EU-spec biler i Norge

Startet av mrjalle, fredag 05. juli 2013, klokken 14:32

« forrige - neste »

Frodes Tesla

Hei !

Jeg så en Tesla (med regnr. EL19xxx) i sølv med Tesla Motor reklame på side døren nå istad ved Myklegård som kjørte mot Elverum (Riksvei 25), skal den til Tr.heim ? ;)
Hvor skal den lade hvis kjørt fra Oslo ?

jkirkebo

Sitat fra: Frodes Tesla på søndag 28. juli 2013, klokken 18:42
Hei !

Jeg så en Tesla (med regnr. EL19xxx) i sølv med Tesla Motor reklame på side døren nå istad ved Myklegård som kjørte mot Elverum (Riksvei 25), skal den til Tr.heim ? ;)
Hvor skal den lade hvis kjørt fra Oslo ?

Kjører de pent så er det nok mulig å komme frem uten å lade. Korteste vei er 485km.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

bb

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 28. juli 2013, klokken 18:33
Om du skal filme mer kan du gjerne filme dørhåndtakenes nye virkemåte. Mye mer komfortabelt, og sikkert mer holdbart nå!
Hvordan fungerer de før/nå?
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

laumb

Før:
Gled ut, en sensor merket hånden din og du dro ut døren "stiv som en stokk".

Nå:
Håndtaket glir ut, sensor merker hånden + håndtaket gir etter 3-5mm før døren kommer. Litt Feedback altså.

Pilotech

Uten sammenlikning forøvrig:

Da vi fikk de første F-16 flyene til Norge, var stikka som man styrer flyet med helt stiv. Den merket trykket fra hånden til piloten og reagerte deretter. Dette fungerte fint, men resulterte i unødvendig mye kraft fra pilotene før man fikk jobbet seg inn. Så dette ble raskt endret i produksjonen slik at man fikk noen millimeters bevegelse i stikka og en mye bedre følelse med styringen av flyet.

Moral: Ingeniørene er ofte fantastisk dyktige til å få ting til å virke, men det må feedback fra brukere til for å få ting virkelig brukbare.

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.44.3
Seat Mii 2020/01.
eUp 2014 - solgt.
Div. Saxo/P106 el, tilsammen 170.000 km.

Nuvolari

Sitat fra: D.O på torsdag 25. juli 2013, klokken 17:55
Nuvolari: Forklare dem at vi som bor langt unna servicsentere ikke kan kjøre opptil 150mil for å få lagt om hjula 2 ganger i året... Og dermed ha mulighet for å kalibrere sensorene selv. Og gjerne en mulighet for å slå dem av.
Få bekreftet at service ikke er nødvendig for å opprettholde garantien.
Spør også om de har fått i orden noen finansierings tilbud og evt inngått avtale med forsikringsselskap.

Kommer til å stille følgende spørsmål i dag:

Tilbud om andre  vinterdekk enn pirelli sottozero
Mulighet for å kjøpe tpms løst
Mulighet for å kalibrere tpms selv
Mulighet for tesla til å kalibrere tpms ifm 3parts felger
Mulighet for å slå av tpms
Mulighet for å kjøpe originale 19'' felger løst
Spotify integrasjon
Finansiering via telsa
Forsikringstilbud via tesla
Mulighet for sjekk av toe/camber før levering av bilen
Hvillket thule stativ passer til bilen
Status på vampire drain
Sjekke om superchargere i norge er lagt inn i kartet
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Hotshot86

Er det noen som har hørt noe mer om prisen connectivity pakken / pris på datatrafikk? Spesielt ved bruk i utlandet (når vi skal kjøre Trondheim - Milano på sc-nettet :P).

Yagi

Sitat fra: Nuvolari på mandag 29. juli 2013, klokken 10:02
Kommer til å stille (..) spørsmål i dag (...)
Flott Nuvolari! Vi er maaange som lurer på dette. Håper du får tydelige svar!
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

Milzit

Sitat fra: Nuvolari på mandag 29. juli 2013, klokken 10:02
Sitat fra: D.O på torsdag 25. juli 2013, klokken 17:55
Nuvolari: Forklare dem at vi som bor langt unna servicsentere ikke kan kjøre opptil 150mil for å få lagt om hjula 2 ganger i året... Og dermed ha mulighet for å kalibrere sensorene selv. Og gjerne en mulighet for å slå dem av.
Få bekreftet at service ikke er nødvendig for å opprettholde garantien.
Spør også om de har fått i orden noen finansierings tilbud og evt inngått avtale med forsikringsselskap.

Kommer til å stille følgende spørsmål i dag:

Mulighet for å kjøpe tpms løst
Mulighet for å kalibrere tpms selv
Mulighet for tesla til å kalibrere tpms ifm 3parts felger
Mulighet for å slå av tpms
Mulighet for å kjøpe originale 19'' felger løst
Spotify integrasjon
Finansiering via telsa
Mulighet for sjekk av toe/camber før levering av bilen
Hvillket thule stativ passer til bilen
Status på vampire drain
Det blir spennende å høre status på disse punktene...

19quiz76

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

OW

Sitat fra: Hotshot86 på mandag 29. juli 2013, klokken 10:36
Er det noen som har hørt noe mer om prisen connectivity pakken / pris på datatrafikk? Spesielt ved bruk i utlandet (når vi skal kjøre Trondheim - Milano på sc-nettet :P).

Når jeg var innom og prøvekjørte spurte jeg også om dette. Jeg fikk først svar om at det kanskje ble sånn at vi måtte ha et 3G abb og betale litt for det i måneden. Så spurte jeg om kartoppdateringer som skal være inkludert i Techpakka, inkludert oppdatering av kartet underveis - det blir jo fort dyrt om man kjører til Italia (med tilhørende dyrere datatrafikkpriser i utlandet) og oppdatere kart hele veien. Det fikk jeg som svar at skulle være inkludert. Ingen kostnader skulle komme på i forhold til oppdatering av kart underveis. Jeg må innrømme jeg ikke ble helt klok på det, for i det ene øyeblikket var det snakk om at man måtte ha eget 3G abb, og i det andre var det gratis kartoppdatering. Alt går vel over 3G, og 3G abb kan vel ikke skille mellom flere typer trafikk. Jeg er litt mistenksom på akkurat den biten, men det er jo helt håpløst om man må betale for kartdata underveis på turen. Da burde det i det minste være mulig å forhåndsnedlaste kartdata i Norge (noe som strengt talt burde bli mulig uansett - det vil være lønnsomt for Tesla vil jeg tro om de skal betale for datatrafikk?)
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

ohh

Sitat fra: OW på mandag 29. juli 2013, klokken 12:58
Sitat fra: Hotshot86 på mandag 29. juli 2013, klokken 10:36

Når jeg var innom og prøvekjørte spurte jeg også om dette. Jeg fikk først svar om at det kanskje ble sånn at vi måtte ha et 3G abb og betale litt for det i måneden. Så spurte jeg om kartoppdateringer som skal være inkludert i Techpakka, inkludert oppdatering av kartet underveis - det blir jo fort dyrt om man kjører til Italia (med tilhørende dyrere datatrafikkpriser i utlandet) og oppdatere kart hele veien. Det fikk jeg som svar at skulle være inkludert. Ingen kostnader skulle komme på i forhold til oppdatering av kart underveis. Jeg må innrømme jeg ikke ble helt klok på det, for i det ene øyeblikket var det snakk om at man måtte ha eget 3G abb, og i det andre var det gratis kartoppdatering. Alt går vel over 3G, og 3G abb kan vel ikke skille mellom flere typer trafikk. Jeg er litt mistenksom på akkurat den biten, men det er jo helt håpløst om man må betale for kartdata underveis på turen. Da burde det i det minste være mulig å forhåndsnedlaste kartdata i Norge (noe som strengt talt burde bli mulig uansett - det vil være lønnsomt for Tesla vil jeg tro om de skal betale for datatrafikk?)
Iflg Mr Musk da han var i Oslo, så skal vi få et fastpris 3G abb som skal kunne brukes over hele Europa. Eventuelle roamingkostnader utover fastprisen skulle Tesla stå for.
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Nuvolari

Fikk følgende svar i dag, altså mye de ikke kunne svare på.

Svar: de ser behovet og ber om man sender mail til kwold@teslamotors.com på engelsk som wold kan ta videre med tesla us

Spotify integrasjon
Svar: ikke pr idag men kommer muligens senere

Finansiering via telsa
Svar: ikke klart

Svar: ikke klart

Status på vampire drain
Svar: dette er nå løst i v 5.5. Iflg selger tappes nå batteriet 0,05% pr dag men det kan ikke stemme. Da kan bilen stå uladet i 2000 dager før batteriet er tomt. Tipper han mente 0,5 % som også er meget bra. Da kan bilen stå i 200 dager før det er tomt for strøm.

Svar: jepp den første sc er nå lagt inn og det er Dombås

Ellers kjørte jeg en p85+ us utgave. Langt mindre støy en tidligere utgaver. Nå er støyforholdet slik jeg forventer. Ift vanlig kjøring på norske svingete veier opplever jeg handlingen og kjøreopplevelsen som ganske lik en panamera. Altså meget bra. Bilen sitter en god del bedre mrd plus pakken. Kjørekomforten er utmerket og er som sagt veldig lik panamera også på komfortsiden. Akkurat slik jeg hadde håpet.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Eivind_Bergen

Takk for dette Nuvolari, du fikk ikke noen brukbare svar vedrørende TPMS? Hadde de noen formening om når vi kan få svar på dette?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA