Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Din Model S levering.

Startet av laumb, onsdag 17. juli 2013, klokken 14:23

« forrige - neste »

Jimpec

Det stemmer Terje. Og joda; jeg får nok tid til å kjøre fra meg litt skal du se ;-)
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

tSla

Jeg skal hente min bil i morgen! Søvn, hvor er du?
Tesla Model S P85+

Olauten

Estimert levering endret fra 19. til 23. november, båten hadde visst en forsinket avgang  :P
Bærum/Høvik.
P21375 - Solgt
Levert 18. Nov. 2013

VigdisA

Så et lass med Teslaer på en lastebil ute på Fornebu i dag - skjønner ikke helt hva de gjorde der - kanskje til klargjøring eller noe?
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

Capriso

Sitat fra: christian1986 på torsdag 17. oktober 2013, klokken 21:40
Sitat fra: VigdisA på onsdag 16. oktober 2013, klokken 16:17

Sitat fra: frekri på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 00:43
Siden denne tråden nærmest døde, betyr det at leveransene til Norge har stoppet en periode nå?
Leste nettopp i en annen tråd at det kun har blitt utlevert 43 biler nå de første to ukene av oktober - så det er nok ikke så rart det er stille på denne tråden.
Er dette fordi de prioriterer bestillingene fra Nederland? De kan vel umulig ha så mange bestiller derfra uansett.

Men med tanke på alle som skal få sin i november antar jeg Model S er tilbake som Norges mest solgte(eller registrerte om du vil) bil.
4

Norge 5,5 mill innbyggere.
Nederland 16 mill innbyggere.

Tja lurer på hvilket land som kommer til å selge flest Model S.
Model S. P85, Signal rød.

maglom

Sitat fra: Capriso på lørdag 19. oktober 2013, klokken 09:44
Sitat fra: christian1986 på torsdag 17. oktober 2013, klokken 21:40
Sitat fra: VigdisA på onsdag 16. oktober 2013, klokken 16:17

Sitat fra: frekri på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 00:43
Siden denne tråden nærmest døde, betyr det at leveransene til Norge har stoppet en periode nå?
Leste nettopp i en annen tråd at det kun har blitt utlevert 43 biler nå de første to ukene av oktober - så det er nok ikke så rart det er stille på denne tråden.
Er dette fordi de prioriterer bestillingene fra Nederland? De kan vel umulig ha så mange bestiller derfra uansett.

Men med tanke på alle som skal få sin i november antar jeg Model S er tilbake som Norges mest solgte(eller registrerte om du vil) bil.
4

Norge 5,5 mill innbyggere.
Nederland 16 mill innbyggere.

Tja lurer på hvilket land som kommer til å selge flest Model S.

Tosk. Se hvor mange biler det er solgt i Norge og USA og så se på innbyggertallene.
TMS P85, vin 25132
Bestilt 23/09 -2013

Capriso

Sitat fra: maglom på lørdag 19. oktober 2013, klokken 15:19
Sitat fra: Capriso på lørdag 19. oktober 2013, klokken 09:44
Sitat fra: christian1986 på torsdag 17. oktober 2013, klokken 21:40
Sitat fra: VigdisA på onsdag 16. oktober 2013, klokken 16:17
I helvete din idiot, med hvilken rett kaller du meg tosk.
kjenner du meg???

Eller er du bare en enslig liten dritt??


Sitat fra: frekri på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 00:43
Siden denne tråden nærmest døde, betyr det at leveransene til Norge har stoppet en periode nå?
Leste nettopp i en annen tråd at det kun har blitt utlevert 43 biler nå de første to ukene av oktober - så det er nok ikke så rart det er stille på denne tråden.
Er dette fordi de prioriterer bestillingene fra Nederland? De kan vel umulig ha så mange bestiller derfra uansett.

Men med tanke på alle som skal få sin i november antar jeg Model S er tilbake som Norges mest solgte(eller registrerte om du vil) bil.
4

Norge 5,5 mill innbyggere.
Nederland 16 mill innbyggere.

Tja lurer på hvilket land som kommer til å selge flest Model S.

Tosk. Se hvor mange biler det er solgt i Norge og USA og så se på innbyggertallene.
Model S. P85, Signal rød.

kjølholdt

Foreslår at dere løfter språk bruken opp fra neandertal nivå.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

TS

#428
15.oktober fikk jeg endelig min.
Hel og fin, kun en liten sort limflekk på lakk under krommen hel bakerst på høyre side. Edit: glemte faktisk at det var en ripe på innsiden av speilet som jeg oppdaget etterpå.

DAB fikk vi ikke til å virke med engang, han måtte gå inn og spørre teknisk og reboote kontrolleren. Han mente at han jobbet med DAB i 10år og at det ikke er bedre enn det som vi får i MS.

Jeg spurte etter leveringstid på adaptere og fikk beskjed om at de var i produksjon. Han sa at man selv kunne lage adapter eller at Sønnico kunne det.
Jeg sa at det ikke kunne være mulig uten å bruke Shuko som begrenser det til 13A. Han mente det motsatte, men gikk og spurte teknisk. Jeg hadde dessverre rett. Adaptere forventet jeg ikke å få ved levering.


Den største skuffelsen der og da var at bilen var polert, noe jeg hadde bedt om minst to ganger til DS pr epost at den ikke skulle bli.

Bilen skulle leveres til foliering hos en av bransjens beste på dette feltet og han var veldig opptatt av at de ikke skulle gjøre noe annet enn å vaske bilen med annet enn såpe og vann.

Det visste seg at de både hadde rubbet og polert lakken. Utrolig at et ny bil fraktet i container blir rubbet...

Det ble forsvart med at de ikke får lov til å levere ut bilene uten slik behandling.Det fikk jeg aldri vite.

Problemet med poleringen er at den inneholder silikon som hindrer heft.
Rubbing kan også være et problem ved foliering fordi folien fester seg for godt, slik at det blir umulig å jobbe med.

Etter klaging på Mail og telefon med DS hvor de nektet for at de hadde gjort noe galt og ikke kunne gjøre annet enn å bestille en vanlig "servicetime" for å fjerne poleringen, fikk jeg komme innom og hente en sprayflaske for fjerning av poleringsmiddel hos detailerne på Alnabru. Jeg må betale foliemontøren flere tusen for dette arbeidet som Tesla ikke ville ta på seg.
(Jeg kopierte øverste leder i Norge på klagemailen. )

Bilen er til forsøk på foliering nå med en avtale om at all risiko unntatt knivskader på bil påfaller meg.
Det

rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Nuvolari

Sitat fra: TS på lørdag 19. oktober 2013, klokken 16:48
15.oktober fikk jeg endelig min.
Hel og fin, kun en liten sort limflekk på lakk under kommen hel bakerst.

DAB fikk vi ikke til å virke med engang, han måtte gå inn og spørre teknisk og reboote kontrolleren. Han mente at han jobbet med DAB i 10år og at det ikke er bedre enn det som vi får i MS.

Jeg spurte etter leveringstid på adaptere og fikk beskjed om at de var i produksjon. Han sa at man selv kunne lage adapter eller at Sønnico kunne det.
Jeg sa at det ikke kunne være mulig uten å bruke Shuko som begrenser det til 13A. Han mente det motsatte, men gikk og spurte teknisk. Jeg hadde dessverre rett. Adaptere forventet jeg ikke å få ved levering.


Den største skuffelsen der og da var at bilen var polert, noe jeg hadde bedt om minst to ganger til DS pr epost at den ikke skulle bli.

Bilen skulle leveres til foliering hos en av bransjens beste på dette feltet og han var veldig opptatt av at de ikke skulle gjøre noe annet enn å vaske bilen med annet enn såpe og vann.

Det visste seg at de både hadde rubbet og polert lakken. Utrolig at et ny bil fraktet i container blir rubbet...

Det ble forsvart med at de ikke får lov til å levere ut bilene uten slik behandling.Det fikk jeg aldri vite.

Problemet med poleringen er at den inneholder silikon som hindrer heft.
Rubbing kan også være et problem ved foliering fordi folien fester seg for godt, slik at det blir umulig å jobbe med.

Etter klaging på Mail og telefon med DS hvor de nektet for at de hadde gjort noe galt og ikke kunne gjøre annet enn å bestille en vanlig "servicetime" for å fjerne poleringen, fikk jeg komme innom og hente en sprayflaske for fjerning av poleringsmiddel hos detailerne på Alnabru. Jeg må betale foliemontøren flere tusen for dette arbeidet som Tesla ikke ville ta på seg.
(Jeg kopierte øverste leder i Norge på klagemailen. )

Bilen er til forsøk på foliering nå med en avtale om at all risiko unntatt knivskader på bil påfaller meg.
Det

Det var synd å høre.

Er det vanlig å rubbe en ny bil? Bør jeg be om at bilen ikke rubbes?
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Jimpec

#430
Rubbing og polering er vel forsåvidt det samme når vi snakker om bil og lakk. Det er bare grovheten på poleringen som skiller. Rubbing er vel bare et ord DESen sa? Dårlig stuff de benytter til detailing når de bekrefter at det er silikonfillere i den.

Alt dette bør uansett være kurant å fjerne.

Har forøvrig bestilt non-detailers eks selv. Tror det går i orden.

Moderator note: Fiksa skrivefeilen for deg! ;)
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Morten Sandvik

Sitat fra: Jimpec på lørdag 19. oktober 2013, klokken 19:56
Rubbing og polering er vel forsåvidt det samme når vi snakker om bil og lakk. Det er bare grovheten på poleringen som skiller. Rubbing er vel bare et ord DESen sa? Dårlig stuff de benytter til detailing når de bekrefter at det er silikonfillere i den.

Alt dette bør uansett være kurant å fjerne.

Har forøvrig bestilt non-detailers eks selv. Tror det går i orden.

Moderator note: Fikset skrivefeilen for deg! ;)

Rettet din også .
Bergen

2891 .... Svart/ svart Performance Plus

5YJSA2DP1DFP19452

TS

Sitat fra: Nuvolari på lørdag 19. oktober 2013, klokken 17:10
Sitat fra: TS på lørdag 19. oktober 2013, klokken 16:48
15.oktober fikk jeg endelig min.
Hel og fin, kun en liten sort limflekk på lakk under kommen hel bakerst.

DAB fikk vi ikke til å virke med engang, han måtte gå inn og spørre teknisk og reboote kontrolleren. Han mente at han jobbet med DAB i 10år og at det ikke er bedre enn det som vi får i MS.

Jeg spurte etter leveringstid på adaptere og fikk beskjed om at de var i produksjon. Han sa at man selv kunne lage adapter eller at Sønnico kunne det.
Jeg sa at det ikke kunne være mulig uten å bruke Shuko som begrenser det til 13A. Han mente det motsatte, men gikk og spurte teknisk. Jeg hadde dessverre rett. Adaptere forventet jeg ikke å få ved levering.


Den største skuffelsen der og da var at bilen var polert, noe jeg hadde bedt om minst to ganger til DS pr epost at den ikke skulle bli.

Bilen skulle leveres til foliering hos en av bransjens beste på dette feltet og han var veldig opptatt av at de ikke skulle gjøre noe annet enn å vaske bilen med annet enn såpe og vann.

Det visste seg at de både hadde rubbet og polert lakken. Utrolig at et ny bil fraktet i container blir rubbet...

Det ble forsvart med at de ikke får lov til å levere ut bilene uten slik behandling.Det fikk jeg aldri vite.

Problemet med poleringen er at den inneholder silikon som hindrer heft.
Rubbing kan også være et problem ved foliering fordi folien fester seg for godt, slik at det blir umulig å jobbe med.

Etter klaging på Mail og telefon med DS hvor de nektet for at de hadde gjort noe galt og ikke kunne gjøre annet enn å bestille en vanlig "servicetime" for å fjerne poleringen, fikk jeg komme innom og hente en sprayflaske for fjerning av poleringsmiddel hos detailerne på Alnabru. Jeg må betale foliemontøren flere tusen for dette arbeidet som Tesla ikke ville ta på seg.
(Jeg kopierte øverste leder i Norge på klagemailen. )

Bilen er til forsøk på foliering nå med en avtale om at all risiko unntatt knivskader på bil påfaller meg.
Det

Det var synd å høre.

Er det vanlig å rubbe en ny bil? Bør jeg be om at bilen ikke rubbes?

Beskjeden om hvordan bilen skal behandles kommer fra USA, så jeg opplever at vi må ta det vi får.
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

TS

#433
Sitat fra: Jimpec på lørdag 19. oktober 2013, klokken 19:56
Rubbing og polering er vel forsåvidt det samme når vi snakker om bil og lakk. Det er bare grovheten på poleringen som skiller. Rubbing er vel bare et ord DESen sa? Dårlig stuff de benytter til detailing når de bekrefter at det er silikonfillere i den.

Alt dette bør uansett være kurant å fjerne.

Har forøvrig bestilt non-detailers eks selv. Tror det går i orden.

Moderator note: Fiksa skrivefeilen for deg! ;)

Det var vel egentlig ikke Tesla som sa at det var silikon i den, det var han som folierer.
Jeg ble med opp i klargjøringshallen over dekksjappa på Alnabru og fikk sett på det de bruker.
Det står silikonfri på en av de tre preparatene som ble brukt.

Se bilder:




rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Jimpec

Takk!

Har lenge lurt på hvilke produkter de bruker.
Heldigvis silikonfrie. Justerer min forrige kommentar ifht det.

Men ikke overbevist..

(Notification når noen siterer funker jo heller ikke på tapatalken lenger.. )
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA