Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

VL

RedJaro: Takk for link  :).... Så bilene blir nå stående noen dager i Zeebrugge eller blir de sendt på bil til Bremerhaven? Tungvindt i så fall... Skulle fått de rett på båt og til Drammen!!!  ;D :) :o
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

RedJaro

VL: Jeg vet ikke. Har bare hørt at bilene vanligvis sendes til Bremerhaven, så til Drammen.
Det er samme båt, så har ingen betydning denne gangen.  :D
Tesla Model S85D - Rød - NextGen - Autopilot - Interiør og lys

19. nov   Bestilling
29. des   Under produksjon
12. jan   I transit fra fabrikken
29. mar     Utlevering

ØGG

Sitat fra: RedJaro på søndag 06. mars 2016, klokken 11:02
ØGG: Hva mener du med feil lastet i Long Beach? Våre biler skal vel videre til Bremerhaven, og så med UECC Arabian Breeze til Drammen? De kan bli lastet om bord allerede nå, men tror det skjer i Bremerhaven.  ???

Feillastingen var med henvisning til alle Toyotaene på kaien  ;)

Etter hva jeg ser av siste Schedule stopper ikke Arabian Breeze i Bremerhaven på denne turen http://www.uecc.com/Portals/0/Content_SailingSchedule/schedule.pdf

Raskeste vei til Drammen blir derfor via Zeebrugge, alternativt Bremerhaven men da med Autoprestige som ankommer drammen en dag senere :(

RedJaro

Min feil ØGG Du har helt rett.
Da tror jeg bilene blir med til Bremerhaven og sendes med Autoprestige. Bedre logistikk.
Hvis dere hører med de som klargjører biler for Tesla i Drammen, så får dere vite hvor mange de forventer og når disse vil være klare.

https://www.marinetraffic.com/no/ais/details/ships/shipid:299723/mmsi:255801580/vessel:AUTOPRESTIGE

19. nov   Bestilling
29. mar     Utlevering

Hypno

Bestillt i November, bygget tidlig Januar. Har tidligere hatt Levering slutten av mars-tidlig April.
Status har i dag endret seg til 29.3-12.4.
Bilen blir hentet i Bergen.

Stemmer nok informasjonen med alt som har tidligere blitt skrevet på Forum.

hmre

Sitat fra: Dulle76 på fredag 04. mars 2016, klokken 09:59

Sjelden at jeg går og gleder meg til å få en regning på hundreder av tusen kroner...men det gjør jeg nå...

Skriver under på det! Blir irritert fordi fakturaen ikke kommer snart, hehe.

Rht64: Morsomt/interessant å lese, grattis med bil! :) Får det til å klø ekstra i fingrene (og høyrefoten) her!

Mytesla har oppdatert seg igjen her: "Your estimated delivery date is 24. mars 2016 - 07. april 2016."
Utlevering i Drammen. Fortsatt håp om ny bil til påske! :)
2016 Tesla S90D Vin 117xxx

Øyvind.h

Spørs vel om de har åpent påskeaften?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Dulle76

I flg ds'n min har de ikke utlevering på lørdager... ::)
Tesla S 85D - Midnight Silver - Panorama - Autopilot - Luftfjæring - Ultra Hi-Fi - Vinterpakke - EL 924**

"That was a great time, the summer of '71 - I can't remember it, but I'll never forget it!"
― Lemmy Kilmister

VL

Ser nå at de har kommet med ny info.. "Your estimated delivery date is 29. mars 2016 - 12. april 2016".. Skal ha den utlevert i Bergen... Dette var litt kjedelig da. ??? :(
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

hmre

For svarte, her går det i surr. Kan jeg skylde på ammetåka til frua?  ::)

Men æsj, da blir det vel dieselklakking i påska ser det ut til  >:(
2016 Tesla S90D Vin 117xxx

ØGG

Final Invoice nå på MyTesla. Utlevering i Drammen på langfredag... Satser på noen dagers forskyvning i min favør ;)

Diravi

Sitat fra: VL på mandag 07. mars 2016, klokken 20:13
Ser nå at de har kommet med ny info.. "Your estimated delivery date is 29. mars 2016 - 12. april 2016".. Skal ha den utlevert i Bergen... Dette var litt kjedelig da. ??? :(

Vi har fått samme intervall for utlevering - i Trondheim.

Snakket med Ren Bil Trondheim, som klargjør bilene for Tesla, og oppfattet dem dithen at Tesla jobber hardt for å få transportert biler fort nok ut til Teslasentrene. For min del gjør det ikke noe at det tar noen dager ekstra å få bilen så lenge den blir gått ordentlig over før jeg får den.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Nesquik

Fikk også final invoice i går med forventet levering på langfredag.
Tesla S90D - Obsidian black - Mars 2016

ØGG

Sitat fra: ØGG på søndag 06. mars 2016, klokken 13:27
Sitat fra: RedJaro på søndag 06. mars 2016, klokken 11:02
ØGG: Hva mener du med feil lastet i Long Beach? Våre biler skal vel videre til Bremerhaven, og så med UECC Arabian Breeze til Drammen? De kan bli lastet om bord allerede nå, men tror det skjer i Bremerhaven.  ???

Feillastingen var med henvisning til alle Toyotaene på kaien  ;)

Etter hva jeg ser av siste Schedule stopper ikke Arabian Breeze i Bremerhaven på denne turen http://www.uecc.com/Portals/0/Content_SailingSchedule/schedule.pdf

Raskeste vei til Drammen blir derfor via Zeebrugge, alternativt Bremerhaven men da med Autoprestige som ankommer drammen en dag senere :(

Iht siste versjon av Schedule for Aribian Breeze går den både innom Zeebrugge og Bremerhaven og er fortsatt i Drammen søndag 13.3, så da er det vel bare å rigge seg til med telt, sovepose, appelsiner og påskegodt på kaia i Drammen  8)

RedJaro

ØGG:
Det minste du kan gjøre for oss som ikke er så heldig å bo i nærheten av Drammen, (aldri sagt av noen før!) er å dra ned på kaia og ta noen bilder for oss. Tarago er snart fremme i Bremerhaven!
DS ringte og informerte meg om levering i dag. Kunne få den 26., men er bortreist.
Blir ny bil 29. mars. GLEDER MEG!

19. nov   Bestilling
29. mar     Utlevering

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA