Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mine første timer i min egen Model S!

Startet av Signature #280, onsdag 07. august 2013, klokken 20:13

« forrige - neste »

Larsan

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 08. august 2013, klokken 06:55
Sitat fra: Larsan på torsdag 08. august 2013, klokken 00:56
Skjermen dimmer fortsatt ikke i tuneller og ingen reaksjon når jeg røvde å programmere homelink for åpning av garasjeporten.
Trodde ikke Homelink ville fungere i Europa? Det jeg har lest er at Homelink bruker et sett frekvenser i USA som ikke er lovlige å bruke i eksempelvis Norge. Dvs. om de ikke har levert Homelink med andre frekvenser på europeiske biler vil den ikke fungere/være lovlig å bruke.

Folk må gjerne korrigere meg om jeg tar feil, men det er en av tingene jeg har notert bak øret at er litt synd (har ikke garasje pt, men vil antakelig bygge snart.

Ellers: UTROLIG bra av dere som mottok biler i går at dere tok dere tid til å fore oss andre med info og svare på spørsmål! Når jeg får min tipper jeg at jeg kjører helt frem til leggetid :)

Jeg får sende en mail til Homelink og Tesla i dag og spørre. På Homelink sine hjelpesider er ikke Tesla oppført som bilmerke med Homelink installert.

Teslafrank

Gratulerer og takk for innleggene:)

Kjøre til leggetid?  jeg kommer ikke til å legge meg---på flere dager!  Bare et par uker igjen nå tenker jeg..

Signature #280

Da er jeg hjemme etter en ny dag i Teslaen, idag gikk turen til Porsgrunn for et møte.
Ruten jeg kjørte var sol følger: Jar - Bislett - Porsgrunn (kjørte e18) - Herkules Kjøpesenter - Bislett - Jar. Uten adapterne ble bilen i natt ladet på 13A 230V, noe som ikke ga fullt batteri ved start..
Typical Range ved start 328 km.. Ikke akkurat kjempemye å gå, men jeg skulle tilbringe noen timer i Porsgrunn med lading, så var ikke bekymret for at det kom til om å bli knapt.. Forholdene derimot var håpløse. Ca 15 grader og styrtregn de første 14 milene.. Ikke akkurat idelle forhold og jeg ankom Porsgrunn med 147 km på tanken.. Da hadde jeg kjørt 165,7 km med et gjennomsnittlig forbruk på 205 wh/km..

Etter lading i Porsgrunn og en time på Herkules kjøpesenter i Skien, forlot jeg Skien med 197 km på tanken. Jeg var der nesten hele dagen, vanlig Schuko lading går sakte!! Hjemturen gikk som sagt over Siljan, da med litt mer tilpasset kjørestil for å være sikker på å komme hjem. Klarte likevel ikke å la være med et par kraftige akselerasjoner, men kjørte jevnere og på stort sett tørre veier hele veien hjem. Kom til Bislett med ca 50 km på tanken og gjennomsnittlig forbruk på 197 wh/km.

Jeg kjørte ikke forsiktig, kjørte egentlig sånn jeg vanligvis ville gjort med en vanlig og kjedelig bil. Skal sies at jeg svidde av 25 km på typical range på veien fra Bislett til Jar, bruker mye strøm når du har det gøy og parkerte bilen med 35 km typical range og begrenset power på motoren..

Det beste av alt, jeg var ikke bekymret ett sekund!!!

Så, andre erfaringer. DAB tar litt tid å laste/komme i gang, men fungerer helt topp når det er gjort!

Bilen har MYE bedre dekning enn min Galaxy S4 med Telenor.

Dama på navigasjonen snakker bare engelsk og kan ikke uttale norske gateadresser.

Jeg søkte opp selskapet jeg skulle i møte med på navigasjonen, de er et relativt lite disttribusjonsselskap med 3 ansatte, men navappen fant de med muligheten for å velge å ringe eller navigere dit.
(Det skal sies at en av de 3 ansatte er reservasjonsholder som jeg vil tro gleder seg enda mer til sin levering etter dagens besøk)

Det kommer en slags viftelyd ut av viften helt til høyre. Den var der selv med aircon av, jeg vet ikke om det er støy fra høyre forhjul som man vanligvis ikke hører, men jeg er usikker..

Aircon følte jeg stort sett tilførte kald luft.. Jeg prøvde å sette temperaturen til 26 grader, men likevel følte jeg den kjølte kabinen. Det ble varmere og bedre av faktisk å slå av alt.. Skal sjekke mer og kommer med oppatering her.

Den store skjermen fungere optimalt. Man knoter litt, men det ville man gjort med alle nye biler. Den er veldig intuativ og jeg føler ikke at den er særlig trafikkfarlig..

Det er det jeg kommer på nå, er raskt tilbake om jeg kommer på mer.

Nb. TeslaFrank. Fordelen med elbil for kjæreste/kone/samboer??
Du kan ikke kjøre hele natten, du må hjem og lade :)

Li-Ion

Supert. Takk for oppdateringen fra dag 2 :)  Gleder meg bare enda mere (hvis mulig) nå...

....meeeen så var det de derre bildene da :D
Teslaeier siden 2013 :)

Veggen

Fantastisk å lese eierbeskrivelser på norsk.
Takk for at du tar deg tid til å dele med oss som venter.........................

NTesla

Takk for at du deler dine erfaringer. Herlig å endelig høre erfaringer fra Norge :)

RSandven

Moro å høre :)
Jeg hadde nok fått litt rekkeviddeangst, men går vel bra hvis du har kalkulert bra.

Støyen fra vifta, kan det være vifta til skjermen som vi har lest om på TMC, eller tar jeg feil?
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

fredag

Sitat fra: Signature #280 på torsdag 08. august 2013, klokken 19:59
Etter lading i Porsgrunn og en time på Herkules kjøpesenter i Skien, forlot jeg Skien med 197 km på tanken. Jeg var der nesten hele dagen, vanlig Schuko lading går sakte!!

Det er akkurat satt opp en gratis 22kwt type 2 ladestasjon ved Skagerak Arena, Fridtjof Nansens gate 19, Skien. Den kunne gitt deg 50km ekstra rekkevidde med en times lading, eller 100km på en time hvis du hadde hatt dobbeltlader.

Type 2 lading krever selvsagt at du har anskaffet en type 2 ladekabel. Tror jeg skal bestille en til meg allerede, så jeg er klar.

https://twitter.com/Ladestasjoner/status/365019838919352321
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

AttackOfTheMac



ArneS

#55
Sitat fra: fredag på torsdag 08. august 2013, klokken 22:00
Sitat fra: Signature #280 på torsdag 08. august 2013, klokken 19:59
Etter lading i Porsgrunn og en time på Herkules kjøpesenter i Skien, forlot jeg Skien med 197 km på tanken. Jeg var der nesten hele dagen, vanlig Schuko lading går sakte!!

Det er akkurat satt opp en gratis 22kwt type 2 ladestasjon ved Skagerak Arena, Fridtjof Nansens gate 19, Skien. Den kunne gitt deg 50km ekstra rekkevidde med en times lading, eller 100km på en time hvis du hadde hatt dobbeltlader.

Type 2 lading krever selvsagt at du har anskaffet en type 2 ladekabel. Tror jeg skal bestille en til meg allerede, så jeg er klar.

https://twitter.com/Ladestasjoner/status/365019838919352321

Denne semihurtigladeren fra ABB har både CHAdeMO og Type 2 uttak (med kabler) så det behøves ingen ekstra kabel i bilen - bare å plugge rett i bilen og lade.  :)
Håper noen Model S eiere får testet dette snart
P85+ Signature (solgt)
P85DL

Signature #280

Finnes dere flere slike ladestasjoner som noen vet om, da skal jeg få kjøpt en kabel så raskt som bare det!! Jeg sliter med å legge inn bilder, prøver igjen nå med et enkelt bilde av den klønete schuko adapteren og ser om det går...

Signature #280

Det gikk.. Må visst legge til ett og ett for at ipaden ikke skal rote det til.. Her er et bilde av bilen, så kommer det noen bilder av skjermen ved de ulike tidspunktene jeg ladet idag..



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA