Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

Mc_Herreington

Fikk høre i dag fra ganske trygg kilde at bilene til Europa var forsinket 1-1,5 mnd, noen andre som har fått beskjed om dette? Min som er veldig tidlig P skulle leveres i medio september og at signature skulle leveres i slutten på august
Aug 2013 P85, Solgt
Okt 2015 BMW i3, Solgt
April 2016 S90D Solgt
Sep 2017 X100D
Nov 2018 I pace Solgt
Jan 2019 Model 3P Solgt
Aug 2018 BMW i3S

Jimpec

Indikasjoner jeg fikk fra copilot på søndag kan tyde på at det er noe fakta i dette. Han mente at sept/oct mest sannsynlig ville bli levert i oktober.

Men det er vel ingen som har noe offisielt enda
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

ebbrey

1-1.5 mnd ja, det virker slik.. De som hadde Juli levering (signature) har rapportert på forumet august levering. Enten tar det tid med godkjenningen eller kanskje de driver å finpusser på eu modellen. :)

Personlig ser jeg for meg at dette vil korte ned på tiden mellom Signature og vanlig P. Er vel rykter om 2 ukers produksjonsstopp mellom signature og vanlig EU P. Det kan ankomme mange biler på en gang da i produksjonsserien som skal til norge, men en ting er sikkert. Vi alle kjører bilene våres rundt til Jul :) Og jula kommer fort!
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

laumb

Passer meg bra. :))
Av alle ting vurderer vi å flytte oppi alt dette - så litt tid til å selge gamlebilen om det drøyer = bra.
Alternativt står vi uten to biler en stund = spare ekstra med penger + jeg blir tvunget å sykle til jobb (= bedre helse) + det blir færre turer ut på kveldene (= tid til å gjøre ferdig, tradisjonen tro, hjemme før salg. :P ).

Men, de burde informere om dette er fakta, da flere har fått levering juni/juli. Får ikke disse beskjed i god tid - så vil jeg kalle det dårlig.

ebbrey

Sitat fra: laumb på mandag 24. juni 2013, klokken 23:19
Passer meg bra. :))
Av alle ting vurderer vi å flytte oppi alt dette - så litt tid til å selge gamlebilen om det drøyer = bra.
Alternativt står vi uten to biler en stund = spare ekstra med penger + jeg blir tvunget å sykle til jobb (= bedre helse) + det blir færre turer ut på kveldene (= tid til å gjøre ferdig, tradisjonen tro, hjemme før salg. :P ).

Men, de burde informere om dette er fakta, da flere har fått levering juni/juli. Får ikke disse beskjed i god tid - så vil jeg kalle det dårlig.

Er enig i at informasjonen fra Tesla er noe fraværende, kunne godt ha kommet med noen oppdateringer til oss som sitter å trykker F5 hele dagen.

Personlig går det helt fint at det utsettes noe. Jeg driver å renoverer hus og skal støpe fundamentet til garasjen til helgen.. Funnet masse herlig kvikkleire i grunn så prosjektet vil ta lengre tid. Vil gjerne være ferdig med så mye som mulig når bilen kommer.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

PAS

Jeg har en undertegnet kontrakt på levering Juni/Juli, blir det levering langt uti august er det et kontraktbrudd fra TM
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

Mc_Herreington

Sitat fra: ebbrey på mandag 24. juni 2013, klokken 23:23
Sitat fra: laumb på mandag 24. juni 2013, klokken 23:19
Passer meg bra. :))
Av alle ting vurderer vi å flytte oppi alt dette - så litt tid til å selge gamlebilen om det drøyer = bra.
Alternativt står vi uten to biler en stund = spare ekstra med penger + jeg blir tvunget å sykle til jobb (= bedre helse) + det blir færre turer ut på kveldene (= tid til å gjøre ferdig, tradisjonen tro, hjemme før salg. :P ).

Men, de burde informere om dette er fakta, da flere har fått levering juni/juli. Får ikke disse beskjed i god tid - så vil jeg kalle det dårlig.

Er enig i at informasjonen fra Tesla er noe fraværende, kunne godt ha kommet med noen oppdateringer til oss som sitter å trykker F5 hele dagen.

Personlig går det helt fint at det utsettes noe. Jeg driver å renoverer hus og skal støpe fundamentet til garasjen til helgen.. Funnet masse herlig kvikkleire i grunn så prosjektet vil ta lengre tid. Vil gjerne være ferdig med så mye som mulig når bilen kommer.

Passer meg desverre ekstremt dårlig da jeg skal begynne å pendle i midten av juli og planla å bruke model s til det. Solgte bilen for 4 mnd siden og kjøpte et "vrak" som skulle holde til juni da det var sagt at model s skulle komme. Begynner å bli litt lei av all ventingen nå :)

Aug 2013 P85, Solgt
Okt 2015 BMW i3, Solgt
April 2016 S90D Solgt
Sep 2017 X100D
Nov 2018 I pace Solgt
Jan 2019 Model 3P Solgt
Aug 2018 BMW i3S

Milzit

Nei nei, jeg har jo på jo mail "You car will be delivered in July/August"  ;D

Kjedelige nyheter, men det er vel som forventet siden det har vært så totat stille og nå er vi i slutten av juni.

Muffinman

Sitat fra: laumb på mandag 24. juni 2013, klokken 23:19
Passer meg bra. :))

Meg også. Rekker å få brukt noen flere km på svensken før den selges da.  Burde strengt tatt ikke byttet bil før neste år, men tiden er moden for å  hoppe på elbilbølgen i år selv om gammelbilen ikke er gått så langt.

Og så rekker vi jo å putte ei krone ekstra på sparegrisen før nybilen kommer. Og det er jo aldri feil.

Håper at de bruker tiden til å kvalitetssikre EU-modellen, og at forsinkelsen ikke skyldes at den ene hånda ikke vet hva den andre gjør - slik som kommunikasjonen internt og ut mot kundene framstod i vår.

ebbrey

Sitat fra: Muffinman på mandag 24. juni 2013, klokken 23:40
Håper at de bruker tiden til å kvalitetssikre EU-modellen, og at forsinkelsen ikke skyldes at den ene hånda ikke vet hva den andre gjør - slik som kommunikasjonen internt og ut mot kundene framstod i vår.

Så lenge de ikke får hetta nå som sommeren løper i fra dem og ninja oppdaterer bilen, så er jeg fornøyd. Leste om kunder som fikk bilen levert i mars, hvor TM hadde gjort endringer på inventaret uten å gi beskjed. Går litt fort "der borte" til tider selv om det er stillhet.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

tk74

Så lenge produksjonsvolumet ikke er på mer en 200 biler i uken til Europa. Tror jeg leveringene kommer til og se slik ut som dette.

Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

Corny

Får ikke håpe det blir så galt. Jeg la akkurat bilen ut på Finn.no, og planlegger å jobbe med helsa frem til jeg får Model S. Sykle til jobben frem til januar høres kaldt ut...
Blå S85 utlevert 6.12.13 i Sandnes/Stavanger

thoberre

Sitat fra: Corny på tirsdag 25. juni 2013, klokken 00:22
Får ikke håpe det blir så galt. Jeg la akkurat bilen ut på Finn.no, og planlegger å jobbe med helsa frem til jeg får Model S. Sykle til jobben frem til januar høres kaldt ut...

Her er jeg vel off-topic, men legger du gamlebilen ut for salg nå rett før fellesferien? Hva er tankerekken bak det valge (kontra å vente til august).

Er i samme båt, men tenkte jeg skulle få den ut i august selv. Men har lyst til å få det unnagjort også....
--

Model S Performance Signature S433 Black All-In
Model X TBD P206 upgrade til Signature på vei

OleJA

Dersom det nå viser seg at levering sept/ oktober som flere av oss har i kontrakten blir november, eller kanskje desember, har vi da rett til å heve kjøpet pga. kontraktsbudd?

Er ikke sikker på at jeg vil ha en flunkende ny bil levert i saltsørpa på senhøsten - Da vil jeg heller vente noen måneder til å få den til neste vår.

toppi

Jeg var i kontakt med Wold i forrige uke, og han bekreftet da at de var i rute.
Sig utleveringer starter tidlig August. De kunne startet i Juli som planlagt men at det ville bli unødvendige tungt å starte opp med dette i fellesferien.

Så da får vi se..
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA