Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Din Model S levering.

Startet av laumb, onsdag 17. juli 2013, klokken 14:23

« forrige - neste »

MyTess

Tror nesten det er en fordel om de droppet elektrokromatisk. Har aldri sett på blending fra sidespeil som problem. Men det er et stort problem detsom de blender når du ikke trenger det, feks ved rygging slik flere har opplevd.

Hyperstress

Noen spurte om det for litt siden, men kom ikke noe svar: For dere som har fått levert både sommer og vinterhjul 19", er det orginalfelgene som leveres, eller cyclone / Aero også?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

gloom

Jeg hentet min Model S i Drammen i dag, og det var overall en grei gjennomgang. Hadde en yngre kar som åpenbart hadde lært et script og gikk gjennom det i rekkefølgen som var oppført der. Det var helt greit, men jeg skulle ønske han plukket opp på den noe utålmodige stemningen. :)

Fikk gavekort jfr. adapteret som mange andre, og var på veien i løpet av en time. Jeg ble litt skuffet over at bilen ikke var fulladet, selv om de visste jeg skulle kjøre til Jessheim (ca 200 km på "tanken"), og en del av test-dataene og test-turene var ikke fjernet fra bilen. Ingen dealbreakere, men småting som irriterte.

Da jeg kom meg på veien kjørte jeg i ca 5 minutter før jeg fikk beskjed om at det var noe feil "Tire pressure - contact Tesla support". Jeg stoppet og ringte til Tesla - der snakket jeg med en svenske som ikke helt skjønte hva problemet var (jeg prøvde å ringe direkte til Drammen, men ble bare satt over til hovednummeret). Han sa det hørtes veldig rart og og at han eller en kollega skulle ringe meg tilbake i løpet av noen minutter og at jeg bare skulle bli der jeg var.

Etter 5-10 minutter ble jeg utålmodig og ringte et annet nummer jeg fant, som var til Tesla Support. Der snakket jeg med en amerikaner som sa at dette var typisk for utleveringer og at det mest sannsynligvis var at det ikke var kjørt kalibrering etter at 19" vinterdekk ble satt på bilen. Jeg skulle bare starte kalibreringen og kjøre litt rundt i lav hastighet til advarselen forsvanet. Dette gjorde jeg, og det gjorde den.

All in all var det en av de beste utleveringene av nybil jeg har vært med på, men sitter med følelsen av at det er mange småting her man kan gjøre bedre, og at ambisjonene nok står litt høyere enn gjennomføringsevnen akkurat nå.

PS: klokken er nå 23:32, og det er forsatt ingen som har ringt meg tilbake fra Tesla (jfr. min første telefon til dem). Det hadde blitt lenge å vente. :)
Tesla Model S (85 kWh) med "alt" - levert 28. februar 2014.

Tesla-man

Da var Teslaen kommet hjem ;D

Står nå og storkoser seg i garasjen og tygger på en 16amp kurs.  Må nok gjøre noe med dietten, for bilen er sulten og trenger mat for å være klar neste dag.

Prikkfri levering i Drammen i dag - bortsett fra været som ødelegger litt med å grise til bilen før jeg var ute av første rundkjøring. 

Har sittet og fiklet med storskjemen til jeg fikk kink i nakken, så nå er det pause og medisin på glass. Mer kjøring og fikling i morgen.

Som sagt: prikkfritt i Drammen med levering noen dager før opprinnelig avtale.

Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

El-Ing

@gloom da er vi to som har kjørt Drammen - Jessheim med ny bil i dag :)
Resten av storyen får komme i morgen, kos deg med bilen :)
Grå S85 mottatt 28.2.

Avh

Fikk bilen levert ut i Drammen idag.

Veldig grei overlevering, men selv om man er pålest på forhånd ble en time i snaueste laget. På den annen side var det god hjelp å få på to telefoner til support løpet av kvelden.

På pluss-siden ; en rødgarge som sto til seks på terningen. Der var vi heldige med batchen! Selv i tussmørket på Insperia skrøt en forbipasserende Tesla-eier av fargen. Innfellbare speil; yesss! Gavekort.

På minus-siden: ladet til 230 km range så svensketuren forsvant med en gang.

Kjøring: Ingen over, ingen ved siden ...
XPENG P7
Ex Tesla mod 3
Ex Tesla S 85 kWh Rød mm
Ex Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

Orcuz

Sitat fra: don på fredag 28. februar 2014, klokken 17:41
I følge innmelding side til Elbil forening:
Tesla Model S (fra 15. februar 2014)
får velkomstpakke og første års medlemskap i Elbilforeningen av leverandøren.

Av dere som har fått levert bil disse dager - stemmer det?
Litt teit at jeg allerede har meldt meg inn isåfall... Har ikke fått bilen enda, men tenkte det var greit å ha alt på plass

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk


gloom

@hyperstress: jeg fikk originalfelger.

@avh: " Innfellbare speil; yesss!" - elektriske?
Tesla Model S (85 kWh) med "alt" - levert 28. februar 2014.

ellholt

#788
Da er endelig Tesla`en i hus.
Fruen og meg satte oss forventningsfulle inn i toget til Sandnes torsdag morgen 27/2. Vel framme, etter å ha blitt hentet på stasjonen av Alexander ved Tesla Sandnes, fikk vi endelig sett bilen. Den var om mulig enda finere enn ventet, og spesielt grønnfargen passet bilen utrolig bra.
Vi brukte en god time med å gå gjennom bilen, godt veiledet av Alexander. Den store overraskelsen kom da han bad oss om å trykke på en av knappene på førerdøren. Vips så foldet speilene seg inn  :D  :o. Av en eller annen grunn fikk vi foldbare sidespeil, selv om de ikke fantes på ustyrslisten da vi bestilte bilen. Vi lot nåde gå for rett og bestemte oss for ikke å klage på dette........ ;)
Rød og blå adapter bla anskaffet, nett til frunken og gummi matter til kupeen. Pirelli Sottezero var allerede satt på og sommerdekkene skulle bli ettersendt etterhvert. Da var det bare å si farvel til Alexander og Martin og sette kursen hjemover til Kristiansand.

For en tur hjem. Bilen var bare helt nydelig, alt virket som det skulle. DAB radio, internet-radio, internett, GPS, osv osv. Vi stoppet en liten halvtime i Lyngdal for å lade bilen opp til 90 % via Superchargeren der.
Vel hjemme hadde vi brukt et snitt på 211 wt/km, som jeg syntes var bra tatt i betraktning av at en ikke akkurat var lett på gass pedalen i løpet av hjemturen.

Takk til Tesla Sandnes for utrolig bra service , ikke bare ved utlevering men ved hele prosessen fra de tok kontakt med oss.

Vi sovnet begge to med et STORT Tesla glis den kvelden  :D ;D



Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017. Tesla solgt mai 2022. Kia EV6 AWD Exclusive, Forrest Green , bestilt

Jærbuen

Lover godt at de har både blå og rød adapter på Sandnes, jeg henter min der på onsdag :)
Håper også de viser meg en slik knapp på førerdøren, skal ikke klage ett sekund på det ;)
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

El-Ing

Da er endelig ferden over og bilen på plass i garasjen her også!

Hentet bilen i Drammen på fredag. Jeg ble hentet på stasjonen av en hyggelig Tesla-sjåfør, og bilen sto klar i kjelleren. Slik jeg forsto det satt de ny rekord i utleveringer på fredag, det var hvert fall 2-3 andre som hadde levering samtidig som meg, og det hadde vært en hektisk dag fikk jeg ut av dem selv om de er hemmelighetsfulle på antall.

Det var en gledelig overraskelse som jeg ikke hadde forventet da jeg fikk FOB-en i hånda og trykket på taket, og bilen låste seg og speilene felte seg inn :) - ren flaks i følge han som leverte ut bilen, han visste det ikke selv før han så de felte seg inn. Så uansett hva din DS har sagt om at du ikke får el innfelbare speil - hold deg selv på pinebenken til du står foran bilen!

Hadde en snau times gjennomgang med han som var ansvarlig for utleveringen. Hyggelig stemning, jeg kunne vel strengt tatt alt han viste meg på forhånd etter et halvt års ventetid, men greit med en liten gjennomgang likevel. Gummimatter var på plass i bilen, rødt og blått adapter blir ettersendt.

Turen fra Drammen til Jessheim var alt for kort, men jeg hadde dårlig tid da vi skulle rett videre på hytta. Nedturen kom da jeg måtte parkere Teslaen i garasjen og kjøre dieselbil videre av to grunner. Vinterdekka (som jeg har bestilt et annet sted) var ikke på plass siden jeg opprinnelig skulle fått bilen på onsdag som kommer, og dessuten var ikke bilen fulladet så jeg hadde uansett ikke kommet frem... Så bilen ble satt på lading og har kost seg i garasjen i helgen, og jeg har blitt ertet av kona hele helgen fordi jeg stadig sjekket App-en på telefonen og så at den hadde det bra...

Nedtur nummer to kommer i morgen, snøen laver ned her nå, og uten vinterdekk tør jeg ikke ta turen på E6 til Oslo en mandagsmorgen på sommerdekk. Håper alt smelter i morgen, så jeg kommer meg av gårde i morgen kveld og får satt på vinterhjula.

Nå står bilen og oppdaterer til siste SW-versjon, får ta en tur ut i garasjen igjen og se om den er ferdig og trykke litt til!!
Grå S85 mottatt 28.2.

MyTess


Sitat fra: El-Ing på søndag 02. mars 2014, klokken 21:54
Da er endelig ferden over og bilen på plass i garasjen her også!

Gummimatter var på plass i bilen, rødt og blått adapter blir ettersendt.


Ikkeno adaptere? Hva med gavekortet?


El-Ing

Sitat fra: MyTess på søndag 02. mars 2014, klokken 23:06
Ikkeno adaptere? Hva med gavekortet?

Nei, ingen adaptere. Men gavekort på 2500, så ingen regning på mattene. Men for min del får jeg rekkevidde = Leaf inntil rødt adapter er på plass, så de bør komme ganske snart :(
Grå S85 mottatt 28.2.

Newbee

Sitat fra: El-Ing på søndag 02. mars 2014, klokken 23:47
Sitat fra: MyTess på søndag 02. mars 2014, klokken 23:06
Ikkeno adaptere? Hva med gavekortet?

Nei, ingen adaptere. Men gavekort på 2500, så ingen regning på mattene. Men for min del får jeg rekkevidde = Leaf inntil rødt adapter er på plass, så de bør komme ganske snart :(


Mattene kommer på egen faktura fikk jeg beskjed om.
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

Hyperstress

Fikk bilen min idag. Gikk nøye over den, og heldigvis var den strøken. Gledelig å få el.speil og R2 dekk. Grei gjennomgang på 20 min. Han noterte ned mine spm underveis så han ikke skulle glemme dem, veldig bra! (I motsetning til utlevering hos VW, der utlevereren glemte alt jeg spurte om..)
De hadde først ikke tenkt å gi meg adapter(blått), men pga lang pendlervei til jobb så hadde jeg fått lovader om adapter på forhånd, så da ordnet det seg.
Etter at bilen ble kjørt ut så knottet jeg litt, og så ble det (selvsagt) den lange ruta til Moss via Oslo og leverte sommerdekka til Øyvind H.
Fin dag :) feirer med en burger nå.

De hadde for øvrig rekord på fredag med 41 utleverte biler i Drammen. Skulle levere over 2000 biler i mars sa han.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA