Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

VL

RedJaro: Du fikk altså tilbud om levering den 26 i Trondheim? Da er det altså lov å håpe på levering innen månedskifte i Bergen også da? ;D .Ble litt deppet når jeg så ny estimert leveringsdato i går, mellom 29 og 14 april........  :'(

Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

RedJaro

VL: Jeg har estimert dato 23 mars - 6 april.
Fikk tilbud om 26. mars, men er på Tenerife. Ble derfor enig om 29. mars.
Vet ikke om man kan få før estimert dato. Lykke til!
Tesla Model S85D - Rød - NextGen - Autopilot - Interiør og lys

19. nov   Bestilling
29. des   Under produksjon
12. jan   I transit fra fabrikken
29. mar     Utlevering

ØGG

Sitat fra: RedJaro på tirsdag 08. mars 2016, klokken 19:23
ØGG:
Det minste du kan gjøre for oss som ikke er så heldig å bo i nærheten av Drammen, (aldri sagt av noen før!) er å dra ned på kaia og ta noen bilder for oss. Tarago er snart fremme i Bremerhaven!
DS ringte og informerte meg om levering i dag. Kunne få den 26., men er bortreist.
Blir ny bil 29. mars. GLEDER MEG!
Haha, innrømmer ikke nærhet til Drammen, en time hver vei kunne jeg nok klart hadde det ikke vært for at jeg har en langhelg i Spania som jeg nok ikke vil ofre.

Begynner å skjønne hvordan ungene har det når det nærmer seg Jul, selv om julaften enn så lenge er et bevegelig mål. Bare å glede seg videre :-)

RedJaro

Arabian Breeze er på vei fra Zeebrugge til Bremerhaven.
Kommer til Drammen 13. mars.
Når får man registreringsnummer og vognkort?

19. nov   Bestilling
29. mar     Utlevering

Øyvind.h

Sitat fra: RedJaro på fredag 11. mars 2016, klokken 10:12
Arabian Breeze er på vei fra Zeebrugge til Bremerhaven.
Kommer til Drammen 13. mars.

Vil vel kanskje tro bilene må ankomme Norge og tolldeklareres i hvert fall, uten at jeg kjenner nøyaktig prosess.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Dulle76

Fått beksjed fra DS i dag at forsikringen på bilen må settes aktiv fra 18.03.2016. Det vil vel si at både registreringsnummer, vognkort og NY BIL nærmer seg :) ;) :D ;D 
Tesla S 85D - Midnight Silver - Panorama - Autopilot - Luftfjæring - Ultra Hi-Fi - Vinterpakke - EL 924**

"That was a great time, the summer of '71 - I can't remember it, but I'll never forget it!"
― Lemmy Kilmister

Li-Ion

Sitat fra: Dulle76 på fredag 11. mars 2016, klokken 12:09
Fått beksjed fra DS i dag at forsikringen på bilen må settes aktiv fra 18.03.2016. Det vil vel si at både registreringsnummer, vognkort og NY BIL nærmer seg :) ;) :D ;D
Hvor skal du hente bil...?
Teslaeier siden 2013 :)

Dulle76

Sitat fra: Li-Ion på fredag 11. mars 2016, klokken 15:03
Sitat fra: Dulle76 på fredag 11. mars 2016, klokken 12:09
Hvor skal du hente bil...?
Hentes i Drammen..
Tesla S 85D - Midnight Silver - Panorama - Autopilot - Luftfjæring - Ultra Hi-Fi - Vinterpakke - EL 924**

"That was a great time, the summer of '71 - I can't remember it, but I'll never forget it!"
― Lemmy Kilmister

MrBacardi

Sitat fra: RedJaro på fredag 11. mars 2016, klokken 10:12

Er vel litt forskjellig, min ble registrert hos vegvesenet samme dag som jeg hentet den. Fikk bilen utlevert med midlertidig vognkort.
MineBiler.no - Følg dine biler etter ditt eierskap
Jeg koblet Teslaen til Slack

2025 ID.4 Pro 4MOTION Highline - Utlevert jan 2025
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Li-Ion

Har vært mye snakk om Arabian Breeze og at våre biler skal med denne.... Jeg la merke til at Autoprogress nå nettopp kastet loss fra Bremerhaven med kurs for Drammen....ankomst i morgen den 12.3.... tipper at denne har spennende last ombord... :-)

RedJaro

Snakket med RenBil Trondheim i dag.
De forventer opp mot 40 Teslaer om kort tid. Ikke 18 som tidligere sagt. Tydeligvis litt varierende informasjon fra Tesla Trondheim. Har avtalt ett lite besøk neste uke. Lenge til 29. mars.

19. nov   Bestilling
29. mar     Utlevering

Li-Ion

Sitat fra: RedJaro på fredag 11. mars 2016, klokken 22:21
Snakket med RenBil Trondheim i dag.
De forventer opp mot 40 Teslaer om kort tid. Ikke 18 som tidligere sagt. Tydeligvis litt varierende informasjon fra Tesla Trondheim. Har avtalt ett lite besøk neste uke. Lenge til 29. mars.
Hehe...tenkte også å svinge innom Ren Bil i slutten av neste uke :) Har 26.3 som dato på sluttfakturaen....så hadde håpet å få bilen FØR påske....men med 40 biler som skal klargjøres og leveres kan det vel holde hardt.... ???

RedJaro

Jeg har ikke mottatt noe sluttfaktura. Fikk muntlig beskjed om 26/3, men kunne ikke så endret denne til 29/3. Du kan jo ha flaks, da de skal være ferdig med "de fleste" bilene innen 23/3. Tallet var 18 da de sa det.  ;D

19. nov   Bestilling
29. mar     Utlevering

Li-Ion

Sitat fra: RedJaro på fredag 11. mars 2016, klokken 23:39
Jeg har ikke mottatt noe sluttfaktura. Fikk muntlig beskjed om 26/3, men kunne ikke så endret denne til 29/3. Du kan jo ha flaks, da de skal være ferdig med "de fleste" bilene innen 23/3. Tallet var 18 da de sa det.  ;D
Får krysse fingrene.... Selgeren sa at bilen skulle leveres i starten på februar.... så har vel egentlig venta lenge nok nå.... :o Uansett - nå er vi vel på oppløpssiden begge to.... Blir en flott vår  8)

RAW

Om bilene våre ble sendt med Tarago, som er mest sannsynlig, så er det en RO/RO båt. Autoprogress er vel så vidt jeg kan se ikke en RO/RO båt. Jeg tviler på at bilene er på den båten da de antakelig  måtte laste om bilene på containere. Arabian Breeze er en RO/RO, så er vel mest sannsynlig at bilene våre er på den.

Vet Ren Bil har tidligere vært plaget av vel ivrige Tesla hangarounds i klargjøringsfasen. Jeg ville hørt med de om det er greit å stikke innom en tur. De skjønner vel iveren men ønsker sikkert også arbeidsro. Jeg bor bare noen hundre meter unna, så blir vel en tålmodighetsprøve for meg også! :D
Nissan Leaf 2013

TMS 90D mars 2016

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA