Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Din Model S levering.

Startet av laumb, onsdag 17. juli 2013, klokken 14:23

« forrige - neste »

bosse

Sitat fra: rumi på søndag 23. februar 2014, klokken 22:15
Fant bare et kontaktskjema på deres nettsider. Er det noen som har brukt dette tidligere?

Ja, jeg tok kontakt med dem gjennom kontaktskjemaet i oktober. Det tok tid før jeg fikk respons, men de svarte til slutt.
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

paalv

Send en e-post til sjefen i Norge, og referer til diskusjonen her. Du får sikkert adressen om du ringer.
S85 svart / svart skinn, pano, luft og alle pakkene  - VIN 25111, bekr. 27.9.13, lev. 15. mars i Drammen.

Elkjell

Sitat fra: rumi på søndag 23. februar 2014, klokken 21:24
Sitat fra: MyTess på søndag 23. februar 2014, klokken 20:50
Noen som vet om vi fortsatt får gavekort fordi de ikke har fått adaptere enda? Eller om jeg m belage meg på å betale mattene med cash istedet for gavekortet?

Jeg hentet bilen på fredag og fikk ikke noe gavekort med den begrunnelse om at dette gjaldt kun når blått adapter ikke ble levert med bilen. Jeg manglet kun den røde, og da fikk en ikke gavekort.

Kan ellers fortelle litt om min egen levering hos Tesla Bergen fredag som var:

Fikk framskyndet levering med en dag (spurte selv om det var mulig da jeg var litt utålmodig). Møtt av en ung og blid ungdom (ikke selve DES) som gikk gjennom bilen. Fin gjennomgang.

Hadde noen spørsmål som DES ble hentet for svare på:

- utvidelse av serviceprogram
     - her hadde de ikke noe svar da info vedr endringer på service avtale osv. var ganske fersk. Noe lunken og fravikende holdning her fra DES etter min mening.
- mutter til alle hjul
     - fikk beskjed om at det kun fulgte med 4 muttre til alle 8 hjulene. Syntes dette var dumt med tanke på framtidig videresalg av felgene, men fikk til svar at det var bare sånn det var.
- gavekort siden alle adaptere ikke fulgte med
     - som nevnt så gjaldt dette visst blått adapter. Samme "lunkne" holdning og en nesten litt brydd DES.
- matter
     - som mange kjenner til så er frunken blitt mindre. Her hadde de bare satt i gammel type matte og brettet siden litt slik at denne skulle passe. Jeg påpekte dette og fikk en brydd svar om at det var sånn det var og de visste ikke når ny matte var på plass. "Take it or leave it" rett og slett. Når jeg var på prøvekjøring i høst så ble jeg demonstrert at hettehylle passet i frunk når denne ikke brukes (har barneseter). Denne passer selvfølgelig lenger ikke da frunken er mindre. Samme lunkne holdning når dette ble nevnt.

- dekk
    - de hadde visst sluttet å ha dekkene på dekkhotell for kundene nå, så sommerdekkene ble lesset i bagasjerommet/baksetene


Oppsummering:

Jeg gledet meg massivt til bilen og så fram til en hyggelig overlevering. Dette føler jeg ble noe ødelagt av den noe lunke og brydde holdningen til DES. Etter min mening må en forhandler nesten tåle å få noen spørsmål av kunde og likevel ha en imøtekommende holdning. Jeg føler at jeg ble bedre ivaretatt når jeg kjøpte min første nye bil for god del år siden som var en Skoda...

Når jeg nå i tillegg har opplevd "Car needs service", "12 volt battery low" o.l. feil (http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12635.0.html), så er det en ganske blandet følelse jeg sitter igjen med når jeg endelig har mottatt bilen etter over 5 måneders ventetid)

Høres ut som en ugrei levering , men for å framstå seriøs ville jeg droppet noen av punktene :

- Ekstra muttere Jeg har aldri opplevd å få ekstra muttersett med levering av ny bil med to sett hjul

- Dekkhotell er vel ingen bilforhandler som tilbyr , ihvertfall ikke gratis. Dette har vært en nødløsning når de
  ikke har kunnet levere felger til vinterdekk

- Å forvente gavekort på 2.500 som erstatning for utsatt levering på ekstrautstyr til 600,- er vel litt drøyt
  Forstår det slik at du fikk blått adapter som følger med bilen.

Bjoris

Dette med adapter har ikke noe med prisen på adaptere å gjøre, men det påvirker jo bruken av produktet til xxx.xxx kr. Men jeg hadde ikke stått på dette om det da ikke var slik at min bruk av bilen ble påvirket av at det mangler i leveransen...

rumi

Sitat fra: ElKjell på mandag 24. februar 2014, klokken 10:47
Sitat fra: rumi på søndag 23. februar 2014, klokken 21:24
Sitat fra: MyTess på søndag 23. februar 2014, klokken 20:50
Noen som vet om vi fortsatt får gavekort fordi de ikke har fått adaptere enda? Eller om jeg m belage meg på å betale mattene med cash istedet for gavekortet?

Jeg hentet bilen på fredag og fikk ikke noe gavekort med den begrunnelse om at dette gjaldt kun når blått adapter ikke ble levert med bilen. Jeg manglet kun den røde, og da fikk en ikke gavekort.

Kan ellers fortelle litt om min egen levering hos Tesla Bergen fredag som var:

Fikk framskyndet levering med en dag (spurte selv om det var mulig da jeg var litt utålmodig). Møtt av en ung og blid ungdom (ikke selve DES) som gikk gjennom bilen. Fin gjennomgang.

Hadde noen spørsmål som DES ble hentet for svare på:

- utvidelse av serviceprogram
     - her hadde de ikke noe svar da info vedr endringer på service avtale osv. var ganske fersk. Noe lunken og fravikende holdning her fra DES etter min mening.
- mutter til alle hjul
     - fikk beskjed om at det kun fulgte med 4 muttre til alle 8 hjulene. Syntes dette var dumt med tanke på framtidig videresalg av felgene, men fikk til svar at det var bare sånn det var.
- gavekort siden alle adaptere ikke fulgte med
     - som nevnt så gjaldt dette visst blått adapter. Samme "lunkne" holdning og en nesten litt brydd DES.
- matter
     - som mange kjenner til så er frunken blitt mindre. Her hadde de bare satt i gammel type matte og brettet siden litt slik at denne skulle passe. Jeg påpekte dette og fikk en brydd svar om at det var sånn det var og de visste ikke når ny matte var på plass. "Take it or leave it" rett og slett. Når jeg var på prøvekjøring i høst så ble jeg demonstrert at hettehylle passet i frunk når denne ikke brukes (har barneseter). Denne passer selvfølgelig lenger ikke da frunken er mindre. Samme lunkne holdning når dette ble nevnt.

- dekk
    - de hadde visst sluttet å ha dekkene på dekkhotell for kundene nå, så sommerdekkene ble lesset i bagasjerommet/baksetene


Oppsummering:

Jeg gledet meg massivt til bilen og så fram til en hyggelig overlevering. Dette føler jeg ble noe ødelagt av den noe lunke og brydde holdningen til DES. Etter min mening må en forhandler nesten tåle å få noen spørsmål av kunde og likevel ha en imøtekommende holdning. Jeg føler at jeg ble bedre ivaretatt når jeg kjøpte min første nye bil for god del år siden som var en Skoda...

Når jeg nå i tillegg har opplevd "Car needs service", "12 volt battery low" o.l. feil (http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12635.0.html), så er det en ganske blandet følelse jeg sitter igjen med når jeg endelig har mottatt bilen etter over 5 måneders ventetid)

Høres ut som en ugrei levering , men for å framstå seriøs ville jeg droppet noen av punktene :

- Ekstra muttere Jeg har aldri opplevd å få ekstra muttersett med levering av ny bil med to sett hjul

- Dekkhotell er vel ingen bilforhandler som tilbyr , ihvertfall ikke gratis. Dette har vært en nødløsning når de
  ikke har kunnet levere felger til vinterdekk

- Å forvente gavekort på 2.500 som erstatning for utsatt levering på ekstrautstyr til 600,- er vel litt drøyt
  Forstår det slik at du fikk blått adapter som følger med bilen.

Vet ikke om jeg var tydelig nok i første innlegget, men vil presisere at min opplevelse av overleveringen ble hovedsakelig spolert av DES sin lite serviceinnstilte holdning. Spørsmålene jeg stilte var ting jeg lurte på og hadde ikke noen forventninger om jeg skulle få noe ekstra utover det jeg har betalt for. Men jeg mener at Tesla burde informere om at de ikke villle kunne levere adapter som jeg allerede hadde betalt betalt for. Holdningen som jeg tolket som "sånn er det og lev med det" hører ikke til noen sted!

Har nå uannsett mottatt e-post fra Tesla der de ønsker tilbakemelding på overleveringen og det skal de få.

Elkjell

#770
Rumi - Forstår deg veldig godt . Meningen var å tipse om at du ofte får bedre resultat i slike saker hvis du utelater
de tingene som du i utgangspunktet ikke "har rett på ". Dårlig kundebehandling skal selvsagt ikke aksepteres uansett. Lykke til !"

Henning76

Da var det endelig blitt min tur. Jeg og fruen satte oss i en taxi til Tesla i Drammen i går klokka 16.30 for avtalt overlevering kl. 17. Mer enn 10 dager før antatt leveringsdato!

Det perlehvite vidunderet sto ferdig i kjelleren og ladet på en 32A-ladeboks fra Salto. Vi fikk gjennomgangen av en dame jeg dessverre ikke husker navnet på - en dansk frøken. Jeg satte meg godt til rette i baksetet (god plass for meg som er 181 cm høy ihvertfall) mens Tesla-representanten gikk gjennom det meste rundt bilen for min frue. Jeg lot henne få æren da jeg føler at jeg kan det meste fra før.

Bilen ble i stor grad brukt til småkjøring i går. Den er som en drøm å kjøre - synes den er veldig "tight" og fin til å være en så stor bil. Tesla har virkelig klart å skjule vekten godt!

Nå står den utenfor her på jobben og fryser i det småkalde regnet - men skal nok få kjørt seg en litt lengre tur i dag.

PS - lakken (perlehvit) er virkelig lekker - men den er en skittmagnet. Nå var det å lese seg opp på voksing, lakkforsegling og alt annet som jeg overhodet ikke kan noe om.
Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

Lille Lance

Sitat fra: Henning76 på torsdag 27. februar 2014, klokken 09:16
Da var det endelig blitt min tur. Jeg og fruen satte oss i en taxi til Tesla i Drammen i går klokka 16.30 for avtalt overlevering kl. 17. Mer enn 10 dager før antatt leveringsdato!


Gratulerer!! Kos dere med bilen. Jeg må også begynne å lese meg opp på voks, lakkforsegling, vask, etc. Det er mye værre å sette seg inn i, enn å bestemme seg for å kjøpe bilen. Det var enkelt det  ;D
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Vesslan

Vi fikk vår fine svarte Tesla i Trondheim i dag, en lang og trivelig seanse som vi er veldig fornøyd med. Vi bestilte bilen i september med den techpakken som fantes da så vi ble veldig glad for å se at vi har fått el-speil.
Vi har hatt mye glede av all informasjon her i forumet, nå kanskje vi kan bidra litt selv også.

frosken

Tydeligvis mye å gjøre i Drammen. Sitter her i utleveringskø nå :)

maxmekker

'Det' er ikke den værste kø'n å stå i kan jeg forestille meg. 3 biler under sorte laken i butikken så jeg på vei forbi i dag tidlig .

don

I følge innmelding side til Elbil forening:
Tesla Model S (fra 15. februar 2014)
får velkomstpakke og første års medlemskap i Elbilforeningen av leverandøren.

Av dere som har fått levert bil disse dager - stemmer det?
S85 Blå met. P24185
Order: 16/9,Confirmed:17/9,Vin# utdelt: 23/9,In prod: 9/1,In transit: 14/1
17/2: Din Model S blir klargjort for henting eller levering
4/3: Levert

Sitat fra: don på fredag 28. februar 2014, klokken 17:41
I følge innmelding side til Elbil forening:
Tesla Model S (fra 15. februar 2014)
får velkomstpakke og første års medlemskap i Elbilforeningen av leverandøren.

Av dere som har fått levert bil disse dager - stemmer det?

Fikk bil 14 og fikk ingenting annet en bilen og 2 fob holdere. Typisk.....

torerikd

Vi fikk bilen vår utlevert i dag av en veldig hyggelig kar i Drammen, som tok seg tid til å forklare alle detaljer til tross for at han skjønte at mesteparten var innlært fra før av. Han noterte seg ting jeg stusset på (en bakluke som var ørlite skjev, feil størrelse på gummimatta til frunken osv) og ble enige om å ta dette ved en annen anledning. Hele seansen inkl gjennomgang av hele bilens ytre og indre detaljer tok litt over en time. P85+´en vår er nydelig:)

En veldig hyggelig opplevelse som jeg unner dere alle. Ha en fin helg.

PS: Vi fikk også forøvrig innfellbare speil:)
P85+, svart, grått skinn, pano, 21" grå, tech, park, vinter, lyd, luft, lys, sikkerhet, hattehylle, dobbeltlader og barneseter. Hentet 28/2

Meringdal

Er de også elektrokromatiske? Blir de grønne når biler kjører bak?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA