Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model S og utstyr for barn (barneseter, barnevogner setetrekk osv)

Startet av Øyvind.h, fredag 16. august 2013, klokken 09:24

« forrige - neste »

19quiz76

Tipper trådtittelen gjør at de med såpass store barn hopper over tråden..
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

AndreS

#181
Jeg

Jeg sleit med å få tatt noe skikkelig bilde siden det er trangt å prøve å få kameraet i mellom så man viser at det ligger inntil.

Jeg tok løs setet og markerte på et elendig bilde hvor mitt sete ligger ann.

jeg har også vedlagt et bilde som viser merke i seteryggen etter anlegg, særlig etter de to øverste punktene siden de er "skarpest"

Jeg tror forøvrig at måten jeg kommer til å løse dette på NÅR det blir et problem (ved heving av nakkestøtte på barnesete) er å bruke extrudert isopor (XPS) som formes til å passe i bakkant, hvor man deretter stifter/syr fast stoff på i ettertid. Det vil lastfordele på en god måte, og er stort sett samme materiale som "deformasjonssonene" i et barnesete. tenker å bruke XPS fordi det er mye lettere å forme på en god måte, man får XPS i flere styrker/hardheter.

Jeg har forøvrig også laget fester til DVD skjermer med Std 75/75 mm fester i bilen min ved bruk av borrelåser, aluminium og tempurtype skumgummi. Metoden jeg har brukt er svært lik metoden nextbase bruker på sine krasjtestede dvdspiller fester (som ikke fungerer med våre nakkestøtter), med untak av at jeg har brukt metall i stede for plast på endel kritiske steder, samt at jeg bruker bredere borrelåser

I3 i bestilling

Øyvind.h

Sitat fra: 19quiz76 på fredag 20. mars 2015, klokken 06:44
Tipper trådtittelen gjør at de med såpass store barn hopper over tråden..
Fikset nå :) Selv om den tilsynelatende er gammel når man trykker på svar på andres innlegg.

Burde for øvrig kanskje redigert første post ift vogner som passer da ny frunk ikke er like dyp, og 85D frunkene er ubrukelige til den typen utstyr.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

19quiz76

Jepp - er din post, er det ikke? Kan jo presisere at det gjelder gammel frunk, bruktmarkedet vil sikkert være interessert :)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

eifi

Sitat fra: Cowboystrekk på torsdag 19. mars 2015, klokken 17:31
Kan da bekrefte at 2 x cybex solution x forovervendt på midta og høyre side fungerer ypperlig sammen med babykrybba cybex aton 4. Jeg er 184 høy, har babykrybba i base på førersiden, sitter komfortabelt og har 10cm klaring mellom seterygg og babykrybba :) med oth urban jungle som går i frunken så har vi en suveren familiebil :D

Bruker du isofix på noen av disse setene? Dette høres ut som lignende oppsett som jeg kan ha fra sommeren av.

cirys1

Sitat fra: Flylow på torsdag 19. mars 2015, klokken 13:55
Jeg kontakter en leverandør som kan gi tilbud på å lage en profil/padding av skumplast (eller dertil egnet materiale) med svart stofftrekk. Paddingen antar jeg kan festes med borrelåsteip til sete.

Størrelsen på paddingen..siden jeg ikke har fått bilen enda blir det å se inn i glasskula. Men blir det mye feil å si at mellomrommet er ca 5 cm nederst og ca 3 cm øverst? Bredde på padding blir 40 cm, høyde 50 cm?

Ville du ha lagt ut hvordan det ble når du fikk testet?
"Ser" ut som det er blir det eneste alternativet i TMS av nyere type.. :)

Flylow

Sitat fra: cirys1 på fredag 20. mars 2015, klokken 13:24
Sitat fra: Flylow på torsdag 19. mars 2015, klokken 13:55
Jeg kontakter en leverandør som kan gi tilbud på å lage en profil/padding av skumplast (eller dertil egnet materiale) med svart stofftrekk. Paddingen antar jeg kan festes med borrelåsteip til sete.

Størrelsen på paddingen..siden jeg ikke har fått bilen enda blir det å se inn i glasskula. Men blir det mye feil å si at mellomrommet er ca 5 cm nederst og ca 3 cm øverst? Bredde på padding blir 40 cm, høyde 50 cm?

Ville du ha lagt ut hvordan det ble når du fikk testet?
"Ser" ut som det er blir det eneste alternativet i TMS av nyere type.. :)

Det er dessverre i overkant av 2 mnd til vi får vår bil, men leverandør er positiv til å lage en slik padding. Prisen kom på ca kr 1200,-/stk. Hvis jeg går for den løsningen når den tid kommer (svært sannsynlig) så skal jeg legge ut resultatet.
S85D

Cowboystrekk

Sitat fra: eifi på fredag 20. mars 2015, klokken 12:56
Sitat fra: Cowboystrekk på torsdag 19. mars 2015, klokken 17:31
Kan da bekrefte at 2 x cybex solution x forovervendt på midta og høyre side fungerer ypperlig sammen med babykrybba cybex aton 4. Jeg er 184 høy, har babykrybba i base på førersiden, sitter komfortabelt og har 10cm klaring mellom seterygg og babykrybba :) med oth urban jungle som går i frunken så har vi en suveren familiebil :D

Bruker du isofix på noen av disse setene? Dette høres ut som lignende oppsett som jeg kan ha fra sommeren av.
nei, iso går ikke, kommer i konflikt med beltefestene.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Øggen

Sitat fra: pej på onsdag 18. mars 2015, klokken 21:58
Slike hulrom bak ryggen på barnesetet er nettopp noe man aldri skal ha. Dette står klart i alle bruksanvisninger.  Store krefter i sving ved en kollisjon og setene er ikke laget for å ta belastningen mitt på seteryggen.

Ikke noe bedre i konens volvo. 2014 mod V40 med brittax stol.

cirys1

Sitat fra: Øggen på fredag 20. mars 2015, klokken 22:48
Ikke noe bedre i konens volvo. 2014 mod V40 med brittax stol.
Har du prøvd og ta ut nakkestøtten eller tilte den..?

Øggen

Sitat fra: cirys1 på fredag 20. mars 2015, klokken 23:13
Sitat fra: Øggen på fredag 20. mars 2015, klokken 22:48
Ikke noe bedre i konens volvo. 2014 mod V40 med brittax stol.
Har du prøvd og ta ut nakkestøtten eller tilte den..?

Tilte den i en Volvo? Har du sett/sittet i en volvo? De kan desverre heller ikke taes av. Pga sikkerheten

Krishell

ca 5 til 10cm ned på ryggen . Er det knapper du kan trykke inn for å fjerne støtten.

turfsurf

Sitat fra: pej på onsdag 18. mars 2015, klokken 21:58
Slike hulrom bak ryggen på barnesetet er nettopp noe man aldri skal ha. Dette står klart i alle bruksanvisninger.  Store krefter i sving ved en kollisjon og setene er ikke laget for å ta belastningen mitt på seteryggen.
Hm, så lenge man har ett barnesete uten justerbar vinkel på ryggen så vil man få hulrom hvis vinkelen på bilseteryggen ikke er lik. Har hatt ymse biler nå mens vi venter på den nye bilen, og barnesetet vi har brukt har ikke ligget flush an mot ryggen på noen av de.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

cirys1

Sitat fra: turfsurf på lørdag 21. mars 2015, klokken 08:47
Hm, så lenge man har ett barnesete uten justerbar vinkel på ryggen så vil man få hulrom hvis vinkelen på bilseteryggen ikke er lik. Har hatt ymse biler nå mens vi venter på den nye bilen, og barnesetet vi har brukt har ikke ligget flush an mot ryggen på noen av de.
Jeg har ikke vært borti andre biler som det ikke lar seg gjøre og demontere nakkestøttene.

Igår fikk jeg prøvd et barnesete i en TMS (en jeg møtte i barnehagen :)) det var en 2014 mod men før seteoppdateringen, der var det ingen problemer. Det var innstilt på eldste barnet og nakkestøtten på barnesetet gikk imot nakkestøtten på TMS uten og få en rar vinkel, eller noe særlig mellomrom, så ingen tvil om at disse setene var mye bedre med større type barnesete.. :)

turfsurf


Sitat fra: cirys1 på lørdag 21. mars 2015, klokken 09:07eller noe særlig mellomrom

Poenget mitt var egentlig dette, er ikke ryggvinkelen på barnesetet eller bilsetet justerbar så vil man nesten alltid få ett mellomrom. Størrelsen på det mellomrommet er egentlig uvesentlig.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA