EU-spec biler i Norge

Startet av mrjalle, fredag 05. juli 2013, klokken 14:32

« forrige - neste »

AttackOfTheMac

Nuvolari: kan du sjekke om det er noe styring for rompevarmen bak ? (utenom på skjermen)

jkirkebo

Sitat fra: Nuvolari på torsdag 25. juli 2013, klokken 17:37
Jeg sjekker mandag f.k.  Skal prøvekjørt P85+. Andre ting jeg skal sjekke? Kommer til å pese dem på både hakka vinterdekk og tpms.

Pes ivei, jeg var innom butikken en tur i dag selv og dro igang noen diskusjoner om det der. Tror de begynner å fatte tegninga...
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

valvolainen

Bra! Vi trenger normale dekk. Har sendt mail til nokian norge for å spørre om begrensningen ligger på deres side, men det er det ikke. Ba de pushe på for å selge dekk, selv om det er nytteløst derfra, vår stemme teller mer!

stianrod

Sitat fra: Thorbjorn på torsdag 25. juli 2013, klokken 17:59
Nuvolari: kan du sjekke om det er noe styring for rompevarmen bak ? (utenom på skjermen)

Har sjekket. Setevarmerne bak kontrolleres kun av skjermen. Tok bilder av den røde EU perf+ i Trondheim
Tesla Model S P85 2014

bb

I dag var jeg på Alnabru og filmet P85+ EU spec. Jeg fikk blant annet med meg:
- Ladeport
- Defroster foran
- Vinterpakke med oppvarmede bakseter
- Parksensorer foran og bak
- Lyspakke
- Barneseter i stoff
- Nytt konsoll i taket

Jeg gleder meg til jeg får min P85 i september/oktober! :D

http://www.youtube.com/watch?v=OAt5-L05JCE
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Sponzo

Epleskreller

Kjører ca 125 mil langs E6 i dag. Litt sør for Harran (nord i nord-Trøndelag) møtte jeg en signaturrød TMS som kjørte nordover. Denne hadde en sak på taket som jeg mistenker er et kamera.

Kan det være en EU-signatur? Jeg syns rødfargen var brunaktig og tenkte med en gang signatur. Noen som har sett signaturrød bil i Norge? Kan jeg ha tatt såå feil av vanlig rød?

Noen som vet hvor langt nord de skal? Kartlegge E6 for utplassering av superladere :D ?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

bb

Sponzo: Takk :)
Epleskreller: Var det sol eller overskyet da du møtte TMSen? Jeg har sett Multicoat Red innendørs og den ser nesten signatur-rød ut gitt den belysningen. Jeg mistenker at det var en av de to P85+ (non-signatur) som finnes i Norge du møtte.

Da jeg var på Alnabru i dag så jeg en sort EU-spec som var demobil. I tillegg var en grå og en mørkeblå EU-mod parkert inne på verkstedet. Prøvekjøringsbilene var US-spec. Jeg så altså ingen av de to røde EU-specene jeg så for to uker siden da de ankom.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Larvik

Sitat fra: Epleskreller på lørdag 27. juli 2013, klokken 19:31
Kjører ca 125 mil langs E6 i dag. Litt sør for Harran (nord i nord-Trøndelag) møtte jeg en signaturrød TMS som kjørte nordover. Denne hadde en sak på taket som jeg mistenker er et kamera.

Kan det være en EU-signatur? Jeg syns rødfargen var brunaktig og tenkte med en gang signatur. Noen som har sett signaturrød bil i Norge? Kan jeg ha tatt såå feil av vanlig rød?

Noen som vet hvor langt nord de skal? Kartlegge E6 for utplassering av superladere :D ?
Muligens Hauge på vei til Nordkapp?
Sitering av Larviks innlegg andre steder enn elbilforum tillates kun etter skriftlig godkjennelse.
Nissan Leaf 2011 solgt
Model S85 2013.09-2016.10
Model X90

OleJA

Det er Fredrik Hauge (Bellona) som er på vei til Norkapp.

Epleskreller

Takk for oppklaringen! (og da var den vanlig rød..)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Stig O

Sitat fra: OleJA på lørdag 27. juli 2013, klokken 19:48

Det er Fredrik Hauge (Bellona) som er på vei til Norkapp.
Det var en rød på besøk hos en bilforhandler på Stjørdal den 25/7 også. Han som driver Bilsenteret har en kompis som er ansatt i Trondheim. Han var for å vise fram bilen, og han som driver Bilsenteret var mektig imponert etter prøveturen.
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Mc_Herreington

Det er en US sig rød som er importert av prisvatperson som kjører i Trondheim, møtte han på Stjørdal på onsdag, tipper det er denne du har sett. Den røde til Telsa var på Stjørdal på torsdag for å vises fram.
Aug 2013 P85, Solgt
Okt 2015 BMW i3, Solgt
April 2016 S90D Solgt
Sep 2017 X100D
Nov 2018 I pace Solgt
Jan 2019 Model 3P Solgt
Aug 2018 BMW i3S

OleJA

Sitat fra: Mc_Herreington på lørdag 27. juli 2013, klokken 20:30

Det er en US sig rød som er importert av prisvatperson som kjører i Trondheim, møtte han på Stjørdal på onsdag, tipper det er denne du har sett. Den røde til Telsa var på Stjørdal på torsdag for å vises fram.

Mener nå fremdeles at det var Fredrik Hauge siden har skal være i Mo i Rana ikveld:

http://www.ranablad.no/nyheter/article6776412.ece

sjokomelk

Har noen sett om EU-spec bilene har lyktespylere gjemt noe sted?
Jeg har ikke klart å se noe på de bildene og videoene som har blitt presentert her, men de har kanskje vært av preproduksjonsmodeller som bare er "semi-europeiske"? Hvis jeg har forstått ting korrekt, så må biler med xenonlys ha automatisk høydejustering og lyktespylere for å bli typegodkjent i EU/Europa.
Kan det være at de bilene som har kommet så langt ikke har xenon?
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA