Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

RedJaro

RAW: Jeg sa til Thomas (RenBil) at jeg sikkert kom til å komme kjøre forbi i neste uke. Han sa at det måtte jeg gjøre. MEN, han virket ikke entusiastisk. Du har sikkert rett. 40 Tesla eiere som stirrer gjennom døra, er vel aldri morsomt. Det er merkelig. Jeg har aldri vært spesielt bil interessert. Nå er jeg som en 5 åring som venter på julenissen. Skal til Tenerife neste helg, og alt jeg tenker på er hvor kjedelig det blir å vente på bilen.
Tesla Model S85D - Rød - NextGen - Autopilot - Interiør og lys

19. nov   Bestilling
29. des   Under produksjon
12. jan   I transit fra fabrikken
29. mar     Utlevering

RAW

RedJaro: Har vel selv hatt passe med bilinteresse, kjører mye så viktig å ha god bil. Har kjørt firmabiler i alle år og alltid gledet meg til å hente ut ny bil. Men firmabil er liksom ikke min bil og du får verken muligheten til å velge som du vil eller en eiefølelse. Nå går jeg over til km-godtgjørelse og valgt å kjøpe den ultimate bilen. Dette er helt annerledes. De siste 4 månedene har vært de seigeste månedene jeg har opplevd. Alle Teslanere jeg har pratet med kjenner seg igjen i en evighet av en ventetid og å bruke mye tid på forum, youtube og Google. Leser alt som jeg kommer over. Har vel brukt tiden flittig på å forberede godt.

...og forakten for dieselbilen min har bare økt for hver dag siden jeg bestilte TMS!
Nissan Leaf 2013

TMS 90D mars 2016

boyo

Autoprogress er et bilskip  som bl.a. frakter det meste av bilene til Harald A. Møller fra Bremerhaven til Oslo.
Meget mulig at våre Tesla'er er ombord her.
Audi E-Tron 55 AS 2022
VW ID.3 2021
Tesla Model Y (bestilt)

RAW

Autoprogress er såkalt Wehicles Vessel ja, men som jeg har forstått et containerskip hvor bilene blir lastet i containere. Om våre biler er med denne båten må de ha blitt omlastet i containere. Det er vel mer hensiktsmessig å sende med RO/RO hele veien. Ro/Ro står for Roll on / Roll off. De kjører bilene av og på. Det er raskere logistikk men også mer utsatt for potensiell skader underveis.
Nissan Leaf 2013

TMS 90D mars 2016

Li-Ion

Ikke for å starte noen stor diskusjon rundt dette, men tror at Autoprogress også kan ta biler rullende ombord....ref. "danskebåt-luka" bak...  ;D
Teslaeier siden 2013 :)

RedJaro

Autoprogress er på vei inn Drammensfjorden. Noen som tar imot? Jeg skal ha den røde!

19. nov   Bestilling
29. mar     Utlevering

Li-Ion

Sitat fra: RedJaro på lørdag 12. mars 2016, klokken 21:42
Autoprogress er på vei inn Drammensfjorden. Noen som tar imot? Jeg skal ha den røde!
Litt langt å kjøre for min del... følger med her: http://drammenhavn.no/index.php/webcam/

VL

Spennende dette her!  ;D Noen som har link til info om båten?? Er ikke helt inne i hvor man søker opp slikt...  :o
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Li-Ion

RAW

Li-Ion: Håper du har rett. Ser luka bak. Kan hende den tar både container og Ro/Ro. Hadde egentlig foretrukket container. Liker ikke helt at fremmede driver å kjører bilen ut og inn på båter. Er den på Auto så er jo det en dag tidligere. Det passer jo vi skrullete soon to be Teslanere bra det. :D
Nissan Leaf 2013

TMS 90D mars 2016

VL

Takk for link!  :)

Noen som vet hva som skjer videre når bilene ankommer Drammen? Og hvor mange dager det evt tar før bilene blir sendt med toget dit de skal utleveres?  :o  ;D
Tesla model 3 reservert
2013 Leaf hvit
2013 Leaf blå - Solgt

RedJaro

Autoprogress er på plass i Drammen. Føler at bilen er ombord i denne.
Lastes på toget mandag, og fremme i Trondheim natt til tirsdag.  ;D

19. nov   Bestilling
29. mar     Utlevering

Li-Ion

Sitat fra: RedJaro på lørdag 12. mars 2016, klokken 23:06
Har samme følelsen :-) Synes jeg så min rulle av nå nettopp  ;D ;D

VL

Sitat fra: RedJaro på lørdag 12. mars 2016, klokken 23:06

Da regner jeg med bilene som skal til Bergen blir sendt med tog til Bergen mandag også? Eller skal alle innom Ren Bil i Trondheim først? Stor omvei i såfall...  :o  8)
Tesla model 3 reservert
2013 Leaf hvit
2013 Leaf blå - Solgt

VL

http://drammenhavn.no/index.php/webcam/

Ser man til høyre i bildet på kamera 7 mener jeg det står en god del Teslaer  ;D Det var jo kjekt å se :)
Tesla model 3 reservert
2013 Leaf hvit
2013 Leaf blå - Solgt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA