Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mine første timer i min egen Model S!

Startet av Signature #280, onsdag 07. august 2013, klokken 20:13

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: Signature #280 på onsdag 07. august 2013, klokken 20:13
3. Bilen ble ikke levert med dobbeltlader, den skulle bli montert senere. Som vanlig, ikke noe klart svar på hva senere var.
Hei,

Snappet opp dette for en stund siden. Det er visst utfordringer med å få dobbeltladerne til å fungere sammen. I USA har de gått over til å bundle HPWC med dobbeltlader, men jeg tror kanskje det er trefas opplegget som skaper trøbbel her? Fikk du noen forklaring?

Det er tidligere sagt at bilen kan bruke vegglader fra tredjepart, men om det viser seg at den kun kan brukes med Teslas HPWC og dobbeltladeren faktisk ikke er levert kan det være jeg ber om å få droppe den.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

sindrej

Først av alt: Gratulerer!   Lurer også på støy, DAB+, og 3G ;)

DonPedro

Så en signaturrød Model S i rundkjøringen over E18 ved Bygdøy i 18-tiden. Det var kanskje deg?  Gratulerer!
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Cato76

Skal en tur innom Porsgrunn sier du!!! Jeg jobber i Porsgrunn, så du får gjerne ta turen innom meg ;D
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Epleskreller

#19
Hvor lang ledning på UMC? 5m?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

ebbrey

Må ha HPWC for å bruke dobbeltlader? Hmm, forventer at de ordner dette raskt.

Funnet noen nye usb eller 12V kontakter?
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

TerjeV

Kjørte østover mellom Geilo og Gol ved 17 tiden idag.... Holdt på å kjøre av veien når jeg plutselig møtte en blank og skinnende sort TMS....  8)
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

thoberre

Gratulerer! Følger spent med på denne tråden.
--

Model S Performance Signature S433 Black All-In
Model X TBD P206 upgrade til Signature på vei

Havebigfun

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 07. august 2013, klokken 20:59
Sitat fra: Signature #280 på onsdag 07. august 2013, klokken 20:13
3. Bilen ble ikke levert med dobbeltlader, den skulle bli montert senere. Som vanlig, ikke noe klart svar på hva senere var.
Det er visst utfordringer med å få dobbeltladerne til å fungere sammen. I USA har de gått over til å bundle HPWC med dobbeltlader, men jeg tror kanskje det er trefas opplegget som skaper trøbbel her? Fikk du noen forklaring?
Jeg har hørt at det er kapasitetsproblemer hos underleverandøren slik at alternativet var å produsere færre biler eller å utlevere uten dobbellader- tekniske problemer har jeg ikke hørt om 8)

RSandven

Gratulerer :)
Syns det er veldig dårlig at koblinger/lademuligheter er så lite klargjort. Det er jo dette som er Tesla! Elektrisk!

Et spm: Fulgte det med 2 stk. keyFobs?
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Dr.Ling

Gratulerer! Vi vil ha bilder! Video! Rapport etter hver minste tur ;) Lurer på alt som er nevnt tidligere.
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

Signature #280

Da har jeg vært ute og kjørt litt til, så skal prøve å svare på spørsmålene her før jeg tar kvelden..

Thorbjørn,  nei.. Foreløbig ingen overraskelser på EU modellen som jeg ikke visste om..

JKirkebo, bilen ble levert med Michelin Pilot Sport Radial X, DAB (+?) testet jeg litt, men med mye passasjerer ble det ikke så mye tid til musikk i løpet av dagen.. Men det var bra lyd fra DAB radioen, men fikk ikke brukt så mye tid på det idag. Skal teste det ordentlig i morgen på vei til Porsgrunn med variende 3G dekning. Hva forskjellen på DAB og DAB + ervet jeg faktisk ikke..

Kallagtunet, B-stolpen har jeg ikke nok oversikt på om er endret eller ikke.. Beklager det. Har tatt bilder, men sitter på iPad og må komme meg på PC før jeg får lagt de ut (ikke før i morgen) så kan du se selv..

Elektriske Jan, dekkstøy er helt klart bedre enn på de modellene jeg har prøvekjørt, men det er ikke de aller siste som kom til Norge.. Ikke noe jeg har tenkt over i løpet av dagen, men så har jeg riktignok bare smilt i hele dag, så nok en ting jeg må komme tilbake til :)
Jeg er på nett med 3G og prøvde å koble meg til det trådløse nettet hjemmet. Der fikk jeg beskjed om at passordet var feil, selv om jeg vet det var riktig, så det må sjekkes opp. Spurte ikke om hvem som leverte datatrafikk, så det vet jeg ikke..

PAS, jeg har laget en kort skjøteledning som jeg kan bruke på ladestolper og andre Schuko kontakter hvor det er litt trangt rundt selve kontakten. Hjemme lader jeg nå fra vanlig Schuko med 13 A, umulig å sette den til 16 A...

Øyvind H, fikk ingen tydelig forklaring på hvorfor lader nr. 2 ikke fulgte med, men et hadde med testing og det norske strømnettet å gjøre.. Altså veldig vagt..

DonPedro, takk for det. Og ja, det var nok med stor sannsynlighet meg :)

Epleskreller, har ikke sjekket lengden eksakt på UMC, men 5 meter er det jeg vil anta..

RSandven, Jeg synes også det var dårlig at koblinger/adapter ikke var klargjort og at det ikke var kommunisert.. Skal som sagt til Porsgrunn i et møte i morgen og er jo litt usikker om jeg får ladet nok i natt for å komme meg frem og tilbake med kun 13 A på 3 fas 63 hovedsikring tilgjengelig.. (Beklager om jeg ikke utrykker meg teknisk riktig om Ampere/Volt osv :) )
Og ja, 2 stk nøkler.. Som ser veldig bra ut!!

Og, om noen har lagt opp en kontakt med ekstra trøkk i Porsgrunn, bare å si ifra om man vil låne bort litt strøm i morgen :):)



Kallagtunet

Takker for svar. Hvilken sig modell er det du har? Std, perf eller perf +?

Signature #280

Jeg har en signatur rød P85, ingen performance, sikkerhetspakke eller bak(barne)seter.. Ellers alt utstyr :)

Epleskreller

Sitat fra: Signature #280 på onsdag 07. august 2013, klokken 23:06
Jeg har en signatur rød P85, ingen performance, sikkerhetspakke eller bak(barne)seter.. Ellers alt utstyr :)

Du har vel også bare prøvekjørt performance. Håper ikke standard virker undermotorisert :D. Merker du mye forskjell?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA