe big-deal, og i verste fall hadde jeg fått mangellapp ved kontroll.

Denne risikoen mener jeg de burde tatt, tross alt konsekvensene utsatt levering, frustrasjon og negativ omtale dette medfører seg.  Jeg tilbydde meg å bytte denne selv på et senere tidspunkt, men dette var ikke et alternativ.

Så nå skal jeg hive meg nordover å få ut bilen. Håper alt er i orden ???

TS

  • Styremedlem TOC
  • Hero Member
  • *
  • Innlegg: 907
    • Vis profil
    • Tesla Owners Club Norway
Sv: Kundebehandling
« Svar #29 på: Fredag 30. August 2013, klokken 18:59 »
Jeg er Roadstereier- og har nok fått litt raskere levering, kanskje?  Kjøpte Roadster i mai 2012. Bestilte Model S i oktober 2012.

I dag fikk jeg endelig en hyggelig  beskjed, etter massivt påtrykk fra min side.

Bilen min kunne ikke utleveres på grunn av at en baklykt ikke hadde tåkelys. Derfor er den ikke tybegodkjent, og de nektet å levere ut bilen.  (de kan registrere den i Autoreg- behøver ikke til kontroll)

Dette hadde de vært klar over i MINST en uke, og lykten var tilsynelatende bestilt fra USA.

Den kom aldri, så ble det bestilt en ny fra Nederland på onsdag, men denne hadde ikke blitt sendt......

Så ble den bestilt på nytt, for 3. gang-  og landet på Værnes kl 18 i dag. Så nå får jeg bilen i morgen kl 11

Jeg stilte også krav om at bilen skulle leveres til meg i Molde på mandag om den ikke var klar til lørdag.

Dette var ok, og det var en bra guest.

Det at de ikke leverer ut bilen når den ikke er helt i henhold forstår jeg, men man kan bruke litt skjønn og sunn fornuft.  Et tåkebaklys er ikke noe big-deal, og i verste fall hadde jeg fått mangellapp ved kontroll.

Denne risikoen mener jeg de burde tatt, tross alt konsekvensene utsatt levering, frustrasjon og negativ omtale dette medfører seg.  Jeg tilbydde meg å bytte denne selv på et senere tidspunkt, men dette var ikke et alternativ.

Så nå skal jeg hive meg nordover å få ut bilen. Håper alt er i orden ???

Vi bør være glad for at de ikke tar en Spansk en i slike tilfeller .Det viser at de faktisk er veldig seriøse og følger reglene. Ser for meg overskriftene dersom de uteleverer biler som ikke er iht godkjenningen .. Den omtalen ville nok ha vært langt verre og blitt oppdaget på høyeste hold både her og der..

Uansett , glad for at saken løser seg og at du får bilen din snart. Det blir vel første Model S i rosenes by(?)
« Siste redigering: Fredag 30. August 2013, klokken 20:16 av TS »
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk